Lijf & Lijn alle pijlers

Af en toe bruine afscheiding voor menstruatie?

15-12-2016 12:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik eet sinds 7 weken laag in koolhydraten. Tussen de 60 en 90 gr per dag. Nu ben ik dus ook aan afvallen hiermee maar ik moet ongesteld worden en had gisteren een keer bruinige afscheiding. Vandaag al 2 x gehad. Nog steeds geen rode bloeding als voorheen en ben ook 2 dagen overtijd. Normaal ook altijd super veel pms klachten maar de laatste maanden ook niet meer. Wel heb ik altijd een cyclus van 28 tot 30 dagen maar bruinige afscheiding zo voor de verwachte menstruatie heb ik nooit gehad. Iemand die dit herkent? Trouwens ook soort van menstruatie voor buikpijnen
Ja, herkenbaar. Heb ik jarenlang gehad. Maar had niets met mijn eetpatroon te maken en alles met veranderingen in mijn hormonen.
wat amarna schrijft.
Door koolhydraatarm eten kan je menstruatie wegblijven of veranderen zie google
@amarna: Ik slik ondertussen al bijna 2 jaar homeopatische pillen voor mijn hormoon huishouding en heb sinds 3 maanden bijna geen pms klachten meer. In 2 jaar ook 15 kilo kwijt en vraag me namelijk ook af of het allemaal met elkaar te maken heeft.
@amarna: mag ik vragen naar wat die veranderingen in je hormonen waren? Ben trouwens 37
quote:Crazysexycool1979 schreef op 15 december 2016 @ 12:58:

@amarna: Ik slik ondertussen al bijna 2 jaar homeopatische pillen voor mijn hormoon huishouding en heb sinds 3 maanden bijna geen pms klachten meer. In 2 jaar ook 15 kilo kwijt en vraag me namelijk ook af of het allemaal met elkaar te maken heeft.Dan zou het eerder met die pillen te maken hebben dan met koolhydraten, vermoed ik, maar ik ben geen voedingsexpert. Ik weet wel dat het heel lang kan duren voordat je enig effect merkt van homeopathie.
@groenebroek: ook benieuwd naar jou hormonale klachten als je dit wilt delen natuurlijk
je menstruatie blijft weg als je extreem dun bent of zwanger (of in de overgang), niet van gewoon een tijd low carb eten.
quote:Crazysexycool1979 schreef op 15 december 2016 @ 13:01:

@groenebroek: ook benieuwd naar jou hormonale klachten als je dit wilt delen natuurlijk

Voor mijn pil periode, altijd bruine afscheiding (dag of 2) als begin van mijn menstruatie en meestal een zware menstruatie.

Tijdens pil-periode (11 jaar lang) bijna nooit bruine afscheiding en licht ongesteld.

Nu pil-loos en weer bruine afscheiding voor menstruatie aan, nog steeds licht ongesteld.
@groenebroek. Dank je. Ben trouwens ook al 10 jaar niet meer aan de pil maar dit nooit gehad. PMS vrij ben ik de afgelopen 10 jaar ook niet geweest op de afgelopen paar maanden na dus misschien heeft t idd allemaal met elkaar te maken.
Ik heb altijd bruine afscheiding gehad in de eerste en laatste dag van mijn menstruatie. Vrij normaal, lijkt mij.
Kan te maken hebben met een te laag progesteronniveau. Had het jarenlang maar met progesteroncrème niet meer. Je kan eens wat opzoeken over oestrogeendominantie. Er zijn wel meer dingen die je er aan kan doen. Pms-klachten kan je ook wel wat bijsturen met verstandig eten en supplementen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven