vroeg wakker dus laatste fles ook veel te vroeg!

02-01-2009 06:25 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 3 maand slaapt heerlijk door tot 5 uur als ze de laatste fles rond half 12 heeft gehad. Eerder was dit zelfs tot 7 uur en kwam de laatste fles dus perfect uit als je 4 uur tussen de voedingen houdt. Maar nu is het schema weer lekker omgegooid en vraag ik me af hoe jullie dit doen. Laat je overdag dan elke keer een half uur extra er tussen (moet haar altijd wakker maken voor voeding dus erge honger heeft ze dan nog niet) of geef je de laatste fles gewoon zoals hij uitkomt? Ik doe nu het eerste maar vraag me af of dat niet funest is voor het dagnachtritme wat ik probeer te creeeren...
Ik probeerde altijd tussen de flessen te rekken, als je haar wakker moet maken gaat dat ook prima. Ik heb ook wel eens een klein flesje gemaakt om 5 uur en dan om 7 uur een gewone fles en dan de rest van de dag gewoon volgens schema.
Wij proberen overdag ook een beetje te goochelen, dus de fles steeds iets rekken.

Als je dochter om 5 uur komt heeft ze dan ook echt honger? Misschien kun je haar zoethouden met een speentje.

Of wat Mida ook al zei, als ze echt hongerig is geef je haar om 5 uur gewoon een klein beetje voeding, en om 7 uur biedt je een hele fles aan.
Baby's die BV krijgen hebben regeldagen bij 10 dagen, 3 weken, 3 maanden en 6 maanden. Dus misschien wil ze daarom nu wat vaker drinken.
Ja dat rekken doen wij ook,maar nu zit er dus tussen haar 'dag' en 'nacht' maar een half uurtje verschil, snap je? Overdag dus 4,5 uur tussen de flessen en 's nachts komt ze na 5 uur. Maarrrrr om 5 uur heeft ze nog geen honger maar is ze gewoon klaarwakker en speelt ze eerst een klein uurtje in de box en vraagt ze daarna pas om de fles. Laten jullie de kleine dat uurtje dan nog in bed liggen om te 'spelen'? Ze kraait het uit, echt lief, maar ik denk dat ze in haar bedje sneller uitgespeeld is want daar kan ze geen pogingen doen tot omrollen, wat ze in de box wel enthousiast doet. En om 6 uur dus de fles, dus een uur eerder dan ideaal, dus denk niet dat een extra klein flesje dan nut heeft. Denk ook dat ze boos wordt als ze die niet leeg mag drinken dan...Wel een goeie tip maar het tijdsverschil is dan juist net te klein voor mij denk ik (dat ene uurtje dus tot 7 uur). Vind het wel moeilijk hoor,wil zo graag dat dagnachtritme stimuleren en op deze manier wordt dag en nacht hetzelfde voor haar...
Je moet haar overdag altijd wakker maken voor een fles??? Dan doe je dat toch gewoon niet? Lekker laten slapen en voor je het weet heb je er wat extra tijd tussen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Kleine man komt hier pas uit bed 's ochtends als hij begint te huilen, tot die tijd laat ik hem lekker spelen in zijn bedje. De laatste voeding en de nachtvoeding gaan ook in slaapzak en bij een klein nachtlampje, zodat hij 'weet' dat het nacht is. Hij komt overdag om de 3,5 en 's nachts om de 4 uur (oh joy!), maar weet dondersgoed het verschil tussen dag en nacht, want ik kan hem na een voeding zonder protest terugleggen 's nachts, maar probeer dat nou niet overdag, hahaha!
Leg je haar in de box als ze om 5 uur wakker wordt?

Of lees ik dat nou verkeerd?

Als je dat doet gaat zij idd denken dat het al overdag is!

Als de kleine man hier overdag slaapt trek ik hem geen pyama aan, laat ik de gordijnen open, ga gewoon stofzuigen e.d.

Ik neem aan dat ie dan wel weet dat het dag is en geen nacht.

Verder krijgt ie om 23 uur de laatste voeding en komt hij nog een keer 's nachts, maar dat doen we net als bij Krissie op de slaapkamer, met schemerverlichting en in zijn slaapzakje.
Nou, om 5 uur je kindje in de box leggen, dat is wel het laatste wat ik zou doen! Ik zou haar om 5 uur gewoon een klein flesje geven, gordijnen dichthouden en doen alsof het nog nacht is (wat het in mijn ogen ook is) , hopelijk tukt ze daarna nog even 2 uurtjes door, en kan je weer gewoon om 7 uur met je schema beginnen.

Overdag wakker maken voor de fles zou ik ook niet doen trouwens.
Tja moeilijk, moeilijk. Ik kan dan misschien toch beter een klein flesje proberen om 5 uur maar het probleem is, ze is dan klaarwakker maar heeft nog geen honger. Het laten liggen in bed tot ze huilt is wel het proberen waard denk ik. Want ik moet haar idd niet gaan aanleren dat het oke is om om 5 uur te liggen spelen in de box en te denken dat het dag is. De laatste voeding doe ik trouwens ook in het donker en met zo min mogelijk geluiden hoor en daarna pit ze ook zonder enige moeite door gelukkig. Maar overdag wakker maken elska doe ik om dat dagnachtritme te stimuleren en anders komt ze dan ook aan te weinig flessen denk ik. 'Mag' maximaal 4 uur tussen zitten toch? Dat ritme bevalt mij verder ook goed, heb ook veel aan de 3 r'en.
Nou, even verslag uitbrengen over vannacht...

Heb er voor gekozen om haar laatste 2 flessen 180 te doen, normaal heeft ze alleen de laatste 180 en de rest 150 overdag. Had me voorgenomen haar pas eruit te halen als ze echt begon te huilen en absoluut niet meer in de box te doen zo vroeg, maar een klein flesje te geven en dan weer terug te leggen. Maarrrr dat was helemaal niet nodig . Mevrouw sliep gewoon tot 7 uur, is toch niet te geloven... Kan toeval zijn...Maar eens kijken hoe de komende nachten gaan
Iig heel erg bedankt voor jullie reacties, heb er echt wat aan!
Vandaag naar het CB geweest voor de tweede prikjes en ook gehad over voeding/ slapen. Heb besloten over te gaan op 5 flessen van 180/6, kijken of ze dan wat langer doortrekt 's ochtends...Om 5 uur een klein flesje heb ik geprobeerd maar vind ik toch niet prettig, dat wordt dus morgen een 'gewone' fles. Hopen dat ze wat later komt morgen!! Nog meer moeders in het hetzelde schuitje??
Bij mijn oudste had ik dat ook. Toen hij eenmaal begon met doorslapen (en daar versta ik 5 uur / half 6 in de ochtend onder), was zijn schema ook in de war.

Ik hield ook 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur aan.

Maar toe ie om 5 uur kwam lukte dat niet meer.

Dus dan was het 5 uur, half 10, 14 uur, half 7 en dan die laatste fles gewoon om 23 uur, want daar moest ik hem toch wakker voor maken.

Zat me heel druk te maken om dat schema indd. Niet of ie nou snapte of het dag of nacht was, want dat weten ze echt wel, maar meer of ie dat extra half uurtje wel redde. Maar dat ging helemaal oke. En redde hij het niet, dan niet. Kreeg ie gewoon eerder eten. Want ik wist dat ik het bij een volgende voeding eventueel wel kon rekken en de laatste voeding van 2300 uur moest ik hem toch elke keer wakker maken, dus die kreeg hij nooit te vroeg, zoals bijvoorbeeld om 2130 of 2200 uur, waardoor je sochtends weer niet uitkomt.

Nu jongetje 2... slaapt nog steeds niet door! En hij is toch al wel 10 en halve week!!! Vind dat hij nou toch wel eens mag doorslapen hahaha.

Nee geintje, komt vanzelf wel een keertje. Zit hem alleen te vergelijken met de oudste, die sliep na 9 weken door. En dat moet ik dus niet doen, want oudste was en is supermakkelijk.

Ach ik denk maar zo, over een tijdje is het over en dan mis ik het waarschijnlijk weer.
Het is wat he, JepJep...Hoe laat wordt je jongste nu elke nacht wakker dan? Geloof best wat je zegt, je gaat toch vergelijken en je gaat er dan een beetje vanuit dat de 2e het vast net zo goed doet als de eerste met zoveel weken...Tegenvallertje he? Haha...Ik blijf het niet erg vinden hoor, om eruit te moeten voor die schat. Ik krijg altijd een grote glimlach als ik boven het bedje hang dus dat maakt veel goed (en probeer dan maar eens oogcontact te vermijden omdat ze dat nog wakkerder maakt, die missie mislukt elke keer) Vannacht was het om 04.15 al huilen, maar na een 10 min erbij te hebben gezeten en handjes vast (anders veegt ze haar speen er meteen weer uit) viel ze lekker in slaap. Na 20 min werd ze echter weer wakker maar toen even laten jengelen en ze was zo weer vertrokken...tot 7 uur!! Ze heeft gister ook weer vaccinaties gehad, daar is ze vandaag overdag veel slaperiger van. Hopen dat dit vannacht doorzet! Hoe was jouw nacht en wie gaat er bij jullie uit? Hier ga ik er altijd uit, mijn vriend werkt er moet er door de week altijd al vroeg uit en wil in het weekend ook weleens wat langer slapen. En ik werk niet dus kan altijd na de vroege voeding er weer induiken tot de 2e voeding rond 11en, heeeerlijk!
04.15, das vroeg!! Balen he? Als ze weer ff terugvallen naar een vroeger tijdsstip.

Bij mij was het elke keer tussen 04.15 en 05.00, maar de laatse week is het weer afzien.

Eergister 02.30, gister 03.00 en vannacht weer 03.45. Snap er niks van. Baal alleen als ik wakker word, dan denk ik, neeee laat me nou toch slapen! Maar dan zie je dat blije koppie... En dan denk ik, ach kom maar lekker bij me.

Man en ik camperen nu in de woonkamer. Was erg gezellig zo onder de kerstboom afgelopen maand.

Zoon 1 slaapt op eigen slaapkamer en zoon 2 op de onze, maar aangezien we elkaar wakker houden, camperen wij nu beneden totdat hij doorslaapt en dan gaan de jongens bijelkaar op de kamer.

Man slaapt erg slecht, bij elk zuchtje is hij wakker en valt ook niet meer in slaap. Dus ik ga er eigenlijk altijd uit. Laatst wel een keer gedaan dat hij de nachtvoeding deed, dan kon ik ook een keertje blijven liggen, maar hij heeft daarna niet meer geslapen, en das niet bevordelijk als je ook nog een volle werkweek hebt. En ik ben weer gelijk in coma als ik mijn bed aanraak, dus voortaan doe ik het gewoon weer.

Ik vind het eigenlijk moeilijk in te schatten of hij wakker wordt van de honger, of dat hij gewoon even wakker wordt vanwege speen, of wat dan ook. Als dat al om 3 uur is, dan denk ik, geef maar gewoon eten, anders kan ik er over een uur weer uit. Wellicht kan hij allang doorslapen, maar omdat ik het in stand houd, door elke keer eten te geven ipv speen of even knuffelen en weer terugleggen, snap je wat ik bedoel?

Lekker dat jij terug kan duiken in je bed!! Ik heb er nog 1 rondlopen van anderhalf... die gaat pas om half 12 weer slapen... als ik geluk heb, gaan ze rond die tijd tegelijk naar bed, kan ik ook ff op de bank slapen
Zo he das ook heftig, kamperen in de woonkamer! Jullie hebben dus maar 2 slaapkamers boven begrijp ik hieruit? Das echt wel even behelpen dus...Is het niet een idee om oordopjes aan te schaffen voor je man of denk ik dan te simplistisch? Het kan natuurlijk nog wel een poosje duren eer je zoontje door gaat slapen als je een beetje pech hebt...Of jullie andere kindje bij jullie op de kamer? Ach, zullen jullie allemaal ook wel goed doordacht hebben, maar probeer gewoon even mee te denken haha...

Wij zijn sinds vrijdag de voeding gaan verhogen (was bij het cb geweest) en misschien dat dat ervoor zorgde dat ons meisje vanochtend pas om 07.30 kwam!! En gisteren om 07.00!! Moet zeggen dat ik vannacht mijn 'tactiek' omgegooid heb. Ik heb haar om 03.30 voor het eerst gehoord en de speen terug gedaan die ze vervolgens meteen weer eruit lanceert maar goed. Toen gewoon weer naar bed gegaan en haar even laten huilen en na een paar minuutjes was ze weer lekker aan het slapen. Vervolgens heeft ze nog wel een keer of 3, verdeeld over de nacht, even gehuild maar ik ben er niet naartoe gegaan en steeds was het na een paar minuutjes weer klaar. Eerder ging ik toch steeds naar haar toe, net als jij doet. Vriendlief en ik hadden het er nog over dat je, als je zelf in bed ligt, echt veeel sneller naar haar toe gaat dan overdag als je haar hoort via de babyfoon. 's Nachts lijkt elk huiltje ook veel langer te duren en zieliger te zijn. Valkuil!!

Heb eigenlijk nooit dan om 4 uur ofzo de voeding gedaan hoor, omdat ik weet dat ze om die tijd echt nog geen honger kan hebben (al zou ze het wrs wel opdrinken hoor!). Ik haal haar er sowieso nooit uit (zo vroeg), geef alleen haar speen of ga er even naast zitten en haar aaien en neurieen. Maar vannacht was dus een groot succes, hoop dat dit doorzet...

Misschien kun jij ook eens proberen om hem even te laten huilen, of huilt hij zichzelf dan overstuur? Dat werkt natuurlijk alleen maar averechts...Blijft moeilijk te bepalen he, wanneer ze honger hebben en wanneer het iets anders is. Kijk, als hij weer stopt met huilen na max een kwartier ofzo (waar jij je prettig bij voelt, als je kan spreken van het woord prettig haha) en dan gaat slapen dan heeft hij wrs geen honger maar werd hij gewoon even wakker van iets anders (droom, kou, luier, je weet het niet). Vannacht dus 03.45?? En slaapt hij dan daarna wel weer verder of blijft het drama de rest van de nacht?

Liefs Chick
Ja, hebben 2 slaapkamers en oordopjes gebruikt hij al

Als hij er eenmaal al uit is geweest voor de fles is ie gewoon klaarwakker, dus slaapt man gewoon niet meer. Slapen is voor hem een beetje drama...

Voor mij weer niet, slaap zelfs tijdens t voeden

Heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat ie ook van iets anders wakker kan worden dan honger 's nachts.

Daar heb je het weer... vergelijken... zoon 1 werd alleen wakker om te eten en daarna sliep hij weer. Na 9 weken had ie zijn duim te pakken en werd dus ook niet meer wakker snachts voor een voeding. Wordt eigenlijk nooit snachts wakker, nog steeds niet. Dus daarom ga ik er misschien vanuit dat deze dat ook zo doet. Wakker worden betekend voor mij dat ie eten wil, maar misschien is dat dus helemaal niet t geval... hmm, is het proberen waard vannacht, even laten jengelen. Ga er dan wel naast zitten. Als ie echt aan zijn knuistjes begint te sabbelen weet ik genoeg.

En ja, vannacht dus 03.45 uur. Als ie dan gegeten heeft, slaapt ie gewoon weer verder tot de volgende ochtend. Geen probleem.

Sinds kort ook aan het afbouwen met bv en geven ook de fles ernaast. Hij mag volgens lengte en gewicht 4 flessen van 200 cc. Nou hij drinkt 5 keer op een dag en die nachtvoeding is dus de 6e. Hij krijgt 200cc echt niet op, spuugt dan de boel onder of hij laat 40 staan. Dus geef hem dat nog niet. Denk dat wanneer hij die 200 wel opkrijgt, dat ie dan ook wat langer gaat slapen... Volgens mij kan zijn maagje dat ook nog niet aan. Ze zeggen dat bv-kindjes vaker, kleinere hoeveelheden drinken, waardoor ze als ze overgaan op de fles, die flessen nog niet in 1 keer leeg kunnen drinken. Misschien is dat ook wel op die van mij van toepassing.
Ja zou idd dan wel in de gaten houden of hij gaat sabbelen of andere hongersignalen afgeeft, want het is ook zielig om hem niks te geven terwijl hij echt honger heeft. Mijn meisje slaapt na een willekeurige fles 's nachts ook door maar dat wil niet zeggen dat ze daar wakker van werd. En mag jouw zoontje met 10,5 week al 4 flessen van 200?? Volgens het cb of het pak voeding waar dat op staat? Normaal mogen ze geloof ik toch pas vanaf 5 maand naar 4 flessen overgaan? Heel ingewikkeld vind ik dat, al die tegenstijdige berichten, want het cb zei mij dat mijn meisje dat ook wel mocht als ze dat aankon. Ach, zal ook per kind verschillend zijn en liggen aan het gewicht enz. En bv is idd sneller verteerd dus sneller honger, dat is bij jou en mij ook een verschil.
Ja, volgens verpakking en cb, 4 flessen van 200 cc.

Hij woog met 8 weken al 6550 gr, dus kan het ook wel aan. Maar hij krijgt het stomweg niet op, dus ik doe als ik een fles maak, 160 cc met 5 scheppen en een beetje. Ook omdat hij nog vaker drinkt dan 4 keer op een dag (wat ik niet verwonderlijk vind voor zijn leeftijd) geef ik geen 200 cc, dat ontploft ie denk ik...

Vind het ook raar hoor! 10 weken, en dan al naar de 4 voedingen mogen. Vind het een beetje vroeg.

Nou, ik ga hem zo de laatste fles geven, ben benieuwd hoelaat t vannacht wordt. Denk dat ik gewoon weer rond half 4 de lul ben... hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven