De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:viva-amber schreef op 19 november 2016 @ 08:39:

Dit was echt heel spannend[afbeelding]

Jaah, met Gr... Gr...

Geweldige serie!
Yep. Moeder met krulspelden onder de kap op zolder. Daarna moest ik altijd een paar dagen wennen aan het andere hoofd.
Bijna zaterdagmiddag nu, dat was toen tijd voor Los Vast, met Jan Rietman en de Dik voor Mekaar show
Ik ben van 73 en wat bij mij vooral naar boven komt:

Poppenkraam

Silas

Fame (heb zelfs meegedaan aan een Fame danswedstrijd)

Loveboat

A-Team

Op zondagavond de top 40 op de radio. Dat elke week opnemen met een cassettebandje.
Alle reacties Link kopieren
Tussen de middag was er altijd eenspelletje op de radio (ik geloof Radio Noordzee?) waarbij iemadn werd opgebeld en die moest dan de prijs van een product raden. Als je het goed had mocht je kiezen uit "50 pop of een envelop".
quote:Jejoue schreef op 19 november 2016 @ 10:23:

Yep. Moeder met krulspelden onder de kap op zolder. Daarna moest ik altijd een paar dagen wennen aan het andere hoofd.

Bij ons was het in de keuken, oma, moeder en tantes.

Zo genoeglijk!
quote:Gebruna schreef op 19 november 2016 @ 10:30:

Tussen de middag was er altijd eenspelletje op de radio (ik geloof Radio Noordzee?) waarbij iemadn werd opgebeld en die moest dan de prijs van een product raden. Als je het goed had mocht je kiezen uit "50 pop of een envelop".O ja! 50 poooooopppp ofun enveeeloooopp!
Wat je tegenwoordig ook "nergens" meer ziet: een kanarie in een kooitje als huisdier.

's Avonds ging er dan een theedoek over de kooi zodat de vogel kon slapen...
Eén keer perjaar kreeg je een klein bruin envelopje mee naar huis: het ging om een soort collectieve verzekering voor alle kinderen zodat je ook onderweg van huis naar school v.v. (voor ongevallen/schade) verzekerd was.

Wie mee wilde doen, moest het envelopje invullen/aankruisen en dat envelopje, gevuld met twee kwartjes premie, weer mee terug naar school nemen.

Voor de "missie"(of was het Simavi?) waren er ook van die kleine envelopjes. Maar die waren wit.
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 10:05:

Corona, das jaren 80. Te laat dus telt niet.

IN de OP staat: Ben jij van voor pakweg 1975.

Dus veel dingen die je keek of meemaakte zijn van na 75
Eeeeeeeeemiellllllll

De Waltons

en niet te vergeten Pippie Langekous
In het weekend de André van Duin show of de Mounties
Schoolbanken met vaste stoeltjes er aan vast.

Iedereen kreeg dezelfde BICpen en daar deed je het maar mee.

Met muziekles dan kwam er een plaat op de platenspeler en zongen wij mee.

De krul in het schrift en na x aantal krullen een klein stickertje van 1 x 2 en daar deed je het dan mee

Ouders die alleen naar school kwamen, als ze ergens op/van school mee zouden helpen of het ... minuten gesprek er was.

Kinderen die werden gebracht/ gehaald kan ik mij niet herinneren.
quote:granny71 schreef op 19 november 2016 @ 10:22:

[...]

Dat had ik juist met Swifnick

Ik met allebei.....

Ze mochten er om duelleren maar ik was beide graag ter wille geweest.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 11:41:

[...]

Ik met allebei.....

Ze mochten er om duelleren maar ik was beide graag ter wille geweest.Delen?
Schoolmelk (yuk, lauwe melk)

Schooltandarts (hoefde ik gelukkig niet heen)
quote:yajes schreef op 19 november 2016 @ 11:44:

Schoolmelk (yuk, lauwe melk)

)Wij gebruikte de grijze bakken waar de schoolmelk in werd bezorgd altijd als honken tijdens het slagballen op het schoolplein.
quote:granny71 schreef op 19 november 2016 @ 11:45:

[...]

Wij gebruikte de grijze bakken waar de schoolmelk in werd bezorgd altijd als honken tijdens het slagballen op het schoolplein.O jaa, slagbal op het schoolplein!
quote:Monday_Lisa schreef op 19 november 2016 @ 11:33:

Kinderen die werden gebracht/ gehaald kan ik mij niet herinneren.

Bij mij in de klas werden er kinderen uit een ander dorp wel gebracht op de platte kar achter de tractor.

Tijdens ponykamp werden we ook massaal vervoerd achterin de veewagen.
quote:Monday_Lisa schreef op 19 november 2016 @ 11:33:

Schoolbanken met vaste stoeltjes er aan vast.

Iedereen kreeg dezelfde BICpen en daar deed je het maar mee.

Met muziekles dan kwam er een plaat op de platenspeler en zongen wij mee.

De krul in het schrift en na x aantal krullen een klein stickertje van 1 x 2 en daar deed je het dan mee

Ouders die alleen naar school kwamen, als ze ergens op/van school mee zouden helpen of het ... minuten gesprek er was.

Kinderen die werden gebracht/ gehaald kan ik mij niet herinneren.BIC pen?? Hier nog met een kroontjespen geschreven. Als je goed je best had gedaan mocht je even met een ballpoint.
Wat een leuk topic!

Is de TV serie 'Transport' al genoemd? Met een nog heule jonge Thom Hoffmann. Ik geloof dat ik toen al een beetje verkikkerd om hem ben geraakt, is nooit meer helemaal over gegaan
quote:Jejoue schreef op 19 november 2016 @ 11:49:

[...]

BIC pen?? Hier nog met een kroontjespen geschreven. Als je goed je best had gedaan mocht je even met een ballpoint.Wij kregen een (altijd lekkende) vulpen, uitgereikt door school.
quote:Grobbekuiken schreef op 19 november 2016 @ 11:50:

[...]

Wij kregen een (altijd lekkende) vulpen, uitgereikt door school.Vulpen vaak geprobeerd. Met patronen of gewoon een tankje. Idd altijd lekken.
quote:granny71 schreef op 19 november 2016 @ 11:44:

[...]

Delen?

Ja leuk, swingen of partnerruil, heel erg sixties/seventies trouwens.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven