Geld & Recht alle pijlers

Boeket online besteld

15-12-2016 18:41 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister online een boeket besteld voor m'n ouders bij 1 van de grootste leveranciers in NL (laat ik geen naam noemen, maar het rijmt met Pleurop)

Er is ook daadwerkelijk een boeket bezorgd. M'n moeder is er erg blij mee. Het lijkt alleen in niets op wat ik heb besteld en voor heb betaald. Ik heb daarop via de chat op de website contact opgenomen. De medewerker adviseerde me contact op te nemen via email met daarbij een foto. Heb ik gestuurd. Daarop werd binnen een kwartier telefonisch contact opgenomen. De medewerkster zei dat het geleverde boeket inderdaad weinig overeenkomsten heeft met het boeket waarmee geadverteerd is. Ze zei mij dat de bloemist niet alle benodigde bloemen/materialen voorhanden had op het moment van samenstellen. Ze zei dat het boeket omgeruild kon worden door de bloemist voor een boeket wat iets meer lijkt op het boeket wat ik besteld had, de volgende dag. M'n moeder had inmiddels het boeket al op de vaas staan, en het was eigenlijk een verassing dus wilde ik dat niet, dus vroeg ik om een korting. Daarvoor moest de medewerkster van de website me terugbellen.

Ik werd vlak teruggebeld, en de medewerkster zei dat de bloemist morgenochtend contact met mij zou opnemen. Dus daar nam ik op dat moment genoegen mee. Daarna appte mijn moeder me dat de bloemist contact had opgenomen met haar om de situatie uit te leggen. De bloemist had verteld dat ze het boeket hadden gemaakt met de middelen die voorhanden waren, en dat ze zélfs 2,50 euro meer aan bloemen hadden gebruikt dan wat ik betaald had. Hij had nogal verbolgen geklonken dat ik een klacht had ingediend.

Ik ben echt boos dat de bloemist niet direct contact heeft opgenomen met mij, ik ben degene die het boeket heeft betaald en hij heeft verder niets van doen met mijn moeder. Vreemd dat contact met mij pas mogelijk is de volgende dag, en met mijn moeder meteen nadat ik een klacht heb ingediend. De verassing is wat mij betreft goed verpest. Is het redelijk dat ik een bepaalde korting vraag vanwege non-conformiteit? Ik snap dat ik de geleverde bloemen gewoon moet betalen.
quote:nootboek schreef op 15 december 2016 @ 19:49:

Ik heb dat ook eens gehad. Je bestelt bij Fleurop een boeket van de website, en de dichtstbijzijnde aangesloten bloemist voert de order uit en bezorgt hem.

In mijn geval had ik een vrolijk oranje lenteboeket besteld (met gerbera's enz) en mijn moeder kreeg iets met witte lelies. Dat was erg pijnlijk want het herinnerde haar aan de begrafeniskrans van haar eigen moeder.

Ik heb een klacht ingediend en De bloemist heeft het witte boeket opgehaald en alsnog een gekleurde bezorgd.Wat apart zeg, dat lijkt niet eens op elkaar. Slordig van die bloemist! Gelukkig netjes opgelost (en terecht).
quote:Weir schreef op 15 december 2016 @ 19:55:

[...]

Het zit vol relatief goedkope bloemen (dat moet je maar net even weten, toevallig weet ik dit). Er zit geen kerstbal in of iets dergelijks. Als de bloemist niet kan leveren wat er besteld is, had de bloemist dat aan moeten geven. Hij zal er meer bloemen in gedaan hebben dan dat er in het bestelde boeket zou moeten, maar dan nog. Het oogt erg goedkoop vind ik.

En dat hij de ontvanger gebeld heeft is al helemaal een kwalijke zaak. Tja, dan mag ik een zeikerd zijn maar hier zou wat mij betreft het laatste woord nog niet over gesproken zijn.

Voor haast 40 euro (incl bezorging) had ik wel iets meer verwacht. De vorige keren waren er echt geen problemen met Fleurop, vandaar nu de teleurstelling.

Fleurop gaf zelf aan dat de bloemist dit had moeten melden zodat zij een alternatief hadden kunnen voorstellen, maar de bloemist heeft dit niet gedaan.
Ik vind dit ook een vreemde gang van zaken hoor. Totaal ander boeket (iig absoluut geen kerstboeket) en ook nog de ontvanger bellen ipv de gever. Heel apart.
Er zitten niet eens kerstballen in of kijk ik niet goed? Als hij iets makkelijk kon verkrijgen was dat het wel!
Zoiets is mij ook al twee keer overkomen, maar dan bij een andere zaak. Eerste keer kwam ik er pas na een paar maanden achter, ging toen om een orchidee wat een ander ras was dan ik had besteld. Toen gebeld, maar ze vonden dat ik er te laat mee was. Al goed. Later een boeket, waarin 3 van de 5 bloemen niet overeen kwam. Toen direct geklaagd en ze hebben een week later een nieuwe bos bezorgd. Weer niet exact wat ik had besteld, maar er was niet op bezuinigd zoals de eerste keer, dus prima opgelost wat mij betreft, want had ook twee boeketten voor de prijs van één.

Ik zou dus ook op m'n strepen gaan staan, en zelf bestel ik, na deze ervaringen, geen bloemen meer online.
Het zijn echt 2 totaal verschillende boeketten. En om eerlijk te zijn vind ik het bezorgde boeket ook niet mooi. Verder eens met Weir.

Ik heb het ooit ook eens gehad, een mooi rood boeket besteld, met alleen rode bloemen.

Werd er uiteindelijk iets heel anders bezorgt, verassing was er gelijk vanaf. Ben er wel achteraan gegaan, de ontvanger mocht uiteindelijk een nieuw boeket ophalen, in het rood.
•°: Don't be the same, be better!
quote:hello.goodmorning schreef op 15 december 2016 @ 20:03:

[...]

Voor haast 40 euro (incl bezorging) had ik wel iets meer verwacht. De vorige keren waren er echt geen problemen met Fleurop, vandaar nu de teleurstelling.

Fleurop gaf zelf aan dat de bloemist dit had moeten melden zodat zij een alternatief hadden kunnen voorstellen, maar de bloemist heeft dit niet gedaan.

Dus de klacht bij Fleurop neerleggen. Dat de bloemist het niet gemeld heeft is niet jouw probleem.

Ik snap je teleurstelling en zou er ook ongelooflijk van balen, zeker voor dat geld.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
quote:Calamitycat schreef op 15 december 2016 @ 20:12:

[...]

Dus de klacht bij Fleurop neerleggen. Dat de bloemist het niet gemeld heeft is niet jouw probleem.

Ik snap je teleurstelling en zou er ook ongelooflijk van balen, zeker voor dat geld.

Ja, ga ik ook doen

Nja, vooral omdat m'n moeder me appte dat de bloemist haar had gebeld. Zij vind het nu vervelend voor mij, terwijl ik het juist lief had bedoeld voor haar. Als het contact direct via mij was gegaan had het nu misschien al opgelost geweest.
Ik vind het weinig bloemen voor 40 euro. Ik snap dat er overheadkosten van Fleurop bijzitten en bezorgkosten maar mijn bloemist verkoopt grotere en mooiere boeketten voor 12 euro.
40 euro???

Daar koop ik bij mijn bloemist 2 gigantische boeketten voor.

Ik zou inderdaad nog eens bellen. Als dit geen effect heeft, een klacht openen op klachtenkompas. Houden bedrijven niet zo van.
40 euro? Jemig, ook ik zie voor minder dan de helft mooiere en betere boeketten bij de plaatselijke florist.

Ik zou dit zeker niet accepteren, of iets wel of niet voorradig is, is niet jouw probleem. Dan hadden ze vooraf contact op moeten nemen en een alternatief moeten bespreken. Ook het feit dat de bloemist naar jouw moeder belt vind ik schandalig. Stel dat het een boeket was geweest ivm een overlijden, daar zit je dan als ontvanger toch niet op te wachten?

Ik zou mijn geld terugvragen voor alle fouten die gemaakt zijn.
Online is heel duur! Had een x bos laten bezorgen voor 30 euro, dat was echt een armoedig bossie
Hier worden ook nooit meer online bloemen besteld.

Heb (bij een ander bedrijf) een paar weken geleden ook een duur boeket besteld.

Vrij snel daarna kreeg ik al mail dat de bloemen niet allemaal bij de bloemist waren en er dus "iets" andere bloemen gebruikt zouden worden.

Ik ben me werkelijk kapot geschrokken van het boeketje bloemen wat uiteindelijk bezorgd is. Leek totaal niet op het bestelde en was veel minder waard.

Mijn moeder heeft aan verschillende mensen (met verstand van bloemen) gevraagd wat de bos waard was. Ze zeiden allemaal ongeveer de helft van wat ik betaald heb. Ook werd er aangegeven dat er minimaal 70% van de bestelde bloemen in de uiteindelijke bos moeten zitten. In dit boeket waren dat alleen de witte rozen (3stuks).

Ik heb natuurlijk een klacht ingediend en een kwart terug gekregen, en de mededeling dat het ook doorgegeven zou worden aan de bloemist. Leuk detail: de bloemist is uitgeroepen tot beste bloemist van nederland.....
Nou lekkah! Ik ga dus ook nooit meer bloemen online bestellen. En het verklaart wel iets, ik heb iemand bloemen gestuurd omdat er wat problemen waren. Nou, die zijn er nu nog steeds. Niet dat een bloemetje een conflict op kan lossen maar ik wilde graag een mooi gebaar maken en dat is duidelijk niet gelukt. Voortaan breng ik het zelf wel langs met een pruik op en een nepsnor ofzo.
quote:Ameliaaa schreef op 16 december 2016 @ 09:16:

Nou lekkah! Ik ga dus ook nooit meer bloemen online bestellen. En het verklaart wel iets, ik heb iemand bloemen gestuurd omdat er wat problemen waren. Nou, die zijn er nu nog steeds. Niet dat een bloemetje een conflict op kan lossen maar ik wilde graag een mooi gebaar maken en dat is duidelijk niet gelukt. Voortaan breng ik het zelf wel langs met een pruik op en een nepsnor ofzo. Hahahaha ook een stuk goedkoper
quote:nootboek schreef op 15 december 2016 @ 19:49:

Ik heb dat ook eens gehad. Je bestelt bij Fleurop een boeket van de website, en de dichtstbijzijnde aangesloten bloemist voert de order uit en bezorgt hem.

In mijn geval had ik een vrolijk oranje lenteboeket besteld (met gerbera's enz) en mijn moeder kreeg iets met witte lelies. Dat was erg pijnlijk want het herinnerde haar aan de begrafeniskrans van haar eigen moeder.

Ik heb een klacht ingediend en De bloemist heeft het witte boeket opgehaald en alsnog een gekleurde bezorgd.Uitgerekend witte lelies! Echte begrafenisbloemen...
Hier ook eens bloemen laten bezorgen, maar nooit meer! Zag er volstrekt anders uit, bloemen die al ver in de bloei waren (bijna uitgebloeid al), slordig opgemaakt, 1 steel geknakt... Wat een sof was dat zeg... En mijn oma maar blij zijn, want ze was helemaal verrast door de bezorging, maar ik schaamde me echt lichtelijk. Het lijkt echt alsof ze er zo min mogelijk kosten aan willen hebben en het zo goedkoop mogelijk uit willen voeren.
Ik krijg m'n gehele aankoopbedrag terug.

Net contact opgenomen en zij hebben me na wat uitzoekwerk en contact met de bloemist teruggebeld, De telefoniste was erg aardig en begripvol. Daarbij zei ze ook dat de bloemist uiteraard geen contact had mogen opnemen met de ontvanger alhoewel het met de beste bedoelingen zou zijn geweest. De bloemist is erop aangesproken en alhoewel ze ook een nieuw boeket hadden willen sturen, was volgens hen terugstorten van het betaalde bedrag een betere optie. Dus dikke prima!

Case closed

(al denk ik niet dat ik dit snel weer online zal bestellen haha)
quote:hello.goodmorning schreef op 15 december 2016 @ 19:49:

Even ter referentie, dit is wat er bezorgd is. http://imgur.com/a/zgRIC

Dit is besteld. http://imgur.com/0KjhOL5

Ga morgen maar weer contact opnemen met Fleurop.Daar had ik zeker over gaan klagen. Het lijjkt er niet in de verste verte op. En wat we bezorgt is vind ik eigenlijk heel lelijk
40 euro....dat is echt niet normaal. Ik stuur altijd bloemen via een supermarktketen. Voor 20/25 euro verstuur je dan een prachtige bos. Dit bedrag is inclusief verzendkosten. Ik krijg altijd een enthousiaste reactie (geen aandelen). Ik denk dat het verschil is dat je op deze manier met 1 bedrijf te maken hebt (en dat zij de bloemen altijd op voorraad hebben) en bij die rijmt op pleurop met plaatselijke bloemisten.

Maar inderdaad netjes opgelost!
Mooi opgelost toch nog!
Goed opgelost.

Geeft me wel te denken trouwens, ik woon niet in Nederland, dus af en toe gebruik ik Pleurop ook inderdaad. En het is inderdaad duur. Heb nooit klachten gehad maar aan de andere kant heeft de ontvanger ook nooit een foto of zo gestuurd, dus moeilijk vergelijken zeg maar.
Wat ik me dan afvraag: kun je niet de plaatselijke bloemist bellen om te vragen om een boeket te bezorgen tegen een bepaald bedrag? Zou je dan beter af zijn dan als je het via een online bemiddelaar doet? Of doen bloemisten daar niet aan?
quote:elisha_ schreef op 19 december 2016 @ 06:00:

Wat ik me dan afvraag: kun je niet de plaatselijke bloemist bellen om te vragen om een boeket te bezorgen tegen een bepaald bedrag? Zou je dan beter af zijn dan als je het via een online bemiddelaar doet? Of doen bloemisten daar niet aan? Ja gelijk heb je inderdaad, is een goed idee voor de volgende keer
Ik bestel altijd rechtstreeks bij de plaatselijke bloemist bij mijn moeder in de woonplaats. Daarvan weet ik zeker dat het altijd goed is, ook al geef ik ze soms de vrije hand. De bezorgkosten zijn dan ook niet zo hoog. Voorheen deed ik dat telefonisch maar tegenwoordig heeft hij gewoon een site met iDeal enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven