Lijf & Lijn alle pijlers

Paaldansen/ Welke danspaal?

13-12-2016 13:06 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,

Zijn er hier toevallig ook meiden die aan paaldansen/pole fitness doen? Ik doe het nu zo'n 3 maanden en vind het écht geweldig!

Een hele mooie sport waarbij je snel vooruitgang merkt en al je spiergroepen traint.

Nu ben ik op het punt aangekomen dat ik zelf een paal voor thuis wil gaan aanschaffen en ben zo aan het twijfelen!

De uitblinkers zijn volgens mij wel de volgende:

Danspalen.com ( C&S paal)

Danspalen.nl ( Lupit Pole & X pole)

Nu is het zo dat wij in de studio palen hebben met een diameter van 42,4 ( De C&S palen hebben ook deze dikte en worden op maat gemaakt.) Voordeel hieraan is dat het exact de juiste diameter is, nadeel is dat hij op maat gemaakt wordt. Als ik dus ga verhuizen of hem wil verkopen zal dit lastig worden omdat hij niet verstelbaar is.

Dan heb ik ook nog de twijfel tussen lupit pole en x pole. X pole staat natuurlijk ontzettend goed bekend, echter heeft deze een diameter van 45MM. Nu hoor ik van veel mensen dat je dit verschil toch wel merkt. De Lupit pole heb ik iets minder ervaringen over gehoord en heeft een diameter van 42MM wat toch wel weer meer in de buurt komen van de palen bij ons in de studio. Zowel lupit pole als X pole zijn te verstellen dus ook goed te verkopen en ik kan ze meenemen mocht ik ooit gaan verhuizen. ( Alle 3 de palen komen rond de 300 euro uit.)

Hebben jullie ervaringen of kan iemand mij hierin adviseren? Het gaat om een flink bedrag dus wil zeker weten dat ik de juiste keuze maak.

Liefs,
Is dit niet "verborgen" spam?
wij hebben een geweldige paal van marktplaats gehaald voor 50 euro,verstelbaar,was een dure
Haha nee dit is niet verborgen spam...

Dit is een bericht om serieus advies te krijgen over een goede danspaal waarbij ik zelf mijn vooronderzoek al gedaan heb.
quote:ella70 schreef op 13 december 2016 @ 13:21:

wij hebben een geweldige paal van marktplaats gehaald voor 50 euro,verstelbaar,was een dureJa op marktplaats heb ik inderdaad ook al gekeken maar je moet maar net geluk hebben dat er een paal wordt aangeboden die past in je huis/bij je wensen etc.
De meeste meiden die ik ken zijn meer te spreken over X-pole dan Lupit.

Zelf heb ik een RVS hoogglans 'pijp' gekocht en mijn pa een constructie laten bedenken om hem vast te zetten. Dit is wel een paal van 3.80 m (ingekort vanaf 6m). De standaard RVS hoogglans pijpen hebben de afmetingen 42,4. Kosten waren in totaal 130 euro . Wellicht een idee om te kijken of iemand je kan helpen bij een eigen constructie?
Ik heb een x pole van 45 mm. Prima tevreden mee! Staar je niet te blind op die 42 mm en dat je thuis exact dezelfde diameter wilt, als je ooit wedstrijden wilt gaan dansen heb je ook niet altijd waar je aan gewend bent. En als je het langer doet en je skills beter worden, wordt het ook minder belangrijk
Ik heb een 45mm X-pole Xpert Chroom. Deze palen hebben we ook in de studio.

Overweging is ook: wil je een static pole, of wil je ook een paal die op spinning kan.

Wil je de paal op een vaste plek 'installeren' of wil je hem 'makkelijk' kunnen weghalen en opbergen?

Kun je niet ergens een keer proberen om te zien hoe de grip is?

Wij hebben ook 40mm palen in de studio. Die vind ik wel fijn voor moves waarbij veel hand grip nodig is.

'Vroeger' hadden we ook 50mm palen. Die waren wel fijn voor beengrip.
Ik doe altijd een dansje rond die van mijn man.

Verder;hele gave sport. Ik zou het niet kunnen.

Ik heb deze nog te koop. Mijn vriendin durft niet meer.
quote:Maccaron schreef op 13 december 2016 @ 14:21:

Ik doe altijd een dansje rond die van mijn man.

Verder;hele gave sport. Ik zou het niet kunnen.Hiawatta
Hahaha ja leuke reacties!!

Om even in te gaan op de maten

Ik wil het liefst een paal die static en spinning is maar dat is bij alle 3, dus die overweging hoef ik niet meer te maken.

Verder denk ik dat het inderdaad slim is om gewoon eens een keer een 50 mm ergens te proberen zodat ik zelf kan voelen of dat verschil nou echt zo groot is
Maar je doet het toch al? Kun je op de paaldansschool niet veel betere tips krijgen?
Ik zou niet voor 50mm gaan, tenzij je hele grote handen hebt.

45mm is prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven