Veranderende wensen mbt bevalling.

06-12-2016 01:06 360 berichten
Lieve dames,

Hebben jullie tijdens de zwangerschap geheel tegenover gestelde wensen gehad voor tijdens de bevalling wat op moment supreme is veranderd?

Ik zit enorm met mezelf in de knoop. Ik wil namelijk diep van binnen zonder mijn man bevallen. Als ik pijn heb keer ik in mezelf en ben ik liever alleen. Daarbij komt omdat ik heb gehoord dat de mannen eigenlijk heel weinig kan doen maar een bevalling ook een heftige traumatische ervaring ( kunnen) vinden.

Het liefst zou ik het alleen doen en dat hij bij voorkeur pas bij me mogen als de nageboorte weg is, de ontplofte egel gehecht is en ik gedoucht ben. Maar zijn wens is uiteraard om erbij te zijn en ik wil dit ook niet in de weg staan want zijn eerste moment met de baby vind ik ook erg belangrijk en lijkt me prachtig om mee te maken.

Zal dit gevoel weggaan op het moment dat de weeen beginnen of zou de pijn dit gevoel gaan versterken? Wat denken jullie?
quote:Phaedra_ schreef op 07 december 2016 @ 22:08:

[...]

Nou, eigenlijk kijk ik met heel veel plezier terug op mijn bevalling. Zoiets moois en oers heb ik nog nooit meegemaakt en zal ik ook nooit meer meemaken.

Zoals ik al zei, ik had het met liefde nog een paar keer gedaan.

En de boel van onder is echt weer keurig.

Dit. De eerste keer was t even wennen, en duurde alles lang. De tweede keer wist mijn lijf en wist ik wat moest.

Het klinkt echt heel stom maar het was geweldig. De krachten het afzien het gewoon doen. Maar de erste keer was lang! 30 uur. En pijnlijk. En spannend. En eng, want ik hou er niet van om de controle te verliezen en me over te geven aan iets anders. En toch doe ik het zo nog een keer.

Dus je kunt alle bevallen vrouwen vragen wat ze er van vinden en iedereen heeft een ander verhaal.

Maar wat je niet moet doen is uit al die verhalen juist de stukjes pakken die je eng of vies vindt en die onthouden. Die stukjes zijn niet jouw verhaal. Niet júllie verhaal, van jullie als nieuw gezin.
[quote]Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:44:

[...]

Ooh dat lijkt me heerlijk, helaas zit onder de douche bevallen er niet in want ik heb een medische indicatie. Dus ik ben bang dat ik overgeleverd ben aan de situatie en niet teveel invloed kan hebben op de situatie.[/quote]

Jij hebt gewoon extreem controle probleem, en smetvrees.

Bovendien mag jou man je blijkbaar alleen op je aller best zien, zelfs als dat betekent dat hij zijn bloedeigen kind niet geboren mag zien worden.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:36:

[...]

Ja en dat goede voornemen wil ik meteen na de bevalling al in laten gaan. Ja serieus? Je gaat liever douchen dan met je kindje knuffelen?
Als je zo bang om de controle te verliezen, heb je dan nagedacht over de optie pijnstilling, TO?
quote:lux. schreef op 07 december 2016 @ 22:40:

[...]

Ja serieus? Je gaat liever douchen dan met je kindje knuffelen? Als je al kunt douchen...wie weet is to na afloop zo duizelig dat ze de eerste 24 uur plat moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen ene moer aan mijn man tijdens de bevallingen. Hij was moe,het duurde te lang, hij was roken of lag te pitten.

Hij durfde niet te kijken, stond achter mijn hoofd (beter trouwens) ging zowat out en werd groen. Toen de placenta kwam ging hij half van zijn stokje, navelstreng doorknippen durfde hij niet.

Ik heb beide zere langdurige traumatische bevallingen alleen gedaan, en zelf de navelstreng doorgeknipt.

Ik had dus geen ene malle moer aan hem, alleen maar last, maar goed hij was erbij.
Ab imo pectore
quote:lux. schreef op 07 december 2016 @ 22:40:

[...]

Ja serieus? Je gaat liever douchen dan met je kindje knuffelen? Ik weet niet waar je dat uit opmaakt maar zo kunnen we toch beide lekker schoon worden?
Ohja en die lucht,man man, de kraamzaal rook naar een illegaal oost-europees abattoir, ik incluis.
Ab imo pectore
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 22:44:

[...]

Ik weet niet waar je dat uit opmaakt maar zo kunnen we toch beide lekker schoon worden?Dat kind gaat niet in bad hoor.

[...]

Ik weet niet waar je dat uit opmaakt maar zo kunnen we toch beide lekker schoon worden?Je gaat toch niet totaal uitgeput van een bevalling met je baby onder de douche staan? Volstrekt onverantwoord. Denk ook niet dat dat mag. Straks zak je in elkaar.
quote:SallySpectra schreef op 07 december 2016 @ 22:40:

Als je zo bang om de controle te verliezen, heb je dan nagedacht over de optie pijnstilling, TO?Ik heb afgesproken dat ze alles vast klaar moesten maken maar ik in eerste instantie het allemaal zonder wil doen, mocht het niet gaan dan wil ik het snel kunnen krijgen want ik ken mezelf en ik geef pas aan dat het niet goed gaat als ik de grens eigenlijk al overheen ben.
TO het beste is toch echt om alle opties open te houden en het echt te nemen zoals het komt. In je hoofd kun je er nog zo'n mooi plaatje van hebben,maar de kans dat het zo gaat als je denkt is nagenoeg onmogelijk. Echt;laat je dwanggedachten lis,want anders weet je straks niet waar je het zoeken moet.
quote:lux. schreef op 07 december 2016 @ 22:46:

[...]

Je gaat toch niet totaal uitgeput van een bevalling met je baby onder de douche staan? Volstrekt onverantwoord. Denk ook niet dat dat mag. Straks zak je in elkaar.Nee kan dat niet?
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 22:46:

[...]

Nee kan dat niet? Geen idee, ik kon iig niet eens zelfstandig douchen.

[...]

Ik weet niet waar je dat uit opmaakt maar zo kunnen we toch beide lekker schoon worden?Je vers geboren baby gaat niet douchen hoor. Die wordt schoongeveegd voor het aankleden en dat is het.
quote:lux. schreef op 07 december 2016 @ 22:46:

[...]

Je gaat toch niet totaal uitgeput van een bevalling met je baby onder de douche staan? Volstrekt onverantwoord. Denk ook niet dat dat mag. Straks zak je in elkaar.De baby sowieso niet. Sorry maar het klinkt bijna belachelijk...TO mag wel,maar alleen als het verantwoord is.
quote:Phaedra_ schreef op 07 december 2016 @ 22:47:

[...]

Geen idee, ik kon iig niet eens zelfstandig douchen.Dat is best logisch gezien je bevalling.
quote:emmylou schreef op 07 december 2016 @ 22:45:

Ohja en die lucht,man man, de kraamzaal rook naar een illegaal oost-europees abattoir, ik incluis.

[...]

Nee kan dat niet? Als ik je gynaecoloog/vk/vpk/kraamverzorgster was zou er geen haar op m'n hoofd zijn die erover zou piekeren. 12 uur een uitputtingsstrijd en vervolgens onder een warme douche is sowieso al hét recept voor een vasovagale collaps en dan als instabiele, hormonale, uitgeputte moeder met een glibberige baby in je armen waar je nog aan moet wennen en geen handigheid mee hebt echt not on my watch.
quote:emmylou schreef op 07 december 2016 @ 22:45:

Ohja en die lucht,man man, de kraamzaal rook naar een illegaal oost-europees abattoir, ik incluis.Een zaal? Ben jij in een zaal bevallen?
Ik ben benieuwd hoe jij al die spuitluiers gaat verwerken.

[...]

Ik weet niet waar je dat uit opmaakt maar zo kunnen we toch beide lekker schoon worden?De baby mag niet mee onder de douche, dan koelt hij/zij veel te snel af, dat is gevaarlijk. Maar na de bevallingen een tijdje baby knuffelen en kijken vondbik het heerlijk om te douchen hoor. En daarna schoon en fris in een schoon en fris bed te stappen.

[...]

Ik heb afgesproken dat ze alles vast klaar moesten maken maar ik in eerste instantie het allemaal zonder wil doen, mocht het niet gaan dan wil ik het snel kunnen krijgen want ik ken mezelf en ik geef pas aan dat het niet goed gaat als ik de grens eigenlijk al overheen ben.Goeie om met je man te bespreken. Daar zal hij een rol in moeten spelen.
quote:Frizz schreef op 07 december 2016 @ 22:47:

[...]

Je vers geboren baby gaat niet douchen hoor. Die wordt schoongeveegd voor het aankleden en dat is het.Ah gossie, en in die zwangerschapblaadjes maar de hydrofiele doeken aanraden vanwege het goed schoonmaken van de huidplooitjes.
quote:Frizz schreef op 07 december 2016 @ 22:49:

[...]

Goeie om met je man te bespreken. Daar zal hij een rol in moeten spelen.Daar was hij al van op de hoogte voordat hij ja zei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven