Geldprobleem vriendengroep van vriend

12-12-2016 18:42 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ik was niet vergeten hoe goed jullie advies geven en met je meedenken en daarom open ik weer een bericht.

De vriendengroep van mijn vriend is heel erg hecht je hoor er niet zomaar bij. Ik heb altijd me best gedaan om goed met ze op te schieten en ik dacht dat het wel goed ging maar nu denk ik dat ik het toch wel verpest heb. Ik ben nu ongeveer een halfjaar samen met mijn vriend. Nou is hij binnekort jarig en verjaardagen worden altijd wel groot aangepakt in die groep. De vorige verjaardag van een van die vrienden huurde zijn vriendin een huisje en werd er daar gefeest. Nu sprak een van die vrienden mij aan wat ik zou regelen. Ik zei dat ik misschien wel een game voor hem zou kopen en ik werd even duidelijk gemaakt dat dat niet kon. Moest iets voor de hele groep zijn. Ik kan niet echt veel bedenken wat ik zou kunnen betalen voor iedereen behalve misschien thuis een feest maar dat vonden ze lame. Ik heb het toen maar aan mijn vriend gevraagd en ik weet het rotstreek want verassing verpest maar ik wist het ook even niet. Die zei dat al zijn exen ook meededen aan de traditie en dat er niet veel aan te doen was ik kan niet de enkige zijn die dit niet zou doen. Ik merk nu dat ze de laatste tijd steeds vaker over geld beginnen en dan opmerkingen maken. Een van hun zei zelfs dat ik zijn huis wel mocht schoonmaken voor extra geld en dan deed ik een keer iets op niveau want ben de enige die geen hbo doet. Hij zei het niet op een toon dat ik er boos om kon worden dus heb het laten gaan. Iemand tips hoe ik beter in die groep kan liggen en ook wat ik kan regelen voor kado?
quote:kjell schreef op 12 december 2016 @ 19:06:

[...]

Ja ze doen het al jaren zo dus komt raar over als ik opeens niet ga betalen vinden ze. Ben een man trouwens.Geld dit ook voor jou? Krijg jij ook zo'n soort kado met de groep?
Lijkt mij meer een probleem over ideeën dan over geld.Zelfs al had ik het geld, zou ik het nog niet doen. Groepje van een man of 10 en je zit gemiddeld bijna 1 keer per maand samen ergens in een huisje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mensen serieus linkjes gaan plaatsen van goedkope huisjes na dit soort uitspraken van vriend en zijn homies? :

Die zei dat al zijn exen ook meededen aan de traditie en dat er niet veel aan te doen was ik kan niet de enkige zijn die dit niet zou doen.

Een van hun zei zelfs dat ik zijn huis wel mocht schoonmaken voor extra geld en dan deed ik een keer iets op niveau want ben de enige die geen hbo doet. Hij zei het niet op een toon dat ik er boos om kon worden dus heb het laten gaan.

Ik had die gast en zijn vriendengroep lekker gezegd dat ze de rambam kunnen krijgen. Voor altijd.
Nou ik vind het belachelijk. Laat je vriend zelf een verjaardagsfeest organiseren en koop zelf die game als kado. Eens moet toch de eerste keer zijn dat iemand niet aan die 'traditie' mee doet.

Dan maar niet goed in de groep liggen.
Je zou pannenkoeken voor ze kunnen bakken. Is wel op hun niveau.
quote:patchouli_ schreef op 12 december 2016 @ 19:10:

[...]

Geld dit ook voor jou? Krijg jij ook zo'n soort kado met de groep?Nee ik vierde het niet
Niet mijn soort vrienden. En ook niet mijn type vriend trouwens. Met de opmerking over 'al zijn exen 'had hij van mij meteen het rambam kunnen krijgen. En die vriend die mij dan wel even als schoonmaakster had in willen zetten had ik dan ook meteen even de waarheid verteld. Bizar.
Doe een dropping! Bij voorkeur naar de andere kant van het land.
Zo dan. Ik was er klaar mee geweest.
quote:kjell schreef op 12 december 2016 @ 19:02:

[...]

Bedankt paintball lijkt me vooral een goed idee. Waarom niet zeggen wat het plan is want moet het wel overleggenHet plan zeggen is prima, maar niet zeggen hoe je betaalt en dat het een groupon is. Laat zij maar in de waan en vertel dat je hoofdprijs betaald. Speel het spel een beetje mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:kjell schreef op 12 december 2016 @ 19:15:

[...]

Nee ik vierde het nietEn jouw vriend zorgde dus ook voor jou niet voor een verrassing waar de hele groep wat aan had??
quote:patchouli_ schreef op 12 december 2016 @ 19:07:

Eigenlijk hoor je er niet echt bij want ze vinden je te min. Ze tolereren je om je vriend.

Je hoeft je dan ook op geen enkele wijze verplicht te voelen aan hun tradities. Dat zijn hun tradities, niet de jouwe. En zo zou ik dat ook zeggen.

En mijn vriend zou ik heel hard uitlachen als hij zou suggereren dat er niks aan te doen is. Iemand die zo met mij omgaat zou ook niet lang mijn verkering blijven, dus geef vooral niet te veel geld uit aan zijn verjaardag.

Dit dus.

Met zulke gasten wil je toch niet eens vrienden zijn? En dan ben ik helemáál blij dat mijn vriend ondanks grote vriendengroep zijn verjaardag niet viert! Vriendlief krijgt van mij een mooi cadeau, we spenderen de dag samen met iets wat we beiden leuk vinden en gaan lekker samen uit eten. Dat kan ik betalen! Leuk voor hun dat het hun traditie is om het op hun manier te doen, maar zij kunnen niet in jou portemonnaie kijken!

[...]

Nee ik vierde het nietWhut ?! Niemand heeft wat gezellig voor je geregeld?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zou je zelfverzekerd genoeg zijn om gewoon het cadeau te geven dat jij wil? Ik kan me so voorstellen dat een hoop van de andere partners van de vriendengroep dan opgelucht zijn dat iemand eindelijk de stomme traditie verbreekt.
quote:viva-amber schreef op 12 december 2016 @ 19:20:

[...]

Het plan zeggen is prima, maar niet zeggen hoe je betaalt en dat het een groupon is. Laat zij maar in de waan en vertel dat je hoofdprijs betaald. Speel het spel een beetje mee.O zo bedankt voor de tip. Ga kijken wat ze ervan vinden
Ik had echt niet iets voor de hele groep geregeld. Je vriend is jarig, niet de hele groep! En hoe gaat het met degenen die geen vriend(in) hebben, kunnen die wel zelf wat regelen? Als je vriend het zo groots wil vieren regelt hij dat toch lekker zelf...

[...]

Nee ik vierde het nietMaar zij dus ook niet.
quote:tiramisuusje schreef op 12 december 2016 @ 19:22:

Zou je zelfverzekerd genoeg zijn om gewoon het cadeau te geven dat jij wil? Ik kan me so voorstellen dat een hoop van de andere partners van de vriendengroep dan opgelucht zijn dat iemand eindelijk de stomme traditie verbreekt.

Ze is dus eigenlijk al doorbroken, want opstarter zijn verjaardag is gewoon niet gevierd.

Overigens "zijn exen organiseerden de boel wel" ...

Fijn dat zij het konden en wilden, maar ze heetten niet voor niets "ex".

Jij bent anders en je hoeft daarom niet klakkeloos hen te volgen.
quote:kjell schreef op 12 december 2016 @ 19:23:

[...]

O zo bedankt voor de tip. Ga kijken wat ze ervan vinden

Is het niet belangrijker wat je vriend er van vindt?

Al vind ik het compleet van de pot gerukt dat je hier aan mee doet.
Mensen die je aanspreken op het feit dat je lager opgeleid bent en dwingen geld uit te geven, daar wil je niet bij horen.
quote:viva-amber schreef op 12 december 2016 @ 19:20:

[...]

Het plan zeggen is prima, maar niet zeggen hoe je betaalt en dat het een groupon is. Laat zij maar in de waan en vertel dat je hoofdprijs betaald. Speel het spel een beetje mee.

Beetje lullig alleen dat het meestal overduidelijk is dat het een grouponaanbieding is.

Ook bij het afrekenen moet je een print laten zien .
quote:dolfje schreef op 12 december 2016 @ 19:24:

[...]

Is het niet belangrijker wat je vriend er van vindt?

Al vind ik het compleet van de pot gerukt dat je hier aan mee doet.Zijn vriend zegt juist dat al zijn exen het ook deden en hij het ook maar moet doen.
quote:patchouli_ schreef op 12 december 2016 @ 19:07:

Eigenlijk hoor je er niet echt bij want ze vinden je te min. Ze tolereren je om je vriend.

Je hoeft je dan ook op geen enkele wijze verplicht te voelen aan hun tradities. Dat zijn hun tradities, niet de jouwe. En zo zou ik dat ook zeggen.

En mijn vriend zou ik heel hard uitlachen als hij zou suggereren dat er niks aan te doen is. Iemand die zo met mij omgaat zou ook niet lang mijn verkering blijven, dus geef vooral niet te veel geld uit aan zijn verjaardag.Nou ja te min is ook weer hard gezegd is hun gevoel voor humor denk ik. Niet echt mijn humor en kan soms best hard aankomen maar ook niet waard om een relatie voor te verbreken.
Dus je vriend heeft niks voor jouw verjaardag gedaan, maar jij mag wel voor die van hem even een groepsactiviteit organiseren en betalen?

Niet doen, gillend weg rennen nu het nog kan. Als hij niet begrijpt dat je het niet doet; doei 10 anderen voor jou, zo wil je toch niet leven? En dat na zo'n korte tijd samen.
Je gaat er dus in mee? Nou succes dan maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven