Verdoving tandarts??

14-11-2016 09:57 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 11 weken zwanger en heb al 3 weken erge kiespijn! Laatste dagen zo erg dat ik er niet meer van kan slapen nu heb ik over een uurtje een afspraak om geholpen te worden maar mag ik nu verdoving of niet? De verloskundige zegt: tandarts weet wel wat wel en niet kan en assistente dokter zegt: ik zou het niet doen. Internet is heel tegenstrijdig! Tips adviezen zijn welkom!
De tandarts vertrouwen.
De tandarts weet het heus wel! Die weet er meer van dan de doktersassistente schat ik zo in.

En anders wacht je eerst even af wát hij gaat doen. Als dat enigszins te doen is zonder verdoving doe je voor je eigen gemoedsrust zonder.

Hopelijk ben je snel van je kiespijn af!
Oh kut! Ik durfde het niet in m'n zwangerschap, zoals je zelf ook zegt de 1zegt dat het wel mag en de ander zegt van niet..

Optie om zonder verdoving te vullen?
Mijn god drie weken al? Neem gewoon die verdoving aub.
Dank voor jullie snelle reactie!

Het betreft een gaatje maar als ik zo zelf moet inschatten is de tandarts wel even bezig heb namelijk best een probleemgebit dus zonder verdoving zou voor mijn geen optie zijn (ben zoiezo geen fan van de tandarts maar hey wie wel )
quote:Hala schreef op 14 november 2016 @ 10:02:

Mijn god drie weken al? Neem gewoon die verdoving aub.Ja zoiezo raadde iedereen de verdoving af voor de 12 weken en de pijn was er ook soms paar dagen niet dus nog uit te houden tot nu dus!
quote:cookie84 schreef op 14 november 2016 @ 10:02:

Oh kut! Ik durfde het niet in m'n zwangerschap, zoals je zelf ook zegt de 1zegt dat het wel mag en de ander zegt van niet..

Optie om zonder verdoving te vullen?Ik kan het proberen en als het echt niet te doen is alsnog de tandarts erop vertrouwen dat hij weet wat hij doet.
Wat weet de doktersassistente nou??

Niet om lullig te doen maar deze mevrouw heeft nou niet bepaald de kennis om hier een constructieve mening over te hebben...

Gewoon die verdoving erin bij goedkeuring tandarts.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Saaaaar: je hebt gelijk hoor betreft de assistente. Die heb ik alleen gebeld omdat vk mij geen concreet antwoord gaf en ik niet gerustgesteld was betreft het internet.
Zo'n doktersassistente weet daar helemaal niets van, Heel kwalijk dus dat ze dit afraadt waardoor jij mogelijk je gebit gast verwaarlozen.

Dat doet je verloskundige dus edn stuk beter. Die weet het ook niet ma as r lat het dus over aan de deskundigheid van de tandarts.

Een tandarts weet echt wel of je verantwoord een verdoving kan ne met en. Dus vertrouw maar gewoon op zijn oordeel.
Sugarmiss: je stelt me gerust
Ik heb ooit 2 wortelkanaalbehandelingen gehad zonder verdoving toen ik 8 maanden zwanger was. Mijn tandarts zei dat zonder verdoving beter was (de bitch).

Gevolg: ik ben 8 jaar niet meer bij de tandarts geweest.

Nu ga ik sinds kort weer en die tandarts die ik nou heb vond het schrikbarend. Ze hebben keuze uit verschillende soorten verdoving en hij kan ook prima zwangere vrouwen verdoven zonder problemen.

Mijn tandarts zegt dus dat het gewoon kan.

Had ik hem maar jaren geleden gehad.

Succes in ieder geval.
Not my circus, not my monkeys
Ik heb hetzelfde gehad in mijn eerste zwangerschap. De vk bleef heel vaag. De tandarts heeft me gerust gesteld en uitgelegd hoe plaatselijk die verdoving is. Er is zelfs een foto gemaakt. Kiespijn is niet te harden en geeft ook veel stress.

Intussen is de betreffende baby een blakende tiener
Ab imo pectore
Door jullie reacties ga ik nu vol goede moed richting de tandarts!

Allen bedankt!

Ik laat straks nog een berichtje achter.
Ik ben zwanger naar de tandarts geweest en verdoving gehad. De tandarts wist zelf echt wel goed wat wel/niet kon. Hij vertelde dat het ging om een plaatselijke verdoving in de zenuw en dus niet iets wat in de bloedbaan terecht komt.

Bel gewoon de tandarts.
Ik had toen ik zwanger was ook een gaatje.

Wilde liever geen verdoving, maar volgens de tandarts kon dat prima door een bepaald soort middel te gebruiken.

Succes bij de tandarts...jeetje 3 weken last.
Succes en sterkte!
Ab imo pectore
Er zijn ook verschillende soorten verdoving. Vandaar dat de verloskundige niet meteen een eenduidig antwoord kan geven (naast dat het haar expertise niet is maar wel die van de tandarts). Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens een verdoving gehad die op een openliggende zenuw werd gedruppeld ofzoiets, ipv via een injectie. Dat heeft vast weer een andere uitwerking op je lichaam en/of de ongeboren baby.

En als je het zonder verdoving doet, spreek dan met de tandarts een teken af, bijvoorbeeld dat als jij je hand omhoog doet hij onmiddellijk stopt met waar hij mee bezig is. Zodat je even op adem kunt komen, of alsnog een verdoving kunt vragen, of een ander plan afspreken. Dat geeft jou misschien het vertrouwen om het zonder verdoving aan te durven.

Echt, ga naar de tandarts en laat hem/haar beoordelen wat je wel/niet mag! Stel dat het bijvoorbeeld tot 16 weken niet mag, misschien kan hij dan al iets tijdelijks doen waardoor je pijn voorlopig vermindert (tijdelijk afdekken ofzo). En dan de echte behandeling op een later moment.
quote:wondertje3 schreef op 14 november 2016 @ 10:09:

Saaaaar: je hebt gelijk hoor betreft de assistente. Die heb ik alleen gebeld omdat vk mij geen concreet antwoord gaf en ik niet gerustgesteld was betreft het internet.Waarom bel je dan niet gewoon de tandarts? Je vraagt het wel aan de verloskundige, de assistente, het internet en het forum, maar degene die het zeker weet, bel je niet. Dat vind ik toch wel wat raar.
quote:nerdopviva schreef op 14 november 2016 @ 10:31:

[...]

Waarom bel je dan niet gewoon de tandarts? Je vraagt het wel aan de verloskundige, de assistente, het internet en het forum, maar degene die het zeker weet, bel je niet. Dat vind ik toch wel wat raar.Omdat ik al wist dat de tandarts het gewoon doet kon geen kwaad maar als je dan van bekende hoort dat die tandarts het weer liever niet doet ga je twijfelen vandaar ik de vk heb gebeld (die bel je als zwangere als je vragen hebt toch?)
En als mensen het op het forum een advies kunnen meegeven die ook iets vergelijkend hebben meegemaakt dan stelt dat mij gerust.
Hier ook een probleemgebit (en een gigantische tandartsangst) en hier ook gewoon verdoofd tijdens mijn zwangerschap ;)
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Hier ook vreselijke kiespijn met 38 weken zwanger. Ook verdoofd en vijf dagen later bevallen van super gezond meisje
Net terug en: niets gedaan! Hij wilde graag foto's maar dat kon niet vanwege het risico dus vanafgaand van de laatste foto's en mijn klachten (kies heeft al wortelkanaalbehandeling gehad) wil hij de kies gaan trekken volgende week maandag! Nu antibiotica gekregen voor 5 dagen maar ik ga dat niet trekken dus wacht deze dag af en dan morgen bellen om te laten trekken want als hij toch getrokken moet worden neem ik liever geen kuur van 5 dagen antibiotica dat zou toch onzin zijn?

Vandaag kon niet omdat het zo druk was en de assistente hem 10 minuten had gegeven hij wilde niks overhaast doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven