Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Ik ben wakker, lekker vroeg.#€@€&!

Man staat altijd om zes uur op een vertrekt dan zachtjes naar zijn werk. Dochter staat ook vaak vroeg op om de trein van half acht te kunnen halen, doet dat ook altijd heel zachtjes.

Zoon, die zelden zachtjes kan doen, kon vandaag een paar uur werken doordat hij lesuitval heeft tot tien uur. Hij moest om kwart voor zeven beginnen en fietst net weg. Gisteren hele preek gehouden over hoe je zacht doet, maar met zijn drieën óp zijn heeft toch meer reuring.

Mijn wekker gaat pas over een half uur en ik ben al bijna drie kwartier wakker. ¥€__##&!
Ik ben weer de allerliefste .

Lon had vanochtend het eerste uur les. Nouja, tekenen.

Tweede, derde, vierde, vijfde én zesde vielen uit. Zevende les, achtste wiskundebijles.

Na even onderhandelen mocht ze school bellen dat ze het eerste uur naar de huisarts moest. In ruil voor het negende uur nog extra wiskunde (dan is er ook nog bijles, voor degenen die het achtste uur nog gewoon les hebben).

Deal.

Kon ze uitslapen.

En als ze straks thuiskomt ben ik weer een k*tmoeder. Ik miste een wasmand. En die stond in haar kast. En in die kast was het een onvoorstelbare puinzooi. De kast is nu netjes, de puinzooi ligt op de grond. En ik zorg ervoor dat de wasmand leeg is. Drie maal raden wie er straks puin mag ruimen én zelf mag wassen/drogen/vouwen/strijken.....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
5 lesuren die uitvallen? Vind het wel heel erg veel, maar moet ook bekennen dat toen ik nog op school zat, ik ook wel eens zoveel uitval had. En? Is ze al aan het wassen?
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
quote:Roos_85 schreef op 18 november 2016 @ 22:39:

Is ze al aan het wassen?

Volgens mij kan het grootste deel zo terug de kast in hoor. Doorgaans trekt ze elke ochtend twee of drie setjes uit de kast om vervolgens nog een kwartier te moeten nadenken over wat ze aan zal trekken. De rest wordt vervolgens opgestapeld ipv teruggehangen.

Maar mocht ze bedenken dat de wasmand een handiger middel is om aan een opgeruimde kast te komen, zal ze erachter komen dat diezelfde wasmand gewoon weer op dezelfde plek leeggekieperd wordt. Ik doe het in elk geval niet.

Het enige onhandige is dat ze inmiddels aan mijn sokken is begonnen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Heb nog geen pubers maar hoorde laatst deze:

Hoe drukker ze zijn als peuter/kleuter hoe rustiger in de puberteit.

Echt? Dan heb ik er nu al zin in
Ceylon, dat is wel duidelijk: je dochter moet haar eigen wasmand van de Sint met een mooi gedicht erbij!

@mamajobsa: zou er maar niet teveel op rekenen....
quote:mamajobsa schreef op 19 november 2016 @ 10:35:

Echt? Dan heb ik er nu al zin in Mijn lieve kleine schattige *kuch* zusje heeft daar anders niets van laten merken Drukke peuter/drukke puber. Maak je borst maar nat
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Aviv, die eigen wasmand heeft ze al. En daar zijn goede afspraken over; Geen sokken en onderbroeken erin.

Aangezien zij heel veel kleding niet lang genoeg aanheeft om het vies te laten worden, kieper ik dan die hele mand in één keer op een kort programma door de masjien, zodat het gewoon weer lekker ruikt.

Voor onderbroeken en sokken vind ik dat niet zo fris. Dus die moeten in de mand op de badkamer.

Eigenlijk.

Maar het punt is nu even; de afgelopen weken heb ik bijna dagelijks gezegd dat ze haar kleren moest opruimen. En wat doet ze dan? Alles in één beweging op een hoop in de kast. Maar wel dan de schone spullen dragen, alles op die grote hoop wil ze dan niet meer aan want gekreukt enzo.

En de wasmand puilt uit van alles door elkaar, inclusief sokken en onderbroeken.

En met één zo´n ´prophoekje´ in de kast kan ik best wel leven. Maar nu was het echt kleding voor vier weken dat er ingepropt was. Daar ga ik dus niet meer aan beginnen. Ze zal moeten leren dat dagelijks opruimen evenveel werk is als één keer per maand alles. Had ze het dagelijks gedaan was het elke dag in twee minuten klaar geweest. De puinhoop die ze nu gemaakt heeft gaat haar twee dagen kosten.

Niet mijn probleem.
herkenbaar ceylon! maar dat kwartje moet even vallen he....geduuuuuld
ciiii ceylon hoe reageerde ze ? druk aan de slag met de was of was je niet meer de allerliefste? voor mij is het heel herkenbaar met mijn jongste. Ze probeert een fashionista te zijn dus vaak kleding wisselen, veel twijfelen en vooral niets netjes terugleggen. Ik was op donderdagavond/vrijdagochtend, en dan op zondag nog een keer na het sporten. Elke donderdagmiddag vraag ik nog of ze was hebben...nee, niks (lees: te druk bezig met andere dingen). En dan komt ze vrijdagmiddag opeens met een hele grote berg was aanzetten. aaarrrgh dan heb ik net alles aan kant!

en nog erger: als kleding vies is, ga ik het wassen. Zij gooit kleding in de was als het gewoon gekreukt is (oftewel terug gegooid in de kast of over haar stoel), met het idee: dan komt het vanzelf weer gestreken in haar kast te hangen.

Ik vind de was doen geen probleem maar dit irriteert met mateloos!

wat ik wel grappig vind, vroeger draaide ik vaak 1 witte was, 1 donkere was, en veel rode/roze was. Nu is het eigenlijk alleen maar wit of grijs/zwart/donkerblauw. Meer varianten hebben we niet meer met deze pubers.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Haha... ja, die kleuren . Machine wit, machine donker, machine roze

Nu machine wit en acht machines donker.

Is ze al aan het wassen?? Welnee. Ze is naar de manege.

Maar daarmee wordt het nog steeds niet mijn probleem.

Overigens strijk ik helemaal niks. Ik neem de moeite om het goed op te hangen en dan kan het zo weer aan hoor. Mijn man heeft werkkleding die ook op het werk gewassen wordt, dus van hem heb ik voornamelijk ondergoed en shirts. Ik ben poetsvrouw, ik heb dus shirts en jeans. En dochter smijt zo met haar kleding, daar ga ik dus niet aan beginnen.

Ik was het, als het droog is vouw ik het op, leg alles in een mand en die kan ze mee naar boven nemen en zélf opruimen. Wat ze dan ook best nog wel braaf doet.

Die zooi is met name te danken aan het elke ochtend drie setjes uit de kast trekken, daarvan eentje kiezen en de rest niet terug opruimen.
Sollicitatie update;

Ik heb vorige week het gesprek gehad. Vandaag een dag meegedraaid. Die is positief verlopen. De volgende stap is een gesprek op het hoofdkantoor.

Als dat ook goed verloopt volgen diverse cursussen.

Maar het was in elk geval wel precies wat ik verwachtte en een heel leuke groep collega´s. Dus tenzij ik ruzie krijg met de directeur heb ik de baan.
Ooooo leukie! Dat komt vast goed, top hoor, gefeliciteerd!
quote:Ceylon schreef op 26 november 2016 @ 20:20:

Sollicitatie update;

Ik heb vorige week het gesprek gehad. Vandaag een dag meegedraaid. Die is positief verlopen. De volgende stap is een gesprek op het hoofdkantoor.

Als dat ook goed verloopt volgen diverse cursussen.

Maar het was in elk geval wel precies wat ik verwachtte en een heel leuke groep collega´s. Dus tenzij ik ruzie krijg met de directeur heb ik de baan.Klinkt goed!
he wat fijn ceylon!! heel veel succes met het gesprek, gaat vast goedkomen!

dat wassen begint telkens meer een ding te worden. We sporten alle vier nu zo'n 3 keer in de week, en jee wat geeft dat een was. Voorheen kon ik 1 keer per week alles gaan wassen, nu red ik dat niet meer zonder dat de wasmanden gigantisch overstromen. Al die volwassen-afmetingen-kleding, wat een berg.

mijn oudste zit in 4 gymnasium en zij gaat over 3 weken, 6 dagen naar Parijs met de school. 25 kinderen die mee mogen, 2 begeleiders.... ik vind het eigenlijk helemaal niets, dochter is 14 en dan met maar 2 begeleiders in zo'n grote stad! ik zie er als een berg tegenop. natuurlijk heeft ze een mobieltje, en natuurlijk is ze met 2 goede vriendinnen maar dan nog. Zal blij zijn als ze weer terug is.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Spannend Ceylon. Goed dat je erdoor gekomen bent.

Gruffalo, kan jij niet mee als begeleider? Ik vind het ook wel heel jong hoor.

Hier heeft school aangegeven dat ze denken dat regulier onderwijs niet geschikt is voor zoon. Hij zit in 1 gymnasium, haalt heel hoge cijfers, maar gaat met een enorme tegenzin naar school. Hij zit te klieren tijdens de lessen, let niet op en is organisatorisch een ramp. School weet ook niet welk onderwijs wel geschikt voor hem is, maar denkt aan een van de vernieuwingsstijlen.

quote:gruffalo schreef op 27 november 2016 @ 06:45:

.

mijn oudste zit in 4 gymnasium en zij gaat over 3 weken, 6 dagen naar Parijs met de school. 25 kinderen die mee mogen, 2 begeleiders.... ik vind het eigenlijk helemaal niets, dochter is 14 en dan met maar 2 begeleiders in zo'n grote stad! ik zie er als een berg tegenop. natuurlijk heeft ze een mobieltje, en natuurlijk is ze met 2 goede vriendinnen maar dan nog. Zal blij zijn als ze weer terug is.

Ach je moet maar zo denken; school doet dat niet voor het eerst, jij wel. Het zal alle eerdere jaren gewoon goed zijn gegaan dus nu ook wel weer.

Mijn kind gaat bij binnenkort ook zo'n reisje maken, en ik weet niet eens hoeveel leiding er mee gaat.

Zoon van net 16 ging in vier havo naar Elba en dat was met drie docenten op 35 leerlingen. Niet van wakker gelegen.

Diezelfde zoon gaat in het voorjaar mee als begeleiding met twee havo naar Maastricht. Is een klusje dat alleen zittenblijvers mogen doen die in hun eerste jaar 4havo al op een grote excursie zijn geweest. Doet school ook al jaren zo.

De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest
Ohja, rondreis Italie, 60 leerlingen, 3 docenten. Komt helemaal goed hoor. Zorg dat je kunt appen. Dat is leuk. Elke keer als Lonneke wifi had stuurde ze een paar foto´s. Kun je een beetje meereizen .

(En vorig jaar was ze in Berlijn en toen was het ook vooral erg handig om extra geld te vragen ).

Nella, geeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee waar je het over hebt. Vernieuwingsstijlen?? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Zoon van 12 gaat op ski kamp

Hele voirlichti gsavond voor ouders

Waarin minitieus het programma werd doorgenomen

Ik vind dat zwaar overdreven, zonde van mn tijd.
--
quote:tinnifin schreef op 27 november 2016 @ 12:46:

Zoon van 12 gaat op ski kamp

Hele voirlichti gsavond voor ouders

Waarin minitieus het programma werd doorgenomen

Ik vind dat zwaar overdreven, zonde van mn tijd.Er zijn ouders die letterlijk iedere vijf minuten bellen tijdens zo'n kamp. Omdat dochterlief een berichtje stuurt via Whatsapp dat ze te lang moet wachten voor de wc's. Dat moet direct geregeld worden, die andere 34 plassen maar in hun broek. Op zo'n voorlichtingsavond neem je dus iedere voorkomende scheet op in de uitleg, anders heb je continue ouders aan de telefoon.
Och wat sneu voor die docenten

Ik lever hem af met spullen die op de lijst zijn

En ga er van uit dat hij korter wordt gehouden dan thuis. Logisch met zo n groep.

Dat

En ik ben blij dat we een week van elkaar af zijn

En das geheel wederzijds gelukkig.
--
quote:lemoos2 schreef op 27 november 2016 @ 12:53:

[...]

Er zijn ouders die letterlijk iedere vijf minuten bellen tijdens zo'n kamp. Omdat dochterlief een berichtje stuurt via Whatsapp dat ze te lang moet wachten voor de wc's. Dat moet direct geregeld worden, die andere 34 plassen maar in hun broek. Op zo'n voorlichtingsavond neem je dus iedere voorkomende scheet op in de uitleg, anders heb je continue ouders aan de telefoon. Die behoefte heb ik pas één keer gehad om te brellen maar dat kan niet rechtstreeks. Je mag iemand bellen die niet mee is een die neemt dan contact op met de leiding.

Dochter was met acht meiden ingedeeld op een zespersoons kamer en de leiding zei dat ze dat zelf maar moesten oplossen. Maar nergens waren lege bedden. Toen belde dochter naar huis en wist het ook niet meer. Dan zit je je thuis wel even op te vreten, maar gelukkig werd het om 23.30 opgelost. Er waren ergens op een andere kamer wel onderschuifbedden, maar die meiden hadden weer niet gezien dat er bij hun dus wel bedden over waren.
quote:mamajobsa schreef op 19 november 2016 @ 10:35:

Echt? Dan heb ik er nu al zin in Ik ken hem anders: een makkelijke peuterpuber is een draak van een gewone puber en andersom. Tot dusver klopt het hier precies. Mijn dochter was een echte dramaqueen als peuter. Als ze haar zin niet kreeg gooide ze zichzelf van de trap... Zoon was een makkelijk kind maar als puber is ie er één met een hoofdletter P.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Nelladella1 schreef op 27 november 2016 @ 08:33:

Spannend Ceylon. Goed dat je erdoor gekomen bent.

Gruffalo, kan jij niet mee als begeleider? Ik vind het ook wel heel jong hoor.

Hier heeft school aangegeven dat ze denken dat regulier onderwijs niet geschikt is voor zoon. Hij zit in 1 gymnasium, haalt heel hoge cijfers, maar gaat met een enorme tegenzin naar school. Hij zit te klieren tijdens de lessen, let niet op en is organisatorisch een ramp. School weet ook niet welk onderwijs wel geschikt voor hem is, maar denkt aan een van de vernieuwingsstijlen.

Heb je Facebook? Zoek anders eens op Pharos Hoogbegaafd, daar zitten veel ouders en wie weet hebben ze tips voor je voor een school in de buurt die beter aan zijn behoeftes voldoet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
De situatie bij ons thuis is geëscaleerd. De problemen die ik hier enige tijd geleden

beschreef die ik ondervind met stiefzoon, diezelfde problemen mail ik wel eens van me

af naar een vriendin. Zij zit ook in een samengesteld gezin en herkent vaak waar ik tegenaan loop. Daarnaast is zij een buitenstaander waar ik af en toe even lekker ongeremd van me af

kan schrijven. Dit gaat altijd vanuit mijn prive emailbox. En wat wil nu het geval? Stiefzoon blijkt mijn prive emailbox gekraakt te hebben (??). Hoe hij het gedaan heeft mag joost weten, want ik ben heel erg zorgvuldig met mijn prive emails (beveiligd met een wachtwoord en staan nooit open), maar hij heeft een mail van mij aan mijn vriendin gelezen waar ik over hem schrijf en waar ik niet erg positief was over hem. Hij heeft zijn moeder hierover verteld (gezegd dat hij bij toeval in mijn mail beland was… yeah right). En nu zijn de rapen gaar natuulijk. Bio-moeder enorm verdrietig en teleurgesteld.

Er heeft inmiddels een gesprek met de bio- en stiefouders plaatsgevonden hierover. Bio-moeder en haar partner snappen nog enigszins dat ik mijn boosheid van me af tik, maar ze vinden het ontzettend erg dat stiefzoon dit nu gelezen heeft en zich er nu zo verdrietig en gekwetst onder voelt. Niets is meer echt en ik meen toch niets van wat ik doe of zeg, is nu het gevoel.

Tijdens het gesprek heb ik benoemd waar mijn boosheid vandaan kwam. De respectloze en minachtende dingen die hij hier roept, hoe hij zich bij vlagen gedraagt. Ik was erg fel in dit gesprek en daar schrokken bio-moeder en haar partner van. Bio-moeder heeft alleen maar zitten huilen. Haar partner nam het gesprek grotendeels over en liet geen enkele ruimte voor mijn gevoelens. Het enige wat telt is stiefzoon in dit verhaal: hij is enorm beschadigd door wat hij gelezen heeft, hij heeft het al zo moeilijk en het is aan ons als volwassenen de taak om hem hierdoor heen te slepen. En hoe ik daar persoonlijk mee omga, dat is mijn zorg, dat zoek ik zelf maar uit. Ook toen ik benoemde dat ik zo boos ben over het feit dat hij mijn prive mail gelezen heeft, waarvan hij beweert dat dit kwam doordat bestanden gesynchroniseerd zouden zijn (wat simpelweg niet kan), werd daar volledig aan voorbij gegaan. Het enige belang is ‘damage control’ richting stiefzoon en ze vinden mij ongekend hard en fel.

Er moet nog een gesprek komen tussen stiefzoon en zijn vader en mij hierover. Met bio-moeder had ik een erg goede band, maar die staat momenteel behoorlijk te wankelen. Ik begrijp haar emoties wel, maar ik vind het heel erg dat er zo aan mijn gevoelens voorbij gegaan wordt. Daar is geen enkele ruimte voor. Gelukkig staat mijn partner (bio-vader) wel volledig achter me en begrijpt hij wel waar mijn boosheid vandaan komt.

Wat een toestand…

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven