En wat eten we vandaag?
woensdag 7 januari 2009 om 12:51
woensdag 7 januari 2009 om 14:20
quote:phoebe24 schreef op 07 januari 2009 @ 14:02:
heb zalmfilets uit diepvries gehaald, en wil iets met pasta in
elkaar flanzen. iemand nog een leuk recept of idee?Pasta met een gorgonzolasaus met cherrietomaatjes en kruiden. Zalmfilet uit de oven erbij. Of zalm in kleine stukjes door de pasta, kan ook.
elkaar flanzen. iemand nog een leuk recept of idee?Pasta met een gorgonzolasaus met cherrietomaatjes en kruiden. Zalmfilet uit de oven erbij. Of zalm in kleine stukjes door de pasta, kan ook.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 7 januari 2009 om 14:34
Ik ga vanavond köfte met ratatouille, rijst en couscous maken (rijst omdat de heer des huizes geen couscous lust-stom hoor ).
MV, over aardappelen invriezen: ik heb het wel eens met roti-vulling (aardappel/boontjes/lam) geprobeerd, maar dat werd zompig. De aardappelen waren van structuur verandert waardoor het vocht eruit liep. Best boeiend om eens te bestuderen, kookmateriaaltechnisch gezien, maar dan dus bij voorkeur op een dag dat je nog iets anders in huis hebt om te eten.
MV, over aardappelen invriezen: ik heb het wel eens met roti-vulling (aardappel/boontjes/lam) geprobeerd, maar dat werd zompig. De aardappelen waren van structuur verandert waardoor het vocht eruit liep. Best boeiend om eens te bestuderen, kookmateriaaltechnisch gezien, maar dan dus bij voorkeur op een dag dat je nog iets anders in huis hebt om te eten.
woensdag 7 januari 2009 om 14:37
Oef, lekker Mylene...daar heb ik nu echt heel veel zin in!!
Ik ga heel erg makkelijk eten. Rijst met broccoli en gemarineerde kippenpootjes (masala/ ketjap- eigenverzonnen prutje) en verder nog wat komkommer salade erbij.
Ik heb trouwens echt honger, vandaar dat ik hier beland ben..
Ik ga heel erg makkelijk eten. Rijst met broccoli en gemarineerde kippenpootjes (masala/ ketjap- eigenverzonnen prutje) en verder nog wat komkommer salade erbij.
Ik heb trouwens echt honger, vandaar dat ik hier beland ben..
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
woensdag 7 januari 2009 om 14:40
Ja Yette, dat vermoedde ik ook al. Ik eet bijna geen aardappels maar maak normaal ook nooit zoveel dat ik het niet op kan. Maar ik eet het nu dus als lunch en avondeten dus ik ben er ook weer voor heel lang klaar mee.
Bedankt voor de tip.
Bedankt voor de tip.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 7 januari 2009 om 14:47
quote:phoebe24 schreef op 07 januari 2009 @ 14:02:
elkaar flanzen. iemand nog een leuk recept of idee?
bakje zachte kruidenkaas in een pannetje doen en eventueel nog wat room/kruiden erbij doen.langzaam opwarmen.
pasta koken en de zalm ff stomen of grillen.
als groente spinazie/sperciboontjes/broccoli dr bij?
mmmm krijg dr nu al zin in
elkaar flanzen. iemand nog een leuk recept of idee?
bakje zachte kruidenkaas in een pannetje doen en eventueel nog wat room/kruiden erbij doen.langzaam opwarmen.
pasta koken en de zalm ff stomen of grillen.
als groente spinazie/sperciboontjes/broccoli dr bij?
mmmm krijg dr nu al zin in
woensdag 7 januari 2009 om 20:17
woensdag 7 januari 2009 om 22:13
quote:jann schreef op 07 januari 2009 @ 20:17:
Tonijn uit de diepvries gehaald, met gebakken aardappeltjes en sperziebonen.
Het waren alleen wel twee stukken tonijn, aan elkaar vast gevroren. Dus heb ze beide moeten ontdooien, maar heb er maar eentje op gegeten. Wat moet ik nou met die andere? Kan ik die in de koelkast nog een dag bewaren?morgen tonijnsalade van maken?gekookt eitje,uitje,wat groene kruiden en ECHTE zaanse mayonaise...mmm
Tonijn uit de diepvries gehaald, met gebakken aardappeltjes en sperziebonen.
Het waren alleen wel twee stukken tonijn, aan elkaar vast gevroren. Dus heb ze beide moeten ontdooien, maar heb er maar eentje op gegeten. Wat moet ik nou met die andere? Kan ik die in de koelkast nog een dag bewaren?morgen tonijnsalade van maken?gekookt eitje,uitje,wat groene kruiden en ECHTE zaanse mayonaise...mmm
woensdag 7 januari 2009 om 22:19
donderdag 8 januari 2009 om 11:13
Gekookte aardappelen, karbonaadje, eigengemaakte jus, tuinboontjes en een gemengde salade met tomaat.
Saai. Dit ik eet ik zo vaak...Het is op zich hartsikke lekker hoor, maar saai.
Ik kan nooit wat bedenken op de een of andere manier, zit vastgeroest in een bepaald kook patroon
Saai. Dit ik eet ik zo vaak...Het is op zich hartsikke lekker hoor, maar saai.
Ik kan nooit wat bedenken op de een of andere manier, zit vastgeroest in een bepaald kook patroon
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.