Geld & Recht alle pijlers

Openbare geweldpleging/ordeverstoring?

12-12-2016 22:24 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

zoals gewoonlijk wordt er weer typisch gereageerd.
quote:Ameliaaa schreef op 12 december 2016 @ 22:55:

Je bent toch niet gearresteerd, er is alleen een aantekening gemaakt waarschijnlijk. Denk niet dat je er nog wat van hoort persoonlijk. Volgens mij is het of je krijgt meteen een boete en dat hoor je dan ook meteen, of je moet mee.

Dit en ook is er geen aangifte gedaan tegen je door je vriend dus denk niet dat je hier nog iets van hoort.
quote:violetskies schreef op 12 december 2016 @ 22:58:

[...]

Het lijkt wel alsof je het hier toch goed probeert te praten door te zeggen dat ieder meisje in die situatie door het lint zou gaan. Maar dat is niet het geval, jij bent onverstandig. Ik zou gewoon weglopen en per direct aan die jongen laten weten dat het over en uit is met die relatie.Ik zou toch minimaal mijn drankje hebben leeggekieperd in zijn kruis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb een keer een jongen over zijn gezicht gekrabt in dezelfde situatie. Goddank voor hem, beet ik toen nog nagels dus was het net een aai. Een vriendin van me, gooide haar drankje in zijn gezicht. Dus ja, kan het me wel voorstellen maar ik gebruik iets minder geweld.

Ik denk dat je dat alleen doet als je 1) stom- stom- en stomdronken bent 2) er ook nog 'iets' bij gebruikt hebt 3) een onderliggende stoornis hebt of 4) jong en dus dom bent. Les geleerd, toch? Of niet?
Leuk stel zijn jullie.
Wat een leuke vriend heb je! Daar zou ik echt mijn leven mee willen doorbrengen!
Is dit dezelfde vriend als van je andere topics zoals Wanneer is het genoeg?

Want dan zou ik de relatie nog eens heel goed overdenken.
quote:oeps12 schreef op 12 december 2016 @ 22:52:

[...]

Ehm.... nee... daarvan zou ik niet door het lint gaan. Ik zou gewoon zijn nummer blokkeren, hem nooit meer spreken... en er een leuk feestje van maken! Kom nou. Voor zo'n gast zou ik echt niet als een kleuter een heisa maken. Ik denk dat je psychiatrische hulp nodig hebt want je reactie is niet oké hoor. Ik denk dat de boete op dit moment het minste van je zorgen zijn!

Nou....

Ik zou ook niet door het lint gaan, maar er alsnog een leuk feestje van maken gaat zelfs mij niet lukken vrees ik.
Ik vraag me af wat er gebeurt zou zijn als die jongen jou geschopt en geslagen had..
Voor verstoring van openbare orde krijg je geloof ik meteen een boete, is een vast bedrag. Maar anders kan een boete goed 6 weken duren voordat hij op je mat ligt.

Als jouw vriend geen aangifte tegen jou heeft gedaan gebeurt er verder niks, dus ook geen strafblad.

Ze zullen waarschijnlijk jullie gegevens hebben genoteerd zodat ze dit in het systeem kunnen terug vinden mocht jouw vriend toch aangifte willen doen.
Meer dan een boete wordt het geloof ik niet. Maar je reactie is wel heftig hoor.. ik heb het weleens meegemaakt met carnaval, dat mijn vriend een meisje begon te zoenen. Ik heb hem meegenomen naar buiten en daar verteld wat ik ervan vond en ben weggegaan. Maar door het lint gaan is niet normaal!

(En voor de vraag komt: ik heb de relatie een dag later verbroken. Niet om het zoenen, maar om de lakse reactie van vriend)
quote:oeps12 schreef op 12 december 2016 @ 22:33:

Ai... daar staat volgens mij een boete van 1500 euro op, 4 maanden celstraf, en 3 weken TBS....
Wanneer is genoeg... nou nu

[...]

Ehm.... nee... daarvan zou ik niet door het lint gaan. Ik zou gewoon zijn nummer blokkeren, hem nooit meer spreken... en er een leuk feestje van maken! Kom nou. Voor zo'n gast zou ik echt niet als een kleuter een heisa maken. Ik denk dat je psychiatrische hulp nodig hebt want je reactie is niet oké hoor. Ik denk dat de boete op dit moment het minste van je zorgen zijn!

Psychiatrische hulp?? Kom op zeg. Er zijn genoeg dames die hun partner een hengst geven als hij voor hun neus vreemd gaat. Het wordt dan nog druk in de psychiatrische instelling. Ik denk dat TO nog wat jong is.

TO, het enige wat je kan doen is afwachten. Er valt zo niet veel over te zeggen.
O wat weet iedereen het weer goed en wat blijft iedereen kalm als er zoiets gebeurt. En iedereen drinkt alleen maar ranja. Ik geloof er geen sikkepit van.

Afwachten meid, een strafblad wordt het sowieso niet want je bent niet aangehouden, niet veroordeeld. Ik hoop alleen dat ie het waard is.

[...]

Ja hoor, jij zou ijzig toekijken en lekker verder feesten. Natuurlijk.

T.O., ik denk dat 't allemaal wel los zal lopen. Kan me voorstellen dat je over de zeik bent gegaan. Ik kan me dan iets minder voorstellen dat je dit uitpraat en vrolijk verder gaat. Als hij voor jouw ogen met een ander zoent dan heeft hij weinig respect voor je.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 13 december 2016 @ 09:16:

[...]

Ja hoor, jij zou ijzig toekijken en lekker verder feesten. Natuurlijk.

T.O., ik denk dat 't allemaal wel los zal lopen. Kan me voorstellen dat je over de zeik bent gegaan. Ik kan me dan iets minder voorstellen dat je dit uitpraat en vrolijk verder gaat. Als hij voor jouw ogen met een ander zoent dan heeft hij weinig respect voor je.

Het was toen uit door omstandigheden. We kregen ruzie en hadden niet door dat politie net langs reed. Het was allemaal nogal ongelukkig en verkeerde timing.

We houden van elkaar en denk ook niet dat een goede relatie nooit eens ruzie heeft. toch?
anoniem_198932 wijzigde dit bericht op 03-02-2018 19:11
42.06% gewijzigd
quote:potmetperen schreef op 13 december 2016 @ 10:28:

[...]

Ik moet bekennen dat ik het zelf heb veroorzaakt. Zal niet het hele verhaal vertellen ivm bekendheid, maar met mijn dronkenhoofd heb ik ontzettend nare dingen tegen hem gezegd, omdat ik iets verkeerd had opgevat. Ik heb gedaan en gezegd dat het uit was en hem compleet die avond de grond in geboord. Ik heb hem letterlijk aan het janken gemaakt, dus je kunt wel stellen dat ik diegene was die geen rekening hield met zijn gevoelens.

Dat hij dan uit woede en onbegrip een ander gaat zoenen, kan ik dan wel begrijpen, ik zou ook klaar met mijzelf zijn.

Dus, ik ga niet meer drinken. Zo'n situatie wil ik nooit meer veroorzaken.

Wauw...

Hoe bedoel je mensen op het verkeerde been zetten.

Waarom doe je zo akelig tegen iemand waar je van houdt? Onbegrijpelijk.
Wauw..... klinkt als een relatie vol liefde en respect

Maar eigenlijk vertel jij nu dus dat jij je 2 keer zo hebt laten gaan?
If you can dream it, you can do it.
.
shala91 wijzigde dit bericht op 13-12-2016 10:40
Reden: Foutje
% gewijzigd
Je zal toch maar zo je best doen om je partner te kwetsen...
If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 13 december 2016 @ 10:36:

Wauw..... klinkt als een relatie vol liefde en respect

Maar eigenlijk vertel jij nu dus dat jij je 2 keer zo hebt laten gaan?

Nou!

Ik had niet zoveel geduld met je gehad hoor, TO!
quote:Dragisa schreef op 13 december 2016 @ 00:57:

Ik vraag me af wat er gebeurt zou zijn als die jongen jou geschopt en geslagen had..Dit. Waarom sla je in vredesnaam je vriend?
Hips, hopsakee en pierlala.
Oh my... ongelooflijk, zo ga je toch niet met elkaar om? Waarom maak je het dan niet gewoon echt uit, zonder al het drama?
Alleen al openbare dronkenschap is strafbaar.

http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/453.html

Hij die zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de eerste categorie.
Hoe oud ben je (ongeveer) TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven