Gebeld door anoniem

04-12-2016 15:50 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zojuist gebeld door een anoniem nummer.

Ik heb bij het opnemen mijn eigen naam (gelukkig) niet genoemd.

Degene die belde stelde zich voor met zijn voornaam, en zei dat hij mijn nummer van een vriendin had gekregen. Hij wilde haar naam niet zeggen omdat hij haar "niet direct in gevaar wilde brengen". Hij vroeg of ik vrijgezel ben. Ik gaf aan dat dat niet een gesprek was wat ik aan wilde gaan en dat ik ging ophangen, en heb dit vervolgens ook gedaan.

Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken of is het gewoon een gare grap?

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor?
Geen ervaring mee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik zou er niet teveel mee zitten. Pas als je vaker dat soort telefoontjes krijgt, zou ik wel gaan nadenken.
Nou ik snap dat je denkt dat het niet klopt want als hij in je geinteresseerd zou zijn, zou hij niet anoniem bellen. En 'in gevaar brengen'?? Dat klinkt heel raar. Maar goed, het is ook niet echt okee, om iemands telefoonnummer aan een man te geven. Je weet zeker, dat je niet een vriendin hebt, die dat zou kunnen doen?

Bij mij is er verschil tussen 'anoniem' en 'geen nummerherkenning'. O en 'nummer onbekend' heb ik ook nog. Dan staat het nummer niet tussen mijn contacten. Kun jij dat niet zien op je telefoon? Bij anoniem denk ik eerder dat het een bedrijf zou kunnen zijn.

Ik heb me bij 'niet bellen register' ingeschreven en alle nummers in mijn telefoon gezet van bedrijven en instanties. Dus als er iemand belt zonder nummerherkenning, neem ik niet op. Bij anoniem heb ik wel eens opgenomen en dat was wel een bedrijf. Maar verkopers krijg ik niet meer aan de lijn iig.
er was pas toch een topic over een TO die gebeld werd door een man, die haar telefoonnummer had gekregen. Zij hebben het nog heel gezellig gekregen

Waarom die achterdocht?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 04 december 2016 @ 16:01:

er was pas toch een topic over een TO die gebeld werd door een man, die haar telefoonnummer had gekregen. Zij hebben het nog heel gezellig gekregen

Waarom die achterdocht? Ik heb dat topic ook gezien inderdaad.
O jee, misschien was het wel de liefde van je leven. Heb je geen koppelaarstypes onder je vriendinnen?
Er is niks loos toch? Je hebt t afgekapt en nu is t weer klaar waarschijnlijk.
"In de gaten gehouden"?

Je denkt echt, serieus, dat de overheid jouw liefdesleven zo belangrijk vindt? Of hoe moet ik dit opvatten?

Ik zou het zien als een prank-call, beetje kattenkwaad kan geen kwaad. Erom lachen en verder gaan met je leven.
Niet zo paranoide meteen, waarschijnlijk hoor je nooit meer wat.

Pas als je vaker gebeld gaat worden of ook berichtjes ontvangt zou ik me druk gaan maken.
Ben je lid van Isis?
Ik denk dat het gewoon een flauw grapje is van een paar jochies van 14.
Ik denk illulliminasijon
Paar pubers die zich vervelen op de zondagmiddag
Ab imo pectore
quote:Ameliaaa schreef op 04 december 2016 @ 15:56:

Nou ik snap dat je denkt dat het niet klopt want als hij in je geinteresseerd zou zijn, zou hij niet anoniem bellen. En 'in gevaar brengen'?? Dat klinkt heel raar. Maar goed, het is ook niet echt okee, om iemands telefoonnummer aan een man te geven. Je weet zeker, dat je niet een vriendin hebt, die dat zou kunnen doen?

Bij mij is er verschil tussen 'anoniem' en 'geen nummerherkenning'. O en 'nummer onbekend' heb ik ook nog. Dan staat het nummer niet tussen mijn contacten. Kun jij dat niet zien op je telefoon? Bij anoniem denk ik eerder dat het een bedrijf zou kunnen zijn.

Ik heb me bij 'niet bellen register' ingeschreven en alle nummers in mijn telefoon gezet van bedrijven en instanties. Dus als er iemand belt zonder nummerherkenning, neem ik niet op. Bij anoniem heb ik wel eens opgenomen en dat was wel een bedrijf. Maar verkopers krijg ik niet meer aan de lijn iig.

Nee, voor zover ik weet zouden vriendinnen van mij dat niet doen, zonder mij erover in te lichten. Dat "in gevaar" was idd ook hetgeen wat mij vooral zorgen baarde.

Na even te hebben gecheckt blijkt het idd 'geen nummerherkenning' te zijn, betekent dat dat hij niet expres zichzelf anoniem heeft gemaakt?
quote:Ameliaaa schreef op 04 december 2016 @ 16:03:

O jee, misschien was het wel de liefde van je leven. Heb je geen koppelaarstypes onder je vriendinnen?Haha, ik hoop wel dat de liefde van mijn leven het op een andere manier zou aanpakken. Blijkt dus dat deze actie niet werkt ;)
Na 14 reacties is dit de reactie die je eruit pikt???

Laat maar misschien was ik te snel, ik zie nu dat je op meer reageert.
quote:Nicotientje schreef op 04 december 2016 @ 16:46:

Na 14 reacties is dit de reactie die je eruit pikt???

Laat maar misschien was ik te snel, ik zie nu dat je op meer reageert.

Kan idd zijn dat ik wat te schrikkerig reageer.

Ik woon sinds kort in m'n uppie dus dat is ook wel wat wennen, dacht gewoon even checken ;)
Als ik anoniem gebeld wordt is het altijd de Nuon die me een abonnement wil aansmeren.
Nummer onbekend, neem ik gewoon nooit op

Kan het je aanraden
Jeetje, heb je dat wel vaker? Dat je zo geforceerd paranoia en achterdochtig reageert?

Lijkt mij persoonlijk niet erg gezond, eerlijk gezegd.

Het is maar een telefoontje.
Geen nummerherkenning, dan heeft iemand volgens mij de nummerherkenning uitgezet. Ik had een keer een vervelende aanhoudende beller, daarom weet ik het. Maar volgens mij kan anoniem een bedrijf zijn dus die neem ik wel op, ik heb niet alle nummers in mijn telefoon staan natuurlijk, zorgverzekering ofzo. Die bellen met een vaste lijn, denk ik, en daarom noemen ze het anoniem.
quote:lilalinda schreef op 04 december 2016 @ 17:21:

Nummer onbekend, neem ik gewoon nooit op

Kan het je aanradenInderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven