Single en thuis zijn

17-12-2016 19:40 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels al 8 jaar single, nu eind twintig. Het komt er op neer dat ik, buiten mijn werk en af en toe wat sociale momenten met vrienden/familie, veel alleen ben.

Wat doen andere singles zoal `s avonds en in de weekenden?

Ik ben benieuwd naar de reacties

Groetjes!
Ik ben 29 en ook al een heeeeele tijd single.

Rommel graag wat aan in huis, kijk series, speel met m'n huisdieren.

Als ik zin heb in gezelschap ga ik sporten met een vriendin (soms ook alleen) of ik nodig mensen uit om te komen eten en kook dan lekker.
Internagelaktisch
Ik ben 25 en 7 jaar single. Ik ga graag richting de sportschool alleen of met een vriend. Ik hou van handwerken en diamond painten. Voor de rest speel ik met de katten, kijk films etc.
klussen, krant lezen, boek lezen, muziek luisteren, bijspijkeren op vakgebied, VIVA forum, koken, uitslapen, nog meer klussen, hardlopen, boodschappen doen, weer lezen, sociale contacten onderhouden en op tijd naar bed.

(in willekeurige volgorde)
Rommelen in huis, lezen, series kijken, lekkere recepten zoeken, boodschappen doen, koken, spelen met de kat, pyjamadag, vriendinnen uitnodigen voor een wijntje, yoga thuis of in de studio, sportschool, muziek luisteren, zingen, uitgebreid douchen/tutten, bellen/facetimen met vriendin die ver weg woont, op internet (facebook, instagram, newssites, forum), stuk wandelen in de stad, opruimen/schoonmaken, reizen plannen, de trein pakken naar een stad waar ik niet eerder geweest ben, familie/vrienden bezoeken, borrelen in de stad, wat voor mijn werk doen, foute tv kijken (tlc).. Ik verveel me eigenlijk nooit!
Tv kijken, forummen, lezen, afspreken met vriendinnen.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik kijk netflix, rommel aan in huis, en besteed tijd aan m'n honden. M'n moeder komt regelmatig op m'n honden passen en dat eten we samen en kijken bv film.

Ik werk weekenden dus stappen gebeurd niet vaak. Vriendinnen met kinderen dus in de avond spreken we amper af. Kinderen liggen op tijd in bed dus af en toe ga ik wel daarheen, maar andersom komt amper meer voor. Mis in die zin wel 'de goeie oude tijd'..

Mijn beste vriendin werkt veel 's avonds want horeca maar wij spreken iedere week af, zo veel mogelijk in ieder geval. Hebben beide geen kinderen.
Ik woon al 24 jaar alleen en vind het heerlijk! Beetje rommelen in huis, TV-kijken, katjes om me heen ... Ik verveel me alleen als ik ziek ben.
quote:belle_epoque schreef op 17 december 2016 @ 19:59:

Rommelen in huis, lezen, series kijken, lekkere recepten zoeken, boodschappen doen, koken, spelen met de kat, pyjamadag, vriendinnen uitnodigen voor een wijntje, yoga thuis of in de studio, sportschool, muziek luisteren, zingen, uitgebreid douchen/tutten, bellen/facetimen met vriendin die ver weg woont, op internet (facebook, instagram, newssites, forum), stuk wandelen in de stad, opruimen/schoonmaken, reizen plannen, de trein pakken naar een stad waar ik niet eerder geweest ben, familie/vrienden bezoeken, borrelen in de stad, wat voor mijn werk doen, foute tv kijken (tlc).. Ik verveel me eigenlijk nooit!oh dat is leuk! Dat ga ik ook doen...
Als ik single en kindloos zou zijn zou ik nog meer gaan sporten dan nu, en veel vaker naar de kroeg/bioscoop/concerten/terrassen/sauna.
Ik ben single maar wel moeder van 2 kinderen, als de kinderen bij hun vader zijn zit ik graag op de fiets (nu gaat dat ff niet omdat ik ziek ben geweest) en ik kijk netflix en spreek af met vrienden.

Als de kinderen wel thuis zijn dan maak ik het gezellig met hun
Waarom maakt het per se wat uit of je single bent voor wat je doet als je thuis bent? Als je nu jezelf niet kunt vermaken wat is er dan anders wanneer je een partner hebt?
Zo'n beetje wat hier boven ook beschreven staat. Maar zo gek is dat niet, toch? Ken genoeg samenwonende stelletjes die in het weekend ook een beetje thuis aanrommelen.

Ga ook graag naar musea/tentoonstellingen of koop last minute kaartjes naar theater, ballet of opera. Of met een boek neerploffen in mijn favoriete koffietent: beetje lezen, beetje mensen kijken, heerlijk!
Ik ben dan geen single, maar woon niet samen dus in die zin weinig verschil.

TO heb je geen hobbies? Een vereniging of club waar je lid bent? Een sport of een cursus?

Als ik kijk naar mezelf, zijn dit de dingen die ik komende week doe na werktijd. Zomaar een voorbeeld. Ik heb natuurlijk ook rustigere weken.

Maandag uitje met vriendinnen

Dinsdagavond extra werken

Woensdag kerstborrel

Donderdag cursus en daarna de finale van ER kijken met vrienden

Vrijdag naar het glazen huis

En zo is de week weer rond.
Nu je het viva forum ontdekt hebt, zul je tijd tekort komen
Ik vraag me altijd af of je dan geen hobbies hebt? Ik kom echt tijd te kort, zelfs nu mijn grootste passie even op een heel laag pitje staat. Iets creatiefs doen, lekker met je handen bezig zijn. Daarnaast de activiteiten buiten de deur, sporten, film, eten, concerten, familie, vrienden. En de relax dingen als een lang bad, goede films en series, lekker koken, goede wijn, een goed boek.

Over komende weken wil ik niet eens nadenken. Ik stem ervoor dat we kerst en oud en nieuw wat beter verspreiden over het jaar
Ook leuk als je je verveelt: verhuizen .

(Gister gedaan)

Heb nog wel een doos of 30 en een hoop rotzooi dus mocht je je vervelen: ga je gang,,,
quote:Alicemorgan82 schreef op 17 december 2016 @ 21:12:

Ook leuk als je je verveelt: verhuizen .

(Gister gedaan)

Heb nog wel een doos of 30 en een hoop rotzooi dus mocht je je vervelen: ga je gang,,,Altijd een leuke bezigheidstherapie verhuizen, heb je een leuk huisje?
quote:LtDax schreef op 17 december 2016 @ 21:04:

Ik vraag me altijd af of je dan geen hobbies hebt? Ik kom echt tijd te kort, zelfs nu mijn grootste passie even op een heel laag pitje staat. Iets creatiefs doen, lekker met je handen bezig zijn. Daarnaast de activiteiten buiten de deur, sporten, film, eten, concerten, familie, vrienden. En de relax dingen als een lang bad, goede films en series, lekker koken, goede wijn, een goed boek.

Over komende weken wil ik niet eens nadenken. Ik stem ervoor dat we kerst en oud en nieuw wat beter verspreiden over het jaar

Ik ben niet creatief, ben helemaal niet graag met mijn handen bezig, hou niet van sporten, hou niet van buiten zijn, hou niet van koken, drink geen alcohol, ik heb geen bad.

En toch vermaak ik me best.
quote:Solomio schreef op 17 december 2016 @ 21:18:

[...]

Ik ben niet creatief, ben helemaal niet graag met mijn handen bezig, hou niet van sporten, hou niet van buiten zijn, hou niet van koken, drink geen alcohol, ik heb geen bad.

En toch vermaak ik me best. Met het vivaforum zeker
quote:aife schreef op 17 december 2016 @ 21:19:

[...]

Met het vivaforum zeker Onder andere ja.
quote:Solomio schreef op 17 december 2016 @ 21:18:

[...]

En toch vermaak ik me best. Kun je nagaan hoe veel opties er dus zijn om je te vermaken
quote:aife schreef op 17 december 2016 @ 21:15:

[...]

Altijd een leuke bezigheidstherapie verhuizen, heb je een leuk huisje?

Ja heel erg leuk!! Mn eerste oude huis, erg sfeervol en ik heb het al heel gezellig gemaakt.

Wel iets te hard gewerkt, nog 27 dozen.. (en het waren er heel wat meer...)

Was overigens mn 2e verhuizing dit jaar dus ben er nu wel ff klaar mee...
Volgens mij zitten stellen net zo vaak thuis, alleen zij hebben iemand om tegenaan te kletsen.
Netflix, sporten, bellen, werk voorbereiden, afspreken met familie of vrienden, uit eten, iets doen bv kroeg in, tv kijken,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven