Ilse Jacobsen regenjas
zondag 27 november 2016 om 16:50
Ik zit te kijken naar de waterdichte softshelljassen van Ilse Jacobsen (type Rain37L). Ik vind ze mooi. In elk geval een stuk stijlvoller dan de buitensportjas waar ik nu mee loop. Maar wel duur. Dus de vraag is: heb ik er wat aan? Of is zo'n jas 's winters te koud en in voor- en najaar te warm? Ik ben iemand die flink doorfietst en het snel te warm krijgt.
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
zondag 27 november 2016 om 17:38
Ik had een softshell jas van dat merk. Gekocht omdat ik voor mijn werk veel buiten ben en iets zocht dat me droog en warm zou houden.
Mijne had een afritsbare voering en kon dus doorgedragen worden.
Er stond bij de omschrijving al dat hij niet enorm waterdicht was (dus kijk goed naar de beschrijving op de site van Ilse jacobsen zelf).
Daarnaast droogde hij slecht en stonk daardoor heel erg.
Dus als je zeiknat op je werk kwam stonk je ook nog en was de jas een paar uur later nog vochtig.
Ik heb hem nog gewassen met waterafstotend spul van de outdoorshop en gooide hem elke keer als hij nat werd in de droger met zo'n geurdoekje en dat hielp wel.
Maar heb hem toch doorverkocht.
Misschien hebben ze nu betere maar ik vind mijn goedkope parka van de h&m beter.
Mijne had een afritsbare voering en kon dus doorgedragen worden.
Er stond bij de omschrijving al dat hij niet enorm waterdicht was (dus kijk goed naar de beschrijving op de site van Ilse jacobsen zelf).
Daarnaast droogde hij slecht en stonk daardoor heel erg.
Dus als je zeiknat op je werk kwam stonk je ook nog en was de jas een paar uur later nog vochtig.
Ik heb hem nog gewassen met waterafstotend spul van de outdoorshop en gooide hem elke keer als hij nat werd in de droger met zo'n geurdoekje en dat hielp wel.
Maar heb hem toch doorverkocht.
Misschien hebben ze nu betere maar ik vind mijn goedkope parka van de h&m beter.
zondag 27 november 2016 om 19:56
zondag 27 november 2016 om 19:57
En echt niet aan te raden qua stank.
Ik hing die jas in een kamertje op mijn werk te drogen omdat anders mijn kamergenoten er last van hadden..
En mijn kleding rook er ook naar. Zo'n natte hondenlucht zeg maar.
Echt raar van zo'n dure jas. Misschien dat gelijk na aankoop met waterafstotend wasmiddel wassen helpt.
Ik bleef heel vaagjes die lucht ruiken...
Ik hing die jas in een kamertje op mijn werk te drogen omdat anders mijn kamergenoten er last van hadden..
En mijn kleding rook er ook naar. Zo'n natte hondenlucht zeg maar.
Echt raar van zo'n dure jas. Misschien dat gelijk na aankoop met waterafstotend wasmiddel wassen helpt.
Ik bleef heel vaagjes die lucht ruiken...