En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Biefstuk van de haas, minifriet, pittig ui/champignons-prutje en wat sla of doperwten en het allerallerallerlaatste witte choco/framboos toetje van de Excellent-serie.
Gisteren, aardappelen met broccoli en vis. Met zelfgemaakt sausje met augurkjes.

Vandaag, vegetarische bami met oesterzwammen ipv vlees.
Gister aardappelsalade gemaakt. Alleen veels te veel. Dus vandaag zeker ook nog aardappelsalade met stokbrood. En dan maar kijken of het verder is in te vriezen.

heb zalmfilets uit diepvries gehaald, en wil iets met pasta in

elkaar flanzen. iemand nog een leuk recept of idee?
kleine pizzabaguettes,cesarsalade en halfvolle aardbeikwark
quote:phoebe24 schreef op 07 januari 2009 @ 14:02:

elkaar flanzen. iemand nog een leuk recept of idee?Pasta met een gorgonzolasaus met cherrietomaatjes en kruiden. Zalmfilet uit de oven erbij. Of zalm in kleine stukjes door de pasta, kan ook.
Ik ga vanavond köfte met ratatouille, rijst en couscous maken (rijst omdat de heer des huizes geen couscous lust-stom hoor ).

MV, over aardappelen invriezen: ik heb het wel eens met roti-vulling (aardappel/boontjes/lam) geprobeerd, maar dat werd zompig. De aardappelen waren van structuur verandert waardoor het vocht eruit liep. Best boeiend om eens te bestuderen, kookmateriaaltechnisch gezien, maar dan dus bij voorkeur op een dag dat je nog iets anders in huis hebt om te eten.
Oef, lekker Mylene...daar heb ik nu echt heel veel zin in!!

Ik ga heel erg makkelijk eten. Rijst met broccoli en gemarineerde kippenpootjes (masala/ ketjap- eigenverzonnen prutje) en verder nog wat komkommer salade erbij.

Ik heb trouwens echt honger, vandaar dat ik hier beland ben..
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ja Yette, dat vermoedde ik ook al. Ik eet bijna geen aardappels maar maak normaal ook nooit zoveel dat ik het niet op kan. Maar ik eet het nu dus als lunch en avondeten dus ik ben er ook weer voor heel lang klaar mee.

Bedankt voor de tip.
als lunch zelfgemaakte erwtensoep gegeten en voor vanavond heb ik een wrap met garnalen/tomaten/groentenvulling er uit gehaald.
quote:phoebe24 schreef op 07 januari 2009 @ 14:02:

elkaar flanzen. iemand nog een leuk recept of idee?

bakje zachte kruidenkaas in een pannetje doen en eventueel nog wat room/kruiden erbij doen.langzaam opwarmen.

pasta koken en de zalm ff stomen of grillen.

als groente spinazie/sperciboontjes/broccoli dr bij?

mmmm krijg dr nu al zin in
Boerenkool met worst en aardappel in blokjes, niet gestampt, anders wordt het zo'n babyhap.......
ik ga morgen wittekool-ovenschotel maken met aardappelen,uitjes,mozzarella en rundergehakt,kerrie enz.
Heb zelf pizza gemaakt met artisjokken, ui en kaas, recept uit Allerhande en was erg lekker. Erbij een salade.
Tonijn uit de diepvries gehaald, met gebakken aardappeltjes en sperziebonen.

Het waren alleen wel twee stukken tonijn, aan elkaar vast gevroren. Dus heb ze beide moeten ontdooien, maar heb er maar eentje op gegeten. Wat moet ik nou met die andere? Kan ik die in de koelkast nog een dag bewaren?
Siciliaanse pastaovenschotel uit een pakje, was best lekker. Maar ik ben der wel weer achter waarom ik tomatensaus vers maak, is toch veeeeel lekkerder.
quote:jann schreef op 07 januari 2009 @ 20:17:

Tonijn uit de diepvries gehaald, met gebakken aardappeltjes en sperziebonen.

Het waren alleen wel twee stukken tonijn, aan elkaar vast gevroren. Dus heb ze beide moeten ontdooien, maar heb er maar eentje op gegeten. Wat moet ik nou met die andere? Kan ik die in de koelkast nog een dag bewaren?morgen tonijnsalade van maken?gekookt eitje,uitje,wat groene kruiden en ECHTE zaanse mayonaise...mmm
quote:desteny schreef op 07 januari 2009 @ 20:09:

ik ga morgen wittekool-ovenschotel maken met aardappelen,uitjes,mozzarella en rundergehakt,kerrie enz.

Klinkt heerlijk! Zou ik het recept mogen?

Vandaag rijst, spinazie en een worst..
Perfectionisme is niet perfect...
Heldere paddestoelensoep met veul paddestoelen. Gesmokkeld met een potje wildfond, was echt heel lekker. Morgen weer en dan kan ik nog een liter invriezen geloof ik...
gezwicht voor MacDrek ivm tijdgebrek/geen zin om voor mezelf alleen te koken
Everytime you make a typo, the errorists win.
gekookte aardappels spercieboontjes en hamburger. Niet bijzonder geinspireerd maar had niet zo veel in huis.
Zalm met rijst en roergebakken groentes.
Ik ga minestronesoep en twee soorten crostini maken, met ansjovis en met paddestoelen.
Ik maak vanavond Thaise rode curry met kip en aubergine.
Gekookte aardappelen, karbonaadje, eigengemaakte jus, tuinboontjes en een gemengde salade met tomaat.

Saai. Dit ik eet ik zo vaak...Het is op zich hartsikke lekker hoor, maar saai.

Ik kan nooit wat bedenken op de een of andere manier, zit vastgeroest in een bepaald kook patroon
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven