Uitgerekend juli 2017!
donderdag 10 november 2016 om 00:22
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! 
Inloggegevens: juli2017
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| mlsc | 28 | Eerste | 3 juli | Meisje | |
| Choco15 | 27 | Tweede | 3 juli | Meisje | |
| Fiep | 28 | Eerste | 2 juli | Meisje | |
| EJC | 38 | Eerste | 25 juli | Jongen | |
| Nijntjelief | 35 | Tweede | 4 juli | Jongen | |
| Appelstroop88 | 27 | Eerste | 27 juni | Jongen | |
| Sosa | 33 | Tweede | 1 juli | Jongen | |
| Aardbei-banaan | 25 | Eerste | 7 juli | Jongen | |
| Happy-life | 24 | Eerste | 7 juli | Meisje | |
| Gadgetfreak | 31 | Eerste | 12 juli | Jongen | |
| Tasje76 | 40 | Tweede | 8 juli | Jongen | |
| Bumpersticker | 26 | Eerste | 17 juli | Jongen | |
| Vervivaen | 29 | Eerste | 17 juli | Meisje | |
| Feelsogood | 35 | Tweede | 13 juli | Meisje | |
| Draakje | 24 | Eerste | 4 juli | Meisje | |
| Pigstails | 25 | Eerste | 6 juli | Jongen | |
| Groenogig_monster | 32 | Eerste | 24 juli | Jongen |
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
maandag 21 november 2016 om 21:09
Mlsc ik loop een weekje achter he. Ik heb niet mee geluisterd naar de grote het zat er en het hartje klopte.. de gyn was er verrast en had dit niet verwacht.. ze zei nu we het hartje gezien hadden dat de kans dat het mis kan gaan een stuk minder is..(er is natuurlijk wel een Jans he.. het was wel precies een week gegroeid. Vorige week 5.1 geschat en nu 6.2.... ga nu vooral genieten want ik zit al vanaf de dag van de terugplaatsing in onzekerheid en dat was 18-10 .. zo blij op mijn wolkje.. morgen weer werken na mijn week vakantie(ahum) en kan niet wachten tot ik mijn collega's morgen zie
maandag 21 november 2016 om 23:18
He dames! Bedankt voor t welkom!
Er was een kloppend hartje zichtbaar
Ben 7.3 en 7-7-17 uitgerekend!
13 december mogen we weer terug komen!
Misschien dat onze 20 weken in t ziekenhuis word gedaan omdat mn man een dubbelsysteem heeft van zn nieren. Lang verhaal kort makend... dit is waar ze dan pas mogelijk last van kunnen hebben als ze 20 jaar zijn en je kan er verder oud mee worden! Mn man kreeg ook pas problemen met z'n 21ste en is verholpen met 2 operaties. En hij is de enige in de familie dus kleine kans dat ons hummeltje t ook zou hebben. Maar bij de volgende afspraak horen we terug of we met de 20 weken naar t ziekenhuis moeten!
Er was een kloppend hartje zichtbaar
Ben 7.3 en 7-7-17 uitgerekend!
13 december mogen we weer terug komen!
Misschien dat onze 20 weken in t ziekenhuis word gedaan omdat mn man een dubbelsysteem heeft van zn nieren. Lang verhaal kort makend... dit is waar ze dan pas mogelijk last van kunnen hebben als ze 20 jaar zijn en je kan er verder oud mee worden! Mn man kreeg ook pas problemen met z'n 21ste en is verholpen met 2 operaties. En hij is de enige in de familie dus kleine kans dat ons hummeltje t ook zou hebben. Maar bij de volgende afspraak horen we terug of we met de 20 weken naar t ziekenhuis moeten!
dinsdag 22 november 2016 om 00:41
Hoeraaa mlsc!
Welkom aardbei banaan en happylife!
Bedankt voor jullie wijze woorden en adviezen. We hebben er over gepraat. Het was een afwachtende houding Fiep.
Hij gaf aan dat hij het allemaal nog erg spannend vind. Toen ik aangaf dat dit voor mij ook allemaal nieuw, spannend en eng ging er toch wel flink een lampje branden bij hem.
Ik heb aangegeven dat we er samen over moeten kunnen praten en er zo aan kunnen wennen.
Na dit gesprek had ik een afspraak, na zo'n twee uur terug thuis. Hij had uit zichzelf informatie opgezocht en wou graag kijken online voor een babykamer, tweedehands. Hier gaan we zaterdag al voor kijken.
Ook gekeken voor een kinderwagen. Zoveel keus zeg!
Hij vindt het leuk dat hij nu concreet iets kan doen
Welkom aardbei banaan en happylife!
Bedankt voor jullie wijze woorden en adviezen. We hebben er over gepraat. Het was een afwachtende houding Fiep.
Hij gaf aan dat hij het allemaal nog erg spannend vind. Toen ik aangaf dat dit voor mij ook allemaal nieuw, spannend en eng ging er toch wel flink een lampje branden bij hem.
Ik heb aangegeven dat we er samen over moeten kunnen praten en er zo aan kunnen wennen.
Na dit gesprek had ik een afspraak, na zo'n twee uur terug thuis. Hij had uit zichzelf informatie opgezocht en wou graag kijken online voor een babykamer, tweedehands. Hier gaan we zaterdag al voor kijken.
Ook gekeken voor een kinderwagen. Zoveel keus zeg!
Hij vindt het leuk dat hij nu concreet iets kan doen
dinsdag 22 november 2016 om 06:59
Oei dat is ook minder. Hoe kunnen ze dit eigenlijk al testen?
Na wat er dit weekend gebeurd is en nu de spanning afneemt heb ik zo n zin om vanalles te kopen! Maar ik wert dak me moet inhouden!
Ga zi blij zijn dat we de 12 weken gaan gehaald hebben! Dan vrees ik dat ik hierna wel dingen ga kopen. Kleine misschien nog hoor.
Na wat er dit weekend gebeurd is en nu de spanning afneemt heb ik zo n zin om vanalles te kopen! Maar ik wert dak me moet inhouden!
Ga zi blij zijn dat we de 12 weken gaan gehaald hebben! Dan vrees ik dat ik hierna wel dingen ga kopen. Kleine misschien nog hoor.
dinsdag 22 november 2016 om 07:56
Ik vraag me af of ze t wel via een echo kunnen zien met 20 weken. Lijkt mij dat je dit misschien kan laten checken als t kind wat ouder is. Maar misschien omdat mn man dit heeft willen ze een uitgebreide medische echo?
En alsog mocht hij/zij t hebben doen we er niks mee tenzij pijnklachten of problemen. Want je hoeft er geen klachten van te hebben. En het uit zich vaak ook pas bij jong volwassenen.
De problemen die kunnen ontstaan zijn vernauwingen van het pyleum (nierbekken), t eerste stukje vanaf de nier naar de urineleider. Als dit vernauwt is krijg je stuwing in de nier, urine gaat zich in de nier ophopen. Wat pijn/koliekpijn geeft netzoals met een niersteen alleen is de pijn er vaak langer dan met een niersteen en kan alleen verholpen worden met een operatie dat de vernauwing weg wordt gehaald.
En mochten ze erachter komen als ons kind nog jong is wil ik mn kind geen operatie aan doen als t nog geen klachten heeft.
Khoop dat dit een beetje duidelijk uitgelegt is?
En alsog mocht hij/zij t hebben doen we er niks mee tenzij pijnklachten of problemen. Want je hoeft er geen klachten van te hebben. En het uit zich vaak ook pas bij jong volwassenen.
De problemen die kunnen ontstaan zijn vernauwingen van het pyleum (nierbekken), t eerste stukje vanaf de nier naar de urineleider. Als dit vernauwt is krijg je stuwing in de nier, urine gaat zich in de nier ophopen. Wat pijn/koliekpijn geeft netzoals met een niersteen alleen is de pijn er vaak langer dan met een niersteen en kan alleen verholpen worden met een operatie dat de vernauwing weg wordt gehaald.
En mochten ze erachter komen als ons kind nog jong is wil ik mn kind geen operatie aan doen als t nog geen klachten heeft.
Khoop dat dit een beetje duidelijk uitgelegt is?
dinsdag 22 november 2016 om 08:05
Ja opzich fijn dat we het misschien weten als t kind nog jong is. Mochten er klachten ontstaan weten we waar het van komt. Maar toch als we t niet weten en hij/zij krijgt klachten zal dit t eerste zijn waar ik aan denk.
Bij mn man heeft t bijna een jaar geduurdt tot diagnose. Eerst dacht de huisarts last van spieren in de rug hij had zich vast vertilt. Toen keer naar t ziekenhuis naar de SEH dachten ze een niersteen maar geen diagnostisch onderzoek ernaar gedaan. Pijn bleef toen tijdje weg tot t weer terug kwam. En toen later is er een echo gemaakt kwam eruit een vergrote nier en pas na een ct-scan wisten ze dat hij een dubbelsysteem heeft en vernauwing. Dus daarom denk ik zelf ook niet dat ze dit vast kunnen stellen met een echo.
Ben zelf ook wel een nuchter persoon, en zie wel hoe t gaat lopen. Ben zelf verpleegkundige dus misschien dat ik mezelf niet zo gauw druk maak. We gaan ook geen combinatie testen doen ens. Willen t geslacht niet weten. Bijna ouderwets zoals onze ouders t ook hadden. Je hebt je controles en verder prima, we gaan t meemaken!
De verloskundige zei wel tegen mn man dan weet jij ongeveer hoe weeen gaan voelen want die pijn komt overeen met weeen!
Bij mn man heeft t bijna een jaar geduurdt tot diagnose. Eerst dacht de huisarts last van spieren in de rug hij had zich vast vertilt. Toen keer naar t ziekenhuis naar de SEH dachten ze een niersteen maar geen diagnostisch onderzoek ernaar gedaan. Pijn bleef toen tijdje weg tot t weer terug kwam. En toen later is er een echo gemaakt kwam eruit een vergrote nier en pas na een ct-scan wisten ze dat hij een dubbelsysteem heeft en vernauwing. Dus daarom denk ik zelf ook niet dat ze dit vast kunnen stellen met een echo.
Ben zelf ook wel een nuchter persoon, en zie wel hoe t gaat lopen. Ben zelf verpleegkundige dus misschien dat ik mezelf niet zo gauw druk maak. We gaan ook geen combinatie testen doen ens. Willen t geslacht niet weten. Bijna ouderwets zoals onze ouders t ook hadden. Je hebt je controles en verder prima, we gaan t meemaken!
De verloskundige zei wel tegen mn man dan weet jij ongeveer hoe weeen gaan voelen want die pijn komt overeen met weeen!
dinsdag 22 november 2016 om 09:24
Hoi iedereen, allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ik hoop dat ik mag meeschrijven?
Na mijn vroege miskraam vorige maand voor mij totaal onverwacht weer zwanger. Geteld vanaf bloeding mk ben ik a.s. donderdag 6 weken. Bewust laat getest.
Ik wil wel in de tabel maar weet ff niet hoe omdat ik ergens anders ook meeschrijf en ingelogd ben op mijn eigen naam.
Na mijn vroege miskraam vorige maand voor mij totaal onverwacht weer zwanger. Geteld vanaf bloeding mk ben ik a.s. donderdag 6 weken. Bewust laat getest.
Ik wil wel in de tabel maar weet ff niet hoe omdat ik ergens anders ook meeschrijf en ingelogd ben op mijn eigen naam.
Blijf vertrouwen hebben in je dromen dan komen ze vast uit
dinsdag 22 november 2016 om 10:30
Bumpersticker, ik ben heel blij dat jullie goed hebben kunnen praten. Ik denk dat je partner er, zo te horen, ook deugd van heeft dat het uitgesproken is en hij een beetje weet wat hij concreet kan doen:)
ICRD, geef me even al jouw gegevens en ik zal je wel in de tabel zetten. En wat goed trouwens dat je toch zo snel weer zwanger bent! Ik kan me inbeelden dat je het even helemaal niet verwachtte, maar wat mooi dat je weer goed nieuws hebt nu!
ICRD, geef me even al jouw gegevens en ik zal je wel in de tabel zetten. En wat goed trouwens dat je toch zo snel weer zwanger bent! Ik kan me inbeelden dat je het even helemaal niet verwachtte, maar wat mooi dat je weer goed nieuws hebt nu!
dinsdag 22 november 2016 om 10:40
Happy-Life, wel heftig van de ziekte van je man. Goed dat jullie dat weten, zodat jullie er rekening mee kunnen houden. Ik denk dat jullie er een goede instelling over hebben. Mag ik vragen waarom je geen combinatietesten/NIPT/.. laat doen? Ik heb het vermoeden dat er wel een redenering achter zit. Wij zijn zelf nog aan het twijfelen, vandaar de vraag:)
dinsdag 22 november 2016 om 11:09
Fiep uitgerekend 21-7. Positieve test 21-11. Ben 39 jaar en vriend 36. 2e kindje, ik heb dochter uit eerdere relatie en vriend zoon eerdere relatie. Eerste kindje samen. 2 miskramen gehad dit jaar; 1 in april met 9w zwangerschap hartje gestopt met 8w2d en oktober mk met 4w4d. Oh ja en 9-12 eerste echo en ook meteen de intake.
Blijf vertrouwen hebben in je dromen dan komen ze vast uit
dinsdag 22 november 2016 om 11:57
@fiep stiekem zijn we er blij mee dat hij dit heeft gehad,, als hij dit namelijk niet had gehad hadden wij elkaar niet ontmoet! bij zn laatste operatie was ik zn verpleegkundige... en we vinden t geen ziekte maar een blesseure van zn nier!
We doen de testen ook niet omdat we met de uitslag ervan toch niks doen. We zullen het met een slechte uitslag niet weg laten halen..
We doen de testen ook niet omdat we met de uitslag ervan toch niks doen. We zullen het met een slechte uitslag niet weg laten halen..
dinsdag 22 november 2016 om 12:00
dinsdag 22 november 2016 om 15:33
ICRD gefeliciteerd! Wat fijn dat je na je miskraam weer zo snel zwanger bent geworden, hopen op een goede zwangerschap.
Happy-life: lijkt me best heftig voor je vriend dat dubbelsysteem, gelukkig is hij hieraan geholpen. Fijn dat het zo vroeg al bij jullie kindje geconstateerd kan worden.
Ik heb echt enorm moeilijk om tegen mijn collega's mn mond dicht te houden aangezien we normaal altijd alles tegen elkaar vertellen. Vandaag voor het eerst een beetje misselijk geweest, gelukkig toen ik wat at werd het minder. Ik kan al haast niet wachten tot de volgende echo
Happy-life: lijkt me best heftig voor je vriend dat dubbelsysteem, gelukkig is hij hieraan geholpen. Fijn dat het zo vroeg al bij jullie kindje geconstateerd kan worden.
Ik heb echt enorm moeilijk om tegen mijn collega's mn mond dicht te houden aangezien we normaal altijd alles tegen elkaar vertellen. Vandaag voor het eerst een beetje misselijk geweest, gelukkig toen ik wat at werd het minder. Ik kan al haast niet wachten tot de volgende echo
dinsdag 22 november 2016 om 18:46
Hier even razen.
Vriendin mag rustig wat gaan werken van de dokter. Enorm tegen mijn zin. Maar ja ze gaat het rustig aan doen. Normaal stopt ze om 17u30 en is ze thuis rond 18u15. Nu nog steeds niet en het zal pas rond 19u zijn.
Ik ben zo boos en ontgoocheld. Ze lijkt het niet serieus te nemen de waarschuwing dat we hebben gekregen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Vriendin mag rustig wat gaan werken van de dokter. Enorm tegen mijn zin. Maar ja ze gaat het rustig aan doen. Normaal stopt ze om 17u30 en is ze thuis rond 18u15. Nu nog steeds niet en het zal pas rond 19u zijn.
Ik ben zo boos en ontgoocheld. Ze lijkt het niet serieus te nemen de waarschuwing dat we hebben gekregen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
dinsdag 22 november 2016 om 19:19
Als ze zich goed voelt zie ik geen reden waarom ze niet mag werken. Ik denk dat je haar moet laten doen wat goed voelt mlsc.
Ik weet van mezelf dat ik het niet op prijs zou stellen als ik een dag heb gewerkt en ik kom thuis dat mijn vriend boos is omdat ik langer heb gewerkt als normaal.
Maar goed, dit is mijn mening natuurlijk.
Ik weet van mezelf dat ik het niet op prijs zou stellen als ik een dag heb gewerkt en ik kom thuis dat mijn vriend boos is omdat ik langer heb gewerkt als normaal.
Maar goed, dit is mijn mening natuurlijk.
dinsdag 22 november 2016 om 19:44
Happy-Life, wat een leuk verhaal dat jullie elkaar daardoor net ontmoet hebben Ik zie het zo voor me:)
Aardbeid-banaan, wanneer zou je het aan je collega's willen vertellen?
tasje, leuk dat je het mooie nieuws hebt kunnen delen:) Ik kijk ook uit naar dat moment;)
mlsc, ik snap wel dat het niet zo fijn is voor jou, al vind ik het moeilijk om een oordeel te kunnen/mogen hebben over deze situatie omdat we niet weten hoe zwaar haar werk is en wat jullie hadden afgesproken.
Los daarvan vind ik het wel een beetje een harde veronderstelling om te stellen dat ze de waarschuwing niet serieus neemt. Als mijn man zoiets tegen me zegt steiger ik gigantisch want heb een hekel aan interpretaties. Ik heb liever dat iemand me vraagt waarom ik iets (al dan niet) doe, dan dat ze het invullen voor mij. Maar snap je natuurlijk ergens wel omdat je ook gewoon bezorgd bent om haar en jullie babytje. Ik zou dit aanpakken op de manier die ik eerder ook tegen Bumpersticker heb gezegd: erover praten (en proberen niet voor de ander te denken).
Aardbeid-banaan, wanneer zou je het aan je collega's willen vertellen?
tasje, leuk dat je het mooie nieuws hebt kunnen delen:) Ik kijk ook uit naar dat moment;)
mlsc, ik snap wel dat het niet zo fijn is voor jou, al vind ik het moeilijk om een oordeel te kunnen/mogen hebben over deze situatie omdat we niet weten hoe zwaar haar werk is en wat jullie hadden afgesproken.
Los daarvan vind ik het wel een beetje een harde veronderstelling om te stellen dat ze de waarschuwing niet serieus neemt. Als mijn man zoiets tegen me zegt steiger ik gigantisch want heb een hekel aan interpretaties. Ik heb liever dat iemand me vraagt waarom ik iets (al dan niet) doe, dan dat ze het invullen voor mij. Maar snap je natuurlijk ergens wel omdat je ook gewoon bezorgd bent om haar en jullie babytje. Ik zou dit aanpakken op de manier die ik eerder ook tegen Bumpersticker heb gezegd: erover praten (en proberen niet voor de ander te denken).