Gezondheid alle pijlers

maagklachten

13-12-2016 22:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu al ruime tijd last van maagklachten soms kan ik een week soms zelfs langer niet naar de wc en daar na heb ik gelijk diarree en buikpijn hebben meer mensen hier last van? ik eet gevarieerd en probeer zo gezond mogelijk te eten en heb ik op aanrader van iemand al probioticum geprobeerd maar echt helpen doet het niet. iemand tips?

alvast bedankt
Ben je er al mee naar de huisarts geweest?
nee nog niet langs geweest mijn moeder(ik ben 16) vind het niet nodig ze vind dat we moeten opletten met het eten.
Ik zou toch langs de huisarts gaan want het kan zoveel zijn. Daar is nu echt niet veel zinnigs over te zeggen.
Dat zijn geen maagklachten, maar darmklachten (buik).

Waarom vindt je moeder het niet nodig? Gewoon naar de huisarts gaan hoor.
quote:anoniempjed11j schreef op 13 december 2016 @ 23:08:

nee nog niet langs geweest mijn moeder(ik ben 16) vind het niet nodig ze vind dat we moeten opletten met het eten.Op je 16e heb je geen verantwoording van je moeder nodig om een afspraak bij de huisarts te maken. Gewoon even bellen en aan de dokter voorleggen.
mijn moeder vind het niet nodig omdat ze zelf denkt aan prikkelbare darm, ik ga denk wel een afspraak maken bij de huisarts.
quote:anoniempjed11j schreef op 13 december 2016 @ 23:24:

mijn moeder vind het niet nodig omdat ze zelf denkt aan prikkelbare darm, ik ga denk wel een afspraak maken bij de huisarts.Dat zou kunnen, maar ook dan is het fijn om je klachten eens met de huisarts te bespreken.
quote:anoniempjed11j schreef op 13 december 2016 @ 23:24:

mijn moeder vind het niet nodig omdat ze zelf denkt aan prikkelbare darm, ik ga denk wel een afspraak maken bij de huisarts.

Wat een onhandige reactie van je moeder. Juist bij zulke klachten moet je naar de huisarts. Op basis van je klachten kan de huisarts dan nader onderzoek doen, bijvoorbeeld door je buik van buiten te onderzoeken of door (de inhoud van) je darmen te laten onderzoeken. Het is niet goed dat zij direct roept dat het wel PDS zou zijn, daarvoor heb je naar mijn mening ook een diagnose nodig. Verder kan het ook zo zijn dat er bijvoorbeeld een virus of slechte bacterie ofzo in je darmen zit.

Ik heb veel ervaring met onderzoek naar mijn buikklachten en ik raad je zeker aan om een deskundige (=arts) te consulteren.
Eens met neerlandicus, naar de huisarts! En ik snap dat die diarree verwarrend is als je een week niet kan poepen, maar dan is het waarschijnlijk overloopdiarree. Dat krijg je geloof ik voornamelijk als er ontlasting vast zit, maar er wel íets uit moet zeg maar. Maar daarkan alleen de huisarts verder iets zinnigs over zeggen. Kun je niet in een tussenuur naar de dokter zonder dat je moeder het weet? Je kunt ook in je eentje gaan toch?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Heb je darmklachten of maagklachten? Huisarts?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb dezelfde klachten en heb inderdaad pds. Maar dit hoeft niet te zeggen dat jij dit ook hebt. Daarnaast is pds een aandoening die als gesteld mag worden wanneer alles is uitgesloten. Ik heb het namelijk prikkelbare darmen gekregen omdat ik lang met een darmparasiet heb rondgelopen na een verre reis en zelf ook dacht dat het niks bijzonders was. Daarnaast heeft de huisarts genoeg middeltjes om al je klachten te verminderen (voor mij werkt het in ieder geval) en tips om er beter mee om te gaan. Dus hup naar de huisarts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven