Partner en werk

09-11-2016 18:37 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik 17 weken zwanger van ons eerste kindje. Rondom 13 weken hebben wij het verteld aan familie en vrienden. Nog niet alle vrienden weten het, want we willen het graag persoonlijk vertellen en niet via de app. Ik ben een echte planner, dus ik regel voornamelijk alle bezoekjes om het te vertellen. Vriend heeft/had er niet zo'n haast mee. Zo heeft hij het nog niet verteld op zijn werk. En dat irriteert me eigenlijk heel erg. Hij wacht een goed moment af maar dat is nog niet gekomen. Deze week had hij verwacht dat er een goed moment zou zijn, maar dat viel op het laatste moment tegen (er waren onverwachts nauwelijks collega's). Status: Na 17 weken weet nog niemand het van zijn werk. Ik vind dat lastig, vervelend en jammer. Ik vond het zo'n mooi moment om te delen en blijkbaar voelt hij dat niet zo......Ook wil hij op werk waarschijnlijk 4 dagen gaan werken. Dat moet hij ook gaan bespreken. Inmiddels vraag ik er wel 3x per week naar, maar hij wordt nu geirriteerd. Hij gaat het vertellen, maar op zijn manier en moment.

Wanneer heeft jullie partner het gedeeld met werk?

Wanneer vertelde jouw vriend dat je zwanger bent op werk?

Totaal aantal stemmen: 79

Na de positieve test (6%)
Tussen de 4 en 10 weken (11%)
Tussen de 10 en 12 weken (19%)
Tussen de 12 en 16 weken (24%)
Tussen de 16 en 20 weken (11%)
Na 20 weken (28%)
quote:lilapie schreef op 09 november 2016 @ 18:58:

Ik heb zelf een collega gehad die pas een week voor de uitgerekende datum tijdens de koffiepauze verkondigde dat zijn vrouw zwanger was. Dat vond ik wel bijzonder.Een beetje off-topic, maar ik heb een collega gehad van wie de meesten er pas op zijn afscheidsreceptie achter kwamen dat hij getrouwd was (zijn vrouw was er toen bij)
Afspraken plannen om te vertellen ... Oh my .

Die vrienden weten het via via al lang waarschijnlijk.
Mijn man zijn collega belde op om te vertellen dat hij paar dagen thuis bleef omdat zijn vrouw bevallen was. Op het werk wisten ze niet eens dat ze zwanger was....

Maak het niet zo veel groter dan dat het is! Je man verteld het heus wel een keer en zo niet dan komt het net als mijn man zijn collega ook goed!
quote:lilapie schreef op 09 november 2016 @ 18:58:

Geen idee. Ik denk na de 20 weken?

We hebben het met 14 weken aan familie en vrienden verteld. Dat was in juli. Ik meen me te herinneren dat mijn man wou wachten met het op het werk te vertellen tot het moment dat de leidinggevenden terug aan het werk waren. Dus dat was dan vast eind augustus of begin september.

Ik heb zelf een collega gehad die pas een week voor de uitgerekende datum tijdens de koffiepauze verkondigde dat zijn vrouw zwanger was. Dat vond ik wel bijzonder.Och van mijn toenmalige chef hoorden we het pas toen het kind geboren was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
@ iedereen: Bedankt voor de lieve reacties tot nu toe. Misschien draaf ik door in mijn zwangerschapshysterie. Dit kindje is alleen zo gewenst, dat ik het heel belangrijk vind....

We vertellen het uiteraard niet iedereen persoonlijk, maar echt goede vrienden wel! Dat vind ik niet leuk om op de app te gooien.

Ik kan niet teveel uitwijden maar ik stoor me eraan omdat:

- ik het idee krijg dat hij het niet belangrijk vindt om te delen (slaat vast nergens op....)

- hij op zijn werk veel moeten regelen als hij 4 dagen wil werken.

- ik binnenkort langs ga op zijn werk en ik vind het dan vervelend dat ik er niks over kan zeggen...
quote:nlies schreef op 09 november 2016 @ 19:04:

[...]

Och van mijn toenmalige chef hoorden we het pas toen het kind geboren wasZelfde bedrijf als mijn man
quote:slekire schreef op 09 november 2016 @ 18:58:

Hahaha, dit soort ideeen had ik ook van te voren....en toen kwakte mijn zus het op Facebook direct nadat we het aan mijn ouders hadden verteld.

Ik heb alleen nog maar hoeven bevestigen in de dagen daarna.

Heeft mijn schoonzus ook gedaan. Daar ben ik eigenlijk nog boos over.

We wonen in het buitenland. We hadden een bezoekje gepland na het eerste trimester waarbij we het nieuws eerst verkondigden bij de schoonfamilie. Een uur later stond het al op Facebook met man en ik getagd :(

Heel leuk als je dan telefoon krijgt van je beste vriendin "he, Lilapie, wat las ik op Facebook? Is het waar?!"
Heel vroeg, voor de 10 weken.
Wat overdreven en dan ook nog een poll?

Gewoon langsgaan,misschien ze het zelf wel. Tuurlijk is het niet handig om pas rond de geboorte te gaan regelen wanneer hij 4 dagen wil werken. Misschien is hij bang dat 4 dagen werken helemaal niet kan en is hij bang voor jouw reactie?
Als jij binnenkort toch langs gaat op zijn werk kan je het mooi zelf vertellen.

En wen er maar vast aan dat hij dingen heel anders gaat ervaren dan jij rondom de zwangerschap, de baby en alles wat er bij komt kijken..
Oh boy zwangerzilla.

Houd je hormonale buien een beetje in bedwang dan houd je het gezellig.

En nog wat, laat dat plannen nu alvast wat los anders heb je het straks echt wel heul erg moeilijk. Baby's laten zich namelijk écht niet plannen.
Geen idee wanneer mijn vriend het op zijn werk heeft verteld.

Hij wilde wel perse wachten met het vertellen aan zijn familie tot de eerste 13 weken voorbij 1aren.

Aangezien ik het echt niet voor mij kon houden wisten al mijn collega's, vrienden, familie en buren het al na ongevwer een maand.

Zijn moede reacties was er niet blij me eed sat ze ongeveer de laatste was die van mijn zwangerschap hoorde.
De meeste kindjes zijn natuurlijk heel erg gewenst dat staat los van al het andere.

Laat je man het op zijn eigen manier doen en probeer ajb te relativeren anders worden het nog lange maanden. Om nog maar niet te spreken over als het kind is geboren.

Gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk, geniet ervan en kijk en ervaar nasr wat het met jou doet ipv je zo te focussen op je omgeving. Daar zou je anders best teleurgesteld over kunnen raken.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Ik snap niet waarom het voor jou zo belangrijk is dat hij het zo opgeblazen vertelt aan collega's. Alsof die gaan meeleven. Waarom zouden ze?

Als hij het minder werken maar op tijd regelt met zijn werkgever.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Week 11/12 max. Hij wilde het graag delen en ik denk dat dat je een beetje steekt nu? Dat hij die behoefte niet heeft?
quote:sophia19855 schreef op 09 november 2016 @ 19:04:

@ iedereen: Bedankt voor de lieve reacties tot nu toe. Misschien draaf ik door in mijn zwangerschapshysterie. Dit kindje is alleen zo gewenst, dat ik het heel belangrijk vind....

We vertellen het uiteraard niet iedereen persoonlijk, maar echt goede vrienden wel! Dat vind ik niet leuk om op de app te gooien.

- ik het idee krijg dat hij het niet belangrijk vindt om te delen (slaat vast nergens op....)

- ik binnenkort langs ga op zijn werk en ik vind het dan vervelend dat ik er niks over kan zeggen...

1) misschien is het gewoon nog wat abstract voor hem? Jij hebt die baby in je buik (en de bijhorende hormonen). Het enige dat jouw man ziet is een extra streepje op een zwangerschapstest en met wat geluk een zwart-wit foto van een wazige garnaal.

2) daar heeft hij nog tijd genoeg voor.

3) waarom wil je er iets van zeggen? Er zijn toch genoeg andere dingen op over te praten? Of ben je nu zo'n pregzilla die enkel maar over de zwangerschap kan praten? Echt, die collega's van je man gaan helemaal geen gat in de lucht springen omdat jij zwanger bent.

- ik binnenkort langs ga op zijn werk en ik vind het dan vervelend dat ik er niks over kan zeggen...Ja, je draaft door in je zwangerschapshysterie. Het feit dat je er in je poll maar gewoon vanuit bent gegaan dat iedereen precies weet wanneer 'r man dat op zn werk vertelde (en het dus belangrijk vond) zegt dat ook al. Laat het hem lekker op zijn eigen manier doen, zijn werk, zijn keuze. Teksten als 'Dit kindje is alleen zo gewenst, dat ik het heel belangrijk vind....' zijn emotionele chantage. JIJ koppelt dit vertellen aan de gewenstheid van je kind. Dat zegt helemaal niks over hem.
Jeetje, was je altijd al zo'n ontzettende control freak of zijn het de hormonen?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

- ik binnenkort langs ga op zijn werk en ik vind het dan vervelend dat ik er niks over kan zeggen...Waarom zou je er wél iets over moeten zeggen als je op zijn werk koffie gaat drinken? Het draait toch niet om jou en je zwangerschap?
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
partner heeft het verteld toen ik ingeleid moest worden en hij bij mij wilde blijven. Vond ik prima, hij is echt niet minder betrokken of een slechte vader
Ikzelf heb het op mijn werk vanwege veiligheidsredenen al heel vroeg verteld op mijn werk (met 8 weken). Wanneer mijn vriend het op zijn werk heeft verteld is een goede vraag. Ergens rond het einde van het eerste trimester dacht ik.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

- ik binnenkort langs ga op zijn werk en ik vind het dan vervelend dat ik er niks over kan zeggen...Trek iets straks aan. Als je al een zwangerbuikje hebt, dan hoef je niets te zeggen. De collega's zullen het ook vast opmerken, en voor je het weet gaat dat nieuwtje als een lopend vuurtje door het bedrijf.
quote:nessemeisje schreef op 09 november 2016 @ 18:55:

Tjemig.... ik zou niet weten wanneer mijn man het verteld heeft op zijn werk. Waarom hou jij je daar in fucksnaam mee bezig, doe eens wat relaxter zeg.

Haha, ja dit!

Mijn hemel zeg! En die poll ook! Ik heb er met 2 zwangerschappen werkelijk niet over nagedacht, ik weet het dus ook niet. Iniedergeval heeft hij het keurig geregeld allemaal, hij was bij beide geboortes thuis en 2 wkn vrij vanaf de geboorte.
TO, je draaft echt door. Hier wordt hetniet leuker van hoor. Relax!
Je stelt je aan.

Ik weet niet eens precies wanneer man het verteld heeft, volgens mij toen de familie het ook wist.

Zal rond de twaalf weken zijn geweest.

Op zijn werk horen ze het vanzelf een keer, dus vraag er gewoon niet zo vaak naar, je hoort het vanzelf wanneer hij het verteld heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven