Leuke monteur

09-12-2016 19:14 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed.. Ik heb een heel puberaal 'probleem'.

Sinds een tijdje zijn er verschillende klussers bezig in de flat waarin ik woon. Er wordt echt van alles vervangen en gerepareerd in een paar weken tijd; van kozijnen tot cv-ketels. Ze zijn deze week bezig geweest op 'mijn' rijtje en ik heb maandag een enorm leuke monteur ontmoet. Hij is een volledige dag in mijn huis bezig geweest (met collega's) en we hadden direct een klik qua humor. Met de andere mannen was het heel kort en zakelijk: 'in deze kamer moet je zijn, 10 uur koffie, werk ze!', maar met hem kletste ik regelmatig even.

Woensdag kwam de monteur in kwestie even langs voor een controle, wéér gezellig en toen met z'n tweetjes in de pauze kort wat gedronken en gekletst. Sinds die woensdag kijkt hij eigenlijk altijd naar binnen als hij langs mijn huis loopt en zwaait/glimlacht dan. Zelfs als hij bij een huis vrij ver op het rijtje naar binnen loopt kijkt hij van afstand even opzij naar mijn keuken.

En nu het voor de hand liggende probleem! Pas na die gezellige maandag en woensdag besef ik dat ik hem echt een leuke man vind, maar de kans is groot dat ze komende week of na komende week klaar zijn in de flat. De kans is daarnaast zeker aanwezig dat hij helemaal niet meer in mijn huis hoeft te zijn. Ik wil hier iets mee, maar hóe en wát? Ik weet dat hij single is en ik denk door te hebben dat hij me ook wel interessant vindt, maar.. Hij is continu aan het werk bij huizen en ik zie hem nu waarschijnlijk niet meer alleen, dus om hem nou mee uit te vragen/zijn telefoonnummer te vragen waar allerlei andere monteurs en bouwvakkers omheen lopen.. Maakt me toch wel onzeker.

Ik weet zijn naam, maar hij heeft geen Facebook of andere social media waarop ik hem privé kan aanspreken. Hij woont ook niet heel dichtbij en hij gaat eigenlijk nooit op stap, dus hem ergens tegenkomen gaat ook niet snel. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? Voel me echt een aanstellerig klein kind nu, maar ik weet het echt niet.
Bal ligt bij hem toch, je hebt je nummer gegeven neem ik aan?

Dus nee, ik zou nu zeker niet allerlei capriolen uit gaan halen ,hij moet er zelf aan toe zijn he.
quote:Dragisa schreef op 15 december 2016 @ 17:28:

Bal ligt bij hem toch, je hebt je nummer gegeven neem ik aan?

Dus nee, ik zou nu zeker niet allerlei capriolen uit gaan halen ,hij moet er zelf aan toe zijn he.

Dit.

Je zou hem, als je hem nog keer ziet bij je huis, even binnen kunnen vragen om te vertellen waarom je briefje hebt gegeven. En dat je het vervelend vindt dat hij er door collega's mee geplaagd wordt. Tegelijkertijd, moet hij als volwassen vent ook wel beetje tegen kunnen hoor...
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Leuk, nu gewoon nog even afwachten.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Je moet hem afzonderen van de groep en dan vragen of hij wat mee gaat drinken. Alhoewel die onzekerheid niet heel aantrekkelijk klinkt... Maar veel mannen trekken aardig bij als er een vrouw aan hun zijde is. Dus ik zou het nog niet opgeven. Neem nog 1 keer initiatief.
Ik vind de onzekerheid dus ook niet heel aantrekkelijk, grappig dat dat opgemerkt wordt. Heb daardoor ook niet de neiging nu nog capriolen uit te halen, de bal ligt nou een keer bij hem hoor. Pfoe.

Aan de andere kant ging het bij mijn ex dus in het begin ook heel moeizaam en door toch nog één keer initiatief te tonen (en hem over de drempel te sleuren) durfde hij toch en we hebben daarna hele leuke jaren gehad. Twijfel dus enigszins.
Ik zou het schattig vinden als een man zo verlegen zou zijn. Helaas ben ik degene die zo verlegen is (in sommige situaties, in andere situaties ben ik juist weer brutaal geweest en geprobeerd iemand te laten weten dat ik hem leuk vond).
Oef, wat ook zou kunnen is dat hij net met iemand anders is gaan daten en zich nu geen raad weet...

Ik zou Sandra's tip doen.
quote:Mawieke schreef op 15 december 2016 @ 18:10:

Oef, wat ook zou kunnen is dat hij net met iemand anders is gaan daten en zich nu geen raad weet...

Ik zou Sandra's tip doen.Is ook (naast alle andere mogelijkheden) door mijn hoofd gevlogen.. Maar dat moet dan wel heel snel zijn gegaan, want nog geen week geleden merkte ik daar niets van. Het kán natuurlijk, maar zou wel heel toevallig zijn.
Wat een domper zeg.

De bal ligt nu bij hem, en duurt dat te lang en kun je jezelf niet bedwingen, zet je gewoon nog een stap.
Ook niet jet meest handige van zn collega op dat door te geven waar alle andere bij zijn. Snap wel dat hij nu zich zo opstelt alle collega's letten extra op jullie. Maar ja gebeurd is gebeurd.

Zou gewoon volgende keer als je hem ziet lekker luchtig vragen wanneer hij belt voor een afspraak.
Op zich wel een goed teken dat hij bloosde, toch? Dat betekent waarschijnlijk dat hij jou ook leuk vindt.

Dat zijn collega's hem een beetje plagen is trouwens heel normaal, dat krijg je nou eenmaal als je een stel kerels bij elkaar zet. Ik had niet anders verwacht.
Haha, arme Piet.

Natuurlijk wordt hij nu gepest. Boys will be boys.

Als hij je leuk vindt neemt hij wel contact op als ze klaar zijn in jouw gebouw.

Zonder al dat publiek.

Zoniet, nou, dan niet.

Ik vind je nog steeds stoer.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Overigens, verlegen of niet, Piet is wel "de man" nu bij zijn collega's.

Dus of hij nu wel of niet contact op gaat nemen, hij is stiekem wel blij met je actie.

Ik zou het hier nu bij laten, het is nu aan hem.
Als je hem echt leuk vindt zou ik nog een poging wagen om hem dat te laten weten. Als ik niet nog eens duidelijk gemaakt had aan mijn man dat ik het echt meende, dan waren we nu niet 13 jaar getrouwd.
quote:rozemaan schreef op 15 december 2016 @ 17:25:

Oké, lieve volg(st)ers, ben in nieuw vaag vaarwater beland.

Ik heb niets van hem gehoord, zijn collega is weer hier geweest voor elektriciteitsrommel en hij zei dat Pietje onzeker/verlegen was. Hij had de boodschap doorgegeven waar andere, de meer kinderachtige, collega's bij waren (WHY!?) en Pietje wordt nu wat geplaagd. In zijn laatste relatie is hij flink verneukt door vriendinlief en daardoor is Piet héél voorzichtig geworden. Hij liep vanochtend hier in de flat plotseling weer rond en bloosde toen hij me zag. Geen bijdehand grapje, alleen een stamelend 'hoi' en wist niet waar hij kijken moest.

Dat was het dan? Geen idee. Het contrast tussen het eerdere gedrag en dit is een beetje verwarrend. Voor zover ik hem nu ken (o.a. gevoelig/verlegen) schat ik in dat hij gewoon geen idee heeft wat ie moet doen/zeggen. Maar ja, wat heb ik daar aan nu.. Ideeën? Oh hoe herkenbaar Rozemaan! Toen ik goedemorgen had gezegd tegen de jongen die al maanden naar me keek als ik in de winkel kwam waar hij werkt, keek hij me heel geschrokken aan en daarna wist hij steeds als hij me weer zag, niet waar hij moest kijken en kreeg een kleur. Ik vind dat wel lief op zich, maar had ook het gevoel dat ik het verkloot had. En ja, ook zijn collega's hadden het door volgens mij want soms zag ik ze lachen en iets tegen hem zeggen als ik binnen kwam. Dat zal hij heel vervelend hebben gevonden. Dat heeft zo een paar weken geduurd, mij zien, blozen, weglopen, pas terugkomen als ik weg was van de afdeling waar hij werkt. Maar goed nieuws; hij lijkt zich te hebben herpakt en heeft me vorige week twee keer aangesproken en naar me gelachen. Ook kwam hij heel dichtbij me staan. Ja, ik weet het, we lijken wel twee tieners van zestien die te verlegen zijn om actie te ondernemen maar zo is het niet. Ik dacht eerst dat hij mij wel zou versieren gezien al die blikken en de aandacht. Dat was nieuw voor mij want vaak was ik juist zelf degene die op een man afstapte. Toen er dus niets gebeurde heb ik hem zelf maar eens voorzichtig aangesproken en naar hem gelachen. Dat was teveel, hij wist niet hoe hij het had. Erg verlegen dus. En dat heb ik nog nooit zo meegemaakt. Juist door wat afstand te nemen en niet meer teveel naar hem te kijken is hij nu bijgedraaid. Ik heb goede hoop. Durf nu ook wel wat tegen hem te zeggen, en als dat op een praatje uitdraait durf ik hem wel te zeggen dat ik hem leuk vind of hem mijn nummer te geven. Soms hebben dingen wat meer tijd nodig!
quote:RegalPrinces schreef op 15 december 2016 @ 18:07:

Ik zou het schattig vinden als een man zo verlegen zou zijn. Helaas ben ik degene die zo verlegen is (in sommige situaties, in andere situaties ben ik juist weer brutaal geweest en geprobeerd iemand te laten weten dat ik hem leuk vond).Ik vind het ook lief, maar zoiets moet je nooit tegen een man zeggen! Ze willen niet lief gevonden worden maar aantrekkelijk. Maar goed, ik vind het lief en dat maakt hem voor mij alleen nog maar aantrekkelijker. Als je er nog zin in hebt is het een kwestie van geduld denk ik. Je kunt hem best nog eens benaderen als hij alleen is. Of bel maar zijn werkgever en vraag zijn 06 nummer. Dan kun jij hem bellen. En ja, dat zijn collega's hem ermee plagen was te verwachten. Dat doen mannen onder elkaar. Als je dan verlegen bent klap je daardoor dicht.
quote:Hightower schreef op 15 december 2016 @ 17:33:

[...]

Je zou hem, als je hem nog keer ziet bij je huis, even binnen kunnen vragen om te vertellen waarom je briefje hebt gegeven. En dat je het vervelend vindt dat hij er door collega's mee geplaagd wordt. Tegelijkertijd, moet hij als volwassen vent ook wel beetje tegen kunnen hoor...

Zeker niet doen, dit.

Als zijn collega's hem nu uit jouw huis zien komen, na een onderonsje, dan heeft hij helemaal geen leven meer.

3x raden wat er dan gebeurt is volgens zijn collega's.
quote:Delite_ schreef op 16 december 2016 @ 07:23:

[...]

Zeker niet doen, dit.

Als zijn collega's hem nu uit jouw huis zien komen, na een onderonsje, dan heeft hij helemaal geen leven meer.

3x raden wat er dan gebeurt is volgens zijn collega's.Tuurlijk niet als klaasje, jantje en de rest erbij zijn. Dat schiet idd niet op
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Jammer dat zijn collega het zo heeft aangepakt. Je hebt hem juist benaderd omdat je dacht dat hij de meest volwassene was. Misgegokt dus. Mannen onder elkaar, ja die kunnen elkaar met dit soort dingen flink plagen (vrouwen ook hoor).

Ik heb zelf dit 2 x bij de hand gehad, dat ik een man leuk vond. Maar dat er opeens uit "zijn kamp" zeg maar ook allerlei hints en grapjes kwamen, dat ik dacht dit komt niet zomaar uit de lucht vallen. Zij moeten het er ook over gehad hebben, dus er is meer.(en van mij wisten ze het echt niet). Overigens is het met beide mannen niets geworden, kom ze nog wel eens tegen, en zeggen we elkaar uiteraard gedag. Eentje laatst nog met 3 zoenen (deden we vroeger altijd als we elkaar zagen), waarop mijn lief vroeg: wie is dat nu weer?

Ik vind die min of meer verlegen mannen juist wel leuk (niet van die sukkelige verlegenen), mijn vriend was ook niet zo direct, maar we draaiden niet om elkaar heen. De 2e avond dat we elkaar ontmoette werd het wat, en dat was wel dankzij hem, want zelf ben ik ook best verlegen als ik een man echt leuk vind. In andere gevallen niet hoor.

Dus ja het kan bij jou nog alle kanten uit. Spannend.
Blijf ons op de hoogte houden. Maar als hij zo enorm verlegen is, dan denk ik dat neuken er in 2016 niet meer in zit. Hopelijk in het nieuwe jaar meer actie.
^ Heb eigenlijk alleen de gok met de collega genomen, omdat Pietje soms in een andere regio werkt en ik hem al een paar dagen niet meer had gezien. Wilde het risico niet nemen dat het bedrijf misschien na die dag niet meer op mijn verdieping/in mijn huis kwam en dat ik dan niet snel meer een kans zou krijgen.

Maar goed, dat loopt dus anders en nu kwam ik net op de galerij een collega van Piet tegen die me een fijn weekend wenste en veel plezier bij feestje van vriendin. Dit kon hij alleen gehoord hebben van Pietje, dus er wordt blijkbaar inderdaad over me gepraat. Maar van Pietje nog altijd geen bericht..
quote:namita schreef op 16 december 2016 @ 08:59:

Ik vind die min of meer verlegen mannen juist wel leuk (niet van die sukkelige verlegenen), mijn vriend was ook niet zo direct, maar we draaiden niet om elkaar heen. De 2e avond dat we elkaar ontmoette werd het wat, en dat was wel dankzij hem, want zelf ben ik ook best verlegen als ik een man echt leuk vind. In andere gevallen niet hoor.

Dus ja het kan bij jou nog alle kanten uit. Spannend.Ik vind verlegen ook wel leuk, maar dit begint wel op 'sukkelig verlegen' te lijken..
quote:rozemaan schreef op 16 december 2016 @ 14:08:

[...]

Ik vind verlegen ook wel leuk, maar dit begint wel op 'sukkelig verlegen' te lijken..

Tja das niks he? Maar als je hem echt heel erg leuk vindt (en hij nog actie onderneemt) dan stap je daar zo overheen.

Er wordt dus over je gepraat, als hij je niks vindt, doet hij dat echt niet. Mss wacht hij even met reageren totdat de werkzaamheden bij jullie gebouw klaar zijn, dan zijn er geen collegiale pottenkijkers meer.
Natuurlijk wordt erover gepraat en wordt hij wat geplaagd ermee.

Dat gebeurt nou eenmaal :-)

En dat je een fijn weekend gewenst wordt en naar de verjaardag verwezen wordt, kan iets heel kleins zijn geweest natuurlijk.

"goh ga je nog wat doen met Rozemaan dit weekend?" "nee ze heeft een verjaardag van een vriendin"

Klaar. Niet te druk maken om zulke dingen.

Denk zelf dat hij je wel leuk vindt maar het lastig vind om nu wat te ondernemen terwijl zijn collega's zo opletten.
quote:jac-79 schreef op 15 december 2016 @ 18:49:

Ook niet jet meest handige van zn collega op dat door te geven waar alle andere bij zijn. Snap wel dat hij nu zich zo opstelt alle collega's letten extra op jullie. Maar ja gebeurd is gebeurd.

Zou gewoon volgende keer als je hem ziet lekker luchtig vragen wanneer hij belt voor een afspraak.Niet handig van de collega? Het is niet handig van To om dit via een collega te spelen. Dit soort dingen kan je verwachten, zeker bij een groep mannen onder elkaar. Die roddelen meer dan het gemiddelde kantoor vol vrouwen.

Ik zou het lekker laten gaan. Neemt hij contact op, leuk, en anders gevalletje 'next'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven