Mode & Beauty alle pijlers

50+ welke kleding

28-11-2016 13:57 167 berichten
Wat kan qua kleding niet meer naar jullie mening?

Met alvast de volgende richtlijnen die ik zelf hanteer: jurk tot de knie, niet korter, aansluitende shirts met daaroverheen vest of jasje, slim fit broeken, maar geen skinny, schoenen met hak maar geen stiletto's (kan ik trouwens niet eens op lopen), geen dierenprints (vind ik snel ordi), sieraden bescheiden en wegens bril geen oorhangers, wel knopjes.

Rok met enkellaarsjes, kan dat nog bijvoorbeeld? Lippenstift?

Ik ben echt heel benieuwd naar jullie mening hierover. Wat is stijlvol, wat een echte no-go voor mijn leeftijd.

Ik hou van mode, ben redelijk slank (maat 38) en wil niet oubollig maar zeker niet te jeugdig gekleed gaan. Ook van te formeel hou ik niet. Dus liever een mooi vest met rokje of slimfit dan een mannenpak.

Ik ben heel benieuwd.........
Oei ik heb pas een panterjasje gekocht , verder op een rustige basis heel veel complimentjes op gehad.

Ben verder niet uitbundig met zonnebank, goud of make-up misschien scheelt dat

Ik doe gewoon aan waar ik me prettig bij voel .
quote:anitavansjonnie schreef op 28 november 2016 @ 15:02:

[...]

Cateautje die als hippie door het leven wil? Dat kan niet hoor!

Jaja, dat wordt mijn ouwe taartenmode. Straks als ik 80 ben dan begin ik een handeltje in tarotleggen en dan moet ik een beetje in de sfeer blijven natuurlijk.

Tegen die tijd ga ik ook blowen en trippen. Dat kan op die leeftijd, want dan heb ik toch niets meer te verliezen.
quote:Pretzel66 schreef op 28 november 2016 @ 15:39:

Oei ik heb pas een panterjasje gekocht , verder op een rustige basis heel veel complimentjes op gehad.

Ik doe gewoon aan waar ik me prettig bij voel .Hahaha, dat scheelt alles, want anders zou het al snel naar volkse chic neigen

Ik doe gewoon aan waar ik me prettig bij voel .

Hahaha de combinatie panter, goud en zonnebank roept hele vreemde associaties op bij mij. (bordeel, Gordon, vul zelf verder maar in .)

Misschien staat het jou geweldig maar voor mij geen dierenprints
quote:herfstappeltaart schreef op 28 november 2016 @ 15:57:

[...]

Hahaha de combinatie panter, goud en zonnebank roept hele vreemde associaties op bij mij. (bordeel, Gordon, vul zelf verder maar in .)

Misschien staat het jou geweldig maar voor mij geen dierenprints Dat heb ik niet he ;) alleen het jasje verder heel ingetogen, het is echt een heel mooi colbertje.
quote:Cateautje schreef op 28 november 2016 @ 15:40:

[...]

Jaja, dat wordt mijn ouwe taartenmode. Straks als ik 80 ben dan begin ik een handeltje in tarotleggen en dan moet ik een beetje in de sfeer blijven natuurlijk.

Tegen die tijd ga ik ook blowen en trippen. Dat kan op die leeftijd, want dan heb ik toch niets meer te verliezen.

Jaaaa ik ook Kan niet wachten. Nooit meer aan de gezondheid denken, lekker ongeremd wijntjes en portjes slobberen...heerlijk!

Alle reacties Link kopieren

Ik doe gewoon aan waar ik me prettig bij voel .Ik hou van panterprint maar ben helemaal niet ordinair. Het is net hoe je het combineert.
quote:Cateautje schreef op 28 november 2016 @ 14:35:

Nou, uhm, een leren legging is wel degelijk lyceum/museum hoor. Sowieso zijn leggings meer voor hele jonge meiden.

Ik zeg dan wel dat alles kan en dat je lekker flamboyant kunt zijn, maar wel met een beetje zelfrespect natuurlijk. Shoppen bij Coolcat kan echt niet meer.Er is wel een verschil tussen coolcat legging en een nette stijlvolle leren legging. Maar ben het helemaal met je eens dat coolcat niet kan. Verschrikkelijke kleding!
Toen mijn oma 50 was, droeg ze steevast van die beige/bruine gebloemde jurken tot onder de knie, ik heb er nog foto's van.

Zelf ben ik nu 52 en geen haar op mijn hoofd dat daaraan zou denken.

Ik draag gerust een spijkerrok of een spijkerbroek.

Verder draag ik graag felgekleurde topjes, evt gecombineerd met een fleurig sjaaltje of een vrolijke vest.

Mijn moeder is 77 en draagt ook nog spijkerbroeken , haha. Ook leggings en het staat haar prachtig.

Daarom TO: draag wat je zelf mooi vindt en trek je niks aan van wat buitenstaanders (zouden kunnen) denken.
Als je draagt wat je flatteert ben je nooit te oud!

Ik ben 58 en draag gerust jeans met allstars. Maar wel bootcut, want voor skinny's ben ik te fors.

Allstars draag ik 's zomers. Heb ze in diverse kleuren.

Verder draag ik graag nette broeken. Klassieke, tijdloze modellen die ik met alles kan combineren.

Gecombineerd met enkellaarsjes, altijd een (kleine) hak.

Rokken, tot de knie of iets onder de knie. Met pumps of hoge laarzen. Jurken, effen, met draperieën op de te camoufleren plekken.

Getailleerde jasjes (leer, stof, spijkerstof), getailleerde lange vesten, getailleerde lange blouses. NOOIT van die wijde tunieken en iets met kleine bloemetjes. Beide doen me aan mijn oma denken!

Meestal diepe kleuren die bij mijn grijze haar (wintertype) passen (pauwblauw, turquoise, flessengroen, rood, lavendel, Bordeaux), maar ook helder wit en zwart. Wit en zwart dan wel gecombineerd met een kleurig, opvallend accessoire als een sjaal of ketting(en).

Waarom zou je geen lipstick kunnen dragen? Juist wel! De goede kleur lipstick haalt je teint op.

Misschien heb je een andere tint nodig als je wat ouder wordt, want je huid wordt iets lichter.
Hmmm wat niet meer zou kunnen als je de 50 of de 55 bent gepasseerd.

Ook ik ben ruim de 55 gepasseerd, voel mij van binnen nog steeds 30

Het enige wat ik niet meer draag zijn de hele korte rokjes. naveltruitjes en te korte broekjes.

Heb ik mijn make-up een stuk zachter. Ik gebruik alleen nog maar mascara en een lipgloss.

Verder ben ik gezegend met een slank figuur en heb ik al ruim 15 jaar mn lange haar ingeruild voor een kort pittig kapsel. Ik werd al vroeg grijs en ben ondertussen geheel spierwit.

Ben zelf geen type tijger/panterprinten. Maar loop nog steeds in skinny jeans met leuke fel gekleurde ,getailleerde tops. hippe vesten, enkellaarsjes met kleine hak. All star gympen in div. kleuren.

Ben geen sjaaltjes type.

en weet je wat mij opvalt, is dat wij 50plussers, er beter uitzien dan de 50plussers van vroeger.

Laatst zaten mijn man en ik nog lekker na te genieten op een terrasje, dan zie je toch heel wat mensen voorbij schuifelen. Op een gegeven moment zagen wij een oudere dame lopen, Ook spierwit haar in een boblijn geknipt, leuke licht rose skinny broek aan, donker rose zacht gebreide trui er op, de zelfde donker rose lipstick en korte rode laarsjes met een flinke hak .

Ik vond het geweldig., Terwijl ik naast mij hoorde zeggen; 'Nou ja die loopt voor schut'.

en dat is nou net, waar je je niets van aan moet trekken, wat de 1 niet meer vindt kunnen, vindt de ander juist weer te gek.

Draag waar je je prettig in voelt.
In dit artikel is te lezen dat veel meer vrouwen dezelfde vraag hebben als jij. Als je verder op deze site rondkijkt kom je nog meer tips tegen, bv dat je wat meer kleur nodig hebt naarmate je ouder wordt omdat je haar en huid zijn pigment verliest. Dat beige dat je vaak bij ouderen ziet doet volgens mij niemand goed maar wie weet verdwijnt het wel met de generaties

Zelf denk ik ook dat het belangrijkst is je te kleden waar je je goed in voelt en in kleuren, modellen en een stijl die bij je passen. Sommige dingen kun je misschien niet meer hebben vanwege je leeftijd maar dat voel en zie je zelf het beste.

http://www.lidathiry.nl/kan-ik-dit-nog-dragen/
Terug komend op lippenstift.

Toen ik jong was, stonden de fel rode, de bordeaux rode, de donker rose tinten mij het mooist.

Nu heb ik zo'n "streepjes" code boven mijn lippen, als ik de bovengenoemde kleuren nog zou dragen, word daardoor juist mijn "streepjes"code extra geaccentueerd. Vandaar dat ik nu zachtere tinten draag.

ZO ook met de oogschaduw. Ik was het type "Smokey eyes " ALs ik dat nu zou doen, ben ik een spook.

. Dus kreeg ik het advies om het lekker licht te houden. Nu gebruik ik een tint donkerbruin met beige.

Dat zet net mn ogen iets meer aan, dan dat ze al zijn.

en dat zijn mijn veranderingen na de 50.
leuke site Vlinder

Ik heb niets met pastel tinten, maken mij een muis.

Ik heb trouwens heel mijn leven al felle kleuren gedragen.
quote:vlinder021 schreef op 29 november 2016 @ 10:53:

In dit artikel is te lezen dat veel meer vrouwen dezelfde vraag hebben als jij. Als je verder op deze site rondkijkt kom je nog meer tips tegen, bv dat je wat meer kleur nodig hebt naarmate je ouder wordt omdat je haar en huid zijn pigment verliest. Dat beige dat je vaak bij ouderen ziet doet volgens mij niemand goed maar wie weet verdwijnt het wel met de generaties

Zelf denk ik ook dat het belangrijkst is je te kleden waar je je goed in voelt en in kleuren, modellen en een stijl die bij je passen. Sommige dingen kun je misschien niet meer hebben vanwege je leeftijd maar dat voel en zie je zelf het beste.

http://www.lidathiry.nl/kan-ik-dit-nog-dragen/Ik ben bekend met deze site. Inderdaad heel erg leerzaam. Je kunt je ook abonneren op haar nieuwsbrief elke zondagochtend.
@ amarna en leclair: klinkt allemaal erg goed, kan me er helemaal in vinden. Ik vind het superleuk reacties te lezen van vrouwen van mijn leeftijd. Hoe er over gedacht wordt door iedereen.

En @ Vlinder: op de site van Lida Thiry heb ik ook geleerd dat je bij je eigen stijl moet blijven. Dat vond ik een hele goede. Je kunt je voor een gelegenheid best "anders"aankleden (bijvoorbeeld formeel i.p.v. casual), maar de stijl moet bij je blijven passen. Anders voel je je niet "netjes aangekleed" maar "verkleed", als in een verkleedpartij/toneelstukje. En dan voel je je heel de dag ongemakkelijk.

Ik heb daarom besloten naar een formele bijeenkomst waar ik deze winter bij moet zijn een nette jurk te dragen met een getailleerd jasje en een 40 denier panty, maar met zwart suede, elegante enkellaarsjes i.p.v. pumps.
Herfstappeltaart

Ik shop voor mn wat dikkere ( 40/60 denier) panty's altijd bij de hema

Als ik bv een rok aantrek die precies op mn knieën valt, zegt men tegen mij; Hmm Neeeeee, doe maar wat korter. Waarom? Ik ben dan niet mijzelf.. Daarom draag ik ook die dikkere denier panty's er onder.

ZO hadden wij laatst een bruiloft, pfffffffff wat moest ik aantrekken???.

We moesten ook nog boodschappen doen en ineens zie ik een jurkje in de etalage hangen.

Paars. met een roesje langs de schouder partij. Geheel getailleerd, net boven de knie.

Ik hem gepast, ik kon de schouderpartij eventueel laten zakken, kreeg de jurk weer een andere dimentie. Kocht er een vleeskleurige glanspanty bij en droeg er neutraal gekleurde sandaaltjes onder. Donker blauwe blazer er op. en klaar was kees

Kreeg heel veel complimentjes en zelfs opmerkingen van; 'wou dat mijn moeder zo hip en modern was'.
quote:leclair schreef op 29 november 2016 @ 14:43:

Herfstappeltaart

Ik shop voor mn wat dikkere ( 40/60 denier) panty's altijd bij de hema

Als ik bv een rok aantrek die precies op mn knieën valt, zegt men tegen mij; Hmm Neeeeee, doe maar wat korter. Waarom? Ik ben dan niet mijzelf.. Daarom draag ik ook die dikkere denier panty's er onder.

ZO hadden wij laatst een bruiloft, pfffffffff wat moest ik aantrekken???.

We moesten ook nog boodschappen doen en ineens zie ik een jurkje in de etalage hangen.

Paars. met een roesje langs de schouder partij. Geheel getailleerd, net boven de knie.

Ik hem gepast, ik kon de schouderpartij eventueel laten zakken, kreeg de jurk weer een andere dimentie. Kocht er een vleeskleurige glanspanty bij en droeg er neutraal gekleurde sandaaltjes onder. Donker blauwe blazer er op. en klaar was kees

Kreeg heel veel complimentjes en zelfs opmerkingen van; 'wou dat mijn moeder zo hip en modern was'.Klinkt goed
Hmm ik draag nog steeds dezelfde soort kleding als toen ik 20 was. Ik ben nu 45. Soms levert dat een zoektocht op, want at ik wil is niet altijd mode.

Ik voel me er in thuis. Ik heb me wel eens laten overhalen om iets in de mode te kopen, maar dan draag ik het nooit, en zo wel dan voel ik me ongemakkelijk.

Ik heb een zwarte lange jurk ooit gekocht ergens in 1990 (bij mac en maggie). Die draag ik nog steeds op feestjes en ik krijg er nog steeds complimenten over.

Ik heb nog een prima figuur, en ga dat zeker niet verhullen omdat ik 40+ ben.

En omdat men vindt dat er iets in de mode is en dat iedereen dat dan aan moet ga ik het nog niet aantrekken.
O ik combineer "oud" met nieuw.

Zo leuk te ontdekken dat sommige kleding stukken, dus nooit uit de mode gaan, maar alleen veranderen.

ZO had ik laatst een nieuwe hele donkerblauwe spijkerbroek aan, met een bordeaux top .

Spijkerjack er op van 25 jaar geleden en bordeaux enkellaarsjes van 15 jaar geleden. .

Gave outfit Leclair gaaf jasje !! hahahaha ze moesten eens weten
quote:Hawkmoon269 schreef op 28 november 2016 @ 14:05:

Die kledingrichtlijnen vanaf een bepaalde leeftijd, dat is toch ongelofelijke onzin!? Waarom zou je boven de 50 geen skinny jeans of die rok met enkellaarsjes meer mogen dragen? Waarom niet, dan kan toch prima?

De enige no-go is kleding die de minpunten van je lichaam benadrukt, vind ik. Maar dat geldt ook voor twintigers en dertigers.Helemaal mee eens! Een eigen stijl ontwikkelen is de kunst, maar dat is zo moeilijk! Ik ben 56 en ik geloof dat ik het eindelijk een beetje snap. Ik voel me het fijnst (en krijg de meeste complimenten ) als ik in 1 kleur(soort) gekleed ben, in mooie materialen en met 1 accent (oorbellen of een shawl) Die stijl is als je alles nieuw koopt niet te betalen voor gewone stervelingen, maar ik shop eigenlijk alleen nog bij een paar vintage winkeltjes. En ik heb items van meer dan 25 jaar oud bijv spijkerjasje, biker, robe-manteaux, Dr. Martens. Mijn andere stijl is een donkere te korte spijkerbroek met een trui, top of gek T-shirt onder een mooi jasje. Qua schoeisel draag ik van alles: laarzen en pumps met hakken of hakjes en sneakers. Vooral niet te serieus allemaal. Dat ben ik nl ook niet.
quote:leclair schreef op 29 november 2016 @ 10:59:

Terug komend op lippenstift.

Toen ik jong was, stonden de fel rode, de bordeaux rode, de donker rose tinten mij het mooist.

Nu heb ik zo'n "streepjes" code boven mijn lippen, als ik de bovengenoemde kleuren nog zou dragen, word daardoor juist mijn "streepjes"code extra geaccentueerd. Vandaar dat ik nu zachtere tinten draag.

ZO ook met de oogschaduw. Ik was het type "Smokey eyes " ALs ik dat nu zou doen, ben ik een spook.

. Dus kreeg ik het advies om het lekker licht te houden. Nu gebruik ik een tint donkerbruin met beige.

Dat zet net mn ogen iets meer aan, dan dat ze al zijn.

en dat zijn mijn veranderingen na de 50. Ja die streepjescode word bij mij ook steeds zichtbaarder
Hahahaah Appeltaartje,

Daar kun je, als je er echt nachtmerries van krijgt, botox of fillers in laten spuiten.

Maar ja dat is een gebed zonder end.

Ik ben momenteel bezig met laser CO2 behandelingen. Mn streepjesode gaat er niet van weg!! maar wordt wel veel zachter gemaakt.

Ik laat trouwens mijn hele gezicht behandelen.( heb ong. 3 tot 5 behandelingen nodig)

Ik wil zelf geen botox of fillers, Heb veel info gelezen over de resultaten van laser behandelingen.

De reclames er van zijn helaas erg misleidend. ( zie je een verschompeld hoofd, glad 20 jaar jonger.)

Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil er gewoon wat frisser uitzien op mijn leeftijd. Gegroefd kan altijd nog richting 80/90 hahahahaha.
Ps.

Heb net mn 2e behandeling achter de rug en zie er niet uit hahahahah vandaar even vrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven