Lijf & Lijn alle pijlers

Personal Body Plan - Ervaringen?

07-01-2015 21:09 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Zoals vele anderen met mij heb ik ook het goede voornemen om in 2015 ein-de-lijk eens écht dat bikinilijf te halen, voordat het zomer is. Inmiddels al vele pogingen WeightWatchers verder, de ene succesvoller dan de andere. Ik ben wel blijvend afgevallen, een kilo of 7. Ik ben alleen nog steeds niet klaar en heb nog steeds licht overgewicht. Naast dat ik die laatste 8-10 kilo kwijt wil, vind ik het nog belangrijker om weer 'in shape' te komen. Via social media kwam ik op de site www.personalbodyplan.nl terecht. Ondanks dat ik het duur vind (¤ 79 per maand) spreekt de hele persoonlijke begeleiding en coaching me wel aan en overweeg ik nu me in te schrijven. Ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft met personal body plan? Zo ja: hoe bevalt het? En is het 6 maanden vol te houden (want zo lang zit je er aan vast)?
quote:ednaloy schreef op 05 oktober 2016 @ 14:30:

Ik heel eerlijk bekennen dat door mijn werkzaamheden bij het bedrijf van mijn man en eindelijk het aanbreken van de zomer de afgelopen weken, dat er bij mijn sporten een beetje de klad in is gekomen. gelukkig is er niet gelijk 10 kilo bij gekomen. Maar een goeie drie moet er toch wel weer af. Voor het uit de hand loopt. De komende tijd wordt het alleen maar drukker op werk dus ik ben bang dat er tot na half november geen regelmaat in gaat komen. Ik geef zelf nog wel bootcamps, dat gaat nog steeds wel door.

Joh maar het komt wel weer hoor. Ik maak me geen zorgen.Is niet het einde van de wereld toch ;), ik ben in de zomer ook iets gestegen in vetpercentage. Daar is het ook zomer voor. Denk dat iedereen een periode heeft dat ze even niet bezig zijn met alleen maar gezond eten. Gewoon daarna weer oppakken, en je bent ook blijven sporten. Dus het komt vanzelf wel weer , vanaf 1 december weer knallen ;). Hier erg blij met mijn schema, 4 kracht dagen en 2 actieve dagen. Ben wel gemiddeld 80 a 90 minuten bezig met een training, maar dat is gewoon omdat het veel nieuwe oefeningen zijn die nog niet in het systeem zitten. Komt vanzelf . Heb wel weer spierpijn op plekken waar ik nooit spierpijn had, dus deze adaptie fase is zeker een goede voorbereiding . Over 3 weken komen de "echte" oefeningen . Knallen ;)
Nou Marc, ik heb er net 6 maanden opzitten maar de oefeningen blijven 'raar' en zijn een variatie maar niet heel veel anders. Hooguit meer kilo's :-)
quote:marc-30 schreef op 07 oktober 2016 @ 08:27:

[...]

Is niet het einde van de wereld toch ;), ik ben in de zomer ook iets gestegen in vetpercentage. Daar is het ook zomer voor. Denk dat iedereen een periode heeft dat ze even niet bezig zijn met alleen maar gezond eten. Gewoon daarna weer oppakken, en je bent ook blijven sporten. Dus het komt vanzelf wel weer , vanaf 1 december weer knallen ;).

Ja daar heb je allemaal wel gelijk in....omdat ik pas weer na november serieus weer iets kan opbouwen, ben ik vandaag voor het eerst sinds 3 jaar weer wezen spinnen. Dat is totaal iets anders dan krachttrainen. Moet ook wel zeggen dat ik het vreselijk verleerd ben. Mijn longen hingen aan het stuur en mijn hartslag huizenhoog. Plus dat ik ooit in een waas mijn fietstbroeken heb weg gegooid...daar waren mijn billen sowieso niet blij mee.

Maar goed weer heel anders dus dan kracht, maar toch iets!!!

Loop je nu ook met je foamroller door de sporschool? En mag je ook de cable pull through doen...hahahaha die had ik ook in mijn laatste schema gegooid.
quote:ednaloy schreef op 09 oktober 2016 @ 13:39:

[...]

Loop je nu ook met je foamroller door de sporschool? En mag je ook de cable pull through doen...hahahaha die had ik ook in mijn laatste schema gegooid.

Loop niet constant met een foamroller haha, in mijn sportschool kan ik er 1 lenen, de eerste 3 is met een foamroller en de laatste 6 ook. En het went een stuk sneller dan ik dacht. En vind het eigenlijk ook wel fijn. Heb ook minder spierpijn dan voorheen als ik kijk wat ik nu aan benen train.

Hahahaha, ik hoop echt niet dat ik de cable pull through hoef te doen, en anders vraag ik gewoon of mijn coach hem eruit wil doen. Vind het echt een niet-man oefening . Zie mezelf dat ook echt nog niet doen haha. pffff.

Spinning heb ik nooit gedaan, maar veel mensen gesproken die het deden, en die hadden een goede conditie en verbrande flink wat Kcal ermee

Zie trouwens dat je uit leiderdorp komt, grappig!, heb 10 jaar in de leyhof gewoont, en 13 jaar gewerkt bij hoogvliet leiderdorp . Heb je toevallig ook een instagram pagina waar je je sport bij houd ;)
quote:prinses30 schreef op 07 oktober 2016 @ 13:36:

Nou Marc, ik heb er net 6 maanden opzitten maar de oefeningen blijven 'raar' en zijn een variatie maar niet heel veel anders. Hooguit meer kilo's :-)Oké ;), een mooie 6 maanden gehad ??. Hopelijk heb je de gewenste resultaten gehaald . Ben er wel achter dat raar niet slecht hoef te zijn. Vind de rare oefeningen nu al leuk en dat na slechts een week. En merk dat mijn spieren goed worden getraind, dat is denk ik wel het belangrijkste
quote:marc-30 schreef op 10 oktober 2016 @ 08:41:

[...]

Hahahaha, ik hoop echt niet dat ik de cable pull through hoef te doen, en anders vraag ik gewoon of mijn coach hem eruit wil doen. Vind het echt een niet-man oefening . Zie mezelf dat ook echt nog niet doen haha. pffff.

Spinning heb ik nooit gedaan, maar veel mensen gesproken die het deden, en die hadden een goede conditie en verbrande flink wat Kcal ermee

Zie trouwens dat je uit leiderdorp komt, grappig!, heb 10 jaar in de leyhof gewoont, en 13 jaar gewerkt bij hoogvliet leiderdorp . Heb je toevallig ook een instagram pagina waar je je sport bij houd ;)

Nou ik moets ook wel wat overwinnen om die cable pull through te doen...hahahaha...maar draai er nu mijn hand niet meer voor om. I have no shame!!!

Ik had zondag na het spinnen ook een mega trek...en slaap....wil het wel weer vaker doen...zeker zolang ik nog niet aan de kracht kan door gebrek aan regelmaat.

Oh ik wist dat je in de buurt had gewoond, dacht Noordwijk.... ja ik heb een instagram maar ben geen healthchik hoor.

YosportLdorp is de naam dacht ik. Ik woon in het oude dorp.
Ik heb mij ook ingeschreven bij PBP, start 7 november.
quote:deau schreef op 28 oktober 2016 @ 09:40:

Ik heb mij ook ingeschreven bij PBP, start 7 november.Leuk!, je krijgt er geen spijt van!. Ik geniet nog elke dag!. Vind het echt een geweldig totaal pakket. Ik heb ook geluk dat ik in de buurt van amsterdam woon, dus ik sport ook 2 keer per week in de hub. Morgen mijn eerste meting en aan de spiegel te zien heb ik al een super goede maand gehad. Zie lijntjes die ik niet eerder heb gezien. Ook heb ik leuk contact met mijn coach en voeding gaat ook goed!. Alvast veel succes ;)
Bedankt! Ik heb er ook veel zin in.

Sport momenteel 3/4 keer in de week, maar ik doe nu maar wat. Ben vier kilo afgevallen, maar wil er graag nog vier extra vanaf hebben. Dus ik hoop dat mijn doelen met PBP lukken
quote:deau schreef op 28 oktober 2016 @ 21:07:

Bedankt! Ik heb er ook veel zin in.

Sport momenteel 3/4 keer in de week, maar ik doe nu maar wat. Ben vier kilo afgevallen, maar wil er graag nog vier extra vanaf hebben. Dus ik hoop dat mijn doelen met PBP lukken Dat gaat vast wel lukken ;), hier 2kg lichter in mijn 1e maand, maar nog belangrijker, 5cm om mijn taille . Benieuwd naar de 2e maand . Jij volgende week maandag ;).
Ik ben een beetje het tegenovergestelde geworden. Ik ga morgen weer aan de krachttraining beginnen. En wat meer op mijn voeding letten, maar niet meer zo streng als een periode hier voor. Ik vind het nog steeds heel gaaf om gemotiveerde mensen hier te lezen. En ook heel gaaf dat er vooruitgang wordt geboekt. Maar ik heb er voor mezelf een beetje afstand van genomen.

Scheelt dat ik geen mega overgewicht heb. Het blubbert hier en daar meer dan ik zou willen. Maar ik stoor me er nu minder aan dan een paar maanden terug.

Die aanzet van vorig jaar een maand gratis PT op basis van 3 keer in de week was net even dat zetje van mij om te kijken tot hoever ik zou komen. Ik heb het solo best ver geschopt. Maar vind het nu wel even oké. En daar gaat het om. Lekker in je vel zitten. Ik vind het nog steeds leuk om mensen te motiveren met mijn bootcamps. Daar zitten zelfs best forse dames bij. Echt goed om te zien dat die best diep gaan!

Ik realiseer me dat ik hier totaal offtopic ben...maar vind het nog steeds leuk om jullie te volgen!
quote:ednaloy schreef op 01 november 2016 @ 18:26:

Ik ben een beetje het tegenovergestelde geworden. Ik ga morgen weer aan de krachttraining beginnen. En wat meer op mijn voeding letten, maar niet meer zo streng als een periode hier voor. Ik vind het nog steeds heel gaaf om gemotiveerde mensen hier te lezen. En ook heel gaaf dat er vooruitgang wordt geboekt. Maar ik heb er voor mezelf een beetje afstand van genomen.

Scheelt dat ik geen mega overgewicht heb. Het blubbert hier en daar meer dan ik zou willen. Maar ik stoor me er nu minder aan dan een paar maanden terug.

Die aanzet van vorig jaar een maand gratis PT op basis van 3 keer in de week was net even dat zetje van mij om te kijken tot hoever ik zou komen. Ik heb het solo best ver geschopt. Maar vind het nu wel even oké. En daar gaat het om. Lekker in je vel zitten. Ik vind het nog steeds leuk om mensen te motiveren met mijn bootcamps. Daar zitten zelfs best forse dames bij. Echt goed om te zien dat die best diep gaan!

Ik realiseer me dat ik hier totaal offtopic ben...maar vind het nog steeds leuk om jullie te volgen!

Dat is het mooie toch van sporten ;), iedereen heeft een eigen doel. Ik ben volgend jaar 33, en zou heel graag daarvoor nog een keer een mooi wasbord/atletisch lichaam willen. En daar doe ik nu extra mijn best voor om strict op eten te letten en te zorgen dat de macro's kloppen de Kcal. Dit ga ik uiteraard niet voor altijd doen, maar wat is 6 maanden nou op een mensen leven denk ik dan . Even naar de beste versie van mezelf.

Maar fit zijn en vet voelen, dat zal naast dit doel mijn belangrijkste doel normaal zijn. Veel energie hebben is het lekkerste wat er is .

Maar lekker dat je weer met krachttraining gaat beginnen ;), en probeer er ook van te genieten!. Dan ga je het lang volhouden en word het vast ritme ;)
Nou ik moet zeggen dat ik het even minder leuk vind. En dat vind ik ook wel jammer. Ik liep gister echt een beetje verveeld door de sportschool. Beetje jammer dat ik de drive kwijt ben.
Hi, ik ben een van de vele twijfelaars om te beginenn aan PBP. Nu zag ik inderdaad dat je zelf een coach kunt kiezen, wat zeker een voordeel is. Alleen vraag ik me af of jullie coaches kunnen aanraden of misschien zelf goede/slechte ervaringen hebben met een coach? Door de persoonlijke omschrijvingen kan ik namelijk niet weten of zij echt begaand zijn enzo natuurlijk.
Hi, ik ben een van de vele twijfelaars om te beginenn aan PBP. Nu zag ik inderdaad dat je zelf een coach kunt kiezen, wat zeker een voordeel is. Alleen vraag ik me af of jullie coaches kunnen aanraden of misschien zelf goede/slechte ervaringen hebben? Door de persoonlijke omschrijvingen kan ik namelijk niet weten of zij echt begaand zijn enzo natuurlijk.
quote:Naoom schreef op 15 november 2016 @ 08:14:

Hi, ik ben een van de vele twijfelaars om te beginenn aan PBP. Nu zag ik inderdaad dat je zelf een coach kunt kiezen, wat zeker een voordeel is. Alleen vraag ik me af of jullie coaches kunnen aanraden of misschien zelf goede/slechte ervaringen hebben? Door de persoonlijke omschrijvingen kan ik namelijk niet weten of zij echt begaand zijn enzo natuurlijk.

Ik heb zelf coach Sebastiaan, die coacht ook vrouwen. Maar ik ben erg tevreden met hem. Krijg altijd antwoord, en hij heeft erg veel kennis. En hij is ook erg persoonlijk. En dat motiveert mij weer erg.

Ken ook een dame uit mijn groep die Roel heeft, en zij is ook erg tevreden. Zijn ook goede vrouwelijke coachen, maar die zou ik moeten opzoeken.

Ik geniet nog elke dag van het proces!. Nog maar 2 maanden bezig, maar het bevalt me gewoon zo goed!. ik sportte overigens al wel veel hiervoor, dus heb niet heel veel veranderingen hoeven toe te passen.

Ik word elke week wat strakker, sport nu en dan met veel plezier in de hub in amsterdam. En het sociale wereldje binnen iedereen die PBP doet, dat bevalt me gewoon erg goed!. Ook leuk contact dus met de coach en heb al heel veel mythes uit de wereld mogen helpen. Dus mijn kennis is al echt groter dan dat ik begon.

Succes met je keuze ;)
Hi all!

Ik ga ook weer eens proberen actiever te worden hier.

Start in december alweer aan m'n 4e periode... nadat ik afgelopen jaar vooral een beetje doelloos heb rond lopen klooien... Nu weer mezelf herpakken!

Leuk dat je ook af en toe naar de hub gaat @Marc-30! Volgens mij ben je ook vrij actief op Insta.. of heb ik een andere Marc in gedachten?

@Naoom, waar liggen je twijfels op dit moment vooral?

Heb jij inmiddels je drive alweer een beetje teruggevonden @ednaloy??
quote:ChristinaE schreef op 17 november 2016 @ 16:12:

Hi all!

Ik ga ook weer eens proberen actiever te worden hier.

Start in december alweer aan m'n 4e periode... nadat ik afgelopen jaar vooral een beetje doelloos heb rond lopen klooien... Nu weer mezelf herpakken!

Leuk dat je ook af en toe naar de hub gaat @Marc-30! Volgens mij ben je ook vrij actief op Insta.. of heb ik een andere Marc in gedachten?

@Naoom, waar liggen je twijfels op dit moment vooral?

Heb jij inmiddels je drive alweer een beetje teruggevonden @ednaloy??

Leuk!. Wauw!, 4e periode! . Dan heb je al een paar mooie veranderingen ondergaan, van vetverbranding en spieropbouw bedoel ik

Yess, thats me ;). (hoogstwaarschijnlijk in elk geval )

Herpakken en knallen!

Heb jij inmiddels je drive alweer een beetje teruggevonden @ednaloy??Nee nog niet...maar ik ben nu ook al 4 dagen ziek. Maar daarvoo was de drive nog steeds zoek hoor dus dat is het excuus niet!

Heb jij inmiddels je drive alweer een beetje teruggevonden @ednaloy??Nee nog niet...maar ik ben nu ook al 4 dagen ziek. Maar daar voor was de drive nog steeds zoek hoor dus dat is het excuus niet!
quote:ednaloy schreef op 22 november 2016 @ 11:20:

[...]

Nee nog niet...maar ik ben nu ook al 4 dagen ziek. Maar daar voor was de drive nog steeds zoek hoor dus dat is het excuus niet! Aahh das niet lekker! Maar nu dus eerst nog maar weer op zoek naar de drive zodat je het weer op kunt pakken?
Ja...ik ga woensdag weer beginnen. Zag van de week foto's van mezelf van afgelopen februari toen ik iets van 6 maanden bezig was en ik zag wel degelijk verschil met hoe ik er nu uitzie... dus...en woensdag is mijn vaste vrije dag. Dus ik ga weer beginnen. Staat nu zwart op wit!
quote:ednaloy schreef op 27 november 2016 @ 21:36:

Ja...ik ga woensdag weer beginnen. Zag van de week foto's van mezelf van afgelopen februari toen ik iets van 6 maanden bezig was en ik zag wel degelijk verschil met hoe ik er nu uitzie... dus...en woensdag is mijn vaste vrije dag. Dus ik ga weer beginnen. Staat nu zwart op wit!Heel goed!, knallen ;). dat is voor mij ook enorme motivatie, wat vaker terug kijken naar een paar maanden terug. Heb je even een dipje, dan is het dipje gelijk weg . Hier vandaag 3e maand PBP en weer een nieuw schema . ik ga ook weer knallen!
Spierpijn...en een hoop kracht ingeleverd. :-/
@Ednaloy; maar je bent wel weer geweest! Nu gewoon weer langzaamaan opbouwen toch? Wel weer lekker getraind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven