Zwangerschapstest ineens lichter
vrijdag 19 december 2008 om 00:19
Hoi Tsara,
Ik herken je verhaal. In mijn vorige zwangerschap heb ik met ruim 10 weken nog een test gedaan die ik tegenkwam. Ik dacht ook, grappig, ff kijken hoe knalpositief hij gaat worden. De eerste test was dat namelijk ook. En toen zag ik ook maar een heel vaag streepje.. -slik- . Gelukkig had ik een paar dagen later een echo, en alles bleek in orde te zijn. Mijn dochter is nu ruim 2,5.
Nu ben ik 11 weken zwanger van de 2e, en ik ga écht geen testen meer doen (na de 1e positieve dan)!!
Ik herken je verhaal. In mijn vorige zwangerschap heb ik met ruim 10 weken nog een test gedaan die ik tegenkwam. Ik dacht ook, grappig, ff kijken hoe knalpositief hij gaat worden. De eerste test was dat namelijk ook. En toen zag ik ook maar een heel vaag streepje.. -slik- . Gelukkig had ik een paar dagen later een echo, en alles bleek in orde te zijn. Mijn dochter is nu ruim 2,5.
Nu ben ik 11 weken zwanger van de 2e, en ik ga écht geen testen meer doen (na de 1e positieve dan)!!
maandag 5 januari 2009 om 11:04
Ik was aan het googlen en vind jouw onderwerp Tsara. Hoe raar, precies mijn situatie!
Ook 8 weken, vond ook nog een test bij opruimen slaapkamer, en wilde weer even die vette strepen zien.
En ja, ook licht!! De controlestreep donker, de teststreep licht.
Ongerust natuurlijk, maar jouw latste bericht stelde me weer iets gerust.
Heb je gevraag over de test bij de echo?
Ik heb donderdag mijn eerste echo. Hoe lang kunnen 3 dagen duren dan he?
Ook 8 weken, vond ook nog een test bij opruimen slaapkamer, en wilde weer even die vette strepen zien.
En ja, ook licht!! De controlestreep donker, de teststreep licht.
Ongerust natuurlijk, maar jouw latste bericht stelde me weer iets gerust.
Heb je gevraag over de test bij de echo?
Ik heb donderdag mijn eerste echo. Hoe lang kunnen 3 dagen duren dan he?
maandag 5 januari 2009 om 18:28
maandag 5 januari 2009 om 19:14
En om eens lekker zwartgallig te zijn; een paar weken na een miskraam zie je zelfs twee strepen op je test. Dus twee strepen is niet altijd zwanger.
Maar goed, de fles is halfvol he, we houden het positieve er in!
Overigens was het ochtendurine..
Haha, en ook zo'n pakket van 9 ofzo, van de aanbieding.
Maar goed, de fles is halfvol he, we houden het positieve er in!
Overigens was het ochtendurine..
Haha, en ook zo'n pakket van 9 ofzo, van de aanbieding.
woensdag 7 januari 2009 om 19:25
Ik mocht eerder komen, en alles lijkt prima in orde. Ze zei wel eerlijk dat het natuurlijk mis kon gaan, maar dat dat sowieso het geval is onder de 12 weken.
Het kon zijn dat de placenta al wat eerder een en ander aan het overnemen was, dat daardoor het HCG al wat afnam. Ze had er geen sluitend antwoord op. Maar wel dat het vaker voorkwam rond de 8 a 9 weken dat het sterk gedaald was.
Nou ja, we gaan over 4 weken weer!
Het kon zijn dat de placenta al wat eerder een en ander aan het overnemen was, dat daardoor het HCG al wat afnam. Ze had er geen sluitend antwoord op. Maar wel dat het vaker voorkwam rond de 8 a 9 weken dat het sterk gedaald was.
Nou ja, we gaan over 4 weken weer!
zondag 11 januari 2009 om 09:23
haha, heel verstandig. Ik doe het ook nooit meer, al was het maar omdat dit mijn 3e kindje is en mijn man inmiddels gesteriliseerd 
Het bevruchte eicelletje nestelde zich in op de dag dat mijn man gesteriliseerd werd. Of te wel; deze 3e is een superverrassing voor ons, en nu al stront eigenwijs.
Wens je een goeie zwangerschap verder!!

Het bevruchte eicelletje nestelde zich in op de dag dat mijn man gesteriliseerd werd. Of te wel; deze 3e is een superverrassing voor ons, en nu al stront eigenwijs.
Wens je een goeie zwangerschap verder!!