Pillen vergeten

10-11-2016 12:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week donderdag zou ik eigenlijk weer met m'n strip beginnen van de pil, maar ik ben door alle drukte de eerste 2 pillen vergeten in te nemen. Zaterdag heb ik dus eigenlijk pas m'n eerste pil ingenomen. Dit is me nog nooit eerder overkomen. Zaterdag begon ik ook wat bruinige vloed te verliezen, oud bloed ofzo. Maar nu heb ik gister seks gehad en ik weet dat de kans op zwangerschap nu wel aanwezig is. Hoe groot is die kans nu ongeveer?

En ja ik weet dat het niet slim is van mij
Verschilt per persoon geloof ik, eerste week sowieso extra bescherming gebruiken.
Slim of niet, gebeurd is gebeurd.

Ik zou een MAP halen v
Morning after pil halen als je geen zwangerschap wil en verder de bijsluiter van de pil lezen, daar staat precies in wat je moet doen als je een pil vergeten bent.
Hoe groot de kans ongeveer is maakt toch niks uit?

Het gaat erom dat de kans er is, niet hoe groot die is.
Klik

Bij start laatste menstruatie op 28 oktober en een cyclus van 28 dagen vallen je vruchtbare dagen tussen 8 en 13 november. Exact nu dus.

Ik denk dat je het beste zsm een MAP neemt als je niet zwanger wilt worden.
Meteen in het begin de pil vergeten is wel het gevaarlijkst geloof ik. Ik zou ook een Morning After Pil halen.
quote:stripverhaal schreef op 10 november 2016 @ 12:39:

Hoe groot de kans ongeveer is maakt toch niks uit?

Het gaat erom dat de kans er is, niet hoe groot die is.

Dit inderdaad. Wat een rare redenatie.

Als wij nu zeggen dat je 30% kans hebt dan neem je gewoon de gok ofzo?

Ga een MAP halen, en heel rap ook
Ik zou drie morning after pillen halen. Een voor nu, twee voor op voorraad (zodat je niet nog eens in paniek te laat die pil inneemt).
quote:Maar nu heb ik gister seks gehadWaarom heb je in vredesnaam onbeschermde seks als je weet dat je je pil niet volgens voorschrift hebt geslikt?
quote:Anouscha schreef op 10 november 2016 @ 12:43:

Ik zou drie morning after pillen halen. Een voor nu, twee voor op voorraad (zodat je niet nog eens in paniek te laat die pil inneemt).

Ze kan beter condooms op voorraad hebben, aangezien ze onveilig vrijt terwijl ze al weet dat ze onzorgvuldig is geweest met de pil. Een condoom is gezonder dan een MAP en de kans dat een zwangerschap wordt voorkomen is ook groter.

Maar voor nu inderdaad een MAP, en er is 12.81% kans op een zwangerschap.
Laat anders een morning after spiraal zetten, ben je meteen van dat gedoe met die pil af.
quote:Tr0tter schreef op 10 november 2016 @ 12:49:quote:Maar nu heb ik gister seks gehadWaarom heb je in vredesnaam onbeschermde seks als je weet dat je je pil niet volgens voorschrift hebt geslikt? I know en het is echt heel stom. Caught up in the moment..
Die kans is er, want zoon (19 jaar) zit nu achter de pc. Ik had ook de eerste twee pillen vergeten te slikken. Ik dacht dat het niet veel uitmaakte.
quote:Teemo schreef op 10 november 2016 @ 12:50:

[...]

Maar voor nu inderdaad een MAP, en er is 12.81% kans op een zwangerschap.Die kans is 50%. Wel of niet zwanger.
quote:Swinta schreef op 10 november 2016 @ 13:16:

Die kans is er, want zoon (19 jaar) zit nu achter de pc. Ik had ook de eerste twee pillen vergeten te slikken. Ik dacht dat het niet veel uitmaakte. Haha oeps . Hoe oud was je toen swinta?
quote:RegalPrinces schreef op 10 november 2016 @ 13:33:

Die kans is 50%. Wel of niet zwanger. Grappenmaker , misschien eens tijd voor een cursusje statistiek.
quote:Erizon schreef op 10 november 2016 @ 14:20:

[...]

Grappenmaker , misschien eens time voor een cursusje statistiek.

Van diegenen die gereageerd hebben op dit topic en een keer de eerste 2 pillen vergeten waren, is 100% zwanger geworden tijdens die cyclus Dus statistisch gezien is de kans dan 100% TO.

Inmiddels een MAP genomen?
quote:Studente93 schreef op 10 november 2016 @ 14:16:

[...]

Haha oeps . Hoe oud was je toen swinta?Ik was 24 jaar toen en echt enorm naief. En dom. Dus TO: ga een MAP halen.....
quote:Swinta schreef op 10 november 2016 @ 15:19:

[...]

Ik was 24 jaar toen en echt enorm naief. En dom. Dus TO: ga een MAP halen.....MAP al gehaald bij de apotheek
quote:Teemo schreef op 10 november 2016 @ 15:08:

[...]

Van diegenen die gereageerd hebben op dit topic en een keer de eerste 2 pillen vergeten waren, is 100% zwanger geworden tijdens die cyclus Dus statistisch gezien is de kans dan 100% TO.

Inmiddels een MAP genomen?

100% ?! pff dan knijp ik hem wel ff. Ik zit in m'n afstudeerjaar dus zwanger worden komt mij niet heel goed uit

MAP net gehaald bij de apotheek
Top meisje.
quote:Studente93 schreef op 10 november 2016 @ 15:42:

[...]

100% ?! pff dan knijp ik hem wel ff. Ik zit in m'n afstudeerjaar dus zwanger worden komt mij niet heel goed uit

MAP net gehaald bij de apotheekEr heeft 1 persoon gereageerd die zwanger is geworden en dat ben ik. Dat betekent niet dat de kans nu 100% is hoor. Al heb je er goed aan gedaan om die pil te slikken.
quote:Erizon schreef op 10 november 2016 @ 14:20:

[...]

Grappenmaker , misschien eens time voor een cursusje statistiek.Wat begrijp jij niet aan "50% kans wel of niet zwanger"? Of moet ik 'm echt aan je gaan uitleggen?
quote:RegalPrinces schreef op 10 november 2016 @ 15:49:

[...]

Wat begrijp jij niet aan "50% kans wel of niet zwanger"? Of moet ik 'm echt aan je gaan uitleggen?Dan is het toch 100% kans op wel of niet zwanger?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven