De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
quote:Jeemina schreef op 27 november 2016 @ 19:31:

[...]

Deze heb ik en gebruik ik nog steeds af en toe!Ik heb ook gewoon slacentrifuge. Maar geen oranje overigens kijken vriendinnen me glazig aan, al als ik bij hen kook en om de slacentrifuge vraag. Ik dacht dat iedereen zo'n ding had maar dat is dus niet zo. Ik vind hem toch redelijk onmisbaar.
.
quote:Roodhaarr schreef op 27 november 2016 @ 19:45:

O ja, Yoko Tsuno

Dit album heeft de meeste indruk op mij gemaakt:

[afbeelding]

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_grens_van_het_levenDit zegt mij helemaal niks. Nooit van gehoord. Ik zie dat het Belgisch is. Maar dat waren Suske en Wiske toch ook? En die ken ik wel :-)
.
quote:Eleonora-1 schreef op 28 november 2016 @ 06:15:

[...]

Het 'gezonde' schoeisel, een of twee keer per jaar kregen mijn broer en ik ze.

Van Piedro.

[afbeelding]

Beeldschoon *hoest*Same here. Piedro of Pinokkio. Toen vreselijk, maar achteraf wel lief, die bezorgdheid om de kindervoetjes.
.

[...]

Van Piedro.

[afbeelding]

Beeldschoon *hoest*

Oooohhhh, wat was ik een mazzelkont!

Ik kreeg hippe schoenen. Heeft ze toch nog iets goed gedaan.
Dit flikte ze me wel en dat heb ik haar nooit vergeven. Ik was al een jaar of 11 en voelde me in dat ding zoooo klein, dat ik er haast een complex van overhield.

Ik weet nog dat toen ik in klas 6 zat (groep 8) alle meiden met kerst in een zwart geruite blouse, zwarte broek met galgen (soort bretels) en zwarte leren stropdas liepen.
Such a beautiful place to be with Friends.

[...]

Van Piedro.

[afbeelding]

Beeldschoon *hoest*Ja, mijn dochter kon niet geloven dat ik 1 paar winterschoenen had en 1 paar sandalen. En een paar regenlaarzen, maar dan niet van die leuke met regenboogkleuren, stippels of kikkers of eenden, maar legergroene saaie, lelijke dingen. Als het maar onverslijtbaar en functioneel was. Zo zijn ook mijn mooie witte communieschoenen na de communie donkerbruin gespoten, dan kon ik er tenminste nog een hele zomer op buitenspelen.
Piedro's had ik ook altijd ja. Ze liepen goed, dat wel. Ow wat was ik jaloers op een klasgenootje dat lakschoentjes had...
The owls are not what they seem
quote:duet schreef op 27 november 2016 @ 21:27:

Ik had het laatst met mijn dochters over welke schoenen ik als kind droeg. Fotoboek erbij, het waren dit soort schoenen voor de winter:

[afbeelding]

Vooral jongste dochter had intens medelijden met mij

Ik kreeg een soort voorlopers van de ugg als winterlaarsjes. Goed degelijk en met een lekker warm bontje erin.

Die deed ik dus mooi niet aan. Toen al niet.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik had kickers vroeger als schoenen
En later kwamen de roots.

Ik had lakschoentjes op een gegeven moment waren ze al een maat te klein, ik wilde geen lelijke schoenen. Nee ze deden geen pijn hoor paste nog prima
Help iedereen een handje
quote:1234512345 schreef op 28 november 2016 @ 17:19:

[afbeelding]Oh ja die had ik ook je kantelde naar achteren met deze schoenen.
Help iedereen een handje
quote:LoveDobby schreef op 28 november 2016 @ 11:34:

Ik weet nog dat toen ik in klas 6 zat (groep 8) alle meiden met kerst in een zwart geruite blouse, zwarte broek met galgen (soort bretels) en zwarte leren stropdas liepen.

Ja, dat was in de Grease tijd.

1978 of zo.

Ik had ook zo'n broek, een soort legergroene met legergroen geruite bloes er bij.
quote:krullenbol1966 schreef op 28 november 2016 @ 17:22:

[...]

Oh ja die had ik ook je kantelde naar achteren met deze schoenen.Ze werden verkocht als het summum van gezondheid maar bleken dat later helemaal niet te zijn.
Sorry, tvp
quote:Eleonora-1 schreef op 28 november 2016 @ 18:12:

[...]

Ze werden verkocht als het summum van gezondheid maar bleken dat later helemaal niet te zijn.Ja precies, helaas hebben ze daar niet van geleerd en komt het nog steeds voor. Gezond, gezond oh toch niet...
Help iedereen een handje
Oh en saturday night fever - John Travolta
Help iedereen een handje
quote:Cateautje schreef op 28 november 2016 @ 10:38:

Dit flikte ze me wel en dat heb ik haar nooit vergeven. Ik was al een jaar of 11 en voelde me in dat ding zoooo klein, dat ik er haast een complex van overhield.

[afbeelding]Oh wat errug! Mijn broers hadden een Lederhosen, ik een tirolerjurkje. Met schortje. Gruwel!
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Eleonora-1 schreef op 28 november 2016 @ 18:11:

[...]

Ja, dat was in de Grease tijd.

1978 of zo.

Ik had ook zo'n broek, een soort legergroene met legergroen geruite bloes er bij.Toen was ik pas 5, volgens mij was het begin jaren 80 of we liepen hier jaren achter, dat kan natuurlijk ook.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik had zo een: de knickerbocker begin jaren 80:

en zo een: de jopper:

Duidelijk nog onder invloed van de kledingsmaak van mijn moeder.
quote:impala schreef op 28 november 2016 @ 08:54:

[...]

Ik heb ook gewoon slacentrifuge. Maar geen oranje overigens kijken vriendinnen me glazig aan, al als ik bij hen kook en om de slacentrifuge vraag. Ik dacht dat iedereen zo'n ding had maar dat is dus niet zo. Ik vind hem toch redelijk onmisbaar.Ik was een tijdje geleden in een winkel waar een oudere vrouw aan de verkoopster vroeg of ze ook een vergiet hadden. Het jonge meisje achte de kassa had echter geen idee wat een vergiet was. Zat ook zo glazig te kijken.
Da's ook een heel ouderwets ding, een vergiet

Wij hadden vroeger een Zyliss blitzhakker. Fatastisch ding. Nu heb ik de namaak van Ikea en die is gewoon ruk.

Die houtje touwtje jas en die knickerbocker: Check.

Deze heb ik ook gehad. Beetje korter en knalgroen :

En dit:

Was eigenlijk best vrolijke mode.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:1234512345 schreef op 28 november 2016 @ 17:19:

[afbeelding]Die vond ik zooo mooi. Mijn juf droeg het destijds ook op school.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Zijn jullie nou nog bezig? Wat een heerlijk topic.

Wie had de link naar het Wehkamp-liedje geplaatst? Echt fantastisch! Die wilde ik al jaren weer eens horen. Nu mis ik alleen nog het stimorol-filmpje met de gekke kauwende poppetjes. Iemand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven