Zoveel spinnen pff

17-11-2016 07:55 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dit normaal? Ik woon sinds kort in een huis met een tuin, grenzend aan een park. En ik kan geen stap zetten of ik kom een spin tegen in huis, ik ben er niet bang voor maar mensen die dat wel zijn hadden hier al een hartverzakking gehad... Net nog een kleintje hangend aan mijn oplader, er viel er 1 op mijn hand van mijn fles shampoo af, gister een joekel wandelend op mijn badkamerdeur. En dan heb ik die zwarte grote engerds nog niet eens gezien. Ik vind het niet leuk om steeds op mijn hoede te moeten zijn. Hoort dit echt bij een huis met een tuin?
tja, het is wel een beetje de tijd van het jaar....
Ja dat weet ik wel, maar dit is wel absurd. Ramen staan natuurlijk open enzo om te ventileren. De zilvervisjes zijn ook aanwezig... Zucht.
Hoort idd bij de tijd van het jaar.

Zie ze hier ook veel sinds een tijdje.

Eigenlijk zeggen ze dat spinnen houden van schoon en fris. Betekend dat jij en ik een schoon en fris huis hebben. Dat stemt me dan milder. Echter ik hou dus NIET van spinnen.

Niets aan te doen, laten gaan. Elke keer buiten de deur zetten doe ik nu. Tot ik het beu ben en ze worden doorgespoeld door WC of gootsteen.
Brrrr, ik zou niet in jouw huis moeten wonen. Ook al is het de tijd van het jaar, ik vind het absurd dat ze zelfs aan de shampoofles en telefoonoplader hangen. Dat heb ik nog nooit gehad en daar ben ik heel blij om

Heb je veel ramen openstaan? Een oud huis misschien?
Die zilvervisjes hebben we hier dus ook! Man zei al dat hij veel van die diertjes ziet en is daar erg onrustig over. Hij kent ze niet en vind het maar niks. Ik ook niet tuurlijk, echter weet wel dat het zilvervisjes zijn.

Die kunnen geen kwaad....toch?
quote:Troeteltje schreef op 17 november 2016 @ 08:02:

Eigenlijk zeggen ze dat spinnen houden van schoon en fris. Betekend dat jij en ik een schoon en fris huis hebben. Dat stemt me dan milder. Echter ik hou dus NIET van spinnen.

Niets aan te doen, laten gaan. Elke keer buiten de deur zetten doe ik nu. Tot ik het beu ben en ze worden doorgespoeld door WC of gootsteen.Dan is mijn huis niet schoon genoeg denk ik haha, goed excuus om de grote schoonmaak uit te stellen
Hier staan ramen enkel open om te lichten en het huis is niet oud. Toch veel spinnen. In en om het huis. Overal bivakkeren ze lijkt het.
Zonder gein flessenpost........dat is iets wat mij verteld is. Of het heus waar is weet ik niet.
quote:Troeteltje schreef op 17 november 2016 @ 08:02:

Niets aan te doen, laten gaan. Elke keer buiten de deur zetten doe ik nu. Tot ik het beu ben en ze worden doorgespoeld door WC of gootsteen.

Spinnen houden van schoon en fris? Spinnen houden van elk plekje in huis, tuin en schuur, maakt ze echt niets uit hoor of het daar schoon is .

Ze komen door roostertjes, open ramen, kieren etc.
quote:Flessenpost schreef op 17 november 2016 @ 08:02:

Brrrr, ik zou niet in jouw huis moeten wonen. Ook al is het de tijd van het jaar, ik vind het absurd dat ze zelfs aan de shampoofles en telefoonoplader hangen. Dat heb ik nog nooit gehad en daar ben ik heel blij om

Heb je veel ramen openstaan? Een oud huis misschien?Nou die van de slaapkamer en badkamer, verder ventilatieroosters en de kinderen hebben horren.
quote:Troeteltje schreef op 17 november 2016 @ 08:03:

Die zilvervisjes hebben we hier dus ook! Man zei al dat hij veel van die diertjes ziet en is daar erg onrustig over. Hij kent ze niet en vind het maar niks. Ik ook niet tuurlijk, echter weet wel dat het zilvervisjes zijn.

Die kunnen geen kwaad....toch?Nee ze kunnen geen kwaad maar ik vind het wel smerig. Zilvervisjes komen op vocht af.
quote:Troeteltje schreef op 17 november 2016 @ 08:04:

Zonder gein flessenpost........dat is iets wat mij verteld is. Of het heus waar is weet ik niet.Spinnen zitten helaas overal, ook op vieze, stoffige plekken.
Wij wonen midden in de polder en hebben ook super veel spinnen. (Eigenlijk het hele jaar door)

Persoonlijk ben ik nu wel gewend aan de spinnen. Ik vind de spinnenrag erger. Soms ziet het huis eruit of ik al weken niks gedaan heb terwijl ik zeker twee keer per week alles na loop en schoonmaak.
Voor ik in het huis woonde waar ik nu woon heb ik op een flat gewoond waar ook veel spinnen zaten. Dus wel of geen tuin maakt niets uit.

Volgens mij komen in bepaalde gebieden van Nederland gewoon veel meer spinnen voor dan in andere gebieden.
quote:Eigenlijk zeggen ze dat spinnen houden van schoon en fris. Volgens mij houden ze van af en toe een vliegje op z'n tijd en een warme plek achter je bed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik mijn vorige woning zaten regelmatig van die dikke zwarte spinnen. Dan zat ik voor de TV en wandelde er weer zo'n exemplaar door de kamer. Ze zijn supersnel! Ik doodde ze vaak met een boek, moest ik ze daarna wel van de grond schrapen.
Wij hadden ook altijd veel last van spinnen, echt van die dikke joekels zaten erbij.

Sinds een aantal jaar laat ik de buitenkant van het huis inspuiten (Kozijnen en ander houtwerk) met anti-spinnen spul. Dit is niet giftig voor de spinnen maar zodra ze een pootje op het ingespoten stuk zetten lopen ze weer weg. Het voelt voor de spinnen als een brandneteltje.

Het helpt echt super goed. Spinnenbevolking in mijn huis is met 80% afgenomen. Al is hier natuurlijk ook wel wat tijd overheen gegaan want de spinnen die al binnen zaten, daar kan je niks aan doen.
Sinds ik in een appartement woon, heb ik er gelukkig geen last meer van. Maar in m'n vorig huis zaten er ook van die dikke, zwarte spinnen. Vreselijk vond ik het. Op den duur durfde ik bijna het huis niet meer in als m'n vriend er nog niet was na het werk.

Ze zaten echt overal en soms op de meest rare plaatsen. Ooit zat er een op het wasrek. Toen ik de handdoeken eraf haalde, dacht ik dat het een haarballetje was. En toen ik het wou pakken, bewoog het plots!

Het heeft toen een halfuur geduurd voor ik de spin gedood had.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Spinnen houden van een beetje vies. Leg een smerige gedragen sok en een schone op de vloer, en ze zullen aangetrokken worden door de zweetpatatjes.

Wij wonen nogal landelijk, dus behalve een tuin hebben we op korte afstand ook velden, een bosje en een achterbuurman die niks aan zijn tuin doet. Evengoed vind ik hierbinnen maar zelden een spin. Op zolder kom ik niet en het hobby-rommelhok van mijn man herbergt er ook best veel.

Kortom; ik denk dat de vorige bewoners bepaald geen poetsgen hadden. Kwestie van een poosje alles goed soppen en boenen en spinnen ofwel opstofzuigen, of buiten brengen, maar dan wel heel ver weg, anders zijn ze nog eerder thuis dan jij. Of je hebt een al wat ouder huis, met allerlei hoekjes en kiertjes en gaten, waar je je als spin heerlijk kunt verstoppen.

Zet in je tuin een vogelhuisje met lekkere vogeldingetjes. Het duurt even eer ze het in de gaten hebben, maar als ze eenmaal je tuin gevonden hebben komen ze het hele jaar door kijken of er iets lekkers te halen valt. Aangezien vogeltjes ook dol zijn op muggen en spinnen, kunnen zij in het voorjaar ook al een deel voor je opruimen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Dat klinkt wel als heel veel spinnen TO. Wij hebben voor huis een grote tuin, achter huis alleen nog maar tegels (gaan we komend jaar wat aan doen ). Het valt bij ons mee met de spinnen. Direct bij de achterdeur hebben we een kraantje en wasbak zitten. De afvoer daarvan is met hout omtimmerd. En daaronder komen soms ook van die zwarte joekels vandaan. Brrr. Ik verdenk ze ervan dat ze af en toe mee naar binnen sneaken als de deur open gaat
Hier, even gekopieerd van een spinnensite;

Spinnen houd je weg door hun voedsel weg te houden. Zorg dat er geen insecten in je huis zijn. Geen ramen open en licht aan ’s avonds zodat de muggen op bezoek komen, geen rottend fruit op de schaal, gooi regelmatig je vuilnisbak en gft-bak leeg, houd de favoriete spinnenhoekjes schoon en leeg. Als dat moeilijk is omdat de kieren te klein zijn of de zolder te donker, zet dan een bakje met azijn en water op die plek. Spinnen houden niet van die geur en zullen daar niet meer bivakkeren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
In ons vorige huis hadden wij geen vogels in de tuin. Het stikte er van de spinnen, met name kruisspinnen. Vreselijk vond ik het, maar ik begreep het wel. Er waren immers geen vogels. Wij woonden toen in een stad. Ook binnen hadden we toen wel wat spinnen, een bepaalde soort, die elk jaar weer tevoorschijn kwamen. Een soort nest....terwijl wij elke spin die wij zagen doodmaakten. En ja hoor, de lente kwam en daar kwamen ze weer.

Nu wonen wij in een woonwijk en hier wemelt het van de vogels. En je raadt het al......weinig spinnen buiten. En binnen ook niet.

Spinnen komen wel binnen wanneer het kouder wordt buiten. Ze kunnen door hele kleine kiertjes, gaatjes naar binnen. Heerlijk die warmte voor ze! Ik zou toch zo veel mogelijk opletten dat je horren hebt voor de ramen.

Sterkte ermee. Het lijkt mij vreselijk om zoveel spinnen, groot of klein, in je huis te hebben. Ik ben echt erg bang voor spinnen.

Oh ja, sommige zeggen dat katten spinnen vangen.....die van ons niet hoor. Wij hadden er 5 (nu nog maar 3) en die hebben nog nooit een spin gepakt. Alleen volgen en er achteraan lopen, maar verder deden ze niets.
Wat verschrikkelijk! Een spinnen plaag.. Vooral heel goed en vaak stofzuigen overal, zodat er nergens stof ligt. En muggen/vliegen/insecten bestrijden, want dat eten die krengen natuurlijk.

Persoonlijk zou ik: overal stofzuigen, een neus- mondmasker opzetten en echt liters gif spuiten overal en vervolgens een weekendje weg gaan. Eens kijken hoe het na dat weekend eraan toe gaat.

Wanneer die spinnen terug blijven komen zou ik gaan verhuizen. Want ik zou inderdaad allang overleden zijn aan een hartstilstand wanneer er constant spinnen in mijn huis zouden krioelen. Dit is voor mij trouwens een legitieme reden om liever geen huis met tuin te willen, ooit.
Brrr, ik weet niet of het hoort bij een huis met een tuin, want in ons eerste appartement hadden we er ook veel, die woonden toen in de roosters van de dakgoot. Ik denk wel dat je meer kans hebt op spinnen in een tuin omdat er meer plekjes zijn voor ze om te wonen. En ja als het dan wat kouder wordt, gaan ze gezellig naar binnen.

Ik stond me laatst af te drogen en dan sta ik altijd nog even lekker in de warme cabine met de handdoek om me heen geslagen. Liep me er toch een afschuwelijk dikke spin over de handdoek richting mijn nek. Ik heb geschreeuwd of mijn leven ervan afhing en de handdoek van me af gegooid. Mijn man is al net zo'n schijtluis als ik wat dat betreft, dus we hebben als 2 helden op sokken de hele badkamer afgezocht. Wij rusten niet voordat de spin door de wc gespoeld is.
What I feared was the onset of incontinence was simply a mid-laugh crisis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven