Hond in schuur

15-12-2016 07:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de straat, staat een huis leeg. Wel zijn er al nieuwe bewoners in bezig. (Gezien het kenteken vermoed ik Polen)

Nu is het me al een paar keer opgevallen, dat er een hond opgesloten zit in de schuur. Eerst dacht ik zal wel zijn, omdat hij anders in de wegloopt bij het klussen, maar ik hoor hem nu ook aanslaan als alles donker is en de auto er niet staat. (Hij blaft niet heel de tijd, maar bv. als ik langsloop met mijn honden) Hij klinkt trouwens vrij groot, heb hem nog nooit gezien. Ook de nieuwe bewoners niet, dus weet niet of ze er al wonen.

Nu weet ik dat sommige honden, best buiten kunnen leven, maar vind het best zielig met deze kou. Ik kan de schuur niet inkijken, dus weet ook niet hoe hij er verder bijzit, nu twijfel ik of ik de dierenpolitie/bescherming moet bellen of dat ik me te veel zorgen maak.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ben nu trouwens even weg, reageer later
Ik zou gebeld hebben als ik de indruk kreeg dat deze hond voornamelijk in een schuur wordt opgesloten. Misschien is dat in Polen normaal, maar niet hier.
https://www.politie.nl/themas/dierenpolitie.html

Bellen!
Over het algemeen vind ik dat erg zielig. Een oud collega van me heeft echter een hond die het heerlijk vindt om buiten te zijn... die is dan ook echt dagen buiten, ook als ze weg zijn. Ze laten de schuur dan open zodat hij daar in kan als het regent. Ook van mijn schoonouders weet ik dat zij ooit een herdershond hadden die uren buiten was/voor het hek lag (gewoon in een rijtjeshuis met kleine tuin.. misschien liepen er toen ook wel mensen langs die het zielig vonden dat die hond heel de dag voor het hek lag). Ik zou het dus eerst even goed observeren. Als die hond inderdaad steeds wordt opgesloten in de schuur en hij er misschien ook slecht uit ziet zou ik persoonlijk wel de dierenbescherming bellen, al is het maar om even om raad te vragen in eerste instantie.
Bel maar wel, dan kunnen ze een kijkje nemen.
Er zijn honden die echt gelukkiger leven in een schuur dan in huiselijke kring. Het gaat dan meestal om echte waakhonden die graag aan het werk zijn. Dat zijn echter wel de uitzonderingen die de regel bevestigen, want veruit de meeste honden zijn in huis en bij mensen in de buurt veel gelukkiger. Je kunt het even aankijken en proberen er zelf achter te komen tot welke categorie deze hond behoort. Maar ik zou denk ik de dierenpolitie bellen, want die kunnen dat sneller vaststellen, en dat betekent ook sneller hulp voor de hond als de hond niet gelukkig is in deze situatie.
Ik ben van mening dat je bij dieren en bij baby's altijd iets moet doen bij vermoedens van verwaarlozing. Heb teveel rechtszaken gezien waarbij mensen de andere kant opkeken, omdat ze zich er niet mee wilden bemoeien waardoor het dier of de baby onnodig lang leed. Bemoei je er dus wel altijd mee, want baby's en dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen.
Bellen! Al is het maar om advies te vragen maar een hond heeft geen stem dus die zal je dankbaar zijn
Inderdaad gewoon even bellen. Waarom twijfel je daaraan?
Waarom niet even een praatje maken met die mensen? Als je dan de hond terlooos ter sprake brengt, halen ze het beest er misschien wel bij. Kun je gelijk zien hoe hij er uitziet.
Goed dat je je zorgen maakt. Ik zou ook even bellen met de dierenpolitie. Zij kunnen dit denk ik beter beoordelen.
quote:Principe-Prinses schreef op 15 december 2016 @ 08:45:

Inderdaad gewoon even bellen. Waarom twijfel je daaraan?Omdat het Polen zijn, die gaan nu eenmaal anders met dieren om als wij. Best kans dat het een 'buitenhond' is
quote:harissa schreef op 15 december 2016 @ 08:51:

Waarom niet even een praatje maken met die mensen? Als je dan de hond terlooos ter sprake brengt, halen ze het beest er misschien wel bij. Kun je gelijk zien hoe hij er uitziet.Ik heb er nog geen mensen gezien, ben zelf overdag nooit thuis, het is ook niet zo vlak bij, dat ik in de gaten kan houden wanneer er iemand is.
Zal vanmiddag bij de buren (van het huis) eens vragen of het hun ook opvalt dat de hond veel in de schuur zit of dat zij andere ervaring hebben. (Hebben zelf ook een hond, dus zullen ook wel betrokken zijn.) Anders ga ik idd bellen.
Net een overbuurvrouw gesproken van het huis, zij ziet ze wel regelmatig buiten met de hond gelukkig. Zij vermoedt ook dat het vanwege het klussen is. Ik blijf het voorlopig in de gaten houden in ieder geval.
mogen die polen daar wel wonen?
Mijn dochter heeft een Huskey.

Vaak blijft daar de tuindeur dag en nacht, zomer en winter, op een kier staan.

Deze hond kiest er regelmatig voor de winternachten buiten door te brengen i.p.v. in de woonkamer, terwijl hij wel de mogelijkheid heeft om in de woonkamer te overnachten.

Sommige honden zijn liever buiten (of in de schuur) dan binnen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:miedo schreef op 15 december 2016 @ 11:39:

mogen die polen daar wel wonen?Waarom zou dat niet mogen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven