Geschokt: hondenbot met gedroogd vlees dodelijk!

07-01-2009 20:29 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hondeneigenaren/ -liefhebbers,

Zaterdag is mij een schokkend verhaal ter ore gekomen .

Ik was op een verjaardag en daar was een stel dat hun Duitse herder met oudjaarsnacht een groot bot met gedroogd vlees had gegeven. Hadden ze gekocht bij de dierenwinkel. Echter het beest was een paar uur later overleden, een jonge hond van 4 jaar oud! Ze dachten wel dat hij last had van zijn buik maar dachten dat het er vanzelf wel uit zou komen, voelen zich uiteraard nu ook heel schuldig en verdrietig. De dierenarts heeft autopsie verricht en toen bleek dus dat het door dat vlees op dat bot kwam. Dat verteerd bijna niet schijnt het, waardoor het een grote bal in zijn maag is geworden wat voor het beest fataal is geweest. De dierenarts zei dat er meer honden aan overlijden maar dat desondanks dit soort botten nog gewoon te koop zijn !!! Echt schandalig, dus bij deze: koop NOOIT zo'n bot voor je hond of voor die van een ander en vertel het zoveel mogelijk door!!!
Ach dat arme beest
Nou, ik ben blij dat ik dit lees....ik koop zo nu en dan zo'n soort bot bij de dierenwinkel. Mijn hond is er gek op maar dat risico ga ik dus niet meer nemen.
Tekkel, pas jij maar op met die botten dan
Oooh, die arme hond en arme baasjes! Mijn hond krijgt dus ook nooit meer zo'n bot!

Bedankt voor de tip.
TO, doe eens een plaatje plakken...
http://www.graankorrel.nl/catalog/images/dinobot.jpg

Hoe plak je iets?
Mijn tante had eens voor de (nogal wilde) hond van mijn opa zo'n bot gekocht. Ze had pas door dat het plastic er nog omheen zat toen het beest het bot al in de klauwen had. En no way dat het monster dat bot nog losliet. Dat heeft die hond ook niet overleefd. Zielig hè?
IEUWWW!! :puke:

Gelukkig is mijn hond vegetariër...
Zo dus! Wow hij is wel gigantisch haha

Maar misschien zijn bepaalde honden er gevoeliger voor dat weet ik verder niet maar zou gewoon geen risico nemen! Er zijn genoeg andere lekkere hapjes voor honden.
Vandaar dat onze hond er altijd van moet overgeven, gaf ze daarom al niet meer!

Arme hond.
Bedankt voor de waarschuwing.

Mijn honden krijgen alleen wel eens van die witte botten, die je gewoon op de dierenafdeling in de supermarkt kan kopen.

Deze hou ik in ieder geval in gedachten.
of vraag verse botten, bij de slager
Die witte botten daar zit geen vlees aan dus is gewoon veilig lijkt me!
Ook kippenbotjes kunnen dodelijk zijn. De splinters kunnen zich door de darmwand heen boren.
Alleen van gekookte botten, rauwe botten splinteren niet (en die eten ze al een jaartje of 2.000.000)
Dat van die kippenbotjes wist ik, mocht ze ook nooit aan mijn kater geven.
Weten jullie hoe het zit met botten van varkenskarbonades en lamskoteletjes? Want die krijgen ze na het barbequen nog wel eens. Kippebotten krijgen ze nooit.
varkensvlees kan je sowieso beter nooit aan honden geven ivm d eziekte van auszjeski (spelling?). lamsbotten zijn ook weleens operatief uit een hond verwijderd, de pulp ervan kon niet passeren door het spijsverteringskanaal. Geen broodje aap verhaal, ik ken die hond en de eigenaars persoonlijk. beest was dagenlang verstopt en uiteindelijk zat er niets anders op dan haar te opereren.
Bedankt RosieRo. Ik dacht dat dat van dat varkensvlees alleen voor katten geldt. Niet dus.

Ze krijgen geen enkel bot meer van mij. Gewoon voor de zekerheid.
Als je een lekker bouillonnetje hebt getrokken, kun je daarna het mergpijpje prima aan de hond geven. Wel eerst even af laten koelen natuurlijk!
Wel gek dat de dierenwinkel gewoon door mag gaan met het verkopen van die botten als bij de dierenartsen bekend is dat er meerdere honden door overlijden.

Het lijkt me logisch om het dan van de markt te halen...

wat triest voor die hond, en voor zijn baasjes.... : - (

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven