Het Stamcafé XXV

06-11-2016 11:46 3010 berichten
Een jubileumeditie, hoeraaaaa! Eet en drink lekker, heb veel plezier, en de envelopjes mag je inleveren bij Leo (aan het tafeltje bij de deur).

Feestelijke groeten van Leo, Yas, Star en LV
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 09:21:

Conputer says noooo.....Computer says nothing.................... Diagnose: afasie van de ergste soort.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Sterkte, Solo!

Even koffie en dan bedenken of ik op ga ruimen of de boel in de fik steek.
Solo, succes straks en leuk! Ben wel heel benieuwd wat jouw ideeën zijn.
quote:Solomio schreef op 18 november 2016 @ 09:23:

[...]

Computer says nothing.................... Diagnose: afasie van de ergste soort.

Ik ga zo winkelen met een vriendin. Balen dat het regent.
En wat is het geworden Yette? Denk dat meneer L vandaag dezelfde afweging zit te maken, benieuwd wat ik aantref eind van de middag

Dolfje, zeeschilpadden zijn zoooo cool! Wij hebben een heel kleintje gezien bij het snorkelen op Curacao en ik was gewoon helemaal ontroerd toen die ineens opdook en voorbij zwom. Hij zwaaide nog net niet met z'n flipper
The owls are not what they seem
Solo heb je misschien Windows 10 geïnstalleerd? Die draait ongevraagd updates in de achtergrond en daar wordt een pc heeeel traag van.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 09:21:

Conputer says noooo.....
Veel plezier Elfje, hier is het droog! Dus in Den Haag kun je winkelen
The owls are not what they seem
quote:Star schreef op 18 november 2016 @ 09:49:

[...]

[afbeelding]Ik hou ervan!
quote:LadyL0101 schreef op 18 november 2016 @ 09:47:

En wat is het geworden Yette? Denk dat meneer L vandaag dezelfde afweging zit te maken, benieuwd wat ik aantref eind van de middag

Dolfje, zeeschilpadden zijn zoooo cool! Wij hebben een heel kleintje gezien bij het snorkelen op Curacao en ik was gewoon helemaal ontroerd toen die ineens opdook en voorbij zwom. Hij zwaaide nog net niet met z'n flipper

Geen van beiden

Ik kwam een keer een flinke schildpad tegen toen ik de jongste van school had opgepikt. Stak zomaar over! Ik had geen idee dat ze die beesten in Michigan hadden. Dus -hop- kind uit de auto en van dichtbij kijken:

Hij had een enorme staart. Leek wel een krokodil met een schulp. Prachtig! Dankzij internet ontdekte ik ter plekke dat het een 'snapping turtle' was. Onverwacht snel en gevaarlijk. Die kunnen dwars door je schoen je teen eraf bijten.

-hop- kind weer in de auto.
quote:yette schreef op 18 november 2016 @ 09:39:

Sterkte, Solo!

Even koffie en dan bedenken of ik op ga ruimen of de boel in de fik steek.Haha, dat denk ik ook wel eens bij kamers van de jongens. En dat is dan nadat ik gevraagd heb of ze even willen opruimen.
quote:yette schreef op 18 november 2016 @ 09:39:

Sterkte, Solo!

Even koffie en dan bedenken of ik op ga ruimen of de boel in de fik steek.

Ik moest hier echt heel hard om lachen

Elfje heel veel plezier met winkelen! Ga je voor iets speciaals?

Dolfje zeeschilpadden zijn geweldig! Mijn grote hobby is duiken en op Bonaire zie je dan vaak schildpadden tijdens het duiken. Ook op de Filipijnen ben ik ze tegen gekomen vorig jaar tijdens het duiken. Echt zo mooi!

Hier lijkt de combi van pijnstillers eindelijk aan te slaan. Pijn is nu naar een niveau gedaald dat ik wel kan hebben. Vannacht ook voor het eerst weer goed geslapen. Om 4:00 uur maakte mijn man me wakker en stond ie klaar met een glaasje water en m'n pillen. Ik ben eigenlijk heel snel daarna weer in slaap gevallen, tot vanmorgen half acht.

Moet wel zeggen dat ik echt de allerliefste man van de hele wereld heb. Hij zorgt zo ontzettend lief en goed voor me!! Wist al wel dat ik een (winnend) lot uit de loterij heb getroffen maar soms wordt dat nog weer even extra bevestigd

Hoe gaat het met Blond en Millie? Kunnen jullie een beetje bijkomen dit weekend?
Takk, fijn dat het beter gaat!

Ik ben helemaal opgewonden, heb een camera met toebehoren gekocht vanmorgen. Zeker 2,5 uur in de winkel geweest. Heel veel uitleg gehad. De winkelmeneer raadde me Sony aan, maar mijn hart ging uit naar Nikon. Alles tegen elkaar afgewogen, Sony had wel wat voordelen. En de prijs voor de body was een stuk lager. Maar mijn hart ging toch uit naar Nikon, want tja, Nikon is Nikon. En dan ben ik best een beetje conservatief, qua merken.

Een aantal foto's gemaakt buiten, foto's op de computer bekeken en toen was ik om: de Sony foto's vond ik echt mooier.

Van het prijsverschil heb ik meteen maar een extra lens (occasion) gekocht die ze hadden staan.

Enige minpuntje: had een extra accu gekocht, maar die zat niet in de tas, dus nou moet ik morgen weer terug. Maar goed, dan doe ik gelijk een rondje markt.
Solo, zou er iets heersen in computerland? Mijn laptop is ook ziekjes, het scherm wordt steeds feller en minder fel. Raar gedoe.
quote:MissMillicent schreef op 18 november 2016 @ 13:25:

Solo, zou er iets heersen in computerland? Mijn laptop is ook ziekjes, het scherm wordt steeds feller en minder fel. Raar gedoe.

Ik heb de bezem erdoor gehaald (CCleaner) en nu doet ie het weer als een zonnetje. Voor zover een 6 jaar oude computer het dan kan doen als een zonnetje.

Wel begon net mijn Dolce Gusto spontaan te pruttelen, waarna er rook uit de onderkant kwam.

2 apparaten zo vlak achter elkaar, dat kan alleen maar betekenen dat er ook nog een derde apparaat kuren krijgt vandaag of morgen.
quote:Solomio schreef op 18 november 2016 @ 14:53:

[...]

Ik heb de bezem erdoor gehaald (CCleaner) en nu doet ie het weer als een zonnetje. Voor zover een 6 jaar oude computer het dan kan doen als een zonnetje.

Wel begon net mijn Dolce Gusto spontaan te pruttelen, waarna er rook uit de onderkant kwam.

2 apparaten zo vlak achter elkaar, dat kan alleen maar betekenen dat er ook nog een derde apparaat kuren krijgt vandaag of morgen.Als het de wasmachine maar niet is die ook stuk gaat, zo'n werk alles met de hand doen.

En wat fijn dat je computer het weer doet zeg
quote:Inkie12345 schreef op 18 november 2016 @ 16:53:

[...]

Als het de wasmachine maar niet is die ook stuk gaat, zo'n werk alles met de hand doen.

En wat fijn dat je computer het weer doet zeg Wasmachine is hier nou weer niet zo'n probleem, want we hebben hier een gemeenschappelijke wasruimte met 4 wasmachines en een droger.
quote:Solomio schreef op 18 november 2016 @ 17:05:

[...]

Wasmachine is hier nou weer niet zo'n probleem, want we hebben hier een gemeenschappelijke wasruimte met 4 wasmachines en een droger.Oh dan mag er daar wel eentje van overlijden.
quote:Inkie12345 schreef op 18 november 2016 @ 17:31:

[...]

Oh dan mag er daar wel eentje van overlijden.

Ja, maar het hoeft niet per se.

Jullie begrijpen dat ik geen dag zonder mijn Dolce Gusto kan, dus ik naar het winkelcentrum, zijn ze gewoon allemaal uitverkocht. Drama hier.
quote:Solomio schreef op 18 november 2016 @ 17:36:

[...]

Ja, maar het hoeft niet per se.

Jullie begrijpen dat ik geen dag zonder mijn Dolce Gusto kan, dus ik naar het winkelcentrum, zijn ze gewoon allemaal uitverkocht. Drama hier.Is er niet een geldterug actie gaande van die dingen, dacht dat ik daar gister reclame van had gezien?
Goedenavond. DA vindt beide oude katten in goede conditie. Jongste is een beetje te zwaar, oudste doof en waarschijnlijk dementerend. Maar gezien hun leeftijd prima. Tegen het nachtelijke schreeuwen van oude mevrouw is weinig te doen. DA adviseerde om haar heel consequent mee te nemen naar haar plekje in de slaapkamer in de hoop dat dat als 'veilig' in haar systeem blijft zitten.

Millie: Gefeliciteerd met je aankoop! Wow afstappen van Nikon Ik ben al jaren niet meer 'mee', maar dan moet Sony toch echt een vlucht genomen hebben! Ik wilde je nog de tip geven om aan de fotografiewedstrijd van Canon mee te doen, daar kan je ook een mooi toestel mee winnen.

En ik snotterkuchproest nog even verder.

Smakelijk allen en fijne avond.
Blond, hoe ging de vergadering? Snode plannen kunnen torpederen?

Wat fijn dat de katten allebei gezond zijn. Wel sneu, een dove, dementerende oude dame. Een veilig plekje bij jullie in de buurt is dan wel zo fijn.

Volgens de verkoper heeft Sony veel gedaan aan sensorontwerp (en kopen veel andere merken door Sony ontworpen sensoren). Ik zit nog steeds met Nikon in mijn hoofd, ben toch wel een sucker voor namen. Maar deze camera beviel me echt beter.
quote:yette schreef op 18 november 2016 @ 11:30:

[...]

Geen van beiden

Ik kwam een keer een flinke schildpad tegen toen ik de jongste van school had opgepikt. Stak zomaar over! Ik had geen idee dat ze die beesten in Michigan hadden. Dus -hop- kind uit de auto en van dichtbij kijken: [afbeelding]

Hij had een enorme staart. Leek wel een krokodil met een schulp. Prachtig! Dankzij internet ontdekte ik ter plekke dat het een 'snapping turtle' was. Onverwacht snel en gevaarlijk. Die kunnen dwars door je schoen je teen eraf bijten.

-hop- kind weer in de auto.

Wat een beest! In heb wel eens iets gelezen over gevaarlijke schildpadden dus ik blijf er altijd wel een beetje uit de buurt maar mooi zijn ze wel.

Straks gaan we naar een andere bekende snorkelplek hier. Schijnen vaak dolfijnen in de baai te zwemmen. Nu hoef ik niet Perse met ze te snorkelen, vind ze zien al leuk genoeg. Gisteren zagen we ze vanaf de kant uit de vette uit het water springen!

Maar eerst ontbijt. Hebben gisteren een paar sandwiches gekocht dus lekker makkelijk.
Dolfje ik vind het zo fijn dat je elke dag even binnenspringt met je zonnige verhalen!

Millie de vergadering... Ik krijg heel sterk het gevoel dat de factor 'inspraak' wettelijk moet en pro forma gehouden wordt. Intussen hebben we - binnen de gestelde tijd - alle bezwaarstukken ingediend, maar er zal iets uit de kast moeten vallen wat extra slagkracht - lees een relletje - veroorzaakt om de plannen nog tegen te houden. Een paar medestanders zijn hier zeer in bedreven, dus ik laat het nu even aan hen.

Het was trouwens even gezellig lunchen met de DA. De katten waren natuurlijk 'weg' toen ze binnenkwam. Maar daar was ik op voorbereid. Schoonmoeder zaliger hield zich niet aan onze regels als ze op de katten paste en gaf ze dan wel eens garnalen om ze te paaien. Dat zijn ze nooit vergeten en als ik een bakje garnalen openmaak, zitten ze beiden meteen zowat op het aanrecht. Bakje garnalen open, poezen in de keuken DA op haar hurken en ze kon zonder problemen de twee dames onderzoeken. Poezen allebei 1 garnaal en DA die de middag vrij was vond het wel gezellig om te lunchen met een toast garnaal-tomaat-cocktailsaus. Tijdens het lunchen hadden we allebei 1 kat op de stoel naast ons
Tranen-met-tuitensoep gegeten. Zat een pepertje in, maar was zo heet dat de tranen over mijn wangen biggelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven