Meisjesnamen
donderdag 15 december 2016 om 21:25
quote:NYC schreef op 15 december 2016 @ 20:05:
Ik heb hem niet paraat (meestal maak ik in januari een top 100/200/500 als de svb de populariteits-namenlijsten weer prijsgeeft) maar hoog zullen gaan scoren bij mij:Oh ik kan in januari nog wel even de final check doen met de nieuwe lijsten of onze naam ook echt De Naam is of dat ik nog van gedachten verander ...
Ik heb hem niet paraat (meestal maak ik in januari een top 100/200/500 als de svb de populariteits-namenlijsten weer prijsgeeft) maar hoog zullen gaan scoren bij mij:Oh ik kan in januari nog wel even de final check doen met de nieuwe lijsten of onze naam ook echt De Naam is of dat ik nog van gedachten verander ...
donderdag 15 december 2016 om 22:34
quote:NYC schreef op 15 december 2016 @ 20:05:
Ik heb hem niet paraat (meestal maak ik in januari een top 100/200/500 als de svb de populariteits-namenlijsten weer prijsgeeft) maar hoog zullen gaan scoren bij mij:
Stella
Cleo
Imogen
Maëlys
Claire
AudreyWat een wisselend rijtje! Stella en Claire beetje richting kak, audrey vind ik persoonlijk erg ordinair en Imogen en Maëlys ben ik nog nooit tegengekomen. Hoe zou je die twee uitspreken?
Ik heb hem niet paraat (meestal maak ik in januari een top 100/200/500 als de svb de populariteits-namenlijsten weer prijsgeeft) maar hoog zullen gaan scoren bij mij:
Stella
Cleo
Imogen
Maëlys
Claire
AudreyWat een wisselend rijtje! Stella en Claire beetje richting kak, audrey vind ik persoonlijk erg ordinair en Imogen en Maëlys ben ik nog nooit tegengekomen. Hoe zou je die twee uitspreken?
Ik spreek toch geen Chinees?!
donderdag 15 december 2016 om 23:28
quote:Chans schreef op 15 december 2016 @ 14:26:
[...]
Klopt, alleen ik kon niks anders bedenken en Lou vind ik ook leuk klinken. Het is ook niet de roepnaam ofzo hoor, dat zal dan gewoon Milou zijn.
Maar goed, ik vrees dat ik het er niet doorheen ga krijgen. Echt balen want ik vind de naam geweldig en goed passen bij de naam van onze dochter.
Ben even benieuwd hoe je andere dochter heet Chans, en wat staat er nog meer op het lijstje? Wij hebben al een dochter (Milou) en er is een tweede op komst, benieuwd of we beetje dezelfde smaak hebben. Ben trouwens nog steeds erg blij met onze naamkeuze!
Milou korten wij eigenlijk niet af, meestal is het gewoon Milou!
[...]
Klopt, alleen ik kon niks anders bedenken en Lou vind ik ook leuk klinken. Het is ook niet de roepnaam ofzo hoor, dat zal dan gewoon Milou zijn.
Maar goed, ik vrees dat ik het er niet doorheen ga krijgen. Echt balen want ik vind de naam geweldig en goed passen bij de naam van onze dochter.
Ben even benieuwd hoe je andere dochter heet Chans, en wat staat er nog meer op het lijstje? Wij hebben al een dochter (Milou) en er is een tweede op komst, benieuwd of we beetje dezelfde smaak hebben. Ben trouwens nog steeds erg blij met onze naamkeuze!
vrijdag 16 december 2016 om 08:57
vrijdag 16 december 2016 om 10:08
quote:marielle8484 schreef op 15 december 2016 @ 23:28:
[...]
Tara! We hebben momenteel amper een lijstje, aangezien we dus niet helemaal op een lijn liggen.
Ik vind Milou dus heel leuk, Noor/Noa, Belle, Marli.. Vriend gaf aan Fleur/Floor leuk te vinden.
[...]
Tara! We hebben momenteel amper een lijstje, aangezien we dus niet helemaal op een lijn liggen.
Ik vind Milou dus heel leuk, Noor/Noa, Belle, Marli.. Vriend gaf aan Fleur/Floor leuk te vinden.
vrijdag 16 december 2016 om 11:20
quote:Chans schreef op 16 december 2016 @ 10:08:
[...]
Zat er nog wat tussen mijn vorige lijstje? (met o.a. Suze, Jade, Lisa, Eline).
Andere ideeen nog:
Evi/Eva -> Eef
Flore/Flora -> Floor
Lois
Nora -> Noor
Lola
Fenna
Sara -> Saar
Fayen -> Fay
Nina -> Nien
Zola
Mia
Britt
Elin
Lizzy
Isa
Jill
Maud
Pleun
[...]
Andere ideeen nog:
Evi/Eva -> Eef
Flore/Flora -> Floor
Lois
Nora -> Noor
Lola
Fenna
Sara -> Saar
Fayen -> Fay
Nina -> Nien
Zola
Mia
Britt
Elin
Lizzy
Isa
Jill
Maud
Pleun
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
vrijdag 16 december 2016 om 17:42
quote:xRSNx schreef op 16 december 2016 @ 11:20:
[...]
Andere ideeen nog:
Evi/Eva -> Eef
Flore/Flora -> Floor
Lois
Nora -> Noor
Lola
Fenna
Sara -> Saar
Fayen -> Fay
Nina -> Nien
Zola
Mia
Britt
Elin
Lizzy
Isa
Jill
Maud
Pleun
Hier zie ik wel een paar leuke namen bij staan voor het zusje van Milou!
Maud, Elin, Sara, Loïs en Floor vind ik erg leuk.
Wat vinden jullie van de namen Elin en Loïs? Vind ze beide erg mooi dus, maar zijn ze ook te tijdgebonden? Modenamen? Ben benieuwd wat jullie vinden!
[...]
Andere ideeen nog:
Evi/Eva -> Eef
Flore/Flora -> Floor
Lois
Nora -> Noor
Lola
Fenna
Sara -> Saar
Fayen -> Fay
Nina -> Nien
Zola
Mia
Britt
Elin
Lizzy
Isa
Jill
Maud
Pleun
Hier zie ik wel een paar leuke namen bij staan voor het zusje van Milou!
Maud, Elin, Sara, Loïs en Floor vind ik erg leuk.
Wat vinden jullie van de namen Elin en Loïs? Vind ze beide erg mooi dus, maar zijn ze ook te tijdgebonden? Modenamen? Ben benieuwd wat jullie vinden!
zaterdag 17 december 2016 om 08:51
Loïs en Elin vind ik allebei erg leuk. Elin is inderdaad populair volgens mij, maar niet in mijn omgeving.
Ach en of het een tijdloze naam is. Tegen de tijd dat misschien blijkt dat dat niet zo is, groeit ze toch met de naam mee. Tegen de tijd dat het dan een oude vrouwennaam is, is ze zelf ook een oude vrouw. Ik had als kind een oude vrouwennaam, dat vond ik wel vervelend. Maar als je naam meegroeit mee. Jouw generatie lijkt me dat geen enkel probleem.
Ach en of het een tijdloze naam is. Tegen de tijd dat misschien blijkt dat dat niet zo is, groeit ze toch met de naam mee. Tegen de tijd dat het dan een oude vrouwennaam is, is ze zelf ook een oude vrouw. Ik had als kind een oude vrouwennaam, dat vond ik wel vervelend. Maar als je naam meegroeit mee. Jouw generatie lijkt me dat geen enkel probleem.
zaterdag 17 december 2016 om 12:58
Rose komt erbij. (Krijg wat, ik wil die lijst gewoon nu al gaan maken!) Ik vind de schrijfwijze leuker dan Roos, hoewel de uitspraak weinig zou verschillen als je deze naam aan een Nederlands kind zou geven. Zal vast beetje aanstellerig gevonden worden als je echt voor deze naam zou kiezen.
Jenny en Jane. Kate. Sue.
Ook op de lijst.
En wat vinden jullie van namen als Polly, Poppy en Penny?
Jenny en Jane. Kate. Sue.
Ook op de lijst.
En wat vinden jullie van namen als Polly, Poppy en Penny?
zaterdag 17 december 2016 om 13:05
Rose is leuk! Kate vind ik ook mooi. Jenny wat ouderwets, Jane en Sue wel mooi, maar mij iets te Engels voor hier.
Polly, Poppy en Penny ben ik niet zo erg van. Vooral niet als je wat ouder bent. Een zakenvrouw die Polly of Poppy heet, lijkt voor mij niet echt te kloppen. Bij Polly en Poppy moet ik aan hele dikke blonde meisjes denken (geen idee waarom), Penny aan het paardenblad.
NYC: heb je namenzoektocht gevolgd bij jullie 2e kindje. Wat is het uiteindelijk geworden?
Polly, Poppy en Penny ben ik niet zo erg van. Vooral niet als je wat ouder bent. Een zakenvrouw die Polly of Poppy heet, lijkt voor mij niet echt te kloppen. Bij Polly en Poppy moet ik aan hele dikke blonde meisjes denken (geen idee waarom), Penny aan het paardenblad.
NYC: heb je namenzoektocht gevolgd bij jullie 2e kindje. Wat is het uiteindelijk geworden?
zaterdag 17 december 2016 om 13:06
quote:ponny schreef op 16 december 2016 @ 20:21:
Lois vind ik geweldig!!! Helaas kennen we al een Lois, anders had ik mijn dochter zo genoemd
Elin's zijn er hier in het dorp wel 7 of 8. Zou mijn voorkeur daarom niet hebben maar misschien verschilt dat erg per regio.Ik denk dat dat inderdaad erg verschilt per regio. Ik ken zo al 3 meisjes die Loïs heten bij mijn kinderen op school en geen een Elin.
Lois vind ik geweldig!!! Helaas kennen we al een Lois, anders had ik mijn dochter zo genoemd
Elin's zijn er hier in het dorp wel 7 of 8. Zou mijn voorkeur daarom niet hebben maar misschien verschilt dat erg per regio.Ik denk dat dat inderdaad erg verschilt per regio. Ik ken zo al 3 meisjes die Loïs heten bij mijn kinderen op school en geen een Elin.
zaterdag 17 december 2016 om 14:54
quote:xRSNx schreef op 16 december 2016 @ 11:20:
[...]
Andere ideeen nog:
Evi/Eva -> Eef
Flore/Flora -> Floor
Lois
Nora -> Noor
Lola
Fenna
Sara -> Saar
Fayen -> Fay
Nina -> Nien
Zola
Mia
Britt
Elin
Lizzy
Isa
Jill
Maud
Pleun
Elin, Mia en Noor/Nora vind ik wel leuk, maar geen namen die in mijn hoofd blijven rondhangen. Ik heb nu al een tijdje niets tegen vriend over welke naam dan ook gezegd, in de hoop dat hij er straks weer met een frisse blik naar kan kijken.
Ik heb wel een tijdje terug aangegeven dat als hij geen actievere rol zou aannemen in het zoeken naar een naam, we dus voor de naam gaan die ik graag wil. Nu ik het typ klink ik echt als een heks, maar ik vind het heel flauw om alles af te wijzen maar zelf niet met eventuele opties te komen. Of ben ik nu te veeleisend?
[...]
Andere ideeen nog:
Evi/Eva -> Eef
Flore/Flora -> Floor
Lois
Nora -> Noor
Lola
Fenna
Sara -> Saar
Fayen -> Fay
Nina -> Nien
Zola
Mia
Britt
Elin
Lizzy
Isa
Jill
Maud
Pleun
Elin, Mia en Noor/Nora vind ik wel leuk, maar geen namen die in mijn hoofd blijven rondhangen. Ik heb nu al een tijdje niets tegen vriend over welke naam dan ook gezegd, in de hoop dat hij er straks weer met een frisse blik naar kan kijken.
Ik heb wel een tijdje terug aangegeven dat als hij geen actievere rol zou aannemen in het zoeken naar een naam, we dus voor de naam gaan die ik graag wil. Nu ik het typ klink ik echt als een heks, maar ik vind het heel flauw om alles af te wijzen maar zelf niet met eventuele opties te komen. Of ben ik nu te veeleisend?