Echt de hele dag honger

15-11-2016 02:10 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu 10 weken zwanger maar heb veel last van zwangerschapskwaaltjes. Afgelopen weekend nog migraine, dit vond ik erg heftig. Ik heb al weken lang extreme honger, als ik niet eet word ik erg ziek... hierdoor slaap ik weer heel slecht. Vooral snachts is de misselijkheid het ergste. Vandaag voor het eerst op het punt dat eten niet lijkt te helpen. Ik vroeg me af of die honger komt doordat je extra energie nodig hebt? En of ik nu aan de piek zit qua hormonen? Wanneer wordt het beter :(
Eet je abnormaal veel dan nu of eet je normaal gesproken erg weinig.
Ik had ook bij beide zwangerschappen ontzettende honger. Niet gewoon trek, of zin in iets, maar honger.

Het was zo erg dat ik er 's nachts niet van kon slapen. Ik heb er maar gewoon aan toegegeven. Ik was anders niet in staat te functioneren..

Hoewel ik echt trek had in gezonde dingen, at ik enorme hoeveelheden en kwam dus ook gigantisch aan. Dat heb ik voor lief genomen.

De misselijkheid etc nam bij mij af rond de 16 weken, de honger bleef.

(Overigens was ik het extra gewicht na de zwangerschappen in vrij korte tijd weer kwijt dus ik redeneer maar dat mijn lichaam die extra kilo's nodig had om mijn kind na de bevalling te voeden)
Hoi Nina,

Ik eet niet abnormaal veel maar ik moet de hele dag kleine beetjes eten. En als ik normaal heb avond gegeten dan heb ik 2 uur daarna weer honger en word ik misselijk. Ik eet dan ook veel fruit en toastjes tussendoor, omdat ik weinig zin heb in andere dingen. Vooral snachts heel erg. Nu ook weer, maar voor het eerst lijkt eten niet te helpen:( normaal zakt het na wat eten maar nu dus niet!
Zoveel extra energie zal je nu nog niet nodig hebben lijkt me.

Zolang je maar gezonde dingen blijft eten en niet de hele dag aan de koek zit kan het vast weinig kwaad. En als de misselijkheid straks over is zal die behoefte om kleine beetjes te eten ook wel minder worden.
Ik ben ook zwanger en vooral in het begin was ik eigenlijk alleen niet misselijk tijdens het eten. Ik at ook niet abnormaal veel maar telkens kleine dingen, crackers, peperkoek, bananen.

Ik ben nu (28 weken) nog steeds misselijk maar wel veel minder dan in her begin.

Blijf gewoon kleine beetjes eten als dat helpt. Oh bij mij helpen salmiak rondos ook (van die zuigsnoepjes) tegen de misselijkheid en soms ook tegen de honger.

Nog een paar weekjes en dan worde het vast snel minder sterkte!
Nou vannacht was vreselijk..zo misselijk. Eten hielp niet en het leek alsof mijn maag stil lag. Zo een misselijk gevoel!
Overgeven? Dat helpt meestal bij mij wel even...
Ik had dit ook. Ik at 10 boterhammen per dag, 3 stuks fruit, een liga en dan nog 's avonds trillend aan het anvondeten zitten.

We moesten een keer met spoed naar de weekend kliniek met onze kat. Het eerste wat ik deed was brood smeren voor onderweg. Soms pakte ik op mijn werk mn brood om erachter te komen dat er een paar weg waren, bleek ik ze al had opgegeten maar dat al weer was vergeten. Mijn collega's wisten hiet wat ze zagen.

Uiteindelijk de hele zwangerschap aangehouden en ben 30 kilo aangekomen. Het was vreselijk, maar blijkbaar had ik het nodig.
Jeetje Stokse. Ben je het weer kwijtgeraakt?
Ik heb de eerste periode veel honger gehad terwijl ik aan de andere kant misselijk was en Bijna iedere ochtend overgaf. Beide werden na week of 14-15 minder. Ben nu 27 weken
Ik ben tijdens mijn zwangerschap niet misselijk geweest, maar tijdens mijn eerste trimester ook ontzettend honger gehad en daar ook aan toegegeven. Toch ben ik die eerste 14 weken niet aangekomen. Dat begon pas na een week of 20. Volgens mij is het normaal, die honger!
Ik had ook veel honger en ben vooral op gaan letten dat ik veel volkoren producten at. Dat hielp een hoop. En twee boterhammen meer dan normaal.

Een vriendin is heel veel extra eetmomenten in gaan lassen. Zij at bijna de hele dag door. Wel heel veel gezonde dingen hoor, voornamelijk fruit. Maar op een gegeven moment zat ze al halverwege de zwangerschap op +16kg. De diëtiste gaf bij haar aan dat het beter is om te zorgen dat je 3 hoofdmaaltijden echt heel goed vullen, zodat je er een tijdje op kan teren. Dus liefst inderdaad veel volkoren producten, een extra boterham, extra groente of een opscheplepel aardappels meer. En het dan daarnaast wel bij 3 tussendoor momenten te houden. En je niet te vergissen met fruit: als je daar héél veel van eet, krijg je alsnog behoorlijk wat suikers binnen. Toen ze dat ging toepassen, is de gewichtstoename genormaliseerd en had ze niet enorme honger. Misschien heb je er wat aan..

Al zal het met name in het eerste trimester ook zoeken zijn naar welke porties je aan kan ivm misselijkheid.
Herkenbaar hoor misselijk van de honger of misselijk van de zwangerschap ik weet het niet, ik was in ieder geval heel de dag misselijk.

Weet wel dat ik voor mijn gevoel alleen eten de misselijkheid tegenhield.

En dan vooral droog brood, crackers en ontbijtkoek.

In de nacht ging ik er ook uit om brood te eten.
quote:stokske schreef op 15 november 2016 @ 06:31:

Ik had dit ook. Ik at 10 boterhammen per dag, 3 stuks fruit, een liga en dan nog 's avonds trillend aan het anvondeten zitten.

We moesten een keer met spoed naar de weekend kliniek met onze kat. Het eerste wat ik deed was brood smeren voor onderweg. Soms pakte ik op mijn werk mn brood om erachter te komen dat er een paar weg waren, bleek ik ze al had opgegeten maar dat al weer was vergeten. Mijn collega's wisten hiet wat ze zagen.

Uiteindelijk de hele zwangerschap aangehouden en ben 30 kilo aangekomen. Het was vreselijk, maar blijkbaar had ik het nodig.Haha mijn verhaal, gewoon paniek als er niets te eten is.
Ja hier ook herkenbaar. Ik vond het net een 2 maanden durende kater, zonder de leuke avond van tevoren met een kater heb ik ook altijd dat het beter wordt zodra ik wat ga eten.

God wat was ik verschrikkelijk misselijk en het enige dat hielp was eten eten eten. Ik had de crackertjes naast m'n bed zodat ik 's ochtends wat cracker naarbinnen kon werken maar god wat voelde ik me afschuwelijk. Inmiddels 15 weken en na 12/13 weken verdween de misselijkheid als sneeuw voor de zon en stabiliseerde mijn hongergevoel.

En het stomme is dat ik juist nu makkelijker begin aan te komen (althans, opeens zat er gisterochtend bij de vk een halve kilo bij die er 2 weken geleden nog niet zat, maar zit qua aankomen nog steeds net onder de curve die ze voor mij berekend had dus het is prima zo). Mijn arts zei dat die honger kan liggen aan het sneller werken van de schildklier door hCG, waardoor je opeens veel meer honger hebt en misselijk wordt. Maar tegen 12/13 weken begint het hCG af re nemen en went je lichaam er ook aan dus dan wordt het weer wat minder.

Eerste 12 weken vond ik overleven en heb ik gewoon naar mijn lichaam geluisterd.
Kan je bijna toch niet voorstellen dat er vrouwen zijn die niet eens merken dat ze zwanger zijn ?
quote:mafalda schreef op 15 november 2016 @ 08:30:

[...]

Haha mijn verhaal, gewoon paniek als er niets te eten is.Maar hebben jullie ook zo'n claim op het eten? Toen ik zondag uit werk kwam had ik zo verschrikkelijk veel zin in een beschuitje met jonge kaas. Maar mijn man had dus de jonge kaas opgegeten. Laatst had hij ook al de melk opgedronken. MIJN kaas dus. En MIJN melk. Daar kan ik nu echt geïrriteerd van raken Mijn man had een stukje gevonden op internet waarin stond dat je nooit de grote fout moest maken om het eten op te eten als je vrouw zwanger is, ook al eet ze datgene normaal gesproken nooit, want al het eten is vanaf dat moment HAAR eten. En zo ben ik dus ook echt precies
quote:mafalda schreef op 15 november 2016 @ 08:44:

Kan je bijna toch niet voorstellen dat er vrouwen zijn die niet eens merken dat ze zwanger zijn ?Nee hoe bestaat het. Als ik geen positieve test had gehad had ik me laten opnemen, dan had ik gedacht dat ik iets heel ernstigs onder de leden had en ben nu 15 weken en zou me ook ernstig zorgen beginnen te maken over die zwelling die sinds kort is ontstaan rond mijn navel zonder positieve test
Haha ik heb de hele zwangerschap met honger gelopen.. Ik ging van 2maaltijden per dag naar een maaltijd elke 2uur

Gelukkig wel veel zin in gezond eten, heb veel groente en fruit gegeten. Pas op het laatst kreeg ik zin in zoetigheid, nam ik bij de jumbo een halve taart mee.. gelukkig kwam dochter 4weken eerder anders was ik tonnetje geweest.

Ik ben 17kilo aangekomen tijdens zwangerschap, was 2weken daarna weer redelijk wat kwijt maar toen weer aangekomen door een heel traag werkende schildklier.
Ik had ook ontzettend veel honger bij mijn eerste zwangerschap. 's Nachts werd ik gewoon wakker van de honger. Ik had ondergewicht toen ik zwanger raakte, om die reden heb ik altijd gedacht dat mijn lichaam het gewoon nodig had. Ik had vooral heel erg veel behoefte aan zuivelproducten. Ik ben in die zwangerschap veel aangekomen: bijna de helft van mijn oorspronkelijke gewicht
Ohja echt melk is heilig. Kan niet stoppen met het drinken. Voor ik zwanger werd had ik denk ik 10 jaar geleden voor het laatst melk gedronken. Werkte ook goed tegen de misselijkheid bij mij. Net als cola.
Haha Lux, ik heb precies dat! En ook specifiek over kaas en melk, ik nam nooit zuivel, dus mijn vriend was zich van geen kwaad bewust

Ik ben nu 11 weken en heb al wekenlang de hele dag honger! Als ik niet voldoende eet voel ik letterlijk de energie uit mn lijf stromen en kan ik het bijna niet meer aan om mn ene been voor de ander te zetten. Heb dus standaard hele overlevingspakketten bij me.

Op zich geloof ik wel dat mn lijf het nodig heeft, maar ben nu ook al 2 kilo aangekomen en begin een buikje te krijgen, terwijl dat geloof ik nog niet de baby kan zijn... daar heb ik wel een beetje moeite mee.
Voor de misselijkheid zou je de huisarts kunnen bellen, emefasene (zoiets :p) haalde bij mij de scherpe kantjes er van af.

Maar veel eten is herkenbaar, ik kon de hele zwangerschap veel eten (en dat was ook te merken aan de kilo's, die ik overigens een half jaar na de bevalling wel weer kwijt was ondanks dat ik na de bevalling ook veel bleef eten (borstvoeding))
quote:lux. schreef op 15 november 2016 @ 08:45:

[...]

Maar hebben jullie ook zo'n claim op het eten? Toen ik zondag uit werk kwam had ik zo verschrikkelijk veel zin in een beschuitje met jonge kaas. Maar mijn man had dus de jonge kaas opgegeten. Laatst had hij ook al de melk opgedronken. MIJN kaas dus. En MIJN melk. Daar kan ik nu echt geïrriteerd van raken Mijn man had een stukje gevonden op internet waarin stond dat je nooit de grote fout moest maken om het eten op te eten als je vrouw zwanger is, ook al eet ze datgene normaal gesproken nooit, want al het eten is vanaf dat moment HAAR eten. En zo ben ik dus ook echt precies

Hahahaha! Dat herken ik! Ik heb eens gehuild, omdat de kat over mijn broodje met kaas likte toen ik 5 seconden de kamer uit was. Ik was volledig ontdaan, haha!

Mijn man heeft toen een nieuwe boterham voor me gesmeerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven