digitale testen minder gevoelig???

05-01-2009 11:34 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben al vaker op dit forum geweest en na mijn miskraam ben ik nu 2 cyclussen verder, vorige maand ook erg het idee gehad meteen zwanger te zijn geworden maar toch ongesteld geworden.

Na mijn miskraam ben ik erg onzeker geworden.

Nu heb ik zaterdag een test gedaan aangezien ik heel pijnlijke borsten heb en steeds steekjes in mijn liezen heb.

Ik ben humeurig en voel me ''anders''.

Ik heb lang gewacht met testen, mijn cyclus is na het stoppen met de pil erg onregelmatig maar e laatste keren steeds zo'n 5,5 week. Ik heb getest 7 weken na mijn laatste menstruatie.

Mijn vriend had digitale testen gehaald die negatief uitsloegen... toen ik zwanger was waren de streepjes die ik zag er licht.

Dus ik wilde toch voor de zekerheid een gewone test doen en die gaf weer licht positief aan!

Ik wil mezelf niet gek maken en mijn vriend wil pas volgende week weer testen als ik niet ongeteld ben geworden!

Weet hier iemand of die digitale testen iets minder gevoelig zijn dan die andere? normale???

Bedankt alvast!
Die digitale testen zijn gewone testen, maar worden door zo'n digitaal ding afgelezen. Als je na gebruik de test eruit haalt, staan er gewoon streepjes op. Dus je eigen ogen kun je ook gebruiken! Ik weet wel dat het per merk verschilt of ze gevoelig zijn. Kruidvat is gevoeliger dan Clear blue, bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je zwanger bent!
Een licht streepje wil zeggen dat je lichaam zwangerschapshormoon heeft aangemaakt en dat er op dit moment een bevrucht eitje rondzwerfd. Dat wil inderdaad niet zeggen dat het ook blijft: je lichaam kan het alsnog afstoten (vroege miskraam - ik had er ook een afgelopen week).

Het zou best kunnen dat digitale testen minder gevoelig zijn; zo'n streepje verschijnt alleen als er iets te meten valt. Best kans dat die digitale testen zo weinig hormoon nog niet oppikken.

Wacht nog even af tot volgende week, en ga iets leuks doen. Dat scheelt stress.
Normaal krijg je bij 100 hcg een streepje. Die testen van matcare die je 6 dagen eerder kan doen meten al bij 10 hcg. Je kan op de bijsluiter zien hoe sterk jouw test testte.
Bedankt voor jullie reacties,

Ik kan op de digitale testen als ik ze eruit haal zien dat er 2 streepjes staan... maar heb weer gelezen dat je daar niet op mag letten.

Ik denk dat ik dus inderdaad maar even mijn gedachten op iets anders moet gaan zetten en volgende week weer test!

Oh en ik ga even kijken vanaf hoeveel hcg deze test heeft getest,

En Parnell, moeilijk is dat he, ik vond het zo erg! Hoewel het allemaa nog zo pril is zit je toch al helemaal op die roze wolk! Sterkte!
De vroege test van Matcare gaf bij mij, na 2 dagen overtijd, een heeeel licht streepje, bijna niet te zien, terwijl de digitale van Clearblue meteen zwanger aangaf. (nu 22 weken dus was wel degelijk zwanger)

Misschien heb je late eisprong gehad en is de HCG nog laag. Over een paar dagen weer testen. Succes!!!
Claudiajoy ik hoop dat je zwanger bent hoor! Ik ben niet bekend met de digitale testen, was van de goedkopere varianten ( kruidvat of etos eigen merk) en die schijnen vrij gevoelig te zijn.

Maar normaal zou ik zeggen een streep is een streep want die kan niet verschijnen als je geen hcg in je urine hebt.

Nou weet ik niet precies hoelang hcg in de urine kan blijven na een mk heb ik geen ervaring mee.

Maar ik denk bovenstaand advies een goeie is, even aan wat anders denken, al is dat heeeeeeel moeilijk en volgende week nog een keer testen!

Succes met wachten!
quote:claudiajoy schreef op 05 januari 2009 @ 11:50:

En Parnell, moeilijk is dat he, ik vond het zo erg! Hoewel het allemaa nog zo pril is zit je toch al helemaal op die roze wolk! Sterkte!Bij mij was het echt heel pril (5 wk), dus mocht eigenlijk geen miskraam heten - meer een verlate ongesteldheid met de omvang van een vloedgolf (vond het dus ook niet zo heel erg). Maar ik heb wel besloten niet meer zo vroeg te testen, dat scheelt een hoop frustratie.
Het was bij mij ook erg vroeg maar ik heb het toch als een rot tijd ervaren omdat ik na het zien van mjn positieve testen zo blij was.... maar het is wel waar dat het veel en veel moeilijker is als je al een hartje hebt horen kloppen op de echo en je dan je kindje nog verliest!

Maar goed ik ervaar het toch als een verlies.

Ik zag dus net op de verpakking van de test niet goed heb uitgevoerd. Je moet de teststrip op de houder plaatsten en dan pas testen, dit heb ik dus pas naderhand gedaan!

Maar goed als hij niet goed is uitgevoerd komt er meestal een foutmelding en dat was niet zo maar kan toch zijn dat het daardoor een andere uitslag was. Ik weet het niet maar ik ga echt pas volgende week weer testen!
goed nieuws hoor volgens mij, want als je op de test 2 strepen hebt gezien, ben je zwanger!!! het apparaatje doet het inderdaad niet meer goed als je het in de verkeerde volgorde doet. Maar wat origineel in haar post al schreef is waar.

dus... ik zou gewoon morgen weer testen, dan weet je het meteen!!

en nog Hcg van een vorige zwangerschap kan niet omdat je al een keer (of zelfs 2?) heb gemenstrueerd.

dusseh... gefeliciteerd!?

laat je het nog even definitief weten hier?!
Is dat echt zo???

Want er staan verschillende dingen op internet mensen die zeggen dat je niet naar de strepen mag kijken ( staat ook op de verpakking) en er wordt ook gezegd dat als er twee strepen opstaan je dus zwanger bentomdat hij op dezelfde manier werkt maar het afleest daarvan.

Ik hoop zo dat je gelijk hebt en dat die twee strepen wel degelelijk iets betekenen.

Ik ga morgen weer testen met ochtendurine. Was van plan het over een week te doen maar denk dat ik het morgen doe.

Jullie horen van me en nogmaals bedankt voor de reacties!
Gewoon testen morgen! Een week zou ik ook niet meer kunnen wachten.

Goed idee om met ochtendurine te testen, en dan horen we het morgen wel.

Ik sluit me aan bijTimzalot, volgens mij ben je ook 'gewoon' zwanger hoor!!!

Hoop het voor je!

groetjes....
Als de digitale test 'niet zwanger' zegt en je ziet toch een licht tweede streepjes op de teststrip, dan mag je er niet vanuit gaan zwanger te zijn. Ik heb zelf 2 keer dit gehad en ik was toch echt niet zwanger. Het kan natuurlijk wel dat je zwanger bent, maar dat er nog niet genoeg hcg is gemeten. Ik duim voor je!!
Er is nu een nieuwe test te koop, zag ik laatst met reclame op tv. Als je zwanger bent geeft ie aan zwanger en hoeveel weken je bent, geloof dat het van clearblue is.
Ik denk dat ik zowiezo erg weinig hcg aanmaak,

De test van da huismerk was lich positief maar toch zag ik ( en ook mijn vriend) een streepje.. heel licht maar het was er.

Waarschijnlijk dat die digitale dus toch pas vanaf een hoger hcg meet.

Ik voel de hele tijd mijn borsten ( doen echt pijn zonder dat ik ze aanraak) echt alsof ze beurs zijn.

Verder ben ik heel moe en af en toe steekjes in mn onderbuik maar dat is bijna niet meer.

Had een paar dagen echt last van mn liezen en onderbuik maar dat is nu rustig.

Mijn vriend wil echt nog een weekje wachten met testen aangezien ik me vorige keer gek heb zitten maken door die testen en hij me dat wil besparen dus ik wacht echt nog even een week, als ik dan nog niet ongesteld ben test ik weer.

Spannend!
Dikke knuffel, Claudia, ik hoop dat de boel blijft plakken deze keer! Ga de komende dagen maar iets leuks doen, iets waardoor je er niet aan denkt - anders ben je er alsnog de hele tijd mee bezig. En je moet maar zo denken: testen maakt je niet zwangerder. Als je zwanger bent, dan merk je het zonder testen op den duur ook wel

Dankje Parnell, wat super lief!

Heb ik echt iets aan...

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

Liefs!!!
Ik had met dag 22 een positieve digitale clear blue test met tekst zwanger in 30 sec.

En dan als je de stik er uit haalt zie je 2 stepen, en die blijven ook.

Ik denk dat je de test verkeerd heb uitgevoerd.

Succes morgen klinkt namelijk wel goed.
TO,

omdat je echt iets fout gedaan hebt met je digitale test (verkeerde volgorde) zou ik persoonlijk morgen wél nog een keer testen. Je kan het de komende dagen toch niet los laten, ook al ga je iets leuks doen!!

je kan ook digitesten in een 3-pack krijgen, veel voordeliger dan 1 st verpakking.

ik word nu wel nieuwsgierig hoor, doe het dan voor mij!! ;)
En voor mij ik ben ook nieuwschierig.
Sorry meiden ik wacht toch nog even,... mijn vriend zegt dat de teleurstelling anders zo groot is omdat het kan zijn dat mijn hcg nog niet goed te meten is en ik dan weer helemaa gestressed raak, als ik tot eind deze week wacht weet ik echt waar ik aan toe ben omdat het dan wel te meten moet zijn...

Wish me Luck!
Ik ben na de miskraam overigens wel weer normaal ongesteld geworden.

2e Curretage gehad en 32 dagen later ongesteld en toen weer elke 26 dagen.

En na de 1e curretage zelfs gelijk op dag 26 en maanden erop ook weer op de 26 dagen of dag eerder.

Nu hopend ook weer een keer positief te testen.

Ik had niet meer kunnen wachten eerlijk gezegd.

En het kan ook niet zo zijn gezien dat er nu al 2 cyclus tussen heeft gezeten dat er nog hcg gemeten word.

Dus streepje is streepje.
nou claudiajoy, nog even volhouden dan maar!

je laat het hier nog wel even weten he??
Hey Anastacia,

Ik heb 7 oktober een miskraam gehad en daarbij was geen curretage nodig. Ik was niet ver. Weet niet hoever precies maar het was niet meer nodig, wel echo gehad om te kijken of alles ''schoon'' was.

Daarna 5,5 week later ongesteld geworden daarvoor ook trouwens en nu is het al 7,5 week geleden dat ik ongesteld was. Nog steeds geen tekenen van ongesteldheid en mijn borsten blijven pijn doen, ben ook de hele tijd moe, heb echt geen puf maar verder ben ik niet misselijk ofzo...

Timzalot en de anderen.... ik laat het natuurlijk hier weten!!!!!!
Als je na de curretage met 5,5 week ongesteld bent geworden, lijkt me vrij normaal dat je 2ex snelle was ipv later.

Wanneer ga je nu testen dan.

Ik zou er liever test aan wagen en 5 euro extra kwijt zijn dan nog 1 dag langer in spanning te zitten van welles nietes.

Duim duim voor je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven