angst aankomen/grote stap islam
dinsdag 13 december 2016 om 23:05
dit is een topic met meerdere onderwerpen
ik heb angst om aan te komen als ik normaal eet patroon ga aan nemen
dit komt omdat ik 6 uur op dag dansde en gezond at
na opleiding, 1 a 2 uur op dag intensief sport en gezond eten..
(eten was yoghurt,noten in ochtend en sla en vis in middag/avond)
Nu kan ik niet meer sporten, omdat ik ben opgenomen op ic en fysiek erg zwak, dat zelfs lopen als een work out aanvoelt
Ik heb een jaar lang met hoge bloedsuikers rondgelopen door stoppen van dans en té gefocust op islam
En nu dus de angst om een nieuw begin te maken.
Ik wil doorgaan met islam, en gezond eten(wil niet aankomen)
Ik eet nu sla,groente,sla,groente sapjes, en heel klein beetje nootjes,water,honger gevoel (en soms eetbui in iets lekkers en dan dit direct uitspugen in de avond) begin dus gewoon een tic te crieëren.
Merk ook dat ik dit niet volhou want in avond echt eetbuien..
ik heb dit even kort aan mn moeder vertelt over die eetbuien die zegt simpelweg niet meer doen
Ik weet dat ik mijn eet patroon moet veranderen.. maar durf t niet die stap te nemen..
en wat ''normaal is en toch gezond is'' om te eten op een dag
Merk dat ik door alles wat ik mee heb gemaakt t moeilijk vind om überhaupt een stap te nemen
Terwijl ik eerst super zelfverzekerd en bewust was
Ook weet ik dat deze leegte vooral komt omdat mijn ouders mij niet begrijpen dat ik voor islam heb gekozen en ben gestopt met dans en zij mij hierin belemmeren en niet meer steunen zoals zij altijd deden
Ben erg hecht met mijn ouders en dit is een zwakte voor mij
Voor mij voelt t nu, of islam(op mijzelf wonend) of mijn ouders en toch ben ik bang om weer door te slaan met islam en mn gezondheid (wat nog steeds niet goed gaat, ik weer verkeerde keuzes in maak)
Daarom speel k op safe, groente eten en opgekropte gevoelens en doe nu wat ze zeggen..
en ben/blijf thuis wonend
en oja, ook nog zoekende naar een baan, geen idee wat..
any advice ?
ik heb angst om aan te komen als ik normaal eet patroon ga aan nemen
dit komt omdat ik 6 uur op dag dansde en gezond at
na opleiding, 1 a 2 uur op dag intensief sport en gezond eten..
(eten was yoghurt,noten in ochtend en sla en vis in middag/avond)
Nu kan ik niet meer sporten, omdat ik ben opgenomen op ic en fysiek erg zwak, dat zelfs lopen als een work out aanvoelt
Ik heb een jaar lang met hoge bloedsuikers rondgelopen door stoppen van dans en té gefocust op islam
En nu dus de angst om een nieuw begin te maken.
Ik wil doorgaan met islam, en gezond eten(wil niet aankomen)
Ik eet nu sla,groente,sla,groente sapjes, en heel klein beetje nootjes,water,honger gevoel (en soms eetbui in iets lekkers en dan dit direct uitspugen in de avond) begin dus gewoon een tic te crieëren.
Merk ook dat ik dit niet volhou want in avond echt eetbuien..
ik heb dit even kort aan mn moeder vertelt over die eetbuien die zegt simpelweg niet meer doen
Ik weet dat ik mijn eet patroon moet veranderen.. maar durf t niet die stap te nemen..
en wat ''normaal is en toch gezond is'' om te eten op een dag
Merk dat ik door alles wat ik mee heb gemaakt t moeilijk vind om überhaupt een stap te nemen
Terwijl ik eerst super zelfverzekerd en bewust was
Ook weet ik dat deze leegte vooral komt omdat mijn ouders mij niet begrijpen dat ik voor islam heb gekozen en ben gestopt met dans en zij mij hierin belemmeren en niet meer steunen zoals zij altijd deden
Ben erg hecht met mijn ouders en dit is een zwakte voor mij
Voor mij voelt t nu, of islam(op mijzelf wonend) of mijn ouders en toch ben ik bang om weer door te slaan met islam en mn gezondheid (wat nog steeds niet goed gaat, ik weer verkeerde keuzes in maak)
Daarom speel k op safe, groente eten en opgekropte gevoelens en doe nu wat ze zeggen..
en ben/blijf thuis wonend
en oja, ook nog zoekende naar een baan, geen idee wat..
any advice ?
dinsdag 13 december 2016 om 23:23
Islam, religie lijkt me nu niet de juiste focus.
Er is zoveel ruimte voor interpretatie en je komt zeer kwetsbaar over.
Eetgedrag heeft toch vaak te maken met controle?
Jezelf regels opleggen, religie biedt hetzelfde als je er verkeerd mee omgaat.
De islam kan altijd nog, nu is het tijd voor echte hulp.
Er is zoveel ruimte voor interpretatie en je komt zeer kwetsbaar over.
Eetgedrag heeft toch vaak te maken met controle?
Jezelf regels opleggen, religie biedt hetzelfde als je er verkeerd mee omgaat.
De islam kan altijd nog, nu is het tijd voor echte hulp.
dinsdag 13 december 2016 om 23:43
Jeetje wat een warrig verhaal. Er is geen touw aan vast te knopen maar je lijkt erg in de war en overstuur. Probeer wat te slapen anders. Misschien dat het morgen weer wat helderder wordt.
Ik weet niet veel van religie maar 1 ding weet ik wel, ze zeggen altijd dat god/allah van ze houdt. Dus dat moet je gewoon accepteren, dat je god van je houdt, wat je ook doet. Ik denk wel, dat hij wil dat je leeft, en beter wordt. Denk je ook niet? Rust goed uit, dat is heel heilzaam voor lichaam en geest. Sterkte.
Ik weet niet veel van religie maar 1 ding weet ik wel, ze zeggen altijd dat god/allah van ze houdt. Dus dat moet je gewoon accepteren, dat je god van je houdt, wat je ook doet. Ik denk wel, dat hij wil dat je leeft, en beter wordt. Denk je ook niet? Rust goed uit, dat is heel heilzaam voor lichaam en geest. Sterkte.