De ouderensoos
maandag 21 november 2016 om 05:38
quote:marjolein853 schreef op 20 november 2016 @ 23:23:
Misschien dat een van jullie het weet.. (boek)
Ik las vroeger een serie boekjes; gele rug, paarden verhalen. Het wel en wee rondom een manege. Liefdes verhalen.. Ik was tussen de 12-15? Iemand een idee?
Ik ben intussen 46..
Kijk!
Wat leuk he?
Ik heb er ook een paar gelezen, echt geweldig!
De voorloper heb ik ook kapot gelezen. De Bianca serie van Yvonne Brill.
Ik las vroeger een serie boekjes; gele rug, paarden verhalen. Het wel en wee rondom een manege. Liefdes verhalen.. Ik was tussen de 12-15? Iemand een idee?
Ik ben intussen 46..
Kijk!
Wat leuk he?
Ik heb er ook een paar gelezen, echt geweldig!
De voorloper heb ik ook kapot gelezen. De Bianca serie van Yvonne Brill.
maandag 21 november 2016 om 05:41
quote:hanke321 schreef op 20 november 2016 @ 21:28:
Heb door dit topic (vrije associatie) de tune van Barbapappa in mijn hoofd!
Kommop bezoek bij Barbapappa,
kommop bezoeoeoekkk
Bij de familie Barbapappa
Kommop bezoek bij Barbapappaaaaa
Kunnen wat ze willen wordennnnn
Kort, vierkant, laaaanggg..... etc.
Heb door dit topic (vrije associatie) de tune van Barbapappa in mijn hoofd!
Kommop bezoek bij Barbapappa,
kommop bezoeoeoekkk
Bij de familie Barbapappa
Kommop bezoek bij Barbapappaaaaa
Kunnen wat ze willen wordennnnn
Kort, vierkant, laaaanggg..... etc.
maandag 21 november 2016 om 07:02
quote:marjolein853 schreef op 20 november 2016 @ 23:23:
Ik ben intussen 46..
Bianca en de club van 6.
Zie dat ik weer eens mosterd ben.
Manege Picadero kan inderdaad ook, die was ik vergeten, vond ik minder leuk denk ik.
Ik ben intussen 46..
Bianca en de club van 6.
Zie dat ik weer eens mosterd ben.
Manege Picadero kan inderdaad ook, die was ik vergeten, vond ik minder leuk denk ik.
Such a beautiful place to be with Friends.
maandag 21 november 2016 om 10:28
Goede morgen dames, wat een leuke topic.
IK moet jullie bekennen dat ik niet alles gelezen heb, maar wel een hoop herken hahaha.
Films, series en radio programma's zijn hier al de revue gepasseerd.
Toen ik op de MULO zat (de nu mavo als dat nog bestaat hahaha). Had je 2 groepen.
De soul en de blues kleding. IK was weer zo'n buitenbeentje die beide stijlen combineerde.
Je eerste sigaretje. (en maar niet er achter komen, waarom mensen om je heen zeiden; 'vergeet je broekspijpen niet dicht te binden') Je wilde het gelijk goed doen.
en toen was ik nog niet zo wijs. Je wilde er gewoon bij horen.
Toen ik 13 werd kreeg ik een "kaptafel" en mijn eerste oogschaduw en lippenstift. Kreeg ik mijn tienerkamer. Vol met posters van bekende popgroepen. Tot grote afgrijzen van mijn ouders.
(net een vers misschien wel duur behangetje.) Ging je naar school met zo'n KLM koffertje. of Rieten koffer.
Als jonger meisje, mocht ik naar RinTinTin kijken , Flipper, Daktari, De bos brigadiers. Floris.
en TopPop vond ik helemaal geweldig.
Boeken van vroeger; IK las niet zo veel eigenlijk het enige wat ik mij wel goed kan herinneren waren de pockets van Billy Bradly. (een jonge tienermeid, die een soort detective was en dat samen met haar vriendinnen probeerde op te lossen.) Later verslond ik de liefdes romannetjes van de bouquette reeks.
Of mn eerste rijles in zo'n oude kever.
IK moet jullie bekennen dat ik niet alles gelezen heb, maar wel een hoop herken hahaha.
Films, series en radio programma's zijn hier al de revue gepasseerd.
Toen ik op de MULO zat (de nu mavo als dat nog bestaat hahaha). Had je 2 groepen.
De soul en de blues kleding. IK was weer zo'n buitenbeentje die beide stijlen combineerde.
Je eerste sigaretje. (en maar niet er achter komen, waarom mensen om je heen zeiden; 'vergeet je broekspijpen niet dicht te binden') Je wilde het gelijk goed doen.
en toen was ik nog niet zo wijs. Je wilde er gewoon bij horen.
Toen ik 13 werd kreeg ik een "kaptafel" en mijn eerste oogschaduw en lippenstift. Kreeg ik mijn tienerkamer. Vol met posters van bekende popgroepen. Tot grote afgrijzen van mijn ouders.
(net een vers misschien wel duur behangetje.) Ging je naar school met zo'n KLM koffertje. of Rieten koffer.
Als jonger meisje, mocht ik naar RinTinTin kijken , Flipper, Daktari, De bos brigadiers. Floris.
en TopPop vond ik helemaal geweldig.
Boeken van vroeger; IK las niet zo veel eigenlijk het enige wat ik mij wel goed kan herinneren waren de pockets van Billy Bradly. (een jonge tienermeid, die een soort detective was en dat samen met haar vriendinnen probeerde op te lossen.) Later verslond ik de liefdes romannetjes van de bouquette reeks.
Of mn eerste rijles in zo'n oude kever.
maandag 21 november 2016 om 11:45
Bij ons was er wel seksuele voorlichting, uitgelegd in een soort van Jip en Janneke taal. Mijn ouders waren lid van de NVSH.
De maandverbanden van toen!! errugggg!! van die grote lappen met roze en gele onderstukken en hele lange flappen die je door een plastic broekje moest doen, om de boel op zn plaats te houden.
Horror vond ik dat. !!
Of je eerste BH nog inderdaad met die punt vorm.
De maandverbanden van toen!! errugggg!! van die grote lappen met roze en gele onderstukken en hele lange flappen die je door een plastic broekje moest doen, om de boel op zn plaats te houden.
Horror vond ik dat. !!
Of je eerste BH nog inderdaad met die punt vorm.
maandag 21 november 2016 om 12:02
quote:Jejoue schreef op 21 november 2016 @ 11:48:
Eerste pak kocht ik bij de drogist. Dat werd helemaal ingepakt in bruin papier.
Mijn vader (oke generatie ver voor ons) werkte bij een drogist in zijn jonge jaren.
Daar werd niet gesproken over maandverband maar over poezenhangmatjes.
Tenminste dat vertelde mijn vader.
Mijn vader (oke generatie ver voor ons) werkte bij een drogist in zijn jonge jaren.
Daar werd niet gesproken over maandverband maar over poezenhangmatjes.
Tenminste dat vertelde mijn vader.
maandag 21 november 2016 om 12:03
quote:Jejoue schreef op 21 november 2016 @ 11:48:
Ja inderdaad , daar lag toen best nog een taboe op. .
Of gillende huilende klasgenoten die "helemaal leeg bloedde", dachten minstens dat ze dood gingen en niet wisten dat ze ongesteld waren geworden....
Weet nog dat de "HotPans" in de mode kwamen, ik nog niet regelmatig menstrueerde en precies op mn verjaardag "JA hoor!! horror. mn nieuwe "Hot-Pans" helemaal doorgelopen......
Ja inderdaad , daar lag toen best nog een taboe op. .
Of gillende huilende klasgenoten die "helemaal leeg bloedde", dachten minstens dat ze dood gingen en niet wisten dat ze ongesteld waren geworden....
Weet nog dat de "HotPans" in de mode kwamen, ik nog niet regelmatig menstrueerde en precies op mn verjaardag "JA hoor!! horror. mn nieuwe "Hot-Pans" helemaal doorgelopen......
maandag 21 november 2016 om 13:44
Schoolzwemmen!
Kan me nog herinneren dat ik vroeg in de ochtend zwemles had in het buitenbad .Omkleden in stenen kleedhokjes met betonnen vloeren . Altijd vreselijk koud daar
En dan op mijn teenslippertjes met veel te klein handdoekje om me heen door het gras wat nat was van de ochtenddauw richting het bad . Vond het vreselijk...
Kan me nog herinneren dat ik vroeg in de ochtend zwemles had in het buitenbad .Omkleden in stenen kleedhokjes met betonnen vloeren . Altijd vreselijk koud daar
En dan op mijn teenslippertjes met veel te klein handdoekje om me heen door het gras wat nat was van de ochtenddauw richting het bad . Vond het vreselijk...
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
maandag 21 november 2016 om 13:50
quote:elviva schreef op 21 november 2016 @ 13:44:
Schoolzwemmen!
En dan op mijn teenslippertjes met veel te klein handdoekje om me heen door het gras wat nat was van de ochtenddauw richting het bad . Vond het vreselijk... Oh ja..herkenbaar! Uiteindelijk heb ik mezelf leren zwemmen.
Schoolzwemmen!
En dan op mijn teenslippertjes met veel te klein handdoekje om me heen door het gras wat nat was van de ochtenddauw richting het bad . Vond het vreselijk... Oh ja..herkenbaar! Uiteindelijk heb ik mezelf leren zwemmen.
maandag 21 november 2016 om 13:53
quote:1234512345 schreef op 21 november 2016 @ 12:35:
Als wij op zondag naar opa en oma gingen was voor de lunchtijd al borreltijd, met een flinke sigaar voor opa er bij.
De borrel bestond voor opa uit een flinke scheut jenever, voor oma bessenjenever.
Als je dat nu doet breekt de pleuris uit.Ook herkenbaar. Mijn ouders rookten altijd in huis..en zelfs in de minicaravan waar ik ook in sliep. En zich maar afvragen hoe ik toch aan die astmatische bronchitis kwam...
Als wij op zondag naar opa en oma gingen was voor de lunchtijd al borreltijd, met een flinke sigaar voor opa er bij.
De borrel bestond voor opa uit een flinke scheut jenever, voor oma bessenjenever.
Als je dat nu doet breekt de pleuris uit.Ook herkenbaar. Mijn ouders rookten altijd in huis..en zelfs in de minicaravan waar ik ook in sliep. En zich maar afvragen hoe ik toch aan die astmatische bronchitis kwam...
maandag 21 november 2016 om 14:34
maandag 21 november 2016 om 16:18
O jee, maandverband.... ik mocht geen wegwerp. Zonde van het geld. We gebruikten van die badstof lappen ( in drie laagjes gevouwen en genaaid ). Aan elk uiteinde zat een soort knoopsgat dat je moest bevestigen aan een gordeltje met twee haakjes dat je om je middel deed. Omdat zo'n lap niets tegenhield moest daar nog een broek over met een plastic kruisje. En toch doorlekken natuurlijk. De gebruikte lap ging in een emmer koud water met een theedoek erover. En als je er een paar had verzameld moest het gespoeld worden. Dan de wasmachine in. Er hing op de waslijn altijd een witte doek voor. Ongelooflijk, begin jaren zeventig.
maandag 21 november 2016 om 16:25
quote:ojethro schreef op 21 november 2016 @ 16:18:
O jee, maandverband.... ik mocht geen wegwerp. Zonde van het geld. We gebruikten van die badstof lappen ( in drie laagjes gevouwen en genaaid ). Aan elk uiteinde zat een soort knoopsgat dat je moest bevestigen aan een gordeltje met twee haakjes dat je om je middel deed. Omdat zo'n lap niets tegenhield moest daar nog een broek over met een plastic kruisje. En toch doorlekken natuurlijk. De gebruikte lap ging in een emmer koud water met een theedoek erover. En als je er een paar had verzameld moest het gespoeld worden. Dan de wasmachine in. Er hing op de waslijn altijd een witte doek voor. Ongelooflijk, begin jaren zeventig.Ja! Gelukkig mocht ik relatief snel over op wegwerpverband en later tampons...wat een verademing was dat!
O jee, maandverband.... ik mocht geen wegwerp. Zonde van het geld. We gebruikten van die badstof lappen ( in drie laagjes gevouwen en genaaid ). Aan elk uiteinde zat een soort knoopsgat dat je moest bevestigen aan een gordeltje met twee haakjes dat je om je middel deed. Omdat zo'n lap niets tegenhield moest daar nog een broek over met een plastic kruisje. En toch doorlekken natuurlijk. De gebruikte lap ging in een emmer koud water met een theedoek erover. En als je er een paar had verzameld moest het gespoeld worden. Dan de wasmachine in. Er hing op de waslijn altijd een witte doek voor. Ongelooflijk, begin jaren zeventig.Ja! Gelukkig mocht ik relatief snel over op wegwerpverband en later tampons...wat een verademing was dat!
maandag 21 november 2016 om 20:06
quote:impala schreef op 21 november 2016 @ 19:59:
[...]
Uit deze serie had ik ook De Negerhut van oom Tom
Prachtige serie inderdaad. Ik heb ze allemaal....alle klassiekers uit de Internationale jeugdliteratuur.
Mijn moeder heeft de serie gekocht toen ik klein was en na haar dood staan ze bij mij in de kast
[...]
Uit deze serie had ik ook De Negerhut van oom Tom
Prachtige serie inderdaad. Ik heb ze allemaal....alle klassiekers uit de Internationale jeugdliteratuur.
Mijn moeder heeft de serie gekocht toen ik klein was en na haar dood staan ze bij mij in de kast
Als je doet wat je altijd deed zul je krijgen wat je altijd kreeg.
maandag 21 november 2016 om 20:23