Lijf & Lijn alle pijlers

Is mijn gewicht abnormaal?!

09-11-2016 13:26 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jonge vrouw van 1,60. Reeds ben ik wat afgevallen en misschien ben ik daar wat lichtelijk in doorgeslagen. ik weeg onder de 50 kg op dit moment, 46 om precies te zijn. Mijn vriend wil dat ik aankom en zelf wil ik ook wat aankomen.

Heb ik een abnormaal gewicht of zijn er hier meer kleine vrouwen die ongeveer hetzelfde wegen?

Je mag delen wat je wil delen
Ik ben 1,53 en weeg 46. Dus je gewicht is zeker te laag
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
quote:MinkeDeWit schreef op 09 november 2016 @ 16:26:

[...]

Het-groepje zei dat ze op haar 13e vel over been was met dat gewicht. Dat lijkt me sterk, want dan is je bmi dik in orde op die leeftijd.

Klopt ik was toen volgens mijn moeder ook onder de 40 kg hoor ik net .

Ik werd echt gewogen door de huisarts en moest verplicht dingen eten enzo.

Pas rond mijn 15e-16e dat gewicht maar toen was ik ook nog erg mager vond men, ik werd de ethopier genoemd.

Zag er op die leeftijd nog steeds niet erg ontwikkeld uit met 48 kg.

Mijn mooist was 55 kg.
Als je je goed voelt is het okee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben 1,68 en weeg 49/50.. zou best kilo of 2 erbij willen... maar het is mijn bouw en kan eten wat ik wil.. zolang je je goed voelt, geen klachten van ondergewicht hebt, gezond eet en vooral happy bent, slik me er niet teveel druk om maken
Ik snap niet dat mensen zeggen 'zolang je je goed voelt...' Hoe denk je dat mensen aan eetproblemen komen?

TO is bewust afgevallen en zegt doorgeslagen te zijn. Dit is dus niet een gewicht dat 'gewoon' bij haar lichaam hoort. TO ik vind het zorgelijk dat je hier komt vragen of je gewicht normaal is. Blijkbaar ben je een realistisch beeld kwijt als je dat niet zelf kan bepalen middels spiegel en/of weegschaal en gezond verstand. Of je bent op zoek naar bepaalde reacties. Beide vind ik niet gezond.
Eetproblemen zit heel veel meer dingen aan verbonden dan alleen je gewicht. Meeste eetproblemen zijn vooral mentaal

Het kan zijn dat ze relaistisch beeld is kwijt geraakt, maar het kan ook zijn dat ze door bijvoorbeeld omgeving dusdanig onzeker is gemaakt dat ze haar eigen oordeel niet meer vertrouwt.
quote:Valeria99 schreef op 10 november 2016 @ 01:04:

Eetproblemen zit heel veel meer dingen aan verbonden dan alleen je gewicht. Meeste eetproblemen zijn vooral mentaal

Het kan zijn dat ze relaistisch beeld is kwijt geraakt, maar het kan ook zijn dat ze door bijvoorbeeld omgeving dusdanig onzeker is gemaakt dat ze haar eigen oordeel niet meer vertrouwt.mentaal is niet het goede woord. het is geen kwestie van mentaliteit, het is een ernstige psychiatrische aandoening/ ziekte
quote:S-Meds schreef op 10 november 2016 @ 01:05:

[...]

mentaal is niet het goede woord. het is geen kwestie van mentaliteit, het is een ernstige psychiatrische aandoening/ ziekteHelemaal gelijk! Idd verkeerde woordkeuze #bedtijd
Ik ben 1.60m en tot 3 maanden terug woog ik ook 46 kilo. (ik schommelde tussen de 44 en 46 kilo).

Ik vond mijzelf niet dun, gewoon normaal. Maatje 34 was aan de ruime kant, maar ik gaf mijn lengte de schuld. "H&M ontwerpt voor lange vrouwen".

Ik had nauwelijks vet op mijn billen, dunne benen en een platte buik. Maar heb ondanks dat altijd kleine love-handles gehad. Ik vond daarom ook niet dat ik persé te dun was. Ja, een BMI van 17,5 a 18. Maar so what, iedereen is anders, toch?

Mijn huisarts zei op een gegeven moment tegen mij dat ik het beste kon proberen om tenminste 3 kilo aan te komen. Want zei hij: "Als je nu goed ziek wordt, dan kan het gevaarlijk worden. Jouw lichaam heeft geen/te weinig reserves." Dat heeft mij wel aan het denken gezet.

Ik ben nu sinds 3 maanden 4 kilo aangekomen (ik weeg nu 50 kilo). Ik krijg constant complimenten van mensen dat ik er zo goed uitzie. Ik heb weer kleur in mijn gezicht, ik heb een kleine bilpartij, en mijn vriend is dol op mijn iets vollere gezicht. Hij geeft mij constant complimenten over dat ik er zo goed uitzie. Ik voel mij ook fijner nu.

Ik dacht dat ik mij goed voelde, maar dat deed ik helemaal niet.
Alleen je gewicht en lengte vind ik wat weinig informatie. Ja, je bent aan de lichte kant, maar sommige mensen zijn dat van nature (zoals ik). Eet je verder gezond, gevarieerd, en genoeg? Of doe je aan de lijn? Sport je? Ben je gespierd of juist vel over been? Ben je tenger gebouwd, of van nature wat ronder? Dat kunnen wij natuurlijk allemaal niet zien door de computer. Ik denk dat je met deze vragen in je achterhoofd zelf best weet of je te licht bent, of op een voor jou normaal gewicht.
Ik ben 1.61m en weeg 54kg wat een prima gewicht is.

Heb ooit 50kg gewogen en toen was ik echt mager, zag er een beetje ziekelijk uit....
quote:Reeds ben ik wat afgevallen en misschien ben ik daar wat lichtelijk in doorgeslagen.Je moet natuurlijk niet doorslaan als je dat niet wil. Je moet niet ontevreden door het leven gaan. Als je niet meer blij bent met je 46 kilo dan eet je er weer wat aan. Je hoeft niet door te slaan naar 100 kg als je dat niet wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Robyn89 schreef op 10 november 2016 @ 01:12:

Ik ben 1.60m en tot 3 maanden terug woog ik ook 46 kilo. (ik schommelde tussen de 44 en 46 kilo).

Ik vond mijzelf niet dun, gewoon normaal. Maatje 34 was aan de ruime kant, maar ik gaf mijn lengte de schuld. "H&M ontwerpt voor lange vrouwen".

Ik had nauwelijks vet op mijn billen, dunne benen en een platte buik. Maar heb ondanks dat altijd kleine love-handles gehad. Ik vond daarom ook niet dat ik persé te dun was. Ja, een BMI van 17,5 a 18. Maar so what, iedereen is anders, toch?

Mijn huisarts zei op een gegeven moment tegen mij dat ik het beste kon proberen om tenminste 3 kilo aan te komen. Want zei hij: "Als je nu goed ziek wordt, dan kan het gevaarlijk worden. Jouw lichaam heeft geen/te weinig reserves." Dat heeft mij wel aan het denken gezet.

Ik ben nu sinds 3 maanden 4 kilo aangekomen (ik weeg nu 50 kilo). Ik krijg constant complimenten van mensen dat ik er zo goed uitzie. Ik heb weer kleur in mijn gezicht, ik heb een kleine bilpartij, en mijn vriend is dol op mijn iets vollere gezicht. Hij geeft mij constant complimenten over dat ik er zo goed uitzie. Ik voel mij ook fijner nu.

Ik dacht dat ik mij goed voelde, maar dat deed ik helemaal niet.Dit had ik even nodig.
Abnormaal is een groot woord maar ik ben net zo lang als jij en weeg 54 kg. Onder de 50 wordt wel echt mager.
Doorgeslagen had ik het misschien niet moeten noemen, maar ben er gewoon erg mee bezig geweest.

Zo licht had ik niet willen worden.

Gisteren dikke chocoladereep opgegeten met vriend en nog wat kleine chocoladereepjes.

Hard bezig om aan te komen, te dun is niet mooi en ben me er zeker bewust van dat dit niet moet doorslaan in eetstoornis
gezond eten doe ik zeker wel, iedere dag meerdere dik belegde boterhammen, 2 stuks fruit en een grote portie warm eten met gehaktbal.
quote:veronica0101 schreef op 10 november 2016 @ 14:01:

Doorgeslagen had ik het misschien niet moeten noemen, maar ben er gewoon erg mee bezig geweest.

Gisteren dikke chocoladereep opgegeten met vriend en nog wat kleine chocoladereepjes.

Hard bezig om aan te komen, te dun is niet mooi en ben me er zeker bewust van dat dit niet moet doorslaan in eetstoornisDoe aankomen niet met chocoladerepen. Mooier zul je daar waarschijnlijk niet van worden en zeker niet gezonder. Er zijn genoeg gezonde dingen om te eten waar je van aankomt (noten, volle zuivel, avocado etc)
quote:matroesjka_ schreef op 10 november 2016 @ 14:03:

[...]

Doe aankomen niet met chocoladerepen. Mooier zul je daar waarschijnlijk niet van worden en zeker niet gezonder. Er zijn genoeg gezonde dingen om te eten waar je van aankomt (noten, volle zuivel, avocado etc)

Dit.

Aankomen door grote hoeveelheden suiker en vet lijkt me geen goed idee.

Gewoon gezonde voeding, meer eten dan gebruikelijk en vaker op een dag, dan komt het ook wel goed.

Succes!

Hard bezig om aan te komen, te dun is niet mooi en ben me er zeker bewust van dat dit niet moet doorslaan in eetstoornis

Het gaat niet persé om mooi, maar om gezond. Ik vind slanke mensen zeker niet lelijk, maar vaak is een heel slank lichaam niet heel sterk. Het laatste wat ik wilde is een flinke griep vangen en in het ziekenhuis belanden omdat mijn lichaam het niet aankan.

Een chocoladereep is lekker maar zal niet veel uitmaken. 1 of 2 dagen per week meer kcal eten kom je niet van aan. (ik heb ervaring :P Want ik heb dat ook geprobeerd ). Om aan te komen moet je standaard en elke dag meer eten dan dat je nodig hebt.

Dus 3 boterhammen extra, extra stuk fruit, goed ontbijt, stevige lunch, toetje na het eten. Zoiets. Echt 3 maaltijden per dag en deins niet terug van tussendoortjes.

Ik hou niet bij hoeveel ik eet, maar ik weet wel dat ik nu meer eet dan 3 maanden terug. Ik ben wel terughoudend in drinken. Ik drink veel water, maar nauwelijks vruchtensappen en frisdrank.

Ik merk dat mijn lichaam blij is met de 50 kilo. Ikzelf moet er nog wel aan wennen hoor, +5 kilo is toch wel een verandering. Maar ik voel mij lichamelijk goed. Nu psychisch nog, haha.

(ik heb overigens geen eetstoornis hoor, maar een lichaam dat verandert kost tijd om aan te wennen)
Het is vooral belangrijk om te luisteren naar je lichaam!

Eet je wel voldoende en krijg je alle benodigde vitamines binnen? Eet normaal en ga daarbij sporten. Ik zelf begin over een paar weken met yoga. Dat is niet te intensief maar wel heel goed voor je lichaam (en geest)

p.s. Ik vind zelfverzekerde vrouwen het allermooist ongeacht hun lichaamsgewicht (het moet natuurlijk wel gezond blijven )
quote:Robyn89 schreef op 10 november 2016 @ 15:51:

[...]

Het gaat niet persé om mooi, maar om gezond. Ik vind slanke mensen zeker niet lelijk, maar vaak is een heel slank lichaam niet heel sterk. Het laatste wat ik wilde is een flinke griep vangen en in het ziekenhuis belanden omdat mijn lichaam het niet aankan.

Een chocoladereep is lekker maar zal niet veel uitmaken. 1 of 2 dagen per week meer kcal eten kom je niet van aan. (ik heb ervaring :P Want ik heb dat ook geprobeerd ). Om aan te komen moet je standaard en elke dag meer eten dan dat je nodig hebt.

Dus 3 boterhammen extra, extra stuk fruit, goed ontbijt, stevige lunch, toetje na het eten. Zoiets. Echt 3 maaltijden per dag en deins niet terug van tussendoortjes.

Ik hou niet bij hoeveel ik eet, maar ik weet wel dat ik nu meer eet dan 3 maanden terug. Ik ben wel terughoudend in drinken. Ik drink veel water, maar nauwelijks vruchtensappen en frisdrank.

Ik merk dat mijn lichaam blij is met de 50 kilo. Ikzelf moet er nog wel aan wennen hoor, +5 kilo is toch wel een verandering. Maar ik voel mij lichamelijk goed. Nu psychisch nog, haha.

(ik heb overigens geen eetstoornis hoor, maar een lichaam dat verandert kost tijd om aan te wennen)

Dankje voor de tips. Vind het fijn dat je hebt gereageerd want jij bent wel naar de huisarts geweest. Ben je voor je gewicht gegaan?

Zelf ga ik hier niet mee naar de huisarts, dus fijn om te horen wat jouw huisarts zei. Ik zal dat zeker in mijn gedachten houden
quote:Geheimvandesmit schreef op 10 november 2016 @ 16:53:

Het is vooral belangrijk om te luisteren naar je lichaam!

Eet je wel voldoende en krijg je alle benodigde vitamines binnen? Eet normaal en ga daarbij sporten. Ik zelf begin over een paar weken met yoga. Dat is niet te intensief maar wel heel goed voor je lichaam (en geest)

p.s. Ik vind zelfverzekerde vrouwen het allermooist ongeacht hun lichaamsgewicht (het moet natuurlijk wel gezond blijven )

Ik sport lichtelijk, beetje wandelen en fietsen. ik zie mijn gewicht dalen en wil dus niet dat ik teveel calorieën verbrand. Ik slik vitaminepillen en eet fruit en groente,dagelijks.

Dankje voor de tips!
quote:veronica0101 schreef op 10 november 2016 @ 17:40:

[...]

Dankje voor de tips. Vind het fijn dat je hebt gereageerd want jij bent wel naar de huisarts geweest. Ben je voor je gewicht gegaan?

Zelf ga ik hier niet mee naar de huisarts, dus fijn om te horen wat jouw huisarts zei. Ik zal dat zeker in mijn gedachten houdenWaarom ga je hier niet mee naar de huisarts? Dat lijkt me juist de persoon die je hiermee kan helpen!

Hard bezig om aan te komen, te dun is niet mooi en ben me er zeker bewust van dat dit niet moet doorslaan in eetstoornisIk denk dat het goed is als je eens met diëtiste gaat praten gezond aankomen doe je niet met chocolade repen.. diëtiste kunnen heel fijn helpen.
quote:veronica0101 schreef op 10 november 2016 @ 17:41:

[...]

Ik sport lichtelijk, beetje wandelen en fietsen. ik zie mijn gewicht dalen en wil dus niet dat ik teveel calorieën verbrand. Ik slik vitaminepillen en eet fruit en groente,dagelijks.

Dankje voor de tips!

hoe is het met je proteine? vlees, vis, kip, zuivel, ei etc

vetten? olie?

Hoe kan je nu "per ongeluk" te mager zijn geworden, waarom wilde je afvallen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven