Geld & Recht alle pijlers

Rijkste Nederlanders

15-11-2016 11:59 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
De mannen van C&A hebben 22 miljard euro op hun rekening staan :-)

Iemand uit het lijstje hier aanwezig? Ik had graag wat eurootjes ontvangen

http://www.debeleggersgids.be/geld/de-1 ... derlanders
quote:handigmetgeld schreef op 15 november 2016 @ 15:23:

[...]

Ik niet. Zou er doodongelukkig van worden. Geef mij maar 7.9 miljoen, dat kan ik nog wel overzien.

Ik niet, zou er een hoop mensen en dieren blij mee kunnen maken met een deel van die 79 billion dollar.

Weer dak/thuislozen pensions opzetten waar ze 24/7 terecht kunnen.Met veel interne hulpverlening.Kookstudio's waar ze eigen maaltijden (leren) maken samen met koks..Knalfeesten daar met feestdagen. En dierenasiels sponseren en wat nieuws opzetten voor verwaarloosde dieren/dieren die mensen niet meer willen of kunnen onderhouden,met een groot bos erbij waar ze heerlijk kunnen spelen.

En zo zijn er zoveel goede dingen die je ermee kunt doen.
quote:Habbekratz schreef op 15 november 2016 @ 17:40:

[...]

Ik niet, zou er een hoop mensen en dieren blij mee kunnen maken met een deel van die 79 billion dollar.

Weer dak/thuislozen pensions opzetten waar ze 24/7 terecht kunnen.Met veel interne hulpverlening.Kookstudio's waar ze eigen maaltijden (leren) maken samen met koks..Knalfeesten daar met feestdagen. En dierenasiels sponseren en wat nieuws opzetten voor verwaarloosde dieren/dieren die mensen niet meer willen of kunnen onderhouden,met een groot bos erbij waar ze heerlijk kunnen spelen.

En zo zijn er zoveel goede dingen die je ermee kunt doen.Klopt, maar is dat beter? Dat geld staat nu natuurlijk niet op een bankrekening niks te doen. Dat is geinvesteerd in bedrijven, die winst maken, mensen aan banen helpen, de economie draaiend houden. Met die miljarden van je krijg je daar ook de verantwoordelijkheid over. Als jij het gaat uitgeven aan wat jij belangrijk vindt, weet dan ook dat er aan de andere kant tienduizenden mensen werkloos worden. Is dat wat je wil? Kun je die keuzes aan?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Iemand uit het lijstje hier aanwezig?

En wat denk je nou TO, dat iemand die écht familie is roept Jaaa Ikke.?

Het mag dan zgn anoniem zijn een forum maar zó anoniem is het niet En geloof me met een rijke achtergrond is het niet leuk opgroeien hoor Altijd over je schouder kijken ivm kidnapping, zijn vriendjes wel écht vriendjes of willen ze gewoon eens bij je thuis kijken.. Echt gezellig.
Helaas ben ik nr 11 geworden en geen Nederlander meer.
quote:Habbekratz schreef op 15 november 2016 @ 17:40:

[...]

En zo zijn er zoveel goede dingen die je ermee kunt doen. Dat denk je maar. Valt in de praktijk zwaar tegen.

Vergunningen, wie moet het runnen, personeel en een stichting word je ook niet zomaar meer tegenwoordig.
quote:nina1966 schreef op 15 november 2016 @ 17:53:

Iemand uit het lijstje hier aanwezig?

En wat denk je nou TO, dat iemand die écht familie is roept Jaaa Ikke.?

Het mag dan zgn anoniem zijn een forum maar zó anoniem is het niet .

Waarom neem jij de OP zo serieus?

Toch duidelijk met een knipoog bedoeld.
quote:nina1966 schreef op 15 november 2016 @ 17:55:

[...]

Dat denk je maar. Valt in de praktijk zwaar tegen.

Vergunningen, wie moet het runnen, personeel en een stichting word je ook niet zomaar meer tegenwoordig.Klopt. De laatste keer dat ik dat vroeg aan mijn dokter keek hij heel moeilijk en dreigde hij me door te verwijzen naar een psych.
quote:handigmetgeld schreef op 15 november 2016 @ 17:51:

[...]

Klopt, maar is dat beter? Dat geld staat nu natuurlijk niet op een bankrekening niks te doen. Dat is geinvesteerd in bedrijven, die winst maken, mensen aan banen helpen, de economie draaiend houden. Met die miljarden van je krijg je daar ook de verantwoordelijkheid over. Als jij het gaat uitgeven aan wat jij belangrijk vindt, weet dan ook dat er aan de andere kant tienduizenden mensen werkloos worden. Is dat wat je wil? Kun je die keuzes aan?

Ik zou gewoon een gedeelte verkopen zodat dat werk en die banen blijven bestaan.

En van dat geld mijn plannen opzetten en daar help je ook weer mensen aan banen.
quote:Habbekratz schreef op 15 november 2016 @ 18:12:

[...]

Ik zou gewoon een gedeelte verkopen zodat dat werk en die banen blijven bestaan.

En van dat geld mijn plannen opzetten en daar help je ook weer mensen aan banen.

Je maakt geen keus. Voor elk miljoen dat jij uit een bedrijf haalt en in een werkproject stopt, verdwijnen er banen aan de ene kant en ontstaan er banen aan de andere kant. Hoe weet je of de keuzes die jij maakt, en of de banen die jij creeert, beter zijn dan van de investeringen die op het moment dat jij het geld krijgt ermee gedaan zijn? Hoe ga je die keus maken?

Natuurlijk, als je een paar miljard hebt kun je best met een paar miljoen schuiven zonder dat iemand het ziet, of zonder dat het zichtbaar effect heeft. Maar het idee 'ik kan het beter', dat wordt heel lastig vol te houden als je daadwerkelijk de verantwoordelijkhied gaat dragen voor tienduizenden banen. In elk geval zou dat voor mij reden genoeg zijn om geen miljarden te willen. Geef mij maar die 7.9 miljoen, dan ga ik wel vrijwilligerswerk doen en heb ik genoeg over om daar ook nog wat in te investeren als het buurthuis een paar ton nodig heeft.
Hoezo geen keuze?

Als ik eigenaar van ZARA ben en ik verkoop de 5 minst lopende winkels inclusief personeel aan Cool Cat.

Met dat geld van die 5 winkels zet ik mijn nieuwe plan op.

Is toch duidelijk een keuze van mij.

En dan hoeft dat plan toch niet meer op te leveren dan mijn besluit om de 5 minst lopende winkels te verkopen.Die nieuwe keuze kost geld juist maar wat maakt dat uit geld zat
quote:Habbekratz schreef op 15 november 2016 @ 18:59:

Hoezo geen keuze?

Als ik eigenaar van ZARA ben en ik verkoop de 5 minst lopende winkels inclusief personeel aan Cool Cat.

Met dat geld van die 5 winkels zet ik mijn nieuwe plan op.

En dan hoeft dat plan toch niet meer op te leveren dan mijn besluit om de 5 minst lopende winkels te verkopen.Die nieuwe keuze kost geld juist maar wat maakt dat uit geld zat
quote:ardni schreef op 15 november 2016 @ 19:03:

[...]

Verklaar je nader?
Geld gewoon aan Handigmetgeld geven, want die is uhm handig met geld.
quote:Habbekratz schreef op 15 november 2016 @ 18:59:

Hoezo geen keuze?

Ja. En coolcat snapt ook dat die winkels slecht lopen, en voegt ze samen met bestaande winkels. Hoppa, 50 banen minder, 50 man werkloos thuis. Dankjewel habbekratz, goed gedaan.

quote:Met dat geld van die 5 winkels zet ik mijn nieuwe plan op.

En dan hoeft dat plan toch niet meer op te leveren dan mijn besluit om de 5 minst lopende winkels te verkopen.Die nieuwe keuze kost geld juist maar wat maakt dat uit geld zat Je hebt nooit 'geld zat'. Geld zit altijd ergens in. Zelfs als het op een bankrekening staat is het geinvesteerd (in dat geval door de bank). Elke keuze die jij maakt over waar je dat geld laat heeft invloed op de economie, op banen. Als jij je geld verhuist van bankrekening A naar bankrekening B bij een andere bank, kun je daarmee tienduizenden mensen werkloos maken als het om 80 miljard gaat. Het gaat hier niet over een paar euro uit een oude sok.
Die 22 miljard moet nog wel even verdeeld worden over de 68 aandeelhouders van C&A, da's dus nog "maar" 300 miljoen pp.

Maar dat snap ik sowieso niet, dat ze in dit soort lijstjes regelmatig het vermogen van de hele familie op één hoop gooien. Alsof je gezellig met alle achterneven en -nichten één bankrekening deelt ofzo?
Hoezo mannen van de C&A?

Zeker zelf ook een jongetje?
quote:kadanz schreef op 15 november 2016 @ 16:10:

Je bent het gelukkigst met 80000 per jaar. Feit.Niet per se. Tot ca 80 000 dollar is er een directe korrelatie aantoonbaar tussen (stijgend) inkomen en geluksgevoel. Daarboven niet meer.
quote:ardni schreef op 15 november 2016 @ 13:58:

Wow mensen hebben er keihard voor gewerkt, soms generaties lang en dan moeten ze het delen?!

Bizar.Mijn familie werkt ook al generaties lang voor hun geld, maar staat niet op de lijst. Eigenlijk vind ik dat keihard werken dus een beetje een dooddoener. Verder maakt het me niet zoveel uit, ik heb niets aan de kennis welke families rijk zijn en hoeveel geld ze hebben. Ik kom ze meestal niet tegen en dat hoeft ook niet.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 15 november 2016 @ 22:29:

[...]

Mijn familie werkt ook al generaties lang voor hun geld, maar staat niet op de lijst. Eigenlijk vind ik dat keihard werken dus een beetje een dooddoener. Verder maakt het me niet zoveel uit, ik heb niets aan de kennis welke families rijk zijn en hoeveel geld ze hebben. Ik kom ze meestal niet tegen en dat hoeft ook niet.Nouja bij een succesvolle onderneming komt natuurlijk ook veel geluk en gunfactor kijken. Je kan nog zo hard werken, als je geen gunfactor hebt vanuit je netwerk (waardoor mond-op-mond reclame al wegvalt) en het flink tegenzit kom je misschien nooit verder dan een goede boterham of zelfs verlies. Maar als die rijke mensen niet hard gewerkt hadden, hadden ze dit ook niet bereikt. Dus in die zin vind ik het niet terecht dat zij, buitenom de belachelijk hoge belasting, volgens veel mensen maar moeten uitdelen.
quote:Dreamer schreef op 15 november 2016 @ 22:29:

[...]

Mijn familie werkt ook al generaties lang voor hun geld, maar staat niet op de lijst. Eigenlijk vind ik dat keihard werken dus een beetje een dooddoener. Verder maakt het me niet zoveel uit, ik heb niets aan de kennis welke families rijk zijn en hoeveel geld ze hebben. Ik kom ze meestal niet tegen en dat hoeft ook niet.

Rijk worden is net zoiets als hardlopen: je kunt je leven lang trainen maar nooit een snelle tijd lopen, maar je weet zeker dat de winnaar minstens zo hard getraind heeft, en je weet ook dat je als gewone hardloper altijd nog beter af was dan wanneer je op de bank was blijven hangen.

Mee doen voor een podiumplaats is volgens mij niet leuk, gewoon gezond meelopen voor je plezier en gezondheid wel.
Rijk worden is geen kunst, rijk blijven wel
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Weet ik allemaal, maar toch vind ik 'ze hebben er hard voor gewerkt' een dooddoener. Zat mensen die hard werken.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 15 november 2016 @ 23:10:

Weet ik allemaal, maar toch vind ik 'ze hebben er hard voor gewerkt' een dooddoener. Zat mensen die hard werken.Ja, en zat mensen die hardlopen. Mag je daarom niet zeggen dat de winnaar er hard voor getraind heeft?
Meestal is er geen verband tussen hard werken en veel geld hebben. Want arme mensen werken (hard) voor hun geld, maar bij rijke mensen werkt het geld juist voor hen, volgens de auteur van Rich Dad Poor Dad.
quote:handigmetgeld schreef op 15 november 2016 @ 23:13:

[...]

Ja, en zat mensen die hardlopen. Mag je daarom niet zeggen dat de winnaar er hard voor getraind heeft?

Nee, het is een kwestie van geluk, en slimmigheid.

Zoveel mensen die ontzettend veel geld hebben ( gehad) lelijk woord.

Maar die er gewoon niet mee om kunnen gaan, dan ben je een sukkel , sorry .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven