Zwangerschapstest ineens lichter

18-12-2008 13:46 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Nee, weet ik niet. Misschien even dokter bellen?
Een beetje minder zwanger??

Zwanger is zwanger! Don't worry! Geniet er gewoon van!
Nee geen dokter bellen. Je bent zwanger en als je verder geen klachten buiten zwangerschap om hebt, heeft het nul komma nul zin om de dokter te bellen.
Kan het zijn dat je de test langer in de urine gehouden hebt dan bij de eerste testen? Dan verwatert het uitslagstreepje namelijk (had ik ook en toen verwisselde ik zelfs de twee streepjes en dacht ik een tijd dat ik niet zwanger was).

Ik geloof ook dat je HCG verder in je zwangerschap minder wordt en dus je streepje lichter wordt. Betwijfel echter wel of dat op deze termijn al is.
Poep, wie heeft jou gescheten?
.
Louise, volgens mij wordt de hcg pas minder met 16 weken want dan hoef je ook niet meer te plassen voor MvM.

Ik heb de test niet langer in de urine gehouden dan bij de andere testen...
quote:Tsara schreef op 18 december 2008 @ 13:52:

Louise, volgens mij wordt de hcg pas minder met 16 weken want dan hoef je ook niet meer te plassen voor MvM.

Ik heb de test niet langer in de urine gehouden dan bij de andere testen...

Ik dacht ook al dat 8 weken te vroeg was.

k zou me niet te ongerust maken, waarschijnlijk is alles gewoon in orde. Wanneer heb je de echo?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Precies, HCG neemt pas een stuk verder in je zwangerschap af, maar wellicht was je urine nu iets minder geconcentreerd dan tijdens eerste test. Zou me niet druk maken als er geen aanleiding toe is.
.
In general the hCG levels will double every 72 hours. The level will reach its peak in the first 8 - 11 weeks of pregnancy and then will decline and level off for the remainder of the pregnancy.

Dit vond ik op het net.

A normal pregnancy may have low hCG levels and result in a perfectly healthy baby. The results from an ultrasound after 5 - 6 weeks gestation are much more accurate than using hCG numbers.

# 3 weeks LMP: 5 - 50 mIU/ml

# 4 weeks LMP: 5 - 426 mIU/ml

# 5 weeks LMP: 18 - 7,340 mIU/ml

# 6 weeks LMP: 1,080 - 56,500 mIU/ml

# 7 - 8 weeks LMP: 7, 650 - 229,000 mIU/ml

# 9 - 12 weeks LMP: 25,700 - 288,000 mIU/ml

# 13 - 16 weeks LMP: 13,300 - 254,000 mIU/ml

# 17 - 24 weeks LMP: 4,060 - 165,400 mIU/ml

# 25 - 40 weeks LMP: 3,640 - 117,000 mIU/ml
..
Mooi, houden zo!
Misschien een domme vraag hoor, maar waarom zou je blijven testen als je al zwanger bent?
.
Ik heb ook minstens 3 testen gedaan toen ik zwanger was...ben je volgens mij echt niet de enigste!
Ja, dat vind ik echt.
volgens mij kunnen die strepen per test verschillen, maar ook het moment van de dag waarop je test is de hoogte van het hcg verschillend. Maar er staat altijd heel duidelijk in de bijsluiter, ook een lichte streep betekent harstikke zwanger. Pas als je echt helemaal niets ziet, zou ik gaan twijfelen. No worries so far!
Ik heb vandaag een test gedaan en gelukkig niet zwanger.

Maar ik ga bij uitblijven van de menstruatie zeker over een dag of vijf weer testen.

Ik heb zo iets, niet zwanger kan nog veranderen. Maar zwanger verandert niet zo maar in niet zwanger. Daar merk je wel wat van.

Die tests zijn ook niet echt goedkoop. 12 euro! Dure hobby dat overtijd zijn.
quote:absoluteEinstein schreef op 18 december 2008 @ 14:35:

Ik heb vandaag een test gedaan en gelukkig niet zwanger.

Maar ik ga bij uitblijven van de menstruatie zeker over een dag of vijf weer testen.

Ik heb zo iets, niet zwanger kan nog veranderen. Maar zwanger verandert niet zo maar in niet zwanger. Daar merk je wel wat van.

Die tests zijn ook niet echt goedkoop. 12 euro! Dure hobby dat overtijd zijn.Je hebt ook wel goedkope testen. Als je nou vaak overtijd bent kun je wel een voorraadje in huis hebben: Matcaretesten zijn 15e voor 9 stuks. Kun je nog máánden overtijd zijn .
In iedergeval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
ehh. ja, dit wil je misschien niet weten.

Ik was 1 dag voor mijn miskraam begon bij MvM voor de intake. superpositieve test, twee vette strepen.

de mk kwam dus wel even rauw op mijn dak de volgende dag.

tot een ruime week ná mijn miskraam had ik een positieve zwangersch.test.

kortom ik denk dat dit verschil in dikte van lijntjes meer aan de test ligt dan aan de hoeveelheid Hcg in jouw lijf en de eventuele gevolgen daarvan. Maarja, garantie kan ík je niet geven natuurlijk. Sterkte me het wachten op je echo.
lees nog eens de bijsluiter; meestal staat er licht of donker; een streepje is een streepje, dus zwanger is zwanger. beetje rot gezegd; als je bloedverlies zou hebben was het een ander verhaal. en je moet maar denken, als je geen test meer had gedaan wist je ook van niks en zou je je ook niet opeens meer zorgen maken, toch? dus idd gewoon de echo afwachten, je verloskundige kan nu ook niets voor je doen, hartje luisteren kan nl nog niet bij 8 weken

succes!
zelfs als je een miskraam krijgt, is dat niet te zien op een zwschapstest mensen. die stoffen die je test zitten namelijk in je bloed, en die blijven daar nog enkele weken zitten. kortom: streepjes = zwanger. daarna moet je erop vertrouwen dat het ok is.
quote:Parnell schreef op 18 december 2008 @ 14:50:

[...]

Je hebt ook wel goedkope testen. Als je nou vaak overtijd bent kun je wel een voorraadje in huis hebben: Matcaretesten zijn 15e voor 9 stuks. Kun je nog máánden overtijd zijn .Joepie!
quote:Parnell schreef op 18 december 2008 @ 14:50:

[...]

Matcaretesten zijn 15e voor 9 stuks. Kun je nog máánden overtijd zijn .Toevoeging: als je na zes maanden een dikke buik hebt hoef je die laatste drie testen natuurlijk niet óók nog te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven