De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Wat wel heel erg was; op de lagere school werden de rapporten uitgereikt door de juf met een babbeltje voor elk kind.

Behalve voor de zittenblijvers, die moesten in doodse stilte naar voren lopen, rapport in ontvangst nemen en weer naar hun plek.

Pijnlijk.
Goeiesmorgens, bejaarden!

Ik heb vast de droogkap klaargezet, het is immers zaterdag.
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 09:51:

Ik heb vast de droogkap klaargezet, het is immers zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog dat ik in die tijd stickers verzamelde, iemand anders hier ook? Ik weet bijvoorbeeld nog, iemand refereerde hier aan het stoppen van Veronica, dat ik daar ook actiestickers van had.
quote:Corona67 schreef op 19 november 2016 @ 09:55:

[...]

[afbeelding]
Ook trouwens iets om voor de buis te gaan zitten als kind Stuif eens in. Ik ken het gouden stuiverlied nog En dat ze dan ingezonden dingen van een balk moesten trekken en iedereen riep rechts rechts LF natuurlijk links links.
quote:blauwe_emmer schreef op 19 november 2016 @ 09:56:

Ik weet nog dat ik in die tijd stickers verzamelde, iemand anders hier ook? Ik weet bijvoorbeeld nog, iemand refereerde hier aan het stoppen van Veronica, dat ik daar ook actiestickers van had.Stickers van Apollo 11.
Ahh wat gezellig, een soos. ik kom niet nostalgisch doen hoor, alleen even uitblazen van de meiskes met mooi haar en foute vriendjes.
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 09:57:

[...]

Wel zo gezellig dat je samen met de buuv gaat
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 09:51:

Ik heb vast de droogkap klaargezet, het is immers zaterdag.Wel met krulspelden en kapje op nog even boodschappen doen? Heb je al voldoende paarse shampoo?
quote:blauwe_emmer schreef op 19 november 2016 @ 09:58:

Ook trouwens iets om voor de buis te gaan zitten als kind Stuif eens in. Ik ken het gouden stuiverlied nog En dat ze dan ingezonden dingen van een balk moesten trekken en iedereen riep rechts rechts LF natuurlijk links links.

En bedankt. Nou heb ik het hele weekend het gouden stuiverlied in m'n hoofd.

Snel: wie zingt er iets van Hamelen.
quote:Corona67 schreef op 19 november 2016 @ 09:58:

[...]

Wel zo gezellig dat je samen met de buuv gaatNee hoor, dat is een en famille gebeurtenis.
quote:orkenflow schreef op 19 november 2016 @ 09:59:

[...]

En bedankt. Nou heb ik het hele weekend het gouden stuiverlied in m'n hoofd.

Snel: wie zingt er iets van Hamelen."Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer"
quote:blauwe_emmer schreef op 19 november 2016 @ 09:59:

[...]

Wel met krulspelden en kapje op nog even boodschappen doen? Heb je al voldoende paarse shampoo?De blauwspoeling!
https://www.youtube.com/watch?v=kzSaNDemRH8

In de begin fase inclusief balk en lied
Ow nostalgie!!

Ik weet nog hoe de appie er in ons dorp uitzag, met een slagersafdeling en echte groentebalie erin. Wat was het bijzonder toen je zelf de groenten mocht gaan pakken en afwegen!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 10:01:

[...]

"Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer"

"De kortste weg, ik wil terug

U hoeft ons maar te wijzen tot de deur, maar vlug

Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen, meneer

Weet u ook de weg

Ik weet hier heg noch steg

Weet u ook de weg de weg de weg de weg."

Ja, dat komt goed. Het stuiverlied is eruit. Bedankt!
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 09:12:

[...]

Klopt.

De vrouw van onze huisarts plande de afspraken in via de telefoon en tussen de voordeur zat een soort kussentje, zodat je niet hoefde aan te bellen.

Spreekuur afgelopen, hop, deur dicht.Dat doet mijn ha nog steeds.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Corona, das jaren 80. Te laat dus telt niet.
Véél te laat, dat is uit mijn studententijd.
quote:viva-amber schreef op 19 november 2016 @ 10:05:

[...]

Dat doet mijn ha nog steeds.

In Amsterdam, de Pijp?

Wat cool!

quote:blauwe_emmer schreef op 19 november 2016 @ 09:59:

[...]

Wel met krulspelden en kapje op nog even boodschappen doen? Heb je al voldoende paarse shampoo?Maar dan wél met een hoofddoekje daar overheen: een dubbelgevouwen sjaal die dan onder je kin werd vast geknoopt.
Ik heb heel lang gedacht dat krulspelden met een doorzichtig sjaaltje er over gewoon een hairdo was.

Mijn moeder was hippie dus die had altijd hangend haar of vlechten of twee staarten dus ik zag krulspelden alleen bij dames op straat en bij mijn tantes.
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 23:48:

Mijn eerste echte crush als in 'baby's willen maken met' was op deze meneer.

[afbeelding]Dat had ik juist met Swifnick

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven