Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
En fijn Fruity!

Volgens moet je je ook op en top vrouw voelen in je jurk!
Ooh zo fijn! Lijkt me heerlijk om je jurk in the pocket te hebben, levert toch ook veel stress op! Hopelijk sta ik binnenkort ook een traantje weg te pinken;)

Jaa schoenen, ook zo'n lastige! Heb je dan nu alvast een hoogte doorgeven van de hak die je zult dragen, of hoe werkt dat?
Hakhoogte maakt bij mijn jurk niet uit

Maar je gaat eerst schoenen scoren en dan nog eens passen met de juiste schoenen en lingerie. Ik neem aan dat de jurk dan goed versteld word.

Het liefst zou ik gewoon van die lekkere comfy Toms met kant kopen.
Het is voor mij een paar weken geleden dat ik mijn jurk uitzocht. Totaal niet wat ik had verwacht. Had niet verwacht dat ik mij zo mooi kon voelen. En al helemaal niet in zo'n soort jurk haha. Ik moet wel zeggen dat als ik nu aan mijn jurk denk, het wel lastig vind om mezelf er weer in te zien, ook als ik naar de foto's kijk. Klinkt een beetje gek, maar ik weet wel dat het De jurk is en hoe ik me toen voelde, maar toch voelt het gek, een jurk die ik totaal niet verwacht had bij mij. Herkennen meer mensen dit?

Ik heb daar ook gelijk mijn schoenen gekocht. Dus dat is handig om de jurk te laten maken.

Wat betreft lingerie. Ik wilde heel graag een rood torsellet. Nou, dat heb ik voor nu maar opgegeven. Nergens te vinden, en ik dacht echt, nu is het kerstperiode dus kan ik dat prima vinden. Helaas. Dus gewoon rood setje gekocht. De winkel waar ik mijn jurk heb besteld, verkoopt ook torseletten. Als ik mijn jurk ga halen, dan wil ik de jurk ook nog wel passen met een torselet, om uit te vinden of ik verschil zie tussen en bh en torselet (sommige mensen zeggen dat een torselet onder je jurk veel mooier staat). En als dat zo is, dan ga ik toch misschien maar voor wit... Al wil ik dat eigenlijk echt niet. Maar wie weet, rondom valentijn, is het er wel ineens in rood.

Ik geloof dat er een aantal berichten terug iemand nog iets zei over het boeket. Daar ben ik dus echt niet over uit.. Ik wil het eigenlijk niet, vind het zonde van het geld, voor die 2 tellen dat je het vast hebt. Vriend zegt, staat mooier op foto's, maar dan denk ik weer die drie foto's, daar zoveel geld aan uitgeven voor een boeket, zonde! Dus goed, ik twijfel nog verder daarover haha.
@motorbloempje ja herken ik wel hoor, ik neig nu ook veel meer naar wijde jurken, terwijl ik dat eerst niet dacht. Voelde in het eerste begin ook totaal niet als mezelf, daarna begon ik het steeds mooier te vinden/voelde het minder gek.

https://www.trouwplannen. ... bruidsboeket-in-de-lente/

Tweede foto: zo'n bruidsboeket wil ik Vind wel meevallen hoeveel het kost en je hebt het toch bij je steeds, vind het er wel bij horen:-) Eventueel doe je een "gewoon" boeket, mooie veldbloemen oid?
Oh je brengt me op ideeen! Die foto met hortensia's, wij hebben diverse hortensia's in dr tuin staan, verschillende kleuren. Ook nog een optie! Dank je!
quote:motorbloemetje schreef op 11 december 2016 @ 13:55:

Oh je brengt me op ideeen! Die foto met hortensia's, wij hebben diverse hortensia's in dr tuin staan, verschillende kleuren. Ook nog een optie! Dank je!

Heel mooi inderdaad hortensia's! Wilde ik ook in mijn boeket mocht ik ooit trouwen. Ze worden wel vrij snel slap. Ik zie dat je in september trouwt, vooral oktober is hortensia-seizoen, maar met september zit je denk ik ook al aardig in de goede richting. Dan zijn ze in ieder geval wat steviger.

Nu zit ik te denken aan een boeket in druppel vorm met kleine bloemetjes:

http://articlewedding.com/nl/the-image- ... quets.html

Onder 'boeket in de vorm van ijspegels' die linksboven.
@Zanahoria, ik vertelde het gister tegen mijn vriend en zei: dus dat is om 14.15 uur (14.30 zien we elkaar waarschijnlijk) even hortensia's plukken en bij elkaar binden, dat houden ze dan wel even uit totdat er een paar foto's zijn gemaakt. En dan maakt het toch niet meer uit haha.

Wat ik trouwens ook wel lastig vind bij de keuze van je boeket, wat staat bij mij qua figuur. Want bijvoorbeeld dat "lange" wat jij aangeeft, ik denk dat ik daar weer een beetje te klein voor ben bijvoorbeeld.

Moet zeggen dat ik mij er ook nog niet heel goed in heb verdiept. Aangezien de rest wel al een eind geregeld is, wordt dat maar het volgende projectje hihi.
Bedankt voor de reacties op mijn vraag over de bruidsboeketten haha! Wordt gewaardeerd!

@Jeluze: Jaa! Dat gaat zoooo snel joh. Wij waren vorig jaar juni ook al bezig met de voorbereidingen en wij trouwen volgend jaar augustus! Dus dat is ook ineens van "meer dan twee jaar wachten" naar "nog 9 maanden wachten" gegaan haha. Tijd vliegt!

@iss: Wauw iss! Super leuk om je verslag te lezen! Heerlijk. Zo te horen hebben jullie ontzettend genoten.

@FruityPebbles & Sammie00: Ooo wat fijn dat jullie zijn geslaagd voor jullie jurk! Dat moet toch een geweldig gevoel geven!

Heel veel succes dit weekend WildePerzik! Ik hoop dat je zal slagen voor je jurk.

Ik mag over ongeveer 2,5 week trouwjurken gaan passen. Heb er zo ongelofelijk veel zin in. Moet er wel een eindje voor reizen dus hoop dat het het waard zal zijn haha. Bij mij zal bruidsschoenen nog wel een drama worden. Ik wil graag soort van sandaal achtige hakken, maar heb zo'n brede voeten!
Ik wil eigenlijk geen boeket, het is in feite toch alleen maar voor de foto's.

En geen idee wat een gemiddeld trouwboeket kost?

Wat doen jullie met een auto? Wij wilde eigenlijk onze eigen auto mooi oppoetsen, maar de jurken zijn toch wel wat groot voor in onze kleine auto, dan komen ze er zo verfromfraaid uit ;)

Maar om nu een auto te huren, dat gaat me ook wat ver..
@Sammie00, zo denk ik er dus ook over. Maar twijfel door mijn vriend... Ik was bij de bloemist geweest, en die gaf aan dat ze beginnen van 50 euro, maar dat is een klein bosje met alleen een paar rozen. De meeste boeketen zijn tussen de 50 en de 200 euro vertelde zij. Vind ik een hoop geld, 200 euro! Zeker omdat onze ringen dat ook kosten. Verhouding een beetje zoek als je het mij vraagt ;)

Qua auto, de auto van mijn vriend, is toen hij nog van de vorige eigenaar was, een paar keer als trouwauto gebruikt. Dus is eventueel een optie. Mijn vriend heeft altijd een "droomauto", dus ik heb die geopperd om te huren. Maar hij kwam er zelf mee dat hij ooit met zijn vader een auto heeft opgeknapt. En hij wil gaan achterhalen of die auto nog bestaat en dan kijken of de huidige eigenaren hem willen uitlenen/verhuren. Maar ook daarbij hebben we zoiets van de kosten moeten wel in verhouding zijn.
Wij huren wel een auto. Zijn 175 euro kwijt en dat vind ik niet zo onredelijk. Is ook wel erg makkelijk want anders komen we een chauffeur tekort en die zit er nu bij.

En wat trouwboeket betreft wil ik heel graag regenboogrozen en die zijn duur.

Ik ga pas volgend jaar weer verder met de voorbereidingen. Zal dan eerst contact opnemen met degene waarvan ik graag wil dat ze onze taart maakt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Bruidsboeketten zijn inderdaad vrij prijzig, maar toch wil het er heel graag een. Ben alleen benieuwd of ik het boeket ook mee naar huis kan nemen.
Woow wat duur inderdaad! Ik was even in het zaakje langs gegaan paar maanden terug waar mijn trouwlocatie vaak zaken mee doet. Hij gaf aan voor in de nis van kapel groot bloemstuk 50-75 euro en huurvaas krijg je er dan bij. Op elke rij stoelen of om-en-om een klein vaasje met 1 bloem en lintje of iets anders kleins +- 5€ ps. En hij zet alles klaar en haalt weg na afloop. Vond het goed te doen, zou het echt heel raar vinden als bruidsboeket dan 50 of meer kost! Dan koop ik zelf wel wat ranonkels, lint erom en klaar
En auto vind ik ook snel duur, neig nu naar ouderwetse omafiets, vind dat ook wel heel romantisch zo achterop armen om hem heen alleen ben bang dat de jurk dan vies wordt, of nog erger...
Oh ja super een omafiets

De locatie om te trouwen is bij ons gewoon op het dorp, hebben dus alleen een auto nodig om foto's te gaan maken. En naar de locatie van het feest te rijden.

Ringen zijn bij ons wel wat duurder, we konden onze smaak niet vinden bij een juwelier en dat zijn allemaal setjes. Nu zijn we dus naar een goudsmid gegaan en daar een optie op ringen. Volgend jaar pas verder met de ringen en dan kunnen ze voor ons gemaakt worden.

Soms heb ik twijfels over mijn jurk heb ik hem niet te snel gekocht? Ik heb er maar 3 aangehad. Staat hij wel mooi? Nu is dat met goed ondergoed natuurlijk al anders dan met een Hema

Ach, ik vrees wel een beetje dat de twijfel over alles zal toeslaan als de datum nadert.

Een collega van me is ook verloofd en ze is nogal anders dan ik, ik voel me soms nogal overrulede door haar. :-|alsof onze manier niet goed genoeg is.
Ik twijfel ook over alles hoor! Iemand in mijn omgeving is ook verloofd, doen zo'n mooi kasteel terwijl onze feestlocatie beetje festival relaxte sfeer is... en dan denk ik, is het niet te simpel, meer een gewone feestlocatie ipv bruiloft? Maar ga het maar zelf heel mooi versieren denk ik dan.

Echt niet onzeker worden door je collega hoor, iedereen heeft een andere smaak, ik vind een kleine smaakvolle bruiloft veel mooier ipv veel poespas. Iedereen z'n ding toch?
Toen ik mijn bruiloft aan het regelen was, was een collega ook aan het plannen. Een groter contrast tussen bruiloften was er niet mogelijk, maar haar bruiloft klopte gewoon bij haar en haar cultuur, ik zou er niet blij van geworden zijn. Andersom hetzelfde. Mijn bruiloft was niet zoals sommige vinden dat het hoort, maar wel perfect voor ons.
^ Heb ik ook hoor. Wij trouwen op een (voor ons) heel speciale wijze, maar we missen wel een aantal belangrijke dingen die je op een "normale" bruiloft wel zou meemaken. Maar we voelen ons hier helemaal happy bij dus voor ons maakt dat niet uit. Doen waar je je goed bij voelt en niet bij wat zogenaamd "hoort".
Is ook zo hoor, wij doen het ook echt op onze manier.

Ik weet ook niet goed waar dat gevoel vandaan komt. Zij gaan echt voor een sprookje.

En wij voor de verbintenis en daarna gezellig samenzijn met de mensen waar we van houden.
Hoe doen jullie de versieringen? Ik kom op internet thema's tegen.

Onze feestlocatie is ook geen sjieke tent, of kasteel. Geen idee hoe ik moet versieren, iets met slingers of ballonnen. Of tule? Ook mooi!
Ja zit ik ook over te twijfelen! Moet pinterest maar eens downloaden, iedereen zegt steeds dat daar zulke leuke ideeen te vinden zijn. Zelf kom ik niet verder dan ballonnen en vlaggetjes;-) wel in leuke pasteltinten ofzo
Bij ons is de locatie van zichzelf al wat versierd. Ik geloof dat ik al redelijk herkenbaar ben met bepaalde zaken, dus dit kan er ook nog wel bij ;) wij trouwen bij een boederij die is verbouwd. Aan de boederij zit een kas, die is versierd/aangekleed. Het plan is om buiten te trouwen, daarvoor hebben ze verschillende stoelen en bankjes waar we dan uit kunnen kiezen. De versiering die er al is, kan ook nog veranderd worden omdat ze diverse opties/stijlen hebben waar je uit kan kiezen.

De versiering is daar standaard een beetje met wit-tinten, mogelijk dat wij er een kleur bij willen.
Leuk! Onze trouwlocatie is een stichting en we moeten alles zelf regelen, zelf drank/hapjes/taart en bediening (ze hebben we keuken waar je gebruik van kan maken). Dus daar moeten we echt alles zelf doen.

Avondlocatie heeft voor buiten: vuurkorf, rode loper, bloemenboog, fakkels etc en binnen ook wel het 1 en ander maar moeten echt nog extra's bij. Dus dat moeten we ook doen vrees ik.
Oh vuurkorf en fakkels; heel gaaf!

Bij ons staan er langs de oprit kaarsen in... hoe heten die dingen ook alweer... van die glazen dingen. Omdat het in september toch alweer wat vroeger donker is, zien we dat dus ook echt, vind ik prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven