Werk & Studie alle pijlers

Salaris interne vacature

22-11-2016 11:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik ben nu al een jaar of 7 werkzaam bij een bedrijf in een MBO functie. Nu is er een nieuwe functie gecreëerd waar een HBO opleiding is gevraagd. Onze directeur heeft me een paar keer aangegeven dat hij vind dat dit een functie is die bij me past. Nu heb ik gesolliciteerd op deze interne functie en na een gesprek is aangegeven dat ik de functie mag hebben als ik wil.

Alleen heb ik gevraagd welk salaris er geboden word bij deze functie waar een hoger niveau gevraagd word en ook meer verantwoordelijkheden. hij geeft aan dat er over het afgelopen jaar gekeken word en bij goed functioneren mij salaris omhoog gaat. Dit vind ik een rare gang van zaken, want als ik de nieuwe functie zou nemen gaat mijn salaris niet omhoog door de nieuwe functie maar door mijn functioneren.

Hoe kan ik hier mee omgaan?
Is er van te voren geen salarisindicatie aangegeven bij die nieuwe functie (aangezien je aangeeft dat je gesolliciteerd hebt, ga ik er vanuit dat er ook een vacature was waar je op geschreven hebt?).

In dat geval kun je namelijk gewoon de salarisindicatie uit de vacature als startpunt in je onderhandelingen meenemen.
Ben je in het bezit van een HBO diploma? Zo nee, afspreken dat er na 6 maanden een evaluatie komt met salarisbespreking.
quote:groenebroek schreef op 22 november 2016 @ 11:55:

Is er van te voren geen salarisindicatie aangegeven bij die nieuwe functie (aangezien je aangeeft dat je gesolliciteerd hebt, ga ik er vanuit dat er ook een vacature was waar je op geschreven hebt?).

In dat geval kun je namelijk gewoon de salarisindicatie uit de vacature als startpunt in je onderhandelingen meenemen.Nee er staat geen salarisindicatie in de vacature
quote:Behanger123445 schreef op 22 november 2016 @ 11:59:

[...]

Nee er staat geen salarisindicatie in de vacature

Je kan op internet ook salarisindicaties van functies vinden, geloof op loonwijzer.nl

Kijk of je daar een beetje bij in de buurt komt en anders aankaarten.
maar is het niet vreemd dat ze zeggen je mag de functie hebben, maar ik ga er niet op voorruit. Qua salaris word gekeken naar mijn functioneren van afgelopen jaar in mijn huidige functie. Met andere woorden als ik niet solliciteer en blijf in mijn huidige functie ga ik hetzelfde verdienen.
Ja dat is wel raar.

Zou daarom zelf al proberen met een indicatie voor een salaris te komen. (Loonwijzer, en checken welk salaris voor soortgelijke functies bij andere bedrijven wordt betaald).

En dan nogmaals met de directeur het gesprek aangaan.

Duidelijk aangeven dat het niveau van je nieuwe functie beduidend hoger ligt dan je oude functie, aangeven welke salarisindicatie jij daar bij vindt passen en dan in onderhandelingen met je directeur tot een nieuw salaris komen.
ik zou een concrete afspraak maken. laten zien dat je het kan en dan na bijvoorbeeld 6 maanden evalueren en doorstromen naar het salaris dat bij de nieuwe functie hoort
En doooooor!
Afspraak op papier zetten dat als jij na 6 maanden goed functioneert je naar salaris X gaat.
quote:Behanger123445 schreef op 22 november 2016 @ 12:07:

maar is het niet vreemd dat ze zeggen je mag de functie hebben, maar ik ga er niet op voorruit. Qua salaris word gekeken naar mijn functioneren van afgelopen jaar in mijn huidige functie. Met andere woorden als ik niet solliciteer en blijf in mijn huidige functie ga ik hetzelfde verdienen.

Bij het bedrijf waar ik werk, ga je ook eerst horizontaal en dan pas verticaal. Dus je begint in een nieuwe -zwaardere- functie met je oude functiegroep en salaris en groeit inderdaad op basis van je functioneren. Ik vond het ook stom destijds (ik begon 3 functiegroepen lager dan die voor de functie staat). Feit is wel, dat ik door de nieuwe functie sneller en verder groeide dan ik in mijn vorige functie deed. Het was dus wel even frustrerend, maar is het uiteindelijk wel waard geweest.

Bij ons is dit dus altijd en voor iedereen zo, dus onderhandelen heeft nooit zin.
quote:S0LEIL schreef op 22 november 2016 @ 13:51:

[...]

Bij het bedrijf waar ik werk, ga je ook eerst horizontaal en dan pas verticaal. Dus je begint in een nieuwe -zwaardere- functie met je oude functiegroep en salaris en groeit inderdaad op basis van je functioneren. Ik vond het ook stom destijds (ik begon 3 functiegroepen lager dan die voor de functie staat). Feit is wel, dat ik door de nieuwe functie sneller en verder groeide dan ik in mijn vorige functie deed. Het was dus wel even frustrerend, maar is het uiteindelijk wel waard geweest.

Bij ons is dit dus altijd en voor iedereen zo, dus onderhandelen heeft nooit zin.Maar het probleem bij ons is dat er niet met tabellen of met salarisschalen word gewerkt. Anders zou dit geen probleem zijn, ook is dit niet kenbaar gemaakt in de organisatie is dit het geval zou zijn. ik probeer afspraken te maken, dit lijkt me het verstandigste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven