angst aankomen/grote stap islam

13-12-2016 23:05 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
dit is een topic met meerdere onderwerpen

ik heb angst om aan te komen als ik normaal eet patroon ga aan nemen

dit komt omdat ik 6 uur op dag dansde en gezond at

na opleiding, 1 a 2 uur op dag intensief sport en gezond eten..

(eten was yoghurt,noten in ochtend en sla en vis in middag/avond)

Nu kan ik niet meer sporten, omdat ik ben opgenomen op ic en fysiek erg zwak, dat zelfs lopen als een work out aanvoelt

Ik heb een jaar lang met hoge bloedsuikers rondgelopen door stoppen van dans en té gefocust op islam

En nu dus de angst om een nieuw begin te maken.

Ik wil doorgaan met islam, en gezond eten(wil niet aankomen)

Ik eet nu sla,groente,sla,groente sapjes, en heel klein beetje nootjes,water,honger gevoel (en soms eetbui in iets lekkers en dan dit direct uitspugen in de avond) begin dus gewoon een tic te crieëren.

Merk ook dat ik dit niet volhou want in avond echt eetbuien..

ik heb dit even kort aan mn moeder vertelt over die eetbuien die zegt simpelweg niet meer doen

Ik weet dat ik mijn eet patroon moet veranderen.. maar durf t niet die stap te nemen..

en wat ''normaal is en toch gezond is'' om te eten op een dag

Merk dat ik door alles wat ik mee heb gemaakt t moeilijk vind om überhaupt een stap te nemen

Terwijl ik eerst super zelfverzekerd en bewust was

Ook weet ik dat deze leegte vooral komt omdat mijn ouders mij niet begrijpen dat ik voor islam heb gekozen en ben gestopt met dans en zij mij hierin belemmeren en niet meer steunen zoals zij altijd deden

Ben erg hecht met mijn ouders en dit is een zwakte voor mij

Voor mij voelt t nu, of islam(op mijzelf wonend) of mijn ouders en toch ben ik bang om weer door te slaan met islam en mn gezondheid (wat nog steeds niet goed gaat, ik weer verkeerde keuzes in maak)

Daarom speel k op safe, groente eten en opgekropte gevoelens en doe nu wat ze zeggen..

en ben/blijf thuis wonend

en oja, ook nog zoekende naar een baan, geen idee wat..

any advice ?
quote:lovley schreef op 13 december 2016 @ 23:41:

[...]

nee ik lag op de ic * sorry warrigheid in mijn hoofd nog niet ovr *

Ok.

Die warrigheid is nu het probleem.

Met wie praat je buiten je ouders om?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
[quote]Frizz schreef op 13 december 2016 @ 23:20:

Ben je opgenomen vanwege dit probleem? Zijn je behandelaars hiervan op de hoogte?[/quot

ziekenhuis wilde insuline resistentie terug krijgen, ze weten hiervan

(NADAT ik ben opgenomen en ontslag ging ik alleen sla eten)

het gaat mij meer dat ik graag normaal wil eten maar laat maar, veel mensen reageren erg kort door de bocht
Zoek alsjeblieft hulp, want dit gaat zo niet goed.

Is er een vertrouwenspersoon in je omgeving waar je mee kan praten? Een vriendin, familielid, buurvrouw oid? Je kan ook altijd je huisarts bellen om daar met je problemen over te praten. Probeer in ieder geval met iemand hier over te praten en te vragen hoe je uit dit dal komt. Je hoeft het niet alleen te doen.
Waar wil je advies over?
Wat is het verband tussen anorexia of een andere eetstoornis en de islam voor jou?
Goed van je dat je normaal wil eten. En goed dat je naar je ouders luistert, het klinkt of ze veel om je geven. Maar ik vraag me af hoeveel tips van mensen hier voor je kunnen betekenen, je bent in de war en we kennen je niet.

En je bent nu kwetsbaar dus praat met mensen die je kennen en om je geven want die kunnen gerichtere adviezen geven. Dat lees ik trouwens meer mensen schrijven hoor, niet zo negatief meteen. Die mensen kunnen je beter helpen dan wij hier.
quote:nini28 schreef op 13 december 2016 @ 23:12:

[...]

grappig

ooit gehoord van mensen die echt zielig zijn en t zelf niet eens door hebben.. ?
quote:lovley schreef op 14 december 2016 @ 00:04:

[...]

grappig

ooit gehoord van mensen die echt zielig zijn en t zelf niet eens door hebben.. ?

en oh oh.. voor de slimste onder ons;

google even symptomen hoge bloedsuiker, de verwarring van mij (door de opname) en t volgens jou ''het nieuwe dieet '' opmerking terwijl jij ''niks'' mankeerd word je miss met beetje geluk dan wel duidelijk ;)
quote:lovley schreef op 14 december 2016 @ 00:04:

[...]

grappig

Jij zit overduidelijk niet goed in jouw vel. En ja, wat mij betreft kan en mag dat.

Wat heeft het voor zin om juist op deze reacties wel te reageren? Het gaat niet goed met je, anders zou je niet zo warrig schrijven. Denk dus eerst aan jezelf en besteed daarna pas energie aan mensen die het volgens jou niet waard zijn.

Heb je hulp?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Maar lovley waar ben jij nu dan?

En ben je wel "veilig"? Ik bedoel: Als je in de war bent en je bloedsuiker is nu niet goed, moet je dan geen hulp krijgen?
quote:Enn schreef op 13 december 2016 @ 23:53:

[...]

Ok.

Die warrigheid is nu het probleem.

Met wie praat je buiten je ouders om?

mijn grote zus af en toe, een vriendin (zij heeft zelfde geloof als ik)

alleen hun vertel ik niet over hoe ik mij voel, tenminste, mijn zus vertel ik hoe ik mij voel (behalve dan dat van mn ouders natuurlijk..)

Enn die vrindin die zegt je word niet dik ga gewoon normaal eten enzo..
quote:Faranya schreef op 13 december 2016 @ 23:59:

Zoek alsjeblieft hulp, want dit gaat zo niet goed.

Is er een vertrouwenspersoon in je omgeving waar je mee kan praten? Een vriendin, familielid, buurvrouw oid? Je kan ook altijd je huisarts bellen om daar met je problemen over te praten. Probeer in ieder geval met iemand hier over te praten en te vragen hoe je uit dit dal komt. Je hoeft het niet alleen te doen.

haha mijzelf sterk houden en niet praten ben ik heel goed in,mijn oma had dit altijd door(die is laatst kort ook overleden) en met mij papa praat ik heel goed dus is nu beetje lastig voor mij, Dit was de 2 belangrijkste vertrouwens personen, Ik probeer ook wel met mn vader te praten hoor, alleen gaat lastig want ligt bij hem ook gevoelig.

mijn grote zus, kan ik veel maar ook niet alles vertellen en met huisarts ofzo daar hou ik liever niet zo van, maar thanks voor t advies ik ga zoeken!
Ik probeer het te begrijpen. Je hebt dus jarenlang veel gedanst, daar moest je mee stoppen, toen kreeg je last van hoge bloedsuikers. Ik neem even aan, dat je veel minder energie ging verbruiken door het stoppen met dansen. Kwamen daar die hoge suikers van, dat je lichaam aan moest passen?

Ik weet wel van langdurige hoge suikers, dat mensen daar allerlei medische problemen aan over kunnen houden maar leg even uit waar jij last van had. Ben je diabeet (sindsdien)? Het is allemaal te onsamenhangend, je moet het even uitleggen, denk ik. Niet rot bedoeld, ik snap het gewoon niet helemaal.
Het is fijn en belangrijk als je met vrienden of familie kunt praten maar ik denk dat je toch ook wel professionele hulp nodig hebt. Een eetstoornis is heel gevaarlijk en die heb je denk ik wel, toch? Of denk je daar zelf anders over?
quote:Ameliaaa schreef op 14 december 2016 @ 00:24:

Ik probeer het te begrijpen. Je hebt dus jarenlang veel gedanst, daar moest je mee stoppen, toen kreeg je last van hoge bloedsuikers. Ik neem even aan, dat je veel minder energie ging verbruiken door het stoppen met dansen. Kwamen daar die hoge suikers van, dat je lichaam aan moest passen?

Ik weet wel van langdurige hoge suikers, dat mensen daar allerlei medische problemen aan over kunnen houden maar leg even uit waar jij last van had. Ben je diabeet (sindsdien)? Het is allemaal te onsamenhangend, je moet het even uitleggen, denk ik. Niet rot bedoeld, ik snap het gewoon niet helemaal.

Ik had diabetes ook toen ik danste

door stoppen van dans (is haram; verboden in islam) ging bloedsuiker omhoog en ik liet t gaan voor wat het was.. en daarbij was ik té gefocust op islam...

Altijd al gehad in mijn karakter. Als ik mij ergens op focus of voor ga dan ga ik 200% ervoor

In dit geval, had dit voor t eerst in mijn leven een negatief resultaat..
Loop je bij een dietist? Die zou wel handig zijn voor je, denk ik.
Wat voor dans deed je?

Niet alle dans is haram toch? Of in ieder geval zijn de meningen daar over verdeeld.

Danste je ook professioneel?

Dans je nog wel eens stiekum?

Oh ik hou zo van dans...

Nou ja trek je van dit bericht maar niets aan
anoniem_317575 wijzigde dit bericht op 14-12-2016 00:39
Reden: Doet er ook eigenlijk niet toe misschien
% gewijzigd
quote:lovley schreef op 14 december 2016 @ 00:33:

[...]

Ik had diabetes ook toen ik danste

door stoppen van dans (is haram; verboden in islam) ging bloedsuiker omhoog en ik liet t gaan voor wat het was.. en daarbij was ik té gefocust op islam...

Altijd al gehad in mijn karakter. Als ik mij ergens op focus of voor ga dan ga ik 200% ervoor

In dit geval, had dit voor t eerst in mijn leven een negatief resultaat..

En dat deed je op de IC belanden dus, okee, nu snap ik het wat beter. Is je diabetes nu beter onder controle, moet je spuiten?

Verder, wat een dilemma, als je ouders de islam niks vinden en die voor je zorgen nu. Heb je contact met je iman? Of heb je die niet? Heb je hulp van een therapeut of psycholoog eigenlijk? Die kunnen je helpen met dit soort morele dilemma's maar ook met die verbeten concentratie van je. Die niet zo constructief is natuurlijk, als het ervoor zorgt dat je slecht voor jezelf gaat zorgen. Lijkt me goed, om er met iemand over te praten iig.

En een dietist, kan je leren hoe je het gezondst eet, als diabeet. Ik denk alleen niet dat die nog in het basispakket zit, daar moet je dus voor betalen, maar dat weet ik niet zeker.
Voel je je nu verwarder dan "normaal"?
quote:Wonderfilled schreef op 14 december 2016 @ 00:11:

Maar lovley waar ben jij nu dan?

En ben je wel "veilig"? Ik bedoel: Als je in de war bent en je bloedsuiker is nu niet goed, moet je dan geen hulp krijgen?

krijg ook begeleiding hier in (vandaag opgebeld erover)

ben thuis, haha bij mij ouders
Mwah ik ken genoeg moslims die gewoon dansen hoor, die wel gelovig zijn. Je moet niet alles heel letterlijk nemen. Als je alles tot de letter opvolgt, heb je ook niet echt een prettig leven hoor. Regels zijn er maar je kunt ze minder streng interpreteren.
quote:Blam schreef op 14 december 2016 @ 00:40:

Voel je je nu verwarder dan "normaal"?

nee ik hb t zelf niet door maar mijn focus en mijn praten en concentratie moet herstelt worden zeggen de dokteren/ouders en ik haal dus ook dingen door de war..

ik voel mij wel meer afwezig/in een waas, gaat allemaal beetje langs mij heen
quote:Ameliaaa schreef op 14 december 2016 @ 00:42:

Mwah ik ken genoeg moslims die gewoon dansen hoor, die wel gelovig zijn. Je moet niet alles heel letterlijk nemen. Als je alles tot de letter opvolgt, heb je ook niet echt een prettig leven hoor. Regels zijn er maar je kunt ze minder streng interpreteren.

klopt, dat doe ik dus door gedrevenheid en moet ik dus gaan afleren en balans in zien te vinden

je geeft goed advies!
Dat doet Ameliaaa inderdaad!

Ik ga slapen.

Zorg wel een beetje goed voor jezelf lovley!
quote:lovley schreef op 14 december 2016 @ 00:42:

[...]

nee ik hb t zelf niet door maar mijn focus en mijn praten en concentratie moet herstelt worden zeggen de dokteren/ouders en ik haal dus ook dingen door de war..

ik voel mij wel meer afwezig/in een waas, gaat allemaal beetje langs mij heenHet lijkt mij verstandig dat je toch snel een bezoekje gaat brengen aan je huisarts. Zo slecht eten in combinatie met diabetes is potentieel dodelijk. Lijkt me niet dat je dat wilt. Zoek hulp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven