Mode & Beauty alle pijlers

Prijsverschil in botox

18-05-2016 10:03 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar een kliniek om botox te laten doen. 2 zones, voorhoofdrimpels en fronsrimpels.

Ik zie grote prijsverschillen. Bij een kliniek kost het 85 euro per zone. Bij de andere 150 tot 200 per zone. Hoe kan dat nou? Waar moet je op letten? Betaal liever meer dat het resultaat goed is maar hoe weet je dat?
quote:leclair schreef op 08 november 2016 @ 17:52:

[...]

Ja ze zijn uitgekookt.

Je leest 85 euro en denkt dat je daarmee klaar bent.

1 zone is bv neus lippen plooi.

Of die fronsrimpel boven je ogen.

Kraaienpoten bij de ogen zijn 2 zones.

Dus als je boven genoemd allemaal laat inspuiten ben je een hoop geld kwijt, wat na 3 maanden is uitgewerkt.Precies. Daarom ben ik zo verbaasd dat zoveel mensen per zone betalen. Zelfs de kliniek waar ik nu heen ga raad het af en raad aan per unit te betalen.
quote:dwynwen schreef op 08 november 2016 @ 18:21:

[...]

Precies. Daarom ben ik zo verbaasd dat zoveel mensen per zone betalen. Zelfs de kliniek waar ik nu heen ga raad het af en raad aan per unit te betalen.

Ik ken het "per unit" niet. Misschien is dat per provincie/ stad/kliniek verschillend.

Ik weet wel dat je bij sommige klinieken (als je meerdere zones laat inspuiten) korting krijgt.

Dus bv 1 zone 85,00 euries, laat je meerdere zones inspuiten dat je bv niet meer betaalt dan 300 Euries.

Ik ben er mee gestopt , omdat ik op een gegeven moment mijn geld nodig had voor belangrijkere zaakjes.

Toen alles goed was uitgewerkt, werd mij later vertelt, dat ze toch al die tijd iets vreemds aan mij zagen en dat dit nu weg was.

Je hebt nl zelf niet door dat bepaalde spier zone's niet mee werken.

IK zie het bv heel goed aan Linda de Mol. Ze krijgt al een "onnatuurlijk" gezicht.

Google ook maar eens afbeeldingen van die "Barbie" die ziet er nu mismaakt uit. Is of was ook helemaal verslaafd aan de botox.
quote:leclair schreef op 09 november 2016 @ 10:34:

[...]

Ik ken het "per unit" niet. Misschien is dat per provincie/ stad/kliniek verschillend.

Ik weet wel dat je bij sommige klinieken (als je meerdere zones laat inspuiten) korting krijgt.

Dus bv 1 zone 85,00 euries, laat je meerdere zones inspuiten dat je bv niet meer betaalt dan 300 Euries.

Ik ben er mee gestopt , omdat ik op een gegeven moment mijn geld nodig had voor belangrijkere zaakjes.

Toen alles goed was uitgewerkt, werd mij later vertelt, dat ze toch al die tijd iets vreemds aan mij zagen en dat dit nu weg was.

Je hebt nl zelf niet door dat bepaalde spier zone's niet mee werken.

IK zie het bv heel goed aan Linda de Mol. Ze krijgt al een "onnatuurlijk" gezicht.

Google ook maar eens afbeeldingen van die "Barbie" die ziet er nu mismaakt uit. Is of was ook helemaal verslaafd aan de botox.

Per unit is dus hoeveel injecties/dosises je krijgt (dat betekent niet dat ze daadwerkelijk dat aantal keren prikken, in een prik kunnen bijvoorbeeld 2 units zitten oid)

Google maar eens. Ik wou bijvoorbeeld heel graag botox voor mijn 'voorhoofdlijn'. Volgens google en mijn dokter heb je minimaal 10 units nodig soms tot wel 25 of volgens mij zelfs 30.

Als je dus per zone betaalt maakt het niet uit hoeveel je nodig bent want je betaalt een flat rate.

Heel fijn natuurlijk voor de dokter ook want die kan daar dus extra winst maken.

Zoals gezegd, ik ben 28 dus ik verwachtte niet 20 of meer units nodig te zijn dus ik doe elke 3 maanden 10 units en betaal $8,5 per unit dus $85 per keer. Er zijn ook dokters hier die bijvoorbeeld $150 rekenen voor voorhoofd als zone...dat slaat dus nergens op want zoveel van het product gebruik ik niet.

Als ik gewoon op nederlandse resultaten google zie ik ook wel klinieken die dit bevestigen:

Wat kost een Botoxbehandeling ? Waarom staat er alleen een vanaf-prijs op de site?

In de meeste klinieken wordt er een prijs per zone afgesproken. In sommige gevallen is dat voor de klant erg ongunstig. Wij rekenen een prijs aan de hand van de hoeveelheid Botox die wordt gebruikt. Meestal komt dat ongeveer neer op dezelfde prijs als die u per zone gewend was, maar soms kan dat een stuk goedkoper uitpakken als u liever één "zone" over 2 zones verdeelt. Dus als u liever overal wat lagere hoeveelheden gebruikt. Tevens geeft dat vaak een mooi natuurlijk resultaat. Globaal gezien kost 1 regio dan 200 euro, 1,5 regio 250 euro, 2 regio's 350-400 euro, 3 regio's 450 euro. De prijs per unit is 10 euro (minimale prijs:150 euro).
Hmmm ik heb dit topic met veel nieuwsgierigheid gelezen. Ik laat mij al jaren behandelen bij een gerenommeerde kliniek (ik weet niet of ik de naam hier mag noemen, behandelende arts heet in ieder geval dr. Staudt). Ik doe zowel botox, fillers als laserbehandelingen en ben zeer tevreden. Niemand ziet dat ik zoveel heb laten doen (heb bijv ook een ooglidcorrectie laten doen).

Ik zie dit soort aanbiedingen ook vaak, maar ben toch altijd bang dat er een addertje onder het gras zit...Ik bedoel, het gaat toch om je gezicht en ik zou niet willen riskeren dat het fout gaat omdat ik geld wilde besparen. Een vriendin van mij laat zich echter ook behandelen bij een wat goedkopere arts die vanuit een schoonheidsinstituut werkt en zij is erg tevreden, haar arts krijgt ook goede recensies via de grote reensieplatformen....Toch twijfel ik of ik naar een goedkopere arts durf omdat mijn arts echt een kunstenaar is. Heeft iemand een tip voor een kliniek in de buurt van Amsterdam? Een consult kan nooit kwaad
Zelf laat ik mijn voorhoofdrimpels altijd doen bij Esthetisch Centrum Jan van Goyen in Amsterdam. Los van het feit dat dit een hele professionele kliniek is, is de prijskwaliteit houding erg fijn. Ze zijn zeker niet de goedkoopste in Nederland maar in mijn ogen wel het best. Bijkomend feit is trouwens ook dat ik er om de hoek woon en er na of voor mij werk zo even langsfiets. Scheelt weer vrij nemen van werk ;)

Ik laat al jaren Botox spuiten en vind de ervaring van de behandelend arts altijd wel het meest belangrijk. Op je uiterlijk moet je niet besparen en al helemaal niet als het gaat om je gezicht en injectables.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven