Uitgerekend juli 2017!
donderdag 10 november 2016 om 00:22
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! 
Inloggegevens: juli2017
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| mlsc | 28 | Eerste | 3 juli | Meisje | |
| Choco15 | 27 | Tweede | 3 juli | Meisje | |
| Fiep | 28 | Eerste | 2 juli | Meisje | |
| EJC | 38 | Eerste | 25 juli | Jongen | |
| Nijntjelief | 35 | Tweede | 4 juli | Jongen | |
| Appelstroop88 | 27 | Eerste | 27 juni | Jongen | |
| Sosa | 33 | Tweede | 1 juli | Jongen | |
| Aardbei-banaan | 25 | Eerste | 7 juli | Jongen | |
| Happy-life | 24 | Eerste | 7 juli | Meisje | |
| Gadgetfreak | 31 | Eerste | 12 juli | Jongen | |
| Tasje76 | 40 | Tweede | 8 juli | Jongen | |
| Bumpersticker | 26 | Eerste | 17 juli | Jongen | |
| Vervivaen | 29 | Eerste | 17 juli | Meisje | |
| Feelsogood | 35 | Tweede | 13 juli | Meisje | |
| Draakje | 24 | Eerste | 4 juli | Meisje | |
| Pigstails | 25 | Eerste | 6 juli | Jongen | |
| Groenogig_monster | 32 | Eerste | 24 juli | Jongen |
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
donderdag 24 november 2016 om 19:03
Ik heb continu het gevoel dat ik ofwel reuze-honger heb, veel te veel gegeten heb of misselijk ben. Het kan elke moment verschillen en het lijkt allemaal op elkaar. Ik eet echt minder dan voor de zwangerschap en probeer elk vervelend gevoel weg te eten met kleine beetjes. Dan voelt het 5' beter en begint het terug op te bouwen. Heb nu wel nieuwe pilletjes voorgeschreven gekregen, hoop dat die iets gaan helpen.
Sinds deze middag wel behoorlijk veel pijn in mijn bekken dus lig plat..
Sinds deze middag wel behoorlijk veel pijn in mijn bekken dus lig plat..
donderdag 24 november 2016 om 20:09
Ik ben licht misselijk.. en dan weer honger waardoor ik misselijk wordt. Vanavond voor het eten hongerrrrrrr en na een paar happen gedwongen gegeten.. en nu voel ik je weer hongerig. Heb vandaag vanilleyoghepurt gekocht dus dat is voor steaks.. heb tegenwoordig sultana of liga op zak..heb op de echo gekeken. Bij 6,.2 weken was ie 0,62 cm.. Geen gekke signalen opgevangen van gyn dus zal wel goed zijn.. op de echo stond ook ud van 15-7 maar ik wacht mooi termijnecho af
donderdag 24 november 2016 om 20:22
Fijn dat het goed is tasje! Vervelend dat je zo misselijk bent.. klinkt wel bekend hoor, honger-gedwongen eten-honger cyclus. Ik heb vanavond maar een paar happen gegeten terwijl ik onwijs honger had. Zo maar wat druifjes en wat yoghurt. Ik merk nu ook dat ik zin krijg in dingen die ik normaal nooit eet. Ik heb het gehele snoep assortiment voor sint en kerst in huis gehaald (kruidnoten, choco kruidnoten, schuimpjes, taaitaai, chocokransjes etc.) Oeps..
donderdag 24 november 2016 om 21:26
donderdag 24 november 2016 om 22:56
Verviaen, onze gynae doet bij iedereen bijna standaard op 8 weken een echo om een beetje geruststelling te krijgen ivm de groei en het hartje. Ze heeft zelf 4 kinderen dus zal zich wel kunnen inleven. Het verbaasde me ook omdat ik had gedacht dat normaal pas rond 11-12 weken eerste echo is. Maar ze vond zelf dat het vaak een (te) zware opdracht is voor vrouwen om 12 weken te moeten wachten op een eerste echo. En dat kan ik alleen maar beamen. Ik moet wel zeggen dat we op voorhand wel een beetje research hebben gedaan om een gyn te vinden die achter onze ideeën staat mbt aanpak tijdens de zwangerschap en de bevalling en ook in de communicatie tijd neemt om op onze vragen en zorgen in te gaan. Ik snap dat we voor een stuk een nummertje zijn maar uiteindelijk leggen we ons letterlijk en figuurlijk wel bloot bij hun dus daar mag wel wat wederzijds respect, dezelfde visie en communicatie tegenover staan. Vind ik;)
Slaapzacht iedereen!
Slaapzacht iedereen!
donderdag 24 november 2016 om 23:11
Voorgevoel van een jongen... en stiekem hopen we er allebei wel op. Maar meisje ook zeker welkom!
Teamleidster was positief! Ze vroeg zich al af hoe t kwam dat ik wat stiller was de afgelopen weken. Per 1 januari ga ik al 20 uur werken was al tijd geleden besproken. En moet met 34 weken met verlof. Dit omdat we lichamelijk zwaar werk hebben. Ze was verder erg blij voor ons! Maarja ze dacht wel gelijk aan de zomerperiode iedereen op vakanties en dan nog 1 met verlof. Achja niet mijn probleem
Nu op naar de 12 dat iedereen t mag weten!
Teamleidster was positief! Ze vroeg zich al af hoe t kwam dat ik wat stiller was de afgelopen weken. Per 1 januari ga ik al 20 uur werken was al tijd geleden besproken. En moet met 34 weken met verlof. Dit omdat we lichamelijk zwaar werk hebben. Ze was verder erg blij voor ons! Maarja ze dacht wel gelijk aan de zomerperiode iedereen op vakanties en dan nog 1 met verlof. Achja niet mijn probleem
Nu op naar de 12 dat iedereen t mag weten!
vrijdag 25 november 2016 om 07:19
Gefeliciteerd met het goede nieuws Fiep!
Tasje, mijn honger lijkt onverzadigbaar. Snel terug honger na het eten. Als ik van huis ga moet ik er op letten iets mee te brengen, word snel flauw als ik niet eet.
Verder momenteel geen symptomen, ook de pijnlijke borsten zijn weg sinds een paar dagen. Je leest vaker dat dit gebeurd een normaal is, maar ook dat het dan mis kan gaan.
Wij beiden nog 2,5 week wachten op de eerste echo he vervivaen.
Duurt een eeuwigheid!
Tasje, mijn honger lijkt onverzadigbaar. Snel terug honger na het eten. Als ik van huis ga moet ik er op letten iets mee te brengen, word snel flauw als ik niet eet.
Verder momenteel geen symptomen, ook de pijnlijke borsten zijn weg sinds een paar dagen. Je leest vaker dat dit gebeurd een normaal is, maar ook dat het dan mis kan gaan.
Wij beiden nog 2,5 week wachten op de eerste echo he vervivaen.
Duurt een eeuwigheid!
vrijdag 25 november 2016 om 09:46
Wat fijn dat je leidinggevende zo positief was Happy-Life! En het vakantie 'probleem' is niet jouw zorg inderdaad
Ik heb een voorgevoel dat het een meisje is, en mijn vriend denkt dat het een jongen is ach, zolang het maar gezond is maakt het ons niks uit! Vandaag lekker een extra dagje vrij, kan ik mooi het huishouden doen.
Ik heb een voorgevoel dat het een meisje is, en mijn vriend denkt dat het een jongen is ach, zolang het maar gezond is maakt het ons niks uit! Vandaag lekker een extra dagje vrij, kan ik mooi het huishouden doen.
vrijdag 25 november 2016 om 10:27
Wat duurt het wachten lang hè.. hier ook nog 2 weken wachten. Ook van dichtbij meegemaakt dat de echo met 7 weken goed was en er met 10 weken geen hartje meer klopte. Vreselijk! Hier gaan we natuurlijk niet van uit, maar het speelt wel in mijn achterhoofd. Hier nog steeds dezelfde kwaaltjes, zere borsten (zijn in 2 weken tijd 9 cm gegroeid, het word nog eens wat haha), heel erg moe en inderdaad veel honger maar eten staat me een beetje tegen. Vannacht heel slecht geslapen (hooguit 4 uurtjes) en heb vandaag een werkdag van 10 uur. Niet zo heel veel zin in dus. Vanavond ook een feest waar ik eigenlijk heen mòet, maar ik heb er zo geen zin in . Dit weekend lekker bankhangen en netflixen het is een beetje een zeur post geworden oeps
vrijdag 25 november 2016 om 13:54
pigtails, snap jou wel mbt de plannen. Ik moet deze avond ook nog laat weg en morgenvroeg alweer vroeg op om de hele dag te babysitten terwijl ik me zo moeilijk kan bewegen. Geniet van een rustig weekendje:)
Aan alle andere dames, het is inderdaad niet leuk om nog zo lang te moeten wachten op jullie echo. Ik hoop dat de dagen voorbij vliegen zodat het snel daar is.
Aan alle andere dames, het is inderdaad niet leuk om nog zo lang te moeten wachten op jullie echo. Ik hoop dat de dagen voorbij vliegen zodat het snel daar is.
vrijdag 25 november 2016 om 22:00
Bumpersticker, jaaa wij hebben hem op dezelfde dag! En pigtails, ICRD en korbakimmy, jullie een paar dagen ervoor. Het gaat zo langzaam! Nou ja allemaal maar even geduld oefenen dus (is sowieso wel handig als je moeder wordt haha).
Fiep, wat fijn dat jullie zo op een lijn zitten met de vk en dat ze een vroege echo deed om jullie gerust te stellen!
Happy, fijn van je teamleidster! Hoeveel weken ben je nu? En waarom hopen jullie op een jongetje? Heb je dan bepaalde fantasieën van aan het voetbalveld staan ofzo of heeft het een andere reden? Ik hoop stiekem geloof ik een beetje op een meisje, maar vooral omdat we dan samen nog de naam kunnen uitkiezen - die voor een jongetje staat al vrijwel vast omdat mijn man hem heel graag naar zijn vader wil vernoemen (en dat vind ik ook wel een goed plan). Wie heeft er nog meer voorkeur? (Tuurlijk is gezond het belangrijkst etc. en maakt het allemaal niet veel uit, maar hier mogen we ook onze stiekeme voorkeur kwijt, toch? )
Fiep, wat fijn dat jullie zo op een lijn zitten met de vk en dat ze een vroege echo deed om jullie gerust te stellen!
Happy, fijn van je teamleidster! Hoeveel weken ben je nu? En waarom hopen jullie op een jongetje? Heb je dan bepaalde fantasieën van aan het voetbalveld staan ofzo of heeft het een andere reden? Ik hoop stiekem geloof ik een beetje op een meisje, maar vooral omdat we dan samen nog de naam kunnen uitkiezen - die voor een jongetje staat al vrijwel vast omdat mijn man hem heel graag naar zijn vader wil vernoemen (en dat vind ik ook wel een goed plan). Wie heeft er nog meer voorkeur? (Tuurlijk is gezond het belangrijkst etc. en maakt het allemaal niet veel uit, maar hier mogen we ook onze stiekeme voorkeur kwijt, toch? )
vrijdag 25 november 2016 om 22:05
vrijdag 25 november 2016 om 22:25
vrijdag 25 november 2016 om 23:03
Ik heb ook meteen de Chinese kalender gecheckt, als het zou kloppen krijgen wij een meisje
Ik ben benieuwd, we gaan het zien.
Oh, we hebben een heel mooi kamertje op MP gezien. Ik er op gereageerd en kreeg al snel een reactie, er zou zondag iemand komen kijken, maar wie het eerst komt wie het eerst maalt volgens de verkoper. Aangezien ik dat niet erg netjes tegenover de kijker vind heb ik aangegeven maandag te willen komen kijken als de kamer er dan nog is. Verkoper gaf aan meerdere geïnteresseerde te hebben, dus maandag even bellen. Gezien de prijs/kwaliteit van het kamertje zal die wel weg zijn zondag.
Oh, we hebben een heel mooi kamertje op MP gezien. Ik er op gereageerd en kreeg al snel een reactie, er zou zondag iemand komen kijken, maar wie het eerst komt wie het eerst maalt volgens de verkoper. Aangezien ik dat niet erg netjes tegenover de kijker vind heb ik aangegeven maandag te willen komen kijken als de kamer er dan nog is. Verkoper gaf aan meerdere geïnteresseerde te hebben, dus maandag even bellen. Gezien de prijs/kwaliteit van het kamertje zal die wel weg zijn zondag.
vrijdag 25 november 2016 om 23:25
Hihi wat geinig die chinese kalender! Bij ons zou het een jongentje zijn, superleuk! Hier gaat ook licht onze voorkeur naar uit ach als het maar gezond is!
Wij kopen straks voor de babykamer in eerste instantie alleen een commode van ikea. Eigenlijk een ladekast aangezien die wat hoger is en wij beide lang zijn. De kledingkast gebruiken we nu als garderobe (lange smalle kast met roede). Van mijn schoonzusje mogen we de co-sleeper lenen, dus dat is voldoende voor het eerste halfjaar. Ik wil ook nog graag een schommelstoel . Box mogen we ook lenen van schoonzus (alle babyzooi staat nu te verstoffen in de opslag). Wij gaan dus eerst even afwachten wat we allemaal krijgen/ kunnen lenen. Vriend en ik zijn allebei niet zo van het nieuw kopen en meer van het hergebruiken. Natuurlijk zijn er ook wel spullen die we wel graag zelf willen kopen, zoals kleertjes. We zien het wel!
Wij kopen straks voor de babykamer in eerste instantie alleen een commode van ikea. Eigenlijk een ladekast aangezien die wat hoger is en wij beide lang zijn. De kledingkast gebruiken we nu als garderobe (lange smalle kast met roede). Van mijn schoonzusje mogen we de co-sleeper lenen, dus dat is voldoende voor het eerste halfjaar. Ik wil ook nog graag een schommelstoel . Box mogen we ook lenen van schoonzus (alle babyzooi staat nu te verstoffen in de opslag). Wij gaan dus eerst even afwachten wat we allemaal krijgen/ kunnen lenen. Vriend en ik zijn allebei niet zo van het nieuw kopen en meer van het hergebruiken. Natuurlijk zijn er ook wel spullen die we wel graag zelf willen kopen, zoals kleertjes. We zien het wel!
zaterdag 26 november 2016 om 07:03
Uk ben zo blij te lezen dat het bij jullie ook kriebelt om dingen in orde te brenge en al stiekem aan te kopen.
Vond ons precies al te snel gaan of te enthousiast!
Hier zijn we wel tevreden van onze eerste aankoop. Daarnaast was er een draagvlak van babybjorn. Eentje dat we al hadden gepast in de winkel en waar vriendin direct verliefd op was. Ipv 125 euro hebben we nu 30 euro uitgegeven.
Soms voel ik me wel beetje schuldig van 2dehands te kopen. Maar vriendin zegt dat we sommige dingen maar zo kort gebruiken dat het zonde is daar zoveel geld voor te geven.
Wij hebben onze droomkamer ook al gezien. Maar wel in een winkel. Het is een meegroeikamer wat gebruikt kan worden tot 16 jaar ofzo. Wel is hij aan de duurdere kant, maar zo prachtig, kost 1000 euro met alles in. Commode, kast, babybed dat tot een 1 persoonsbed kan worden gemaakt, de latten en matras voor bedje.
We gaan eerst nog verder zoeken, maar hier zijn we ons hart aan verloren.
Hebben jullie een budget eigenlijk om uit te geven?
Volgens de Chinese kalender zouden we een jongetje krijgen!
Vond ons precies al te snel gaan of te enthousiast!
Hier zijn we wel tevreden van onze eerste aankoop. Daarnaast was er een draagvlak van babybjorn. Eentje dat we al hadden gepast in de winkel en waar vriendin direct verliefd op was. Ipv 125 euro hebben we nu 30 euro uitgegeven.
Soms voel ik me wel beetje schuldig van 2dehands te kopen. Maar vriendin zegt dat we sommige dingen maar zo kort gebruiken dat het zonde is daar zoveel geld voor te geven.
Wij hebben onze droomkamer ook al gezien. Maar wel in een winkel. Het is een meegroeikamer wat gebruikt kan worden tot 16 jaar ofzo. Wel is hij aan de duurdere kant, maar zo prachtig, kost 1000 euro met alles in. Commode, kast, babybed dat tot een 1 persoonsbed kan worden gemaakt, de latten en matras voor bedje.
We gaan eerst nog verder zoeken, maar hier zijn we ons hart aan verloren.
Hebben jullie een budget eigenlijk om uit te geven?
Volgens de Chinese kalender zouden we een jongetje krijgen!
zaterdag 26 november 2016 om 07:10
quote:Aardbei-banaan schreef op 25 november 2016 @ 23:03:
Ik heb ook meteen de Chinese kalender gecheckt, als het zou kloppen krijgen wij een meisje
Amai dat isninderdaad niet zo netjes. Fijn dat jij het eerlijk speelt, al zou ik het er wel moeilijk mee hebben.
Ik duim ervoor dat je kamertje er nog is.
Amai dat isninderdaad niet zo netjes. Fijn dat jij het eerlijk speelt, al zou ik het er wel moeilijk mee hebben.
Ik duim ervoor dat je kamertje er nog is.