faith in humanity restored!

12-11-2016 16:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalve week geleden was ik in België, onderweg naar een beurs. We stopten bij een tankstation, vroeg in de ochtend.

Luid gemiauw vanuit de bosjes, er zat een bang, zwart katje. Zwanger zo te zien en jong. Mijn broodje gebakken ei lustte ze wel, al was ze als de dood in mijn buurt te komen. Even vergat ze zichzelf en gaf me een kopje. Daar schrok ze zo van dat ze meteen weer verdween. Wel gemeld bij het tankstation, de reactie van het meisje was: oh oké.

Geen tijd om haar te vangen, we moeten door. Ze bleef wel in mijn hoofd spoken, arme poes. Koud en hongerig.

Morgen hebben vriend en ik niets gepland, dus ik gooide een balletje op, die poes gaan halen. Ik kan nu geen nest met kittens opvangen, maar ik kan haar bij het asiel inleveren en na mijn vakantie ophalen.. eerst maar eens dat tankstation bellen, zit ze daar nog steeds te bietsen?

De mevrouw aan de telefoon wist meteen waar ik het over had. Poes zit warm en droog bij een van haar collega’s en daar mag ze blijven wonen.

Het is ook niet de eerste keer, blijkbaar worden er vaker katten gedumpt en opgevangen door de tankstationmedewerkers. Of naar het asiel,wat het beste uitkomt.

En nou zit ik als een blij ei op de bank. Warm en fuzzy van binnen. Er zijn nog goede mensen. Hebben jullie nog meer van dit soort leuke dingen op deze grijze zaterdag?
wat fijn voor poes! en jij bent een schatje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Heerlijk om te lezen! Ook ontzettend lief van jou dat je poes niet aan haar lot overlaat!
Eerlijk gezegd voelde ik me vreselijk schuldig dat ik er niet eerder achteraan gegaan was, maar dat kon helaas niet. Morgen was de eerste mogelijkheid.

Het was ook duidelijk een lief beest, ze wilde me wel vertrouwen maar ze durfde niet. Ik heb zeker een half uur in de bosjes gezeten terwijl ze om me heen cirkelde, stukje dichterbij, snel weer achteruit
Ik ben heel blij met mensen zoals jij en de tankstation mevrouw. Ik ben zelf ontzettend gek op dieren en dit soort verhalen maken me helemaal blij.
Wat ben je ook een verschrikkelijk lief mens!

En wat fijn dat ze de poes hebben gevangen zodat ze in alle veiligheid kan bevallen.
Ik ben ook gek op dieren, maar zwerfkatten in het bijzonder. Ik maak voor mijn hobby foto's in verlaten panden en daar kom je ze ook regelmatig tegen. Inmiddels is kattenvoer om achter te laten standaard uitrusting in de tas die dan meegaat. Ik baalde echt dat ik die dus niet mee had toen!

Van de zomer ook een kat gezien in een schattig verlaten huisje, nog helemaal in de stijl van rond de eeuwwisseling maar dan niet de laaste. Houtgestookt gasfornuis en alles!

De keer erop dat we er langskwamen nog even naar binnen, een bergje voer achtergelaten. Nog even op de hooizolder gekeken of ik haar zag, stond ik ineens oog in oog met een marter. Ach, die moet ook eten ^^.
Wat fijn!

Zo zit ik nog met een poekel in mijn hoofd. Vorige week op een Canarisch eiland gezien, ze leek eenzaam en toen ik haar aaide voelde ze wel erg dun. (Viel niet op door vrij lang haar)

Was de avond voor ons vertrek. Nog naar de supermarkt gerend voor een tinnetje voer en terug naar poesje.

De dag dat we thuis kwamen na een rondje googelen iemand benaderd van organisatie die zich daar bezig houdt met zwerfpoezen (die vangen, neurtraliseren en zetten ze weer uit)

Ze moeten haar kennen want topje van oor is eraf dus gesteriliseerd en er zou iemand gaan kijken... Nu een week later nog maar eens nagevraagd maar ik heb het vermoeden dat ze te druk zijn om haar te checken
Och wat fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven