angst aankomen/grote stap islam

13-12-2016 23:05 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
dit is een topic met meerdere onderwerpen

ik heb angst om aan te komen als ik normaal eet patroon ga aan nemen

dit komt omdat ik 6 uur op dag dansde en gezond at

na opleiding, 1 a 2 uur op dag intensief sport en gezond eten..

(eten was yoghurt,noten in ochtend en sla en vis in middag/avond)

Nu kan ik niet meer sporten, omdat ik ben opgenomen op ic en fysiek erg zwak, dat zelfs lopen als een work out aanvoelt

Ik heb een jaar lang met hoge bloedsuikers rondgelopen door stoppen van dans en té gefocust op islam

En nu dus de angst om een nieuw begin te maken.

Ik wil doorgaan met islam, en gezond eten(wil niet aankomen)

Ik eet nu sla,groente,sla,groente sapjes, en heel klein beetje nootjes,water,honger gevoel (en soms eetbui in iets lekkers en dan dit direct uitspugen in de avond) begin dus gewoon een tic te crieëren.

Merk ook dat ik dit niet volhou want in avond echt eetbuien..

ik heb dit even kort aan mn moeder vertelt over die eetbuien die zegt simpelweg niet meer doen

Ik weet dat ik mijn eet patroon moet veranderen.. maar durf t niet die stap te nemen..

en wat ''normaal is en toch gezond is'' om te eten op een dag

Merk dat ik door alles wat ik mee heb gemaakt t moeilijk vind om überhaupt een stap te nemen

Terwijl ik eerst super zelfverzekerd en bewust was

Ook weet ik dat deze leegte vooral komt omdat mijn ouders mij niet begrijpen dat ik voor islam heb gekozen en ben gestopt met dans en zij mij hierin belemmeren en niet meer steunen zoals zij altijd deden

Ben erg hecht met mijn ouders en dit is een zwakte voor mij

Voor mij voelt t nu, of islam(op mijzelf wonend) of mijn ouders en toch ben ik bang om weer door te slaan met islam en mn gezondheid (wat nog steeds niet goed gaat, ik weer verkeerde keuzes in maak)

Daarom speel k op safe, groente eten en opgekropte gevoelens en doe nu wat ze zeggen..

en ben/blijf thuis wonend

en oja, ook nog zoekende naar een baan, geen idee wat..

any advice ?
mag je forummen op de ic?
Op de IC?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat is Islam (buiten de godsdienst om)?
Ga es heel snel op een belletje drukken en vraag of er iemand met je komt praten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Er zijn daar ook mensen met wie je kan praten hoor. Buiten jouw moeder om.
Serieus, ik maak me zorgen als ik je post lees. Gaat alles wel goed? Wat heeft de Islam met een eetstoornis te maken?
Islam, rare naam voor een nieuw dieet. Had er nog niet van gehoord iig.
Hoe oud ben jij Lovely?
Girls compete with each other, women empower one another
quote:nina1966 schreef op 13 december 2016 @ 23:08:

Islam, rare naam voor een nieuw dieet. Had er nog niet van gehoord iig.Halalgroenten.
Ik lees twee problemen:

1. Eetstoornis

2. Geïnteresseerd in de Islam maar ouders moeten er niets van hebben
quote:nina1966 schreef op 13 december 2016 @ 23:08:

Islam, rare naam voor een nieuw dieet. Had er nog niet van gehoord iig.
Islam is ook goed voor je lichaam zorgen en gezond leven.

Eten uitspugen mag niet van de Islam, dat is namelijk erg ongezond.

Inderdaad is het misschien goed om met iemand te praten nu je toch opgenomen bent.
Ik lees verwardheid, op zoek zijn naar houvast, los willen komen van ouders, maar toch ook weer niet. Je ouders als je zwakte zien t.o.v. van je nieuw aangenomen religie klinkt niet gezond.
Ze is lam?
Eten uitspugen is geen tic maar een ziekte. Zoek hulp.
Ben je opgenomen vanwege dit probleem? Zijn je behandelaars hiervan op de hoogte?
Volgens mij kun je gewoon niet meer nadenken van de honger. Je OP is super verwarrend. Ik denk ook dat je ivm je eetstoornis op de ic ligt.

Trouwens, eten uitspugen en leven op sla en sapjes en vreetbuien is geen tic, dat is boulimia.
Islam, religie lijkt me nu niet de juiste focus.

Er is zoveel ruimte voor interpretatie en je komt zeer kwetsbaar over.

Eetgedrag heeft toch vaak te maken met controle?

Jezelf regels opleggen, religie biedt hetzelfde als je er verkeerd mee omgaat.

De islam kan altijd nog, nu is het tijd voor echte hulp.
Wat zegt de imam over je voedselpatroon ?

Volgens mij heb je de plicht om goed voor je lichaam te zorgen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:S-Meds schreef op 13 december 2016 @ 23:06:

mag je forummen op de ic?nee ik lag op de ic * sorry warrigheid in mijn hoofd nog niet ovr *
Jeetje wat een warrig verhaal. Er is geen touw aan vast te knopen maar je lijkt erg in de war en overstuur. Probeer wat te slapen anders. Misschien dat het morgen weer wat helderder wordt.

Ik weet niet veel van religie maar 1 ding weet ik wel, ze zeggen altijd dat god/allah van ze houdt. Dus dat moet je gewoon accepteren, dat je god van je houdt, wat je ook doet. Ik denk wel, dat hij wil dat je leeft, en beter wordt. Denk je ook niet? Rust goed uit, dat is heel heilzaam voor lichaam en geest. Sterkte.
Lijkt fietsenmaker je een leuk beroep? Matroos op een schip? Hovenier? Kok? Stratenmaker? Autocleaning? Zo maar wat beroepen die me te binnen schieten, die in BBL kunnen worden geleerd en waarbij de instapdrempel niet te hoog is.
Waar ben je nu dan? Krijg je nazorg?
quote:lovley schreef op 13 december 2016 @ 23:41:

[...]

nee ik lag op de ic * sorry warrigheid in mijn hoofd nog niet ovr *Je bent duidelijk in de war, je hebt hulp nodig. Heb je die?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven