Werk & Studie alle pijlers

Probleem met planner van het werk

14-11-2016 21:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem met de planner van het werk.

Ik ben sinds vorige week woensdag plotseling voor aankomende zaterdag ingepland. Nu is het zo dat wij eens in de zoveel tijd ook een zaterdagdienst moeten draaien, die komt dan bovenop de normale

40uur durende werkweek.

Ik ben altijd flexibel en ben bereid om afspraken af te zeggen etc. Dat geeft ze me ook altijd terug, dat ze me zo flexibel vindt. Alleen nu ben ik bezig met een cursus (gewoon in mijn privé tijd) van 8 zaterdagen, waar ik ook best al wel wat geld voor heb neergelegd. Nu zie ik plotseling dat ik de zaterdag moet werken! ik heb al in mijn team rondgevraagd maar helaas kan er niemand werken.

Ik baal hier zó ontzettend van. Ik wil echt graag naar die cursus toe, het is zo goed voor mij, ik leer zoveel en vindt het zo ontzettend waardevol, en ik vind het gewoon oneerlijk dat dit anderhalve week van te voren wordt gecommuniceerd.

Als ik dit al een aantal maanden of desnoods weken van te voren wist had ik kunnen regelen dat ik die zaterdagen niet werd ingepland, of kunnen ruilen. Nu lukt dat niet meer. Wat zal ik nou doen? ik heb echt zin om gewoon lekker niet naar m'n werk te gaan, ook als een soort van signaal naar haar toe van; dit kan echt niet.

Maar waarschijnlijk ga ik dat natuurlijk toch niet doen, omdat ik natuurlijk niet mijn baan wil verliezen of ik een slecht daglicht kom te staan. Maar blegh, wat balen zeg!

Wat kan ik nu het beste doen? Aan haar vragen of ze binnen een ander team wil kijken of er iets mogelijk is? Dit is toch super onredelijk? En echt, normale afspraken in privésfeer zou ik echt zo afzeggen, geen probleem. Maar nu vind ik het toch wel een ander verhaal. Het enige wat ik zelf had kunnen doen is het van te voren aangeven, alleen ik heb me nogal 'last minute' ingepland voor die cursus (4 dagen van te voren). Maar als de planning al bekend was had ik kunnen kijken of ik toen al kon ruilen of had ik er gewoon rekening mee kunnen houden. Nu voelt het zo flauw
Praat met haar en leg de situatie uit. Als je ziek zou zijn, moeten ze ook een oplossing vinden, dus dat moet voor deze situatie toch ook wel een keer kunnen?
Je kunt het toch gewoon bespreken?
Ik zou aangeven dat je het jammer vindt dat ze op deze korte termijn niet even met je heeft overlegd, omdat je dat je echt niet kunt.

Leg het probleem terug. Als normaal op veel langere termijn van te voren de zaterdagen worden ingepland kan ze niet van je verwachten dat je nu a la minute jezelf vrij kunt maken.

Wel jammer dat je dat niet direct gedaan hebt. Je kunt aangeven dat je geprobeerd hebt te ruilen en dat het niet gelukt is.
Maak het bespreekbaar. Misschien was dit niet de bedoeling. Misschien ook wel maar dan kan ze met je mee denken.
"People, what a bunch of bastards"
Het klinkt mij in de oren dat ze vaker op het laatste moment dingen inpland, is dit zo? Dan had je kunnen verwachten dat dit een mogelijkheid was. Ik zou, als ik jou was, alvast alle andere zaterdagen vrij vragen zodat dit niet weer gebeurd.

En verder, inderdaad overleg het even. Zo kort van te voren is niet fijn en je kan al gewoon een vaste afspraak hebben staan waardoor je niet kan werken. Ze hoeft de reden niet eens te weten vind ik. Als het hele rooster al bekend was en er veranderd iets heb je m.i. gewoon het recht om te zeggen dat je niet kan omdat je rekening hebt gehouden met het rooster zoals die was.
Nee je titel is fout. Je hebt geen probleem met de planner, want weet die al dat je die zaterdag niet kunt?

Je hebt een probleem met jezelf. Jij wil het alleen oplossen, zonder hulp te vragen. Praat met de planner en als die er niets aan wil veranderen heb je een probleem met haar, niet eerder.

Misschien is je tweede probleem wel dat je te flexibel bent. O we hebben niemand, Pinkie kan geen nee zeggen dus dan pakken we die maar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Waarom heb je na inschrijving voor de cursus, niet bij je werkgever gemeld, dat je een aantal zaterdagen niet beschikbaar bent? Hoe moeten ze rekening houden met iets, dat ze niet weten?
Such a beautiful place to be with Friends.
Verlies je je baan zo makkelijk, dat dat je eerste zorg is?
Je kunt niet. Je kunt de komende weken niet. Dat doorgeven en aangeven dat je die dagen na je cursus natuurlijk graag alsnog invult.

Kun je je cursus trouwens niet inhalen? Dus dat je bij wijze van met een andere groep gemiste les 3 meedoet?
Een rooster hoort toch minimaal een maand van tevoren klaar te zijn?

En verder is het hier zo dat roosterwensen besproken moeten worden met een leidinggevende die het vervolgens doorgeeft aan de roosteraar. Mezelf zomaar uitroosteren gaat niet en ik neem aan bij jou ook niet.
Je weet dat je eens in de zoveel tijd op een zaterdag moet werken, dan schrijf je je in voor een cursus voor 8 zaterdagen achter elkaar, toen is het niet bij je opgekomen om dit mee te delen aan jullie plannen?! Zij had dit moeten ruiken?! je hebt zelf een klein beetje verzaakt om dit goed te regelen hoor.
Hmm worden de zaterdagen altijd op korte termijn ingepland? Zo ja dan had je dit kunnen verwachten. Hoe had de planner trouwens moeten weten dat jij niet kon komen werken, de komende 8 zaterdagen?

Ik werk ook af en toe een weekend en dat houdt dus in dat als ik meerdere weekenden niet kan werken, ik dit op tijd moet communiceren, zodat er rekening mee gehouden kan worden. Doe ik dit niet dan is het mijn probleem...
quote:GateKeeper schreef op 14 november 2016 @ 21:59:

Je weet dat je eens in de zoveel tijd op een zaterdag moet werken, dan schrijf je je in voor een cursus voor 8 zaterdagen achter elkaar, toen is het niet bij je opgekomen om dit mee te delen aan jullie plannen?! Zij had dit moeten ruiken?! je hebt zelf een klein beetje verzaakt om dit goed te regelen hoor.dit idd..
Als je regelmatig op zaterdag werkt is het bijna niet mogelijk om 8 zaterdagen achter elkaar vrij te zijn

Tenzij je dan weer extra zondagsdiensten overneemt ofzo?

Ik denk dat de meeste mensen niet staan te springen om andermans weekenddiensten over te nemen
Oneerlijk, super onredelijk en flauw? Jemig je kruipt wel enorm in de huilende slachtofferrol zeg, ik vind je echt heel puberaal overkomen met deze termen in deze context.

Ten eerste vind ik het dom dat je niet direct na inschrijving voor de cursus (of beter nog: ervoor) hebt besproken dat je 8 zaterdagen cursus zult hebben en daarom heel erg graag vrijgeroosterd zou zijn.

Ten tweede: misschien eerst overleggen (waarom heb je dat vorige week niet gedaan?!) met de planner voordat je dramatisch gaat doen?

Ten derde: goed idee hier ergens boven, misschien kun je de betreffende les op een andere dag of tijdens een latere groep (begin volgend jaar) inhalen.
Heb je je werkgever geïnformeerd over die 8weekse cursus?
Krijg jij betaald voor die extra zaterdagen bovenop de 40-urige werkweek die je al hebt?
quote:GateKeeper schreef op 14 november 2016 @ 21:59:

Je weet dat je eens in de zoveel tijd op een zaterdag moet werken, dan schrijf je je in voor een cursus voor 8 zaterdagen achter elkaar, toen is het niet bij je opgekomen om dit mee te delen aan jullie plannen?! Zij had dit moeten ruiken?! je hebt zelf een klein beetje verzaakt om dit goed te regelen hoor.Ik kon het niet beter schrijven...
Ik ben wel benieuwd TO of er al nieuwe ontwikkelingen zijn en of je nog een gesprek bent aangegaan met de planner?
Bedankt voor jullie waardevolle reacties.

Het heeft mij echt aan het denken gezet; ik moest het inderdaad zelf ook gewoon aangeven.

Er was sprake van enige onduidelijkheid tussen de planner en mij en deze is gelukkig na een telefoontje gewoon opgelost!

Daarnaast heeft een super lieve collega aangeboden mijn dienst over te nemen

Voor nu eindigt het met een sisser en een les voor mij om het de volgende keer van te voren aan te geven.
He wat fijn dat het alsnog uitgepraat en opgelost is!!

Veel plezier met je cursus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven