Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Heel veel succes Corina!
Haha ik hoefde er nog geen seconde over na te denken...de kans dat er 1 bevrucht word is al erg klein...en net 3 eitjes meer kansen voor ons denk ik maar

En als het n tweeling of 3ling word achja kom ik ook wel overheen...

Ik hoop en duim hard dat het gelijk raak is en dat ik niet elke maand weer opnieuw de behandeling moet doen...
Het is helaas niet doorgegaan vandaag..was nog ei mee gaan groeien, had er nu 4 in totaal en dan doen ze de behandeling niet..

Ik baal enorm pfff
vreselijke domper zeg!!quote:corina36 schreef op 09 november 2016 @ 11:46:

Het is helaas niet doorgegaan vandaag..was nog ei mee gaan groeien, had er nu 4 in totaal en dan doen ze de behandeling niet..

Ik baal enorm pfff
Ahh wat stom corina! Gaan jullie nu zelf nog goed je best doen de komende dagen? Wie weet lukt dat dan nog...?
Daar mag je best even van balen Corina want je bereidt je er toch op voor! Wat jammer meis
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ooh, dat is echt balen Corina... :(
quote:flipje2 schreef op 09 november 2016 @ 11:55:

Ahh wat stom corina! Gaan jullie nu zelf nog goed je best doen de komende dagen? Wie weet lukt dat dan nog...?

Ondanks dat ze zeggen dat je nu geen gemeenschap mag hebben, gaan we het idd de komende dagen wel zelf proberen...

En dan volgende maand maar weer positief erin staan en hopen dat het dan wel doorgaat
Zou ik ook gedaan hebben in jouw geval. Dat het maar een past vruchtbare dagen mogen zijn!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoop dat het jullie dan gewoon zelf lukt Corina! Beter een poging wagen dan helemaal geen kans.
Ik hoop dat het gewoon lukt! Bij collega's van mijn man is het ook gelukt en zij hebben nu een tweeling.

Wel heel erg balen!
Ik ga ook duimen dat het misschien gewoon op de natuurlijke weg lukt deze maand.
Ik ben echt even compleet pissed off over een mailtje dat ik net kreeg van de MvM vrouw!

Die heeft echt geen hersens, of geen gevoel (of misschien wel allebei niet).

In de eerste mail schrijft ze "Volgens mij hebben we elkaar al eens eerder ontmoet, super leuk!!". Oké, ze kan natuurlijk ook niet van al die vrouwen bijhouden wanneer ze die precies gezien heeft, dus ik antwoord dat dat inderdaad zo is, namelijk een half jaar geleden. Gewoon om even subtiel duidelijk proberen te maken dat dat dus helemaal niet zo "super leuk" is. Want de vorige keer kreeg ik al ontzettende jeuk van haar over-enthousiasme en ik heb daar nu al helemáál geen zin in.

Krijg ik nu een mail terug: "Nou erg fijn om je weer te mogen bezoeken, heerlijk voor jullie!"

Se-ri-eus?

*edit*

Ik heb in mijn antwoord maar gewoon gezegd waar het op staat. Dat ik komende week uitgerekend zou zijn van ons overleden zoontje, dat het een moeilijke periode voor ons is en dat ik het bezoek graag kort wil houden. *opluchting*
Zucht, wat een ongelooflijk slimme vrouw...

Goed dat je hebt gezegd waar het op staat. Maakt haar misschien een beetje bewust dat ze niet zo uberenthousiast moet zijn bij elke nieuwe aanmelding van eenzelfde vrouw.
Sorry Flip: de dommigheid van sommige mensen is echt dieptriest

Ik vertrouw erop dat jij je onvrede op niet mis te verstane wijze geuit heeft. Man... man - erger dan dit kom je ze toch zelden tegen
Ach flip! Wat een muts zeg.

Balen Corina.
Ik zit vandaag niet zo lekker in mijn vel....vandaag was mijn uitgerekende datum....

Doet me toch meer als ik dacht pfff
Sterkte Corina
Sommige mensen @flipje :(

@corina knuff, lastige dag
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Maar Flipje, het is ook erg moeilijk om de juiste woorden te kiezen in jullie situatie en het enige positieve is natuurlijk dat jullie weer in verwachting zijn.

corina:
Corina, dikke
corina. Wie weet kun je het straks beetje bij beetje steeds meer loslaten.

Ik kijk er eigenlijk ook al een beetje naar uit om voorbij donderdag te zijn. Niet meer de gedachte "Nu zou ik zoveel weken zijn geweest, en nu zoveel." Maar dan alleen nog maar het gemis van het kindje en niet meer zo actief het gemis van de zwangerschap.

Ondertussen hier nog 1 maand te gaan, dan hopen we eindelijk iedereen in te kunnen lichten en echt ongestoord te kunnen gaan genieten van ons tweede frummeltje.
Denk je niet dat vrienden en bekenden hier meelezen en het al weten? Of weet niemand dat je hier schrijft?
ach Corina! Is ook gewoon een rot dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven