2 weken overtijd, test negatief. toch zwanger?

01-01-2009 18:27 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

misschien is dit onderwerp al heel vaak aangesneden en misschien is het antwoord al wel ergens te vinden maar ik zie door de bomen het bos niet meer (zal wel nooit handig worden op dit forum ikke) maar ik heb een vraag. Ben 2 weken overtijd, heb een hele gevoelige buik maar voel verder niks anders. Heb een test gedaan maar die gaf absoluut geen streepje aan. Ben niet bewust bezig met zwanger raken maar nu toch wel heel geinteresseerd in waarom ik niet ongesteld raak. Ben 1,5 maand gestopt met de pil om te switchen en we hebben niet heeeeel goed opgelet. Het kindje zou heel welkom zijn, dat absoluut wel.

Wat ik nu hoop te lezen zijn vrouwen die hetzelfde hebben mee gemaakt. Hoeveel weken was jij overtijd? Was je zwanger of raakte je weer ongesteld? En was jou test negatief en was je toch zwanger?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. (en dat ik dit forum onder de knie ga krijgen ;-D )

Thanx.
Waarom niet even langs de HA?

Wat zegt het als er twee mensen vertellen dat ze zwanger bleken te zijn en drie vertellen dat ze niet zwanger waren?
Ik denk dat je cyclus weer op gang moet komen, je bent net gestopt met de pil zeg je. Volgens het ritme van de pil ben je dus 2 weken over tijd maar volgens het ritme van je lichaam dus niet want die moet weer zelf zijn cyclus gaan regelen.

Maar huisarts lijkt me wel handig, die weet er veel meer van dan ik.
nadat je gestopt bent met de pil ben je dus nog niet ongesteld geweest? Dan denk ik dat je cyclus gewoon nog op gang moet komen. Wat gravinnetje dus zegt. Ik zou dus niet nu al naar de huisarts gaan, maar nog wat meer geduld hebben.
Hoi MissHK

Ik heb het ook gehad, twee keer in het afgelopen half jaar..

In de stopweek werd ik niet ongesteld... in die periode ook een keer pil vergeten..

Test gedaan en niet zwanger..

Ik ben twee keer bij de huisarts geweest.

Die vertelde dat dit bij meerdere vrouwen voor komt...

Heeft te maken met de hormonen en deze kunnen door pilgebruik flink van slag zijn!!

De eerste keer werd ik daarna gewoon ongesteld.. nu weet ik niet, dat zal volgende week gaan blijken.

Huisarts vertelde mij dat ik me geen zorgen moest maken en dat ik pas terug moest komen als ik echt met de pil gestopt was en de cyclus niet op gang zou komen!!

Maar als je het niet vertrouwd... gewoon langs huisarts gaan natuurlijK!!
Bedankt voor de reacties!

Ik tijdens mijn strip gestopt omdat ik ongesteld werdt. Na 2 weken werd ik weer ongesteld en nu dus 6 weken niet meer. Denk ook dat het idd met mijn cyclus te maken heeft en daarom vind ik het te vroeg om naar de HA te gaan. Was heel benieuwd of er nog meer vrouwen dit hebben meegemaakt en hoe lang het bij hun duurde. Jullie zijn dus mijn 'voordedokter' adviseurs. Als het lang uitblijft kan ik altijd nog naar de HA.

Vooral mijn vriend vind dit heeeel spannend, haha.
Die laatste menstruatie is denk ik nog een pilmenstruatie. (ik snap alleen je eerste zin niet zo) Dus moet je nu wachten op je eerste echte menstuatie. Dat kan nog wel langer duren. Hoe was je cyclus voor de pil? Regelmatig/kort/lang?

Ik ben een poos terug 11 dagen overtijd geweest en al een jaar van de pil af en test(s) zei(den) ook nee terwijl ik altijd regelmatig ben. Het wachten is gewoon vreselijk, ik herken dat erg. Ik ben toen naar de huisarts geweest en die heeft een algemeen bloedonderzoek gedaan. (geen hcg gemeten want zij zei als het niet in je urine zit zit het ook niet in je bloed) Net voor de uitslag van de bloedonderzoeken werd ik ongesteld, de dokter zei verder dat ze nog nooit zo'n goede bloeduitslag had gezien. Achteraf denk ik dan; ik had gewoon moeten wachten maar je voelt je zo onzeker.
Mijn cyclus voor de pil was super regelmatig. Denk dat het nu echt met het stoppen met de pil te maken heeft inderdaad.

Morgen bel ik de huisarts. Meer om mijn vriend gerust te stellen eigenlijk. Die vertrouwd er niks van. Heb vaak buikpijn, harde buik, ben misselijk na alles wat ik eet, slechte stoelgang en nu is hij al praktisch overtuigd. Volgens mij klaag ik altijd over dit soort dingen haha.

Nou ja, het is nu 16 dagen... ik wacht maar af.
Ben je al ongesteld geworden en wat zei de dokter???
quote:missHK schreef op 04 januari 2009 @ 21:43:

Heb vaak buikpijn, harde buik, ben misselijk na alles wat ik eet, slechte stoelgang Same here, maar dan een buikvirusje!
Hoi ben ik weer. Sorry dat het zo lang geduurd heeft maar ik kreeg het 'wanneerwordikongesteld' niet meer uit mijn hoofd. Was er teveel mee bezig.

De dokter zei dat ik het nog een paar dagen aan moest kijken en dan een test doen, zou die negatief zijn en ik was paar dagen later nog niet ongesteld dan kon ik een afspraak maken.

Gedaan en de test was idd negatief. Dat was test nummero 3. Ik ben er dus aardig van overtuigd dat ik niet zwanger ben.

Heb 2 keer last gehad van een heel klein beetje bruine afscheiding/bloed maar geen menstruatie. Als ik vorige keer wel ongesteld zou zijn geweest dan zou ik ongeveer dit weekend weer ongesteld moeten worden. Wacht dus dit weekend even af. Denk dat ik een periode overgeslagen heb. Zou dat kunnen? Maar 3 testen negatief lijkt mij heel duidelijk.

Klinkt inderdaad als een buikgriepje trouwens ja die klachten. Heb ik begin december ook nog gehad, buikgriep. Pfff maar gelukkig voelt het nu heel anders.

Nog vrouwen hier die ook wel eens een menstruatie hebben overgeslagen? (Of hoe zeg je dat?)

Iedereen bedankt voor de reacties trouwens!
Ik heb ook een menstruatie overgeslagen. En ben nu ongesteld.

Eind oktober de pil doorgeslikt zodat ik met mijn verjaardag niet ongesteld zou worden. Maar in december werd ik niet ongesteld. Wel iedere keer de pil op tijd genomen. Ik was bang dat ik misschien zwanger was geworden doordat ik in deze periode nieuwe medicijnen moest slikken. Ook al stond er in de bijsluiter dat dit medicijn geen invloed had op het gebruik van de pil. (maar ja, ik dacht, iemand moet de eerste zijn... ) Ik ben na de stopweek niet meer begonnen met de pil en heb de condooms maar weer tevoorschijn gehaald. Wel een test gedaan en die was negatief. Nu een paar weken later ben ik netjes volgens 'schema' ongesteld geworden en dus ook maar weer begonnen met de pil.

Ik hoop dat je hier weer wat aan hebt.
Fijn te horen dat je dus over kunt slaan.

Ik heb alleen nooit doorgeslikt of iets. Bij mij was het echt een dikke maand onveilig vrijen.

Maar wil wel weer beginnen na mijn menstruatie dus laat maar komen... :-D
Hallo,

vanmorgen bij de dokter geweest en die zei na 3 testen ben je echt niet zwanger. Nou dan neem ik dat maar aan he?

Ben nu ruim 5 weken niet ongesteld geweest. Wel vorige week paar druppels bruine afscheiding ofzoiets gehad.

Mijn cyclus moet dus weer op gang komen. Mss hebben andere vrouwen die dit ook meemaken en een topic willen openen hier iets aan... :-)

Zijn er meer die ruim 5 weken overtijd waren en dit herkennen?
Bij mij duurde het 43 dagen voordat ik ongesteld werd nadat ik gestopt was met de pil.

De een is meteen regelmatig, de ander moet een half jaar (of nog langer) wachten op de eerste menstruatie.

Vervelend, en je gaat toch aan je eigen lichaam twijfelen. Maar je bent echt niet zwanger, en moet gewoon geduld hebben.
hey

ik maak ongeveer het zelfde mee.

ben 1 maand met de pil gestopt en ben nu 1,5 week overtijd maar de testen zeggen niet zwanger zelfs een bloedtest gedaan bij de dokter ook negatief voel me wel zwanger ben heel blij als ik ongesteld word. ben ook heel blij als ik wel zwanger blijk te zijn.
een vriendin van me werd pas ruim een half jaar na het stoppen met de pil weer voor het eerst ongesteld, zo veel tijd had haar lijf nodig met het "terugvinden" van haar cyclus, niets aan de hand verder.
Hoi meiden,

ik heb hetzelfde, ben op dit moment 2.5 week over tijd.. ik denk ook niet meer dat het gaat komen deze maand.

Ik heb 3 testen gedaan waarvan de tweede een "vage" positive streep maakte, vervolgens was de derde en de bloedtest helemaal negatief.

Ik ben een paar x ziek geweest toen ik mijn pil slikte en was bang dat hij niet meer goed had gwerkt.

Maar nu ga ik maar van uit dat het ook echt negatief is.. misschien doe ik nog 1 testje.. voor de zekerheid

je leest zoveel verhalen op internet over mensen die na 4 negatieve testen alsnog zwanger blijken te zijn.. Maar je ziet dus ook genoeg verhalen over mensen die "zomaar" een maand overslaan .. We zullen zien.. gek word ik van die onzekerheid!!

X
Renske, een 'vage' streep = zwanger.....ik wil je niet perse ongerust maken maar bel anders de infolijn maar op om dit te vragen, wb vage strepen. Vaag of niet, er is een streep.

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap de hele dag mijn test bestudeerd, aangezien er een HELE vage streep te zien was ( ik moest hem echt tegen het zonlicht houden om hem te zien) en werd knettergek die dag.

Ik was toch echt heel erg zwanger.
Ja, dat dacht ik dus ook.

Mijn HA zei ook dat ik nog maar niet moest beginnen met mijn pil,omdat het anders misschien helemaal in de war raakt.

Maar wat ik niet begrijp is dat alle testen daarna negatief waren, zelfs de bloestest. Zou dat kunnen als je alsnog zwanger bent?

Vorige week woensdag heb ik de bloedtest gedaan, daarna geen 1 meer.

Ik heb er nog wel 1 in huis, misschien dat ik die morgenochtend ga doen.

Ik herken dat van de test bestuderen haha, dat heb ik inderdaad ook gedaan, ik pakte hem er telkens weer bij!

Wanneer kwam jij erachter dat je ook echt zwanger was?

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Mocht ik zwanger zijn is het niet gepland, maar wel welkom!
Ik heb trouwens niet echt "klachten"

Afgelopen week wel echt pijnlijke borsten gehad en mijn onderbuik is vrij hard.. Sja.. weet ook niet of ik al echt iets zou moeten voelen als het zo zou zijn..
Positieve test is niet altijd zwanger. Meestal wel maar toch echt niet altijd. Heb het van dichtbij meegemaakt bij een digidinnetje van me die al heel lang bezig was. En PCO geeft ook een licht positieve test. Zelf na een week overtijd ook een vaag positieve test gehad en dat werd een miskraam. Maar een bloedtest is echt níet zwanger!

TO, ik denk dat je cyclus door de war is. Ken ook mensen waarbij het een half jaar duurde voor de boel op orde was.
Handig om die test te doen morgenochtend, met je ochtendurine. Bij nr 1 had ik die ontzettend lichte streep maar ik voelde wel dat ik zwanger was. Paar dagen later weer getest en toen was de streep dikker.

Bij nummer 2 had ik 2 maanden lang negatieve testen! Dus dat kan!
Jeetje, 2 maanden negatief en alsnog zwanger?!

Zo zie je maar weer dat ieder lichaam en iedere ervaring anders is!

Ik ga morgen nog 1x testen, mocht deze weer negatief zijn dan probeer ik daar nu maar vanuit te gaan en wacht ik maar af of mijn volgende ongesteldheid wel komt..

Laar het morgen nog wel weten wat de uitslag is.
Nou de test was vanochtend wéér negatief..

Ik denk dat ik hier nu maar van uit ga. 6 negatieve testen waarvan de tweede een beetje vaag was.. Sja wat moet ik daar nog van denken?

Als ik mijn pil had geslikt zou ik maandag 2 maart weer ongesteld moeten worden.. Afwachten dus! Ik hoop dat mijn lichaam vanzelf weer op gang komt.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval en succes/sterkte iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven