Minor afmaken?
zaterdag 19 november 2016 om 20:13
Beste allemaal,
Momenteel zit ik met het dilemma of ik mijn minor wil afmaken.
Het zit namelijk zo:
- als ik mijn minor wil afmaken, heb ik nu deze periode extra zware studiebelasting waar 2 andere vakken die ook nog volg op mijn bachelor af te kunnen ronden wellicht onder kunnen leiden (ik volg dus in totaal 3 vakken op het moment ipv 2)
- Ten tweede valt de minor mij tegen; ik vind het helemaal niet meer verdiepend, eerder saai.
Echter is het zo dat dit vak van mijn minor het laatste vak is wat ik nog moet doen. Het enige wat me tegenhoudt is de meerwaarde van mijn minor. Is het zonde om op te geven? Voegt een minor echt veel meer toe aan je CV?
Het is zo'n lastige keuze! Ben bang dat ik iets misloop later als ik hem niet afmaak. Tegelijkertijd zegt de ene helft van de mensen die ik hierover spreek dat als ik het niet meer leuk vindt, ik moet stoppen. De andere helft zegt: je bent er bijna! Maak hem af.
Graag hoor ik jullie meningen.
Momenteel zit ik met het dilemma of ik mijn minor wil afmaken.
Het zit namelijk zo:
- als ik mijn minor wil afmaken, heb ik nu deze periode extra zware studiebelasting waar 2 andere vakken die ook nog volg op mijn bachelor af te kunnen ronden wellicht onder kunnen leiden (ik volg dus in totaal 3 vakken op het moment ipv 2)
- Ten tweede valt de minor mij tegen; ik vind het helemaal niet meer verdiepend, eerder saai.
Echter is het zo dat dit vak van mijn minor het laatste vak is wat ik nog moet doen. Het enige wat me tegenhoudt is de meerwaarde van mijn minor. Is het zonde om op te geven? Voegt een minor echt veel meer toe aan je CV?
Het is zo'n lastige keuze! Ben bang dat ik iets misloop later als ik hem niet afmaak. Tegelijkertijd zegt de ene helft van de mensen die ik hierover spreek dat als ik het niet meer leuk vindt, ik moet stoppen. De andere helft zegt: je bent er bijna! Maak hem af.
Graag hoor ik jullie meningen.
zaterdag 19 november 2016 om 20:17
zaterdag 19 november 2016 om 20:26
Het ligt aan de minor of die nut heeft. Ik heb vroeger bijvoorbeeld een minor farmacologie gedaan als scheikunde student. Dit heeft mij uiteindelijk een PhD positie opgeleverd bij een lab dat onderzoek doet naar nieuwe typen geneesmiddelen. Mede door die minor had ik een streepje voor op de rest.
Dus het verschilt per minor of het nut heeft. Je hebt al twee vakken gehaald en het zou zonde zijn om er nu mee te stoppen. Dan heb je die twee vakken voor niets gedaan.
Dus het verschilt per minor of het nut heeft. Je hebt al twee vakken gehaald en het zou zonde zijn om er nu mee te stoppen. Dan heb je die twee vakken voor niets gedaan.
zaterdag 19 november 2016 om 21:09
Afmaken natuurlijk. Mijn minor was echt een hel, had compleet de verkeerde keuze gemaakt qua vakken (bij mij was de minor iets van 12 vakken) en ik had vreselijke studiegenoten dat jaar. Maar wauw, wat ben ik blij dat ik het heb afgemaakt. Zo trots daarna dat ik me daar doorheen heb gewerkt en ook al vond ik het niet mega verdiepend, het doet het goed op mijn CV. Doorbijten, alleen al om te merken dat je dat kunt.
zaterdag 19 november 2016 om 22:11
Nu je er bijna bent kan je het net zo goed afmaken toch? De minor die ik heb gevolgd was ook alles behalve verdiepend, ik had ook echt spijt van mijn keuze. Maar ik ben blij dat ik het heb afgemaakt. Afgerond=afgerond. En of een minor echt iets toevoegt aan je CV is persoonlijk. Op mijn CV was het niet echt van meerwaarde, maar uiteindelijk moet je toch een minor afronden.