Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
quote:mafalda schreef op 10 november 2016 @ 21:24:

Mirthe is leuk, wel met een i, ik ken er 2 en allebei met een i. Met een y heb ik nog nooit gezien eigenlijk.

Heb hem er wel eens meer ingegooid hier, ik vind Maite een mooie naam die hier niet veel voorkomt.Maite vind ik ook mooier dan Mirthe.
Nooit van gehoord.

hoe spreek je dat uit?
Maai-té

Betekenis geliefd
Volgensmij Maj-te, komt in Spaanstalige landen wel voor.
quote:avianflu schreef op 10 november 2016 @ 22:03:

Volgensmij Maj-te, komt in Spaanstalige landen wel voor.Is Baskisch, een afkorting van Maria- Teresa, deze naam had ik op mijn lijstje staan maar heb 2 jochies gekregen.
Ik vind het ook een mooie naam.
quote:mendy schreef op 10 november 2016 @ 20:22:

[...]

Je kunt op de site van svb kijken welke schrijfwijze het meest wordt gebruikt. Ik vind Mirthe leuk, Laure of Lauren nóg leuker. Merle misschien nog een optie?

Even opgezocht:

Mirthe: 3527

Myrthe: 6550
quote:Liene85 schreef op 10 november 2016 @ 19:10:

O wat gek in mijn omgeving weer veel Mirthe. Ik zal eens Googlen, wat de "normale" schrijfwijze is. Ik vind myrthe meer met uitspraak: mierte.

Leuke namen hertje, behalve Merel. Maar voor m'n gevoel kunnen ze niet tippen aan Mirthe, Julie of Laure.Ik ken echt alleen maar Myrthe's, dus voor mij staat Mirthe heel raar haha .
quote:Liene85 schreef op 10 november 2016 @ 19:10:

Leuke namen hertje, behalve Merel. Maar voor m'n gevoel kunnen ze niet tippen aan Mirthe, Julie of Laure.

Dan heb je drie namen gevonden die bij je passen. Nu nog kiezen :-)

Ik vind ze trouwens alledrie leuk, en Mirthe/Myrthe met stip op nummer 1.

(Voor het geval mijn mening interessant is )
Ik lees altijd mee vind zo leuk namen uitzoeken.

Leuk om te lezen wat nu speelt, is toch weer anders als toen ik 11 jaar geleden namen zocht.

Ik had toen Eleanora, Maria, Maite, Doris, Ava, Maartje, definitieve keus is er nooit geweest, omdat ik dus jongens kreeg. Wist wel dat ik een tweeling kreeg dus moest een klein beetje een matchen de naam.
HertjeHertje, mijn volgorde zou zijn,

Laure

Julie

Mirthe
Oh ja, Eleonora vind ik ook prachtig. Maar wel erg 'groots' voor een meisje tegenwoordig.

Jongensnamen kiezen kan ik niet. Dat vind ik zo moeilijk! De enige twee die ik leuk vind zijn óf een toptien-naam (en dat wil ik niet) of een naam die teveel als mijn naam klinkt.

Maar voor die keuze heb in dus nooit hoeven staan.
quote:Hertjehertje schreef op 11 november 2016 @ 08:41:

Oh ja, Eleonora vind ik ook prachtig. Maar wel erg 'groots' voor een meisje tegenwoordig.

Jongensnamen kiezen kan ik niet. Dat vind ik zo moeilijk! De enige twee die ik leuk vind zijn óf een toptien-naam (en dat wil ik niet) of een naam die teveel als mijn naam klinkt.

Maar voor die keuze heb in dus nooit hoeven staan.

Jongensnamen vond ik drama.

Had er geen 1 waar ik helemaal achter stond, mijn man heeft ze gekozen.

Vond zelf Salvador heel mooi (ik ben Spaanse) maar ik kon geen tweede mooie vinden in het Spaanse lijstje.

En daarbij met een Nederlandse achternaam twijfelde ik sws aan Spaanse namen.

Enige jongensnaam die ik toen mooi vond en zo heet ook 1 van mijn zoontjes vind ik Matthijs, we korten het wel meestal af naar Thijs.

Gewoon een simpele solide jongensnaam.
Hertje ik vind fijn de meningen te lezen, heb nu ook wat geleerd over de y in myrthe wat ik zeker meeneem in overweging!

Dank je malafida, de reden dat ik Laure mooi vind is omdat lauren naar laurens neigt.

Jongensnamen vind ik ook veel lastiger. Overigens weten we geslacht niet dus jongensnaam moet ook bedacht worden :-)
Grappig Liene85, geslacht is voor ons ook onbekend en ik merk dat je dezelfde smaak als mij hebt.

Ik zit de laatste tijd ook aan Mirthe te denken

Verder heb ik nog:

Liv

Livia

Mila

Noor

Rosa

Vera

Veerle

Isa
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Lauren vind ik ook leuk, maar zo heet ons buurmeisje al en de jongensnamen die hun hebben vind ik ook al leuk
Leuk Juul! Leuke namen ook.

Lastig dezelfde smaak als de buren haha.

Zou jij voor Laure of Lauren gaan?
Ik zou voor Lauren gaan denk ik. Naar mijn idee spreek je dat makkelijker uit dan Laure. Ik vind het denk ik ook leuker klinken.
Hoe spreken jullie Julie uit? Gewoon al Julie of als sjulie?
Zjulie.
Ik zou voor de Franse uitspraak kiezen.
Hier gewoon als Julie.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Als Zjulie met de klemtoon op de laatste lettergreep.
Frans en anders Nederlands. Maar Frans voorkeur.

Maar das ook de reden dat we bij dochter destijds andere naam hebben gegeven, verwarring over uitspraak.
Ik vind Myrthe erg mooi. Mooier met de y dan met de i. Staat chiquer op een of andere manier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven