Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben veel spullen al van mijn schoonzusje op zolder staan. Zoals box, bedje, wandelwagen etc. Die is "uitgebroed" haha en wilde het anders toch op Marktplaats zetten. Ik ben zelf niet iemand die alles nieuw wil, maar gewoon het beste maakt van wat er al beschikbaar is. Met kleertjes net zo, zal misschien een paar wat duurdere dingetjes aanschaffen, maar ze groeien zo snel weer uit de maten dat ik het zonde vindt om bijv. 50 piek voor babyschoentjes te betalen. Maar ieder z'n eigen ding he, er zit geen oordeel aan vast.

Ik ben wel terughoudend nog met kopen. Mag van mezelf na de tweede goede echo aan de slag. Misschien moet ik dat ook maar loslaten, want best veel mensen in mijn omgeving weten het al.
Mlsc, ik wil je niet bang maken, maar de babybjorn draagzak staat bekend als een niet ergonomische draagzak. Dit houd in dat de heupjes van de baby niet voldoende worden ondersteund. De baby hangt als het ware in de draagzak. Ik weet natuurlijk niet of babybjorn inmiddeld draagzakken verkoopt die wel ergonomisch zijn, maar misschien is het een idee om toch even te googlen? Voorbeelden van ergonomische draagzakken zijn: de ergobaby, mai tai, draagdoeken en sling draagdoeken. Deze vergen natuurlijk iets meer werk, omdat de draagdoek geknoopt moet worden.
Oei, dat wist ik dus niet. Een draagdoek zijn we wel niet voor. Maar die ergobaby lijkt me wel wat. Wel hebben we normaal ene die ergonomisch is, alle staat toch op hun site. Maar bedankt voor de tips!
@vervivaen ben nu 8.1, hier ip al een jongens naam meisjes naam moet we nog over brainstormen... Vanaf vroeger dacht ik al als ik moeder mag worden hoop ik op een zoontje. Zat vroeger altijd bij mn ouders te zeuren dat ik er een broertje bij wilde... heb 1 oudere zus. Mn man hoopt er stiekem op die heeft een familie bedrijf en hij is al de 5e generatie, allemaal vader op zoon over genomen. Het lijkt hem geweldig als onze zoon het ook zou willen en het over kan nemen. We willen hem niet dwingen heeft zijn vader ook nooit bij mn man en zwager gedaan. Mn man wilde echt vanaf jongs af aan de zaak overnemen mn zwager is een eigen bedrijf gestart.

Ooit heeft een oud collega die paranormaal is gezegt dat mn man alleen jongens kan maken... kwam hem laats nog tegen en zonder iets te zeggen zei hij ook gelijk ik zie t aan je je bent zwanger. Je aura zou dan anders stralen zei hij.

Volgens de chineese kalender daarin tegen zou t een meisje worden

Dus dat word nog wachten tot juli voordat we t weten want we willen geen geslachts bepaling!

Spullen willen we na de 12 weken aan gaan schaffen, denk dat we in januari gaan shoppen gezien december een drukke maand is voor mn man. Maar ga waarschijnlijk wel voorsnuffelen in de winkels met mn moeder!

Wij zijn de eerste in beide families die in blijde verwachting zijn, dus kunnen ook niks overnemen. We hebben al wel te horen gekregen dat we de kinderwagen van mn schoonouders krijgen we hebben ons oog al wel laten vallen op een joolz day2 die komt in december uit. Eerst maar eens van alles uit proberen in de winkels.

Moet zeggen dat ik wel steeds meer zin krijg om te shoppen!

Was gistr wel in de stad en heb ik 2 zwangerschapsbroeken aangeschaft! Was black friday en zal ze toch over tijdje nodig hebben! Hele fijne van de H&M.

Weten jullie al een beetje de kleuren voor de kamer, of wachten er een paar eerst op de geslachtsbepaling?

Wij willen de muren lichtgrijs maken, en aankleden met oudgroen, grijs en grijs/bruin (taupe)
Mijn zoontjes kamer is mintgroen met grijs en wit.

Ik ga nu denk ik voor zwart-wit met lichtroze accenten als het een meisje is. Bij een jongen weer mintgroen of lichtblauwe accenten
Hallo allemaal, mag ik meeschrijven? Nu 7 weken, UD nog niet bekend en pas 9dec afspraak bij gynae. Voor m'n gevoel duurt dat nog heel lang!!! Weinig tot bijna geen last van kwaaltjes, gaat voor m'n gevoel niet snel genoeg :-) is ons eerste kindje.

Wij hebben al een kinderwagen op het oog :-)

Ik heb trouwens de (ouderwetse?) gedachte dat een kindje niet te lang in een maxi cosi mag liggen want dat zou slecht zijn voor de groei?? Fabel of feit?!

Verder merk ik dat ik er nog niet zo mee bezig ben, droom er ook nog niet over. Alleen snachts wat last van gevoelige borsten, die voor mijn gevoel ook aan het groeien zijn. Verder merk ik eigenlijk niks aan mijn lichaam. Ik werk fulltime en wil ook zoveel mogelijk blijven werken, misschien naar 4 dagen. We hebben een appartement gekocht met een extra kamertje, wonen nu nog klein. Genoeg om mee bezig te zijn dus!
Mlsc, wij hopen inderdaad dat de kamer er morgen nog is, reken er in ieder geval niet op. Ik zou als koper ook erg boos zijn als ik een afspraak had gemaakt om te komen kijken/kopen en de kamer is al weg als werk daar komen.

Wat toevallig Sosa, wij willen één muur in de kinderkamer ook mintgroen maken, de overige muren gewoon wit. Vind dat je met mintgroen alle kanten nog op kunt, ook als het een meisje is.

Wij hebben net trouwens een bloom stoel gekocht, zagen een mooie voorbij komen dus konden het niet laten om die te kopen. Ik ken de stoel van mijn broer en schoonzus, kindjes kunnen er eigenlijk al vanaf de geboorte in en daarna ook nog heel lange tijd dus een ideale stoel vinden wij.
Ja mintgroen kan zeker ook bij meisjes! Wij hebben dit behang op 1 muur:

http://www.estahome.nl/nl ... er-mint-groen-128701.html

Vind t nog steeds erg leuk!

Wij hebben een stokke kinderstoel en hadden toen de newborn erop, we kopen er een stokke bij.
Wij gaan voor limoengroen. Dat is de kleur van heel het huis. De accessoires natuurlijk. Verder bestaat alles uit: wit grijs en zwart.

Gaat zowel voor meisje als voor jongen.

Wij zijn ook van principe zo min mogelijk in de maxi cosi. Helemaal niet wordt natuurlijk heel moeilijk.
Waarschijnlijk kopen we ook een stokke, is een new born toegevoegde waarde. Vonden jullie t prettig dat de kleine tijdens t eten aan tafel zit?

Hier ook geen fan van een maxi cosi, hooguit alleen voor in de auto.. zie ze zo vaak in de stad of langs t strand en dan denk ik. Is t gemak om je kindje in de maxi cosi te laten? Of is t echt veel gedoe de reiswieg mee te nemen en je kindje over te leggen van de maci cosi in de reiswieg? Hoop hm zo weinig mogelijk te gebruiken.
Ik vond de newborn toch wel heel fijn ja! Zeker ook met de eerste hapjes... en uiteindelijk verkopen ze ook wel weer goed dus zoveel heeft het dan ook niet gekost... had m in de aanbieding geloof ik.

Maxi cosi hebben wij alleen in de auto gebruikt. Ik durfde zoon er ook niet in te laten slapen, legde m altijd over. Maar zat vriendinnen die dat niet deden.

Ik had de kleine in het begin overdag ook wel vaak beneden in de wagen slapen... inde box sliep hij nooit (heb de box niet veel gebruikt, het was altijd huilen erin). Hopelijk vindt nr 2 de box wel leuk want het is toch wel makkelijk! Hebben ook nog een hond rondlopen dus even naar de wc en baby op de grond laten deed ik niet
Ik zou nu veel 2de hands kopen hoor...(als ik opnieuw moest beginnen). Had het kamertje van een collega overgenomen wel zelf het matrasje gekocht..

Wij denken dat we ook weer een jongen krijgen.. we zien geen meid bij ons.. uiteindelijk ben ik blij met een gezond kindje..
Wow, weer veel geschreven! Wij hebben voorlopig als doel dat het huis af is en we kunnen verhuizen voor de baby er is. Dan zal er nog helemaal niets geverfd zijn, maar dat kan me ook helemaal niks schelen. Als we maar in het huis zitten, dan ga ik de gelukkigste mama ter wereld zijn. (mmmmmmm, een bad... ) De baby komt de eerste maanden toch bij ons op de kamer dus wij voorzien enkel een bedje (boven en beneden) en een commode beneden, qua meubels dan. Over drie weekjes mag ik bij een vriendin gaan kijken wat ik kan gebruiken en dan denk ik (en hoop ik) dat we verder niet meer veel moeten kopen.

Wij hebben gisteren aangekondigd dat we een beebje verwachten aan mijn kant van de familie. Op onze huwelijksuitnodiging stonden (onder andere) een Lego-bruidspaar, dat later ook op ons bruidstaartje stond. In hetzelfde thema hebben we een Lego-mannetje en Lego-vrouwtje (die perfect op mijn man en mij lijken:D) die samen een Lego-echo vasthouden. We hadden die mannetjes in een doosje gedaan en gezegd dat we een cadeautje hadden voor mijn metekindje. Ze zat op mijn moeders schoot en ik zei dat omi maar moest helpen het open te maken. Ze had het dus helemaal niet door en pas nadat mijn broer tranen in zijn ogen kreeg snapte ze het en was iedereen blij natuurlijk;) We zijn blij dat zij het al weten. De ouders van mijn man brengen we morgen op de hoogte. We hebben ze wel gevraagd om te zwijgen tot na Kerstmis natuurlijk, maar het is wel fijn dat we het hebben kunnen delen.

De rugpijn waar ik het eerder over had blijkt afkomstig te zijn van mijn bekken. Vroeger dan gemiddeld, maar mijn lichaam laat duidelijk merken dat er vanalles aan de hand is.

Hoe gaat het verder met jullie (buiten de koopdrang )
Fiep leuk he dat vertellen!!

Ik heb het weekend dagdiensten gehad en ik ben bekaf.. heerlijk gekookt en uiteindelijk de helft op. Mijn avondeten smaakt me niet... vanmorgen ging mijn boterham ook moeizaam maar die dwing ik mezelf op te eten. Het is goed te doen hoor.. flinke darmbuik nu.. kan hem ook niet meer inhouden.. boezen is meer gespannen masr ook te doen(bahalve rennen????????). Riem op minder strak en knoopje los..

Ik ben er blij mee want toch het idee dat er iets gebeurd in mijn lichaam
Ah hier ook pijnlijke borsten ja! En nog steeds zo beroerd, begin er wel een beetje klaar mee te raken eigenlijk maarja je doet er zo weinig aan.

Een buikje begint hier ook een beetje zichtbaar te worden, ze zeggen altijd dat het bij de tweede eerder te zien is maar dat klopt ook wel. De vorige keer kon ik het makkelijk 4/5 maanden verbergen. Nou ja alleen maar leuk. Hoewel het nu gewoon lijkt of ik teveel gesnoept heb

Inmiddels weet onze directe omgeving er ook van maarja dat moest ook wel, ik kan het niet verbergen zo.

Donderdag de echo, kijk er erg naar uit dat maakt het toch weer wat tastbaarder. Vind het ook wel spannend of alles wel goed is...
Hier komt t buikje toch ook beetje zichtbaar. Precies zoals je zegt: precies een boekje van teveel gegeten te hebben.

Vriendin haar borsten doen minder pijn. Hopelijk is dit geen slecht teken, maar we gaan ervanuit dat alles goed is. Dit is de eerste week sinds dat we weten dat we zwanger zijn dat we geen echo hebben. We moeten nu wachten tot 5 december.

Wel spannend!
Is wel normaal hoor dat die pijnlijke borsten weer overgaan!
tasje, was inderdaad leuk. Ik trilde van de zenuwen maar dit moment heb je maar 1 keer in je leven. Bij de volgende is het ook nog speciaal maar bij een eerste is het toch nog spannender lijkt me:)

mlsc, borsten bij mij doen ook iets minder pijn dus zal wel normaal zijn.
Ho wat een leuke aankondiging! Sorry had erover gelezen. Moet echt magisch zijn.

Hier hebben we dit niet echt kunnen doen. Familie was op de hoogte van ons traject. Dus verrassen was er niet echt bij.

Wel lijkt de tijd te kruipen. Kan niet wachten tot we de magische 12 weken voorbij zijn.

Even weer een onzekere vraag: kraantjeswater mag je dit gewoon drinken of beter niet?
mlsc, ik kan deze info terugvinden.

http://www.kindengezin.be ... g-en-beweging/eet-gezond/

Een tijdje geleden waren we kraantjeswater beginnen drinken maar sinds ik zwanger ben drink ik toch liever terug fleswater. Kraantjeswater voelt nu niet zo goed, al kan het in de meeste gebieden wel zonder probleem.
Denk dat we hier ook gaan overstappen dan. Spa zou wel in orde zijn.
Trip Trapp newborn schijnt niet echt ergonomisch verantwoord te zijn voor je baby, met kans op platte hoofdjes en scheve ruggetjes...
Ik vind het nochtahans een mooie stoel. Wel zo ik de New born set nr gebruiken en pas rond 6 maand, als je kindje kan zitten.
Ik heb de trip trap maar alleen gebruikt vanaf het zitten.. voor fruithapje wippertje gebruikt en anders de box.. mijn mening is dat de kleine in het begin het beste af is met liggen .. ik krijg altijd het gebrek als mensen gaan wandelen met kind in de maxi cosi ipv de reiswieg.. nooit gedaan.. ik vind de trip trap ideaal voor aan tafel, die van 5,5 jaar zit er nog op..
quote:Hartogh82 schreef op 28 november 2016 @ 00:50:

Trip Trapp newborn schijnt niet echt ergonomisch verantwoord te zijn voor je baby, met kans op platte hoofdjes en scheve ruggetjes...Ze zitten er hooguit 20 minuten in he... je moet ze er ook niet uren in zetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven