De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:miekemv schreef op 20 november 2016 @ 17:07:

[...]

Had dat meisje met een dubbelleven niet een masker inclusief pruik op vanwege littekens in het gezicht?

Of haal ik 2 verhalen nu door elkaar.
quote:_alice_ schreef op 20 november 2016 @ 18:41:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 10f46c.jpg[/img]Ik heb nog 3 jaargangen van de Tina liggen, ik dacht van 1966 t/m 1969 (zijn van m'n tante geweest). Ik ben zelf van 1975 en heb ze kapot gelezen in m'n jeugd.
Ik ben een hoarder als het om boeken of strips gaat. Hier jaargangen vol Tina, Anita, Club. Zelfs nog een paar jaargangen Viva uit '75-'77

Vol interessante verhalen over open relaties. Feminisme en vrije seks.

De doelgroep van toen zijn dus de bejaarden van nu. Wat heb ik gemist
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 20 november 2016 @ 17:07:

[...]

Had dat meisje met een dubbelleven niet een masker inclusief pruik op vanwege littekens in het gezicht?

Of haal ik 2 verhalen nu door elkaar.Dat zou goed kunnen ik weet het niet meer precies
Help iedereen een handje
http://entoen.tv/dingen-vroeger-moeder/3/

Zo grappig, kwam deze op FB tegen, meeste hier ook al gezien.
Such a beautiful place to be with Friends.
quote:tonkje schreef op 20 november 2016 @ 18:38:

[...]

Die strip waarin de vader van Noortje een ontzettend grote walkman voor haar geknutseld had omdat hij die dingen veel te duur vond. Jaja klopt, leuke vader
Help iedereen een handje
Heb door dit topic (vrije associatie) de tune van Barbapappa in mijn hoofd!
quote:00gjes schreef op 20 november 2016 @ 19:36:

[...]

Nee, ken ik niet meer, maar ik had wel zo'n rits-rats-klik-cameraatje.

[afbeelding]

Met van die opzet-flitsblokjes.

[afbeelding]Ja die heb ik nog en die flitsblokjes geweldig
Help iedereen een handje
quote:Weir schreef op 20 november 2016 @ 21:02:

[...]

Ik heb nog 3 jaargangen van de Tina liggen, ik dacht van 1966 t/m 1969 (zijn van m'n tante geweest). Ik ben zelf van 1975 en heb ze kapot gelezen in m'n jeugd.Nee het was een Tina uit 1978 denk ik.
Help iedereen een handje
Emiel die poppetje uit hout maakte. Nelson met zo'n propeller op zijn rug. Beertje kolakol of hoe schrijf je dat...
Help iedereen een handje

Zo'n rits-rats-klik fototoestel had ik ook.

Op de één of andere manier ontbraken op bijna alle foto waar mensen op stonden, de voeten van de personen die erop stonden. Waarschijnlijk keek ik er verkeerd doorheen.

Zo'n blauw beestje aan een draadje had ik in het oranje. Volgens mij had ik daar snel de lol vanaf, want zoveel kon je er nu ook weer niet mee.

Had Archie niet als bijnaam "gehaktbal"of is dat mijn eigen fantasie?
Die twee knapen met die oranje auto met een nummer erop, kan niet op de naam komen.
Dukes of Hazzard
quote:Monday_Lisa schreef op 20 november 2016 @ 22:13:

Zo'n rits-rats-klik fototoestel had ik ook.

Op de één of andere manier ontbraken op bijna alle foto waar mensen op stonden, de voeten van de personen die erop stonden. Waarschijnlijk keek ik er verkeerd doorheen.

Zo'n blauw beestje aan een draadje had ik in het oranje. Volgens mij had ik daar snel de lol vanaf, want zoveel kon je er nu ook weer niet mee.

Had Archie niet als bijnaam "gehaktbal"of is dat mijn eigen fantasie?Nee dat was zijn schoonzoon, die noemde hij meatball
quote:Monday_Lisa schreef op 20 november 2016 @ 22:13:

Had Archie niet als bijnaam "gehaktbal"of is dat mijn eigen fantasie?Zo noemde hij zijn schoonzoon.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:canvas schreef op 20 november 2016 @ 22:20:

Dukes of Hazzard Ja die.

Miami Vice met de speedboot.

De Adamsfamilie, met de hele grote man.

Catweazle en wat was er met een telefooncel.

Die serie met een man en zijn 2 Dobermanns een muur om het huis en David Hazelhoff.

Zitten de Hulk en Nightrider ook nog in de goede periode?

Het was de tijd van dat er maar één (zwart/wit) TV in huis was en je moest er naartoe lopen als je van zender of volume wilde wisselen.
quote:Corona67 schreef op 20 november 2016 @ 21:50:

[img]http://www.nlfilmdoek.nl/wp-content/upl ... 9/kris.jpg[/img]

[img]https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/ ... 232324.jpg[/img]Ach ja, Willem Nijholt, die zag ik wel heel graag...nog steeds wel. En zo'n prettige stem.
quote:Monday_Lisa schreef op 20 november 2016 @ 22:34:

[...]

Ja die.

Die serie met een man en zijn 2 Dobermanns een muur om het huis en David Hazelhoff.

Het was de tijd van dat er maar één (zwart/wit) TV in huis was en je moest er naartoe lopen als je van zender of volume wilde wisselen.Telefooncel was dr Who met zijn tardis.
quote:Monday_Lisa schreef op 20 november 2016 @ 22:34:

[...]

Ja die.

Het was de tijd van dat er maar één (zwart/wit) TV in huis was en je moest er naartoe lopen als je van zender of volume wilde wisselen.Dat is Magnum p.i. en het is niet David Hasselhoff, maar Tom Selleck.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Misschien dat een van jullie het weet.. (boek)

Ik las vroeger een serie boekjes; gele rug, paarden verhalen. Het wel en wee rondom een manege. Liefdes verhalen.. Ik was tussen de 12-15? Iemand een idee?

Ik ben intussen 46..
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:marjolein853 schreef op 20 november 2016 @ 23:23:

Misschien dat een van jullie het weet.. (boek)

Ik las vroeger een serie boekjes; gele rug, paarden verhalen. Het wel en wee rondom een manege. Liefdes verhalen.. Ik was tussen de 12-15? Iemand een idee?

Ik ben intussen 46..

Manege Picadero!

Zo had je ook nog een serie over een hondenkennel; De Wildhof. Waren ook liefdesverhalen. Bouquetreeks voor pubers zal ik maar zeggen.

Logisch gevolg dat ik die daarna ben gaan lezen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Alixane schreef op 20 november 2016 @ 23:21:

[afbeelding]

Stroopsoldaatjes.

Nooit gesnapt wat daar zo lekker aan was.

Net als zoethout, duimdrop en laurierdrop.

Ik heb er ook mee rondgelopen maar vond het eigenlijk best vies hahaha!

Vooral zoethout, dat werd zo goor uitgekauwd aan de uiteinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven